بررسی فیلم مستند تیلور سوئیفت: بانوی آمریکا + نظر منتقدان

مستند تیلور سوئیفت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بررسی فیلم مستند تیلور سوئیفت بانوی آمریکا، داستان مسیری است که تیلور به‌عنوان یک خواننده و آهنگساز برای مهار شهرت و قدرت و پذیرش آن طی کرده است. با پلازا باشید.

همچنین بخوانید :

تیلور سوئیفت بانوی آمریکا، فیلمی مستند منتشرشده در سال 2020 و به کارگردانی لانا ویلسون (Lana Wilson) است که سرگذشت تیلور سوئیفت، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی و زندگی شخصی و کاری وی را در طی چند سال فعالیت هنری او دنبال می‌کند. این فیلم با نگاهی واقع‌گرایانه و عاطفی، یکی از نمادین‌ترین هنرمندان روز دنیا و تحولات زندگی او را به تصویر می‌کشد. در این فیلم علاوه بر تیلور، اعضای خانواده، اعضای باند موسیقی تیلور و دوستان وی نیز به بیان داستان او از نگاه خودشان می‌پردازند. مستند تیلور سوئیفت در 11 بهمن 1398 در نتفلیکس و چند سینمای منتخب اکران شد و بازتاب‌های فراوانی به دنبال داشت. هنوز یک ماه از انتشار آن نگذشته و تا به امروز توانسته در جایگاه 25 پرمخاطب‌ترین فیلم‌های 2020 و محبوب‌ترین فیلم مستند ساخته شده توسط نتفلیکس قرار گیرد.

مستند تیلور سوئیفت

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


داستان فیلم مستند تیلور سوئیفت


بعد از انتشار فیلم «تیلور سوئیفت؛ تور جهانی اعتبار» در سال 2018 که بیست‌وپنجمین کنسرت جهانی تیلور بود، او علاقه‌مندی‌اش برای تهیه یک فیلم مستند از زندگی شخصی و کاری‌اش را به کمپانی نتفلیکس اعلام کرد. وی فهرستی از کارگردانان بالقوه تهیه کرد که ویلسون یکی از آن‌ها بود. ویلسون فیلم‌برداری را در پایان آلبوم «اعتبار» و تور جهانی آن آغاز کرد و در حین ضبط آلبوم «عاشق» نیز با تیلور همراه بود. عنوان این مستند از ترک هفتم آلبوم جدید تیلور به نام «بانوی آمریکا و پرنسس دل‌شکسته» الهام گرفته شده است. تیلور در این آهنگ سرخوردگی خود را نسبت به وضعیت سیاسی فعلی ایالات متحده ابراز کرده است.

مستند زندگی تیلور سوئیفت شامل مراحل ساخت و ضبط هفتمین آلبوم تیلور، جدال او با اختلالات خوردن در گذشته، داستان سوءاستفاده جنسی از تیلور، واکنشش به تشخیص سرطان مادرش، عدم موفقیت آلبوم «اعتبار» در دریافت نامزدی و جایزه در گرمی 2019 و انتخابات گذشته آمریکاست. داستان درگیری‌های ذهنی سوئیفت و تلاش او برای ایجاد یک تعادل بین زندگی شخصی‌اش و شهرتی که به دست آورده و شکستن سکوتش در مقابل مشکلات سیاسی کشور در این مستند به تصویر کشیده شده است.

 


چه کسانی در این مستند حضور دارند؟


علاوه بر تیلور، افرادی از اعضای خانواده، تیم آهنگ‌سازی و دوستان وی نیز در فیلم مستند Miss Americana بازی می‌کنند.

مستند زندگی تیلور سوئیفت

اندرو سوئیفت (Andrea Swift): اندرو مادر تیلور است که در بخشی از این مستند به بررسی روابط او با تیلور در هنگام تشخیص سرطانش پرداخته شده است.

اسکات سوئیفت (Scott Swift): اسکات پدر تیلور است که همراه با مادرش در این مستند حضور دارد.

مستند زندگی تیلور سوئیفت

جوئی آلوان (Joe Alwyn): جوئی، بازیگر 29 ساله انگلیسی و به بیان بسیاری از شایعات نامزد تیلور سوئیفت است. تیلور از سال 2016 با او در رابطه بوده، اما هرگز راجع به آن صحبت نکرده است.

جک آنتونوف (Jack Antonoff): آنتونوف خواننده، موسیقی‌دان و ترانه‌سرای آمریکایی است. او خواننده اصلی گروه موسیقی بلیچرز بوده و گیتاریست و درامر نیز هست. جک با تیلور در زمینه تولید بسیاری از آهنگ‌های او همکاری کرده است. همکاری آن‌ها از آلبوم 1989 تیلور آغاز شد. یکی از معروف‌ترین ترانه‌هایی که او برای تیلور نوشته ترانه «تو عاشق شده‌ای» است.

جوئل لیتل (Joel Little): لیتل تهیه‌کننده، موسیقی‌دان و ترانه‌سرای نیوزلندی است که جایزه گرمی را نیز در کارنامه خود دارد. او به‌عنوان نویسنده و تهیه‌کننده با تیلور سوئیفت همکاری کرده است.

مکس مارتین (Max Martin): این خواننده و ترانه‌سرای سوئدی برخی از ترانه‌های معروف تیلور مانند Wonderland و Shake it off را سروده است.

بابی برک (Bobby Berk): برک طراح داخلی بوده و به تیلور برای ساخت موزیک ویدئویی در حمایت از افراد تغیر‌جنسیت‌داده کمک کرده است.

برندون یوری (Brendon Urie): برندون خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی است که با تیلور در ساخت ترانه «Me» همکاری کرده است.

ابیگل آندرسون لوسیر (Abigail Anderson Lucier): تیلور دوستان معروف زیادی دارد، اما ابیگل، بهترین دوست او از دوران کودکی است. تیلور حتی یک ترانه برای او سروده است.

 


نظر منتقدان درباره مستند تیلور سوئیفت: بانوی آمریکا


فیلم مستند miss americana

فیلم مستند تیلور سوئیفت: بانوی آمریکا در یک هفته پس از انتشار توانسته رتبه اول بیش‌ترین نقد و بررسی یک فیلم را از آن خود کند. با هم به بررسی برخی از نظرات منتقدین بزرگ درباره این فیلم می‌پردازیم.

 

Entertainment / لی گرین‌بلت: 91

بعد از دیدن این فیلم، آرزو می‌کنید که ای‌کاش تیلور خیلی زودتر از این جایگاه امروزش را پیدا کرده بود. اما شاید نکته فیلم دقیقاً همین است؛ این‌که 30 سال طول کشید تا تیلور، به فردی که حالا هست تبدیل شود.

 

The Hollywood Reporter / لزلی فلپرین: 80

آنچه در تیلور سوئیفت بسیار حائز اهمیت است، هوش سرشار و آگاهی اوست؛ ویژگی‌هایی که باعث می‌شود موسیقی او جذاب، حرفه‌ای و عامه‌پسند باشد. به‌طوری‌که آثار او هم از نظر نوجوانان و هم از نظر موسیقی‌دانان دل‌انگیز و زیبا است.

 

The New York  Times / ولسی موریس: 80

مستند تیلور سوئیفت، 85 دقیقه از شفافیت در زندگی تیلور است؛ چیزی بیش از عکس‌ها و ویدئوهایی که ما معمولاً از این ستاره پاپ می‌بینیم. من به‌شخصه فکر نمی‌کردم که تنهایی، این‌چنین شرایط غالب زندگی او باشد. کمی که از ابتدای فیلم می‌گذرد، ما می‌بینیم که تیلور در جایی بدون این‌که مخاطب خاصی داشته باشد می‌پرسد: «آیا نباید الآن من کسی را داشته باشم که بتوانم با او تماس بگیرم؟». این برای زنی که تا این حد مشهور است و لشکری از دوستان صمیمی دارد، کمی ناامیدانه به نظر می‌رسد. حتی مردی که تیلور می‌گوید با او در ارتباط است، در این فیلم بیشتر مثل یک شبح به نظر می‌رسد.

فیلم مستند تیلور سوئیفت: بانوی آمریکا

 

Variety / اون گلیبرمان: 70

با تماشای فیلم مستند تیلور سوئیفت: بانوی آمریکا، شما می‌دانید که در حال تماشای یک نسخه ویرایش شده و خاموش از اعترافات کنترل شده تیلور هستید. البته چیزی که در این مستند مهم است، نقشی است که تیلور از خود به‌جا می‌گذارد. در بانوی آمریکا، دیدی که او از خودش به ما می‌دهد شخصیتی کاملاً شفاف و صادق است که نظر‌ها را به خود جلب خواهد کرد.

 

همچنین بخوانید :

The Austin Chronicle / اد تریویس: 67

شاید تنها نکته جذاب قبل از حضور گربه‌های تیلور در فیلم، ضبط لحظاتی است که تیلور شروع به نوشتن ترانه‌هایش می‌کند. من حتی نمی‌دانستم که او خودش آهنگ‌ساز و ترانه‌ساز بسیاری از ترک‌هایش است و دیدن این صحنه‌ها احترام مرا به او بیش‌ازپیش کرد. به نظر می‌رسد که تیلور همیشه در زمان نوشتن آهنگ‌هایش به طرفدارانش و احساس آن‌ها توجه می‌کند که این نکته بسیار مثبتی است. یکی دیگر از نکات مهم این فیلم، صحبت تیلور درباره مبارزه او با اختلال خوردن غذا است که قبلاً هیچ‌گاه درباره آن صحبت نکرده بود.

معرفی فیلم miss americana

 

CNN / برایان لوری: 65

این مستند لانا ویلسون که در ابتدا از چند فیلم ضبط شده در خانه شروع شد، نشان می‌دهد که تیلور چگونه به‌عنوان یک فرد مشهور بزرگ شد و تبدیل به کسی شد که به گفته خودش بقیه می‌خواستند باشد. تیلور در این مستند، درباره جنبه‌های ناسالم و خطرات ناشی از «زندگی برای به دست آورد تأیید دیگران» صحبت می‌کند. او همچنین درباره اختلال خوردن خود صحبت می‌کند و می‌گوید که غلبه بر آن، نیاز به تغییر کانال مغزی ما دارد.

 

The Guardians / بنجامین لی: 40

هیجان‌انگیزترین لحظات مستند تیلور سوئیفت، نمایش استعداد حیرت‌انگیز او در زمینه موسیقی است که نمونه‌هایی از آن در استودیو به نمایش گذاشته می‌شود؛ زمانی که می‌بینیم او چگونه برخی از جدیدترین آهنگ‌هایش را می‌سازد، چطور اشعار ترانه‌هایش را با همکاری بقیه اعضای تیم کنار هم می‌چیند و ماندگار‌ترین موسیقی‌ها را عرضه می‌کند. ما دیدیم که پایین‌ترین نقطه کاری تیلور زمانی بود که در مراسم VMA کانیه وست، رپر آمریکایی سخنرانی او را در هنگام دریافت جایزه بهترین موزیک ویدئو قطع کرد. هر چند این کار کانیه غیرقابل‌قبول بود، اما تیلور هرگز درباره دلیلی که وست را به این نقطه کشاند صحبت نمی‌کند. به‌جز این در بسیاری دیگر از موارد نیز با وجود صحبت درباره بسیاری مشکلات پیش‌آمده، تیلور درباره آن‌ها به‌وضوح صحبت نمی‌کند و خیلی از مباحث باز شده ناتمام می‌مانند.

فیلم مستند miss americana

در این مقاله با هم به بررسی فیلم مستند تیلور سوئیفت نشستیم و به معرفی فیلم، بازیگران و نظرات منتقدین درباره این مستند پرداختیم. نظر شما راجع به آن چیست؟ آیا شما فیلم مستند تیلور سوئیفت: بانوی آمریکا را دیده‌اید؟ به نظر شما تیلور در این فیلم تا چه حد با مخاطبین خود صادق بود و پشت پرده واقعی زندگی‌اش را نمایش داد؟ منتظر شنیدن نظرات شما در قسمت کامنت‌ها هستیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
Reza
.
14 اردیبهشت 1400، 01:45
پاسخ
0
0
خیلی فیلمشو دوست داشتم ولی همونطور که نقد شد خیلی از مسائل باز میمونه مثلا من فکر میکردم بیشتر راجب کانیه وست توضیح بدن که چطور تونسته اونجوری میکروفون رو ازش بگیره یا چطور تونسته تو کنسرتش بقیه رو تهییج می‌کنه که اون رو هرزه خطاب کنن و مسائل عاشقی رو هم زیاد باز نکرد البته بهش حق میدم چون نمیخواد که مردم خصوصی ترین خواسته هاش درو بدونن در هر صورت عاشقتم تیلور سوئیفت ❤️❤️❤️
avatar
ناشناس
.
24 شهریور 1399، 16:08
پاسخ
0
3
خیلی مستند زیبایی بود و لحظات غمگینی داشت واقعا تحت تاثیرم گذاشت بنظرم هرکسی باید یه بار باید ببینه
avatar
سمن
.
18 تیر 1399، 14:13
پاسخ
6
0
خدایی دیگه خیلی بزرگش کردن صداش خوبه اما عالی نیس نمیگم بده ولی بیشتر از اون چیزی که بوده بزرگش کردنخیلی خواننده های با استعداد ترس هم هستند ولی اینقدر بزرگ نشدن و قیافه اش هم تاثیر زیادی تو بزرگ شدنش داشتهمن خودم دوسش دارم آهنگ هاش را گوش میدم اما خیلی خواننده های با استعداد ترس هم میشناسم که واقعا حق داشتن که بیشتر دیده شنالبته این هم تا پنج شش سال نهایتا ده سال دیگه به حاشیه میری و کم کم فراموش میشه مثل خیلی از خواننده های دیگه
avatar
Reza
.
14 اردیبهشت 1400، 01:50
پاسخ
0
1
@سمن
سلام به نظرم هرکسی به اندازه تلاشی که می‌کنه و شخصیتی که داره معروف و محبوب میشه و بنظرم تیلور سوئیفت خیلی خیلی با استعداده هم صدای عالی هم نویسنده عالی و گیتار و پیانو و ... بنظرم لیاقت جایگاهشو داره ❤️
avatar
Fateme
.
23 مرداد 1399، 15:28
پاسخ
0
2
@سمن
به نظر من اونقدر هایی که شما میگی هم بزرگش نکردن این مستند راجع به تبلیغ برای تیلور نیس چون اون کاملا شناخته شدس بلکه این مستند راجع به زندگی و تجربه هاییه که تیلور توی زندگیش داشته و اگه زندگی پر پیچ و خمی نداشته بود راجع به زندگیش مستند نمیساختن و این که مستند راجع به حقیقت ها ساخته میشه و بزرگ کردنی توش وجود نداره و اون خواننده های با استعدادی هم که شما میگی باید تلاش کنن تا به جایی که میخوان برسن و بعدش از زندگیشون مستند میسازن
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402