دانلود فیلم 1917 ؛ نقد و بررسی، پشت صحنه و نمرات منتقدین

فیلم ۱۹۱۷
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

درحالی که همه سرگرم تماشای جوکر و تمجید از عملکرد درخشان واکین فینیکس بودند؛ فیلم 1917 به روی پرده رفت و همه را شوکه کرد. در این مطلب قصد داریم نگاهی به داستان، تریلر، نظرات و نمرات منتقدین و جوایز فیلم ۱۹۱۷ بیندازیم و لینک دانلود آن را ارائه کنیم.

جنگ همیشه و همه جا سوژه خیلی از هنرمندان بوده است؛ به ویژه جنگ‌های بزرگی مثل جنگ‌های جهانی اول و دوم. از نقاشی‌های معروفی مثل نبرد لپانتو گرفته تا فیلم‌های جنگی مانند فهرست شیندلر، همگی این آثار در پی به تصویر کشیدن مضامینی مانند شجاعت، فداکاری و وطن‌پرستی هستند. آثار هنری مربوط به جنگ با یادآوری لحظات سخت و دردناک تلاش می‌کنند به ما بیاموزند که جدا از برنده و بازنده در جنگ‌ها، تنها سربازان هستند که می‌میرند و آسیب‌های ناشی از جنگ تنها به مردم عادی وارد می‌شود.

فیلم 1917 . بررسی فیلم 1917

1917 فیلمی در ژانر جنگ و حماسه است که به کارگردانی و نویسندگی سم مندس در دسامبر سال 2019 به روی پرده سینماها رفت. کمتر کسی با دیدن تریلرهایش حدس می‌زد که این فیلم در فهرست بهترین فیلم‌های سال 2019 جای گیرد. دلیلش هم این بود که عوامل فیلم بر خلاف دیگر فیلم‌های 2019 تلاشی برای تبلیغ فیلم نکردند. به همین دلیل به جز تریلرهای فیلم، جزئیات دیگری از آن منتشر نشد. در این مطلب قصد داریم نگاهی به داستان فیلم 1917، تریلر، نکات فیلم و همچنین نمرات منتقدان بیندازیم و لینک دانلود فیلم ۱۹۱۷ را با شما به اشتراک بگذاریم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


داستان فیلم 1917


داستان فیلم در اوج جنگ جهانی اول، یعنی آوریل 1917 و در شمال فرانسه اتفاق می‌افتد؛ سالی که خون‌های زیادی ریخته شد و توپخانه‌ها بدون تأمل آماده شلیک به سمت سربازان دشمن بودند. دو سرباز انگلیسی به نام‌های اسکافیلد و بلیک مامور رساندن پیامی مهم به گردان دوم رژیم دونشایر هستند؛ پیامی که باعث نجات بیش از صدها سرباز می‌شود. رساندن این پیام به نظر غیرممکن می‌رسد؛ زیرا این دو سرباز مجبور به گذشتن از خاک دشمن هستند.

دانلود فیلم 1917 / فیلم جنگی 1917

 


تریلر فیلم 1917


اولین تریلر این فیلم در تاریخ 10 مرداد 98 از سوی کمپانی یونیورسال پیکچرز منتشر شد. در ویدیوی بالا می‌توانید تریلر فیلم 1917 را تماشا کنید.

درست یک ماه بعد دومین تریلر فیلم در جشنواره کامیک کان 2019 در شهریور 98 به نمایش در آمد و سم مندس درباره فیلم توضیحاتی به مخاطبان ارائه داد. او در بخشی از توضیحات خود گفت:

من ایده انتقال پیام توسط یک پیام‌رسان را در ذهن داشتم، ولی با خودم فکر کردم اگر این داستان در واقعیت اتفاق می‌افتاد چه می شد؟ … هنگامی که با این ایده سراغ نویسنده‌ها رفتم به آن‌ها گفتم که این فیلم تنها توسط یک دوربین فیلمبرداری می‌شود و از آن‌ها خواستم شروع به نوشتن کنند.

مندس در ادامه صحبت‌هایش گفت:

من می‌خواهم قدم به قدم همراه شخصیت‌ها پیش بروم و همراه آنان نفس بکشم. فکر می‌کنم فیلم شما را وارد نوعی رویا می‌کند که بعد از مدتی متوجه می‌شوید نمی‌توانید از آن فرار کنید.

تریلر فیلم 1917

تریلر نهایی این فیلم در تاریخ 28 آذر منتشر شد. این تریلر نمایشگر سختی‌های مأموریت و تلاش شخصیت‌های اصلی برای به انجام رساندن آن را به تصویر کشید.

 


نکات فیلم 1917


در این قسمت به نکات فیلم 1917 می‌پردازیم و با این اثر بیشتر آشنا می‌شویم.

  • گفته می شود سم مندس ایده اصلی فیلم را با الهام از زندگی شخصی پدربزرگش، آلفرد مندس که در جنگ جهانی اول جنگیده بود گرفته است.
  • عوامل فیلم در ابتدا با تام هالند (بازیگر محبوب مجموعه فیلم‎های مرد عنکبوتی و انتقام‌جویان) برای ایفای نقش در این فیلم جنگی وارد مذاکره شدند که این مذاکرات به نتیجه نرسید.
  • مذاکرات با دین-چارلز چپمن و جورج مکای در اکتبر 2018 آغاز شد و در مارس 2019 نیز بندیکت کامبریج، اندرو اسکات، مارک استرانگ، ریچارد مدن به جمع بازیگران پیوستند.
  • فیلم برداری از اوایل آوریل 2019 آغاز شد و تا ژوئن همین سال ادامه پیدا کرد.
  • با شروع فیلمبرداری در مناطق جنگی، خیلی‌ها نگران بقایای کشف نشده جنگ بودند؛ به همین علت قبل شروع کار یک بررسی کلی از محل‌های فیلمبرداری به عمل آمد.

فیلم 1917 / نقد فیلم 1917

  • عوامل تولید با نصب علامت‌هایی در این مناطق، مردم محلی را که ممکن بود از دیدن جنازه‌های ساختگی وحشت کنند از فیلمبرداری آگاه کردند و اطمینان دادند که هیچ خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند.
  • فیلمبرداری با استفاده از تکنیک لانگ تیک (به معنی سکانس‌های بلند) انجام شد و بعضی از این سکانس‌ها نیاز به 500 پس‌زمینه مختلف داشت.

فیلم 1917 . گلدن گلوب 2020 / بازیگران فیلم 1917

  • فیلم 1917 برای اولین بار در 4 دسامبر 2019 در لندن به نمایش درآمد. همچنین دو اکران دیگر در مقیاس‌های بسیار کوچک در آمریکا و کانادا انجام شد تا به این فیلم مجوز حضور در جشنواره‌های فیلم 2020 را داده باشد.
  • اکران عمومی این فیلم در دهم ژانویه 2020 آغاز شد که با استقبال بسیار خوب مخاطبان روبه‌رو شد.

 


دانلود فیلم 1917


فیلم ۱۹۱۷ در 10 مارس 2020 (20 اسفند 1398) به صورت دیجیتالی عرضه شد و نسخه بلوری آن هم به صورت رسمی، در 24 مارس 2020 (5 فروردین 1399) منتشر خواهد شد. اگر به دنبال دانلود فیلم 1917 با کیفیت بسیار خوب هستید، می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود فیلم 1917

دانلود فیلم 1917 با کیفیت 1080p بلوری و حجم 2.2 گیگابایت

دانلود فیلم 1917 با کیفیت 1080p X265 بلوری و حجم 1.7 گیگابایت

دانلود فیلم 1917 با کیفیت 720p بلوری و حجم 1.4 گیگابایت

دانلود فیلم 1917 با کیفیت 720p X265 بلوری و حجم 960 مگابایت

دانلود فیلم 1917 با کیفیت 480p بلوری و حجم 434 مگابایت

دانلود زیرنویس فارسی فیلم ۱۹۱۷ 

 


بازیگران فیلم 1917


فیلم 1917 با حضور بازیگران جوان و خوش آتیه بریتانیایی-اسکاتلندی روی پرده سینماها خوش درخشید. بازیگران مطرح این فیلم عبارتند از:

  • جورج مکای (George MacKay) در نقش اسکافیلد
  • دین چارلز چپمن (Dean-Charles Chapman) در نقش بلیک
  • مارک استرانگ (Mark Strong) در نقش کاپیتان اسمیت
  • اندرو اسکات (Andrew Scott) در نقش ستوان لزلی
  • ریچارد مدن (Richard Madden) در نقش ستوان جوزف بلیک
  • کالین فرث (Colin Firth) در نقش ژنرال ارینمور
  • بندیکت کامبریج (Benedict Cumberbatch) در نقش کلنل مکنزی

دو نقش اصلی یعنی جورج مکای و دین چارلز چپمن در پاسخ به این سوال که چطور اینقدر خوب در این فیلم با هم هماهنگ بودند، گفتند:

ما قبلا با هم دوست نبودیم و اولین دیدارمان زمانی اتفاق افتاد که آقای مندس از ما برای مصاحبه سوم یا همان مصاحبه نهایی دعوت کرد. او به ما گفت که باید با هم وقت بگذرانید و با هم بیشتر آشنا شوید. از آن پس ما تقریبا هر روز همدیگر را می‌دیدیم و خیلی سخت تمرین می‌کردیم. ما 6 ماه تمرین کردیم و دو الی سه ماه هم فیلمبرداری داشتیم.

فیلم سینمایی 1917 / فیلم جنگی 1917

 


پشت صحنه فیلم سینمایی 1917


در ویدیوی بالا می‌توانید ویدیوی پشت صحنه و صحبت‌های کارگردان و عوامل فیلم 1917 را مشاهده کنید.

 


نظرات منتقدان


این فیلم از ابتدای اکران عمومی با واکنش‌های مثبت منتقدان مواجه شد. منتقدان تکنیک‌های فیلمبرداری استفاده شده توسط مندس را ستودند و عملکرد بازیگران اصلی به خصوص مکای را ستایش کردند. به طور خلاصه آن‌ها از جسارتی که مندس در ساخت این فیلم به خرج داد، قدردانی و حمایت کردند. در ادامه به مرور نظرات منتقدان در خصوص فیلم 1917 می پردازیم.

 

TimeOut / فیل د سملین: 100

او {سم مندس} با الهام از داستان پدر بزرگش یکی از بهترین فیلم‌های جنگی سینما را ساخت. مندس با دوربینش، لحظات طولانی در کنار مردانی بود که در گل غوطه می‌خوردند؛ روشی که او برای فیلمش انتخاب کرده بود بسیار دشوار است.

بازی مکای به مثابه یک قلب پاک و عاطفی بود که لحظه‌های گمشده و نمادهای زیادی را آشکار می کرد؛ چیزهایی مثل عکس‌های آغشته به خون و یک حلقه علامت‌دار.

 

The Gaurdian / پیتر برادشاو : 100

این فیلم پس از فیلم کمتر دیده شده مندس به نام Jarhead در سال 2005، جسورانه‌ترین و پرشورترین فیلم مندس است. 1917 یک فیلم جنگی هیجان‌انگیز است.

فیلم 1917 . دانلود 1917

 

همچنین بخوانید :

BBC / کارین جیمز : 100

هیچ کس قادر به نمایش بزرگی و ابعاد جنگ جهانی اول که 17 میلیون کشته به جا گذاشت نیست. مندس نیز تلاشی در این راستا نمی‌کند. او فقط تلاش دارد تجربه شخصی خود را از این جنگ به نمایش بگذارد. شخصیت هایی که او خلق کرده است، اشخاصی پر تنش، ناآرام و همواره در حال حرکت به عمق ماجرا هستند.

 

Chicago SunTime / ریچارد روپر :100

1917 با انتخاب‌های درخشان کارگردان، فیلمبرداری بی‌نظیرش و همچنین عملکرد جسورانه بازیگرانش شایسه اسکار است. این فیلم افسانه‌ای است زنده با بازی بی‌نظیر دو رهبر جوان. به شما توصیه می‌کنیم که در موقع دیدن این فیلم از جای خود بلند نشوید.

 

Intertainment / لیا گرین بلت : 91

این فیلم به چپمن و بیش از هر نفر متعلق به مکای است. او تنها بدل شخصیت اسکافیلد نبود؛ او تلفیقی از امید و ترس بود و شما اگر می‌خواستید هم نمی‌توانستید از او چشم بردارید.

 

CNN / برایان لوری : 90

مهم‌تر از همه‌چیز این است که مندس فیلم و شخصیت‌هایش را فدای واقع‌گرایی بی‌جا نکرده است. او بیشتر به احساساتش گوش داده است تا اصوات فکرش.

فیلم 1917

 

Screen Daily / فیونا هالیگان : 90

مندس در این فیلم تلاش می‌کند احساسات سرکوب شده جنگ را بیرون بریزد و به همگان نشان دهد. او با چیره‌دستی یکی از بهترین اکشن‌های جنگی سینما در چند سال اخیر را به روی پرده برد؛ تنها با استفاده از یک دوربین.

 

The Hollywood Reporter / تاد مکارتی : 90

حتی اگر این فیلم کمی آشنا و تکراری به نظر می‌رسید، باز هم دیدگاهی مختصر، متمرکز، مدیریت‌شده و ماهرانه داشت، در کنار کمی کنایه و لازم به ذکر است سبک خارق‌العاده کارگردان نشانگر تحقق رویای دیرینه همه کارگردان‌ها و عوامل فیلمسازی بود. از این پس اگر بخواهیم درباره کار با دوربین و کارگردانی آثار بزرگ بحث کنیم، بی‌شک باید فیلم 1917 را در صدر این فهرست بنویسیم.

 

Arizona Republic / بیل گدوی کونز: 80

جنگ واقعه‌ای است که در ذهن خیلی از مردم مانده است و فیلم 1917 یک یادآوری خوب و بی‌عیب و نقص از چیزهایی است که در جنگ اتفاق افتاده است. این فیلم یک شعار پر زرق و برق در غروب آفتاب نیست؛ بلکه یک میلیون تلاش کوچک است که همگی با هم مفهوم تلاش را می‌سازند. این فیلم سم مندس است، ولی انگار که دیگر مال او نیست. این فیلم متعلق به جنگ است.

 

Time / استفانی زاکارک : 80

فیلمی که مندس ساخته است، کاملا زنده است. 1917 فیلمی است که به دقت جلا خورده است، نه تصویری که با واقع‌گرایی‌های بی‌خود گره خورده باشد. با این حال احترامی که در فیلم به زندگی و زیبایی‌هایش به چشم می‌خورد، نشان از قدرت فوق‌العاده فیلم است.

فیلم سینمایی 1917

 

Variety / پیتر دبروگ : 80

جدا از فیلمبرداری حیرت‌انگیز، در توجهی که مندس به شخصیت‌های فیلمش نشان می‌داد، چیزی بیش از تکنیک و تجربه بود. همین توجه و حمایت او از شخصیت‌ها باعث شد که این فیلم جز بهترین فیلم‌های سال 2019 باشد.

این فیلم در متاکریتیک، امتیاز 78 را بر اساس 57 نقد دارد. نمرات مخاطبان نیز به فیلم ۱۹۱۷ در این سایت، 8.4 است. این فیلم جنگی در سایت راتن تومیتوز، امتیاز 89% را بر اساس 416 نقد دارد. مخاطبان در رای‌گیری سایت سینما اسکور به این فیلم امتیاز -A را دادند. در IMDB هم بر اساس بیش از 215 هزار رای، فیلم 1917 دارای امتیاز 8.4 است.

 


جوایز و افتخارات فیلم 1917


فیلم ۱۹۱۷ تاکنون در مراسم‌های مختلف، نامزد دریافت 153 جایزه شده است که از این تعداد، توانسته برنده 64 مورد از آن‌ها شود. این فیلم در هفتادوهفتمین مراسم جوایز گلدن گلوب نامزد دریافت 3 جایزه شد که در نهایت، به عنوان بهترین فیلم درام انتخاب شد و سم مندس نیز جایزه بهترین کارگردان را دریافت کرد. این فیلم در مراسم بفتا، نامزد دریافت 9 جایزه شد که توانست 7 تای آن‌ها را برنده شود که شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌برداری و … می‌شد.

فیلم ۱۹۱۷

در مراسم جوایز انتخاب منتقدین هم فیلم 1917 در 8 رشته نامزد شد که توانست جوایز مربوط به بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌برداری و بهترین تدوین فیلم را دریافت کند. در مراسم اسکار، این فیلم در 10 رشته نامزد دریافت جایزه شد و در سه بخش بهترین فیلم‌برداری، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های ویژه، توانست جوایز مربوطه را دریافت کند. فیلم ۱۹۱۷ توسط هیئت ملی بازبینی فیلم و بنیاد فیلم آمریکا به عنوان یکی از 10 فیلم برتر سال 2019 انتخاب شد.

در نهایت باید گفت فیلم 1917 با عملکرد قوی کارگردان، سم مندس و حضور هنرپیشه‌های جوان و بااستعدادش توانست دل بسیاری از منتقدان و تماشاگران را برباید. در این مطلب نگاهی به فیلم 1917 انداختیم و داستان و تریلرش را مرور کردیم. از بازیگرانش گفتیم و نگاهی به نظرات منتقدان مشهور داشتیم. آیا فیلم 1917 را تماشا کرده‌اید؟ زیباترین بخش فیلم از نظر شما کدام است؟ اگر هنوز تماشا نکرده‌اید، با لینک‌هایی که در این مطلب ارائه دادیم، می‌توانید به دانلود فیلم ۱۹۱۷ بپردازید و نظرات خود را درباره آن در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
بهزاد
.
28 فروردین 1399، 02:51
پاسخ
0
0
سلام.منم چند روز پیش دیدم.فیلم فوق العاده بود. کیفیت کارش.کیفیت فیلمبرداری وحالت تک شاتی خیلی جذاب بود.وحتی داستانش که براساس واقعیت بود. اولین بار بود فیلمی با فیلمبرداری مداوم دیده بودم.خیلی لذت بردم.
avatar
Fatemeh
.
18 فروردین 1399، 01:06
پاسخ
0
0
به شدت عااالى بود اصلا شگفت انگيز بود اصلا نميدونم همه چى تموم بود من تمام ١ساعت و٥٨ دقيقه و ٥٩ ثانيش پلك نزدم فقط اشك ريختم.فيلم كاملا حس ميشد اصلا بى نقص بوود.انقدر هيجانزده بودم نفهميدم چى نوشتم اميدوارم ببينيد
avatar
مونا جلالی
.
10 بهمن 1398، 12:26
پاسخ
0
0
این فیلم عالی بود و قطعا یکی از بهترین فیلم‌های جنگی که دیدم. ریتم سریع و داستان جذاب، قاب‌بندی‌های خوب و موسیقی عالی... حتما پیشنهاد می‌کنم ببینید و کیف کنید ?
avatar
مونا جلالی
.
10 بهمن 1398، 17:24
پاسخ
0
0
@مونا جلالی
اینکه فیلم در یک شات گرفته بشه یعنی اینکه بدون اینکه کات بدن یک سره فیلم رو بگیرن و بازیگرا به بازی شون ادامه بدن و ادامه بدن تا فیلم تموم بشه. یعنی تصور کنید اگه یکی از بازیگرا یا عوامل پشت صحنه خراب کنه باید از اول فیلمبرداری کنن! اما تا جایی که من درباره این فیلم خوندم 1917 در یک شات گرفته نشده و طبق گفته کارگردان 65 روز فیلمبرداریش طول کشیده. اما فیلمبرداری رو جوری انجام دادن و طوری تدوین کردن که اینطور به نظر بیاد که انگار همش توو یک شات گرفته شده. 1917 رو حتما ببینید عالی بود ولی توو ایران یک کارگردان ایرانی به نام شهرام مکری تجربه ساخت یک فیلم تک‌شات رو داشته. فیلم ماهی و گربه محصول سال 1392. فیلم جالبیه و غیر از تک‌شات بودنش، فرم جالب و متفاوتی نسبت به فیلمهای ایرانی داره. این فیلم رو هم اگر ندیدید پیشنهاد میکنم ببینید
avatar
فاطمه ایزدپناه
.
10 بهمن 1398، 16:34
پاسخ
0
0
@مونا جلالی
بله کاملا درسته. به نظر من شایسته اسکار هم هست. از سم مندس نمی شد کمتر از این انتظار داشت.
avatar
محمد سالار نعمتی ...
.
10 بهمن 1398، 12:52
پاسخ
0
0
@مونا جلالی
من فیلم 1917 رو هنوز ندیدم؛ اما با دیدن ویدیوی پشت صحنه 1917 خیلی ترغیب شدم که ببینمش. اینکه میگن این فیلم در یک شات گرفته شده درسته؟ و اصلا اینکه در یک شات فیلم گرفته بشه یعنی چی؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402