بررسی گوشی شیائومی Mi 9 ؛ مشخصات فنی، دوربین، قیمت

گوشی شیائومی می 9
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی شیائومی Mi 9 از پرچمداران شیائومی است؛ یک گوشی با قابلیت‌ها و کیفیت چشمگیر، اما قیمتی بسیار کمتر از برندهای مطرح. با ما همراه باشید تا با این گوشی میان‌رده جذاب آشنا شویم.

گوشی شیائومی Mi 9 مانند یک دستگاه فوق‌العاده همه‌فن‌حریف به‌نظر می‌رسد. این گوشی دارای پردازنده قدرتمند و تنظیم دوربین قابل توجه است و از شارژ سریع حدود 20 وات پشتیبانی می‌کند و از همه بهتر، شیائومی Mi 9 از همه تلفن‌های دارای مشخصات مشابه ارزان‌تر است.

گوشی شیائومی Mi 9 بدون اشکال نیست؛ واضح است که شیائومی مجبور است از بعضی از روش‌های معمول پیروی نکند تا بتواند یک چیپست فوق‌العاده و دوربینی با این چینش را در یک گوشی با چنین قیمت کمی قرار دهد و تلاش آن جهت طراحی UI مخصوص خود برای Mi 9 به احتمال زیاد همه را خوشحال نخواهد کرد. در این مقاله به بررسی گوشی شیائومی Mi 9 می‌پردازیم.

گوشی شیائومی Mi 9

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • بررسی گوشی شیائومی Mi 9
    • مشخصات فنی
    • طراحی ظاهری و نمایشگر
    • ویژگی و قابلیت ها
    • سیستم عامل و نرم افزار
    • پردازنده و سخت افزار
    • دوربین ها
    • باتری
    • قیمت

 


بررسی گوشی شیائومی Mi 9


گوشی شیائومی می 9 یک دستگاه میان‌رده قابل توجه با ویژگی‌های خوبی است که برای قیمت نسبتا پایین آن حیرت‌انگیز به حساب می‌آید. در چند بخش پیش رو به بررسی گوشی شیائومی Mi 9 می‌پردازیم.

 

مشخصات فنی

ویژگی هاگوشی شیائومی Mi 9
بدنهابعاد: 157.5×74.7×7.6 میلی‌متر

وزن: 173 گرم

نمایشگرنمایشگر امولد 6.39 اینچی با رزولوشن 2340×1080 و نسبت تصویر 19.5:9
پردازندهاسنپدراگون 855، هشت هسته، 7 نانومتری

پردازنده گرافیکی: آدرنو 640

سیستم عاملاندروید 9 پای، قابل ارتقا به اندروید 10؛ MIUI 11
حافظه64 گیگابایت با رم 6 گیگابایتی / 64 گیگابایت با رم 8 گیگابایتی / 128 گیگابایت با رم 6 گیگابایتی / 128 گیگابایت با رم 8 گیگابایتی / 256 گیگابایت با رم 8 گیگابایتی
دوربین هادوربین اصلی سه‌گانه: 48 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.8 و 12 مگاپیکسلی تله فوتو با دیافراگم f/2.2 و 16 مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.0

باتری3300 میلی‌آمپرساعتی مجهر به شارژ سریع 27 وات
رنگسیاه، بنفش و آبی

 

طراحی ظاهری و نمایشگر

گوشی شیائومی mi 9

گوشی شیائومی Mi 9 یک محصول واقعا زیبا با تکنولوژی روز است. این گوشی یک قاب فلزی باریک و سنگین دارد که به‌طور کامل با گلس پوشانده شده است. Mi 9 دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی جذاب امولد با نسبت صفحه نمایش به بدنه عالی 90.7 درصد است. این نمایشگر تنها FHD+ است و مانند برخی از رقبا +Quad HD نیست، اما با نگاه کردن به آن متوجه این موضوع نمی‌شوید.

برای استفاده از رسانه‌های گروهی، شیائومی Mi 9 بسیار دلپذیر است. بزرگنمایی دو انگشتی در پخش مدیا بدان معنی است که هر برنامه‌ای می‌تواند از صفحه نمایش بزرگ استفاده کند و صدا با وجود بیرون آمدن از یک بلندگو که در پایین قرار دارد بسیار خوب است. همچنین این صفحه در گلوریا گلس 5 پوشانده شده است.

علاوه بر رنگ مشکی، شیائومی از بین رنگ‌های جذاب مدرن و درخشان (به نام طیف هولوگرافی) رنگ‌های آبی و بنفش را برای گوشی شیائومی Mi 9 به کار برده است. لازم به ذکر است که رنگ مشکی آن بیشتر شبیه خاکستری تیره است. گوشی Mi 9 شیائومی در دستان شما آنقدر احساس خوبی دارد و آنچنان چشمگیر به نظر می‌رسد که باعث می‌شود شما بخواهید از آن استفاده کنید.

 

ویژگی و قابلیت ها

گوشی شیائومی می 9

طراحی باریک گوشی شیائومی Mi 9 بدون هزینه انجام نمی‌شود. متأسفانه شیائومی Mi 9 جک هدفون یا شکاف کارت حافظه ندارد؛ هر چند که دارای دو سیم‌کارت است. این مایه تاسف است؛ زیرا برخی نسخه‌ها فقط 64 گیگابایت حافظه داخلی دارند که بخشی از آن قبلا توسط سیستم‌عامل گرفته شده است. نسخه 128 گیگابایتی نیز موجود است؛ اما به هر صورت، لازم است که در مورد اتمام فضای ذخیره مراقب باشید.

گوشی شیائومی Mi 9 ضدآب نیست و ضعف دیگر آن باتری است که تنها 3300 میلی‌آمپرساعت است. خبر خوب این است که شما در اینجا شارژ بی‌سیم 20 واتی دارید که قابل توجه است. به این منظور شیائومی یک شارژر بی‌سیم را نیز به فروش می‌رساند و به شارژ سریع و راحت گوشی شما کمک می‌کند.

یکی از قابلیت‌های جالب توجه که این روزها بیشتر شاهد آن هستیم، حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش است. این به شما امکان می‌دهد با فشار دادن یک انگشت شست در قسمت پایین صفحه، قفل دستگاه خود را باز کنید. حتی شما می‌توانید زمان طولانی سنسور را فشار دهید تا به میانبرهای برنامه‌های مفید دسترسی پیدا کنید. یکی دیگر از میانبرهای آماده، دکمه دستیار اختصاصی در بالا سمت چپ است که دستیار گوگل را فعال می‌کند.

 

سیستم عامل و نرم افزار

گوشی شیائومی Mi 9

یکی از بخش‌های قابل توجه گوشی شیائومی Mi 9 رابط کاربری آن است که شیائومی آن را MIUI می‌نامد و روی اندروید 9 پای UI اجرا می‌شود؛ گرچه ظاهر چندان جذابی ندارد. به‌عنوان مثال نمادهای برنامه MIUI یک شکل یکنواخت ندارند؛ برنامه‌های شخص ثالث مربع با لبه‌های گرد هستند، اما دایره، اشکال سفارشی، مربع‌هایی با گوشه‌هایی که کمتر یا بیشتر از نمادهای شخص ثالث گرد شده‌اند و مربع‌هایی با گوشه‌های برجسته نیز وجود دارند و این عدم همخوانی احتمالا شما را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد. در بالای آن نمادهای بزرگ، با رنگ‌های کم‌رنگ برای برنامه‌های اول شخص، کمی ناخوشایند به‌نظر می‌رسد، بنابراین در بعضی مواقع احساس می‌شود که به جای یک پرچمدار پیشرو، از تلفن کودکان استفاده می‌کنیم.

گوشی شیائومی 9 Mi مجموعه‌ای از ویژگی‌های واقعا مفید، مانند امنیت اضافی هنگام نصب برنامه‌های جدید و Gesture navigation را به ارمغان می‌آورد. Gesture navigation به شما امکان می‌دهد با انجام حرکت‌هایی خاص، کارهایی را در گوشیتان مانند گرفتن اسکرین‌شات انجام دهید. حالت تاریک نیز برای استفاده آسان از گوشی در شب پیش‌بینی شده است. MIUI هنوز در حال تکامل است. شما می‌توانید برنامه‌های پیش‌ساخته را نیز حذف کنید. این یک تغییر تازه است. ابزار مدیریت فایل نیز واقعا خوب است.

 

پردازنده و سخت افزار

گوشی Xiaomi Mi 9

گوشی شیائومی Mi 9 آخرین نسخه از MIUI (که نسخه 10.2 است) را بر روی اندروید پای به همراه دارد. نتیجه در واقع بسیار خوب است. شیائومی به‌عنوان یک سازنده ROM سفارشی، آغاز به کار کرد؛ بنابراین آن‌ها باید بدانند که در تئوری چه کاری انجام می‌دهند. ظاهر MIUI نشان‌های کمی از iOS دارد، اما ظاهرا با الهام از اپل زیبایی‌شناسی دلپذیر مینیمالیستی دارد. همه چیز تند و سریع است و یک یا دو باگ نادر و جزئی (مربوط به راه‌اندازی دوربین و تغییر جهت‌گیری) دارد.

گوشی شیائومی 9 Mi یکی از اولین تلفن‌های هوشمند مجهز به چیپست اسنپدراگون 855 کوالکام است که در سامسونگ گلکسی 10 نیز وجود دارد و احتمالا از پیشرفته‌ترین پردازنده‌های موبایل موجود است. هنگامی که یک تست بنچمارک روی گوشی شیائومی Mi 9 انجام شد، امتیاز چند هسته‌ای قابل توجه 10316 را کسب کرد. این یکی از بالاترین امتیازاتی است که دیده‌ایم؛ فقط آیفون XS و Samsung Galaxy S10 Plus کمی بهتر بوده‌اند که قیمت آن ها با گوشی شیائومی 9 Mi قابل قیاس نیست.

رابط کاربری کاملا یکدست و دارای عکس‌العمل سریع است؛ حتی وقتی چندین برنامه همزمان باز شوند، بازی‌های سخت نیز هموار اجرا می شوند. همچنین دوربین سریع و پاسخگوست. با این حال گوشی فقط وقتی در حال بازی یا تماشای فیلم هستید گرم نمی‌شود؛ بلکه وقتی که مدتی از دوربین استفاده کنید نیز دمای آن بالا می‌رود. برای عکاسی‌های طولانی، این مسئله می‌تواند تبدیل به مشکل شود؛ زیرا ممکن است به باتری یا سایر قسمت‌های گوشی آسیب برساند. هنگام آزمایش دوربین، دمای باتری به 42 درجه سانتی‌گراد رسید.

 

دوربین ها

گوشی شیائومی می 9

دوربین گوشی شیائومی Mi 9 باید بسیار قابل توجه باشد؛ این دوربین ترکیبی از لنز اصلی 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.75، لنز تله 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 و لنز اولترا واید 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 است. لنز اصلی دارای سنسور 48 مگاپیکسلی 586 IMX سونی است و با هواوی و آنِر در رقابت است. در مورد تعداد پیکسل‌ها، شیائومی 9 Mi با ترکیب چهار پیکسل و به‌دست آوردن یک پیکسل، تلفن‌های رقیب 48 مگاپیکسلی را دنبال می‌کند. اگر می‌خواهید اندازه فایل‌های خود را پایین نگه دارید، می‌توانید به راحتی از حالت عادی 12 مگاپیکسلی استفاده کنید.

خبر خوب این است که دوربین گوشی شیائومی Mi 9 تقریبا به شکلی که شما بخواهید عمل می‌کند. عکس‌ها تیز و با جزئیات، با رنگ‌های قوی و دامنه دینامیکی عالی هستند. این پیکسل‌های حساس همچنین اطمینان می‌دهند که در تنظیمات کم نور، نویز در کمترین حد خود باقی می‌ماند. فوکوس خودکار خوب کار می‌کند و دیافراگم نسبتا بزرگ روی لنز اصلی برای Depth effect بسیار عالی است. اگر می‌خواهید خودتان تنظیمات را تغییر دهید، یک حالت حرفه‌ای نیز وجود دارد. جلوه‌های بوکه نیز خوب هستند و برای جدا کردن موضوع بدون این که از سر و ته آن بزنند عالی کار می‌کنند.

لنز زاویه اولترا واید نیز بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. با دید 117 درجه‌ای، با وجود لنزهای 123 درجه در گلکسی S10 کاملا مناسب نیست، با این حال بسیار گسترده است. این فرصت‌های زیادی را از شما می‌گیرد؛ از عکس‌های گروهی و فیلمبرداری از خود برای ویلاگ‌ها، تا دیدن چشم‌اندازهای دور با زاویه دید گسترده. داشتن لنز زوم نیز برای عکس‌های کلوزاپ و عکس گرفتن از مسافت دور بدون افت کیفیت مفید است. ترکیب این ویژگی‌ها در اصل گزینه‌های زیادی را برای شما فراهم می‌کند تا در اطراف گشت بزنید و عکس‌های عالی بگیرید.

بررسی گوشی شیائومی mi 9

در کل، گوشی شیائومی Mi 9 انتخاب خوبی برای عکاسان آماتور یا دوستداران رسانه‌های اجتماعی است. صحبت از هواخواهان رسانه‌های اجتماعی شد؛ بدون شک لنزهای سلفی 20 مگاپیکسلی باعث خوشحالی مخاطبان خواهد شد. همچنین سایر حالت‌ها و قابلیت‌های ارائه شده این دوربین‌ها مانند حالت فیلم کوتاه و اسلوموشن عالی هستند. بسیاری قابلیت‌های زیبایی نیز وجود دارد و تا جایی پیش می‌رود که می‌توانید چانه خود را ترمیم کرده و در صورت تمایل در عکس آرایش کنید.

در کل فیلمبرداری نیز خوب است؛ تصویربرداری تا 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و بهره‌گیری از تمام لنزها از قابلیت‌های آن است. لرزش‌گیر اپتیکال وجود ندارد، اما لرزش‌گیر الکترونیکی واقعا خوب است. در حقیقت، هنگام صحبت از ویدیو، DxOMark به دلیل تعادل، نویز کم و عملکرد کم‌نور عالی، گوشی می 9 شیائومی را در رده بهترین‌ها قرار داده است. فیلم دوربین سلفی نیز بسیار عالی است و کیفیت خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

 

باتری

گوشی شیائومی Mi 9

گوشی شیائومی Mi 9 بدترین باتری را در جهان ندارد، اما باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی برای دستگاهی با چنین مشخصات قدرتمندی کمی کوچک است و در عمل کمی ناامیدکننده است. با مصرف متوسط سطح باتری شیائومی Mi 9 به سرعت کاهش می‌یابد؛ با اسکرول رسانه‌های اجتماعی و بررسی اخبار در مدت یک ساعت، 10 الی 20 درصد باتری مصرف می‌شود و معمولا گوشی بدون شارژ کردن یک روز دوام نمی‌آورد.

معمولا بازی‌ها و فیلم‌ها باتری تلفن را سریع‌تر از استفاده عادی تخلیه می‌کنند، اما هنگام پخش بازی‌های سطح بالا و تماشای فیلم، متوجه تغییر خیلی مهمی در میزان مصرف باتری نمی‌شوید. وقتی از گوشی شیائومی Mi 9 تست باتری، شامل پخش یک فیلم 90 دقیقه‌ای در روشنایی کامل همزمان با همگام‌سازی حساب‌های Wi-Fi در پس‌زمینه گرفته شد، شارژ باتری به 85٪ کاهش یافت. این بهتر از Samsung Galaxy S سال گذشته است که با 84٪ تست را به پایان رساند، اما به خوبی iPhone XS نیست که تنها 11٪ باتری مصرف کرد.

گوشی شیائومی می 9

این گوشی بسیار سریع شارژ می‌شود؛ با استفاده از شارژر همراه با تلفن، تنها 45 دقیقه طول می‌کشد تا به 90٪ برسد؛ گرچه سرعت شارژ در 10٪ آخر به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

شارژ بی‌سیم به همان اندازه چشمگیر است؛ دستگاه با شارژر 10 واتی، در 30 دقیقه به 80٪ رسید و گوشی شیائومی Mi 9 با شارژ 20 وات پشتیبانی شده که باعث می‌شود تلفن سریع‌تر از این شارژ شود. این سرعت‌ها قابل توجهند و به نوعی برای جبران دردسر لزوم شارژ مکرر باتری است؛ اما ترجیح این است که تلفن باتری بزرگ‌تری داشته باشد.

 

قیمت

گوشی شیائومی Mi 9 از 30 آوریل 2019 مصادف با 10 اردیبهشت 1398 در چین، اسپانیا، ایتالیا و انگلیس عرضه شده است. قیمت گوشی شیائومی Mi 9 در مناطق مختلف کاملا متفاوت است؛ نسخه حافظه 64 گیگابایتی این گوشی 449 یورو قیمت دارد و قیمت Mi 9 با حافظه بزرگتر 128 گیگابایتی نیز 499 یورو است.

گوشی شیائومی mi 9

گوشی شیائومی Mi 9 برای کسانی که بدون هزینه زیاد به دنبال دستگاهی عالی هستند، یک پیشنهاد خوب است. این تلفن از قدرت و ظاهری جذاب برخوردار است، با نصف مبلغی که باید برای تلفن‌های نامدار بپردازید. در زیر به اختصار به برخی از نقاط قوت و نقاط ضعف این گوشی پرداخته‌ایم.

نقاط قوت:

  • دوربین یکپارچه با سه لنز
  • اسنپدراگون 855 با سرعت چشمگیر
  • طراحی عالی
  • میانبرهای مفید ، حرکات و دکمه اضافه شده
  • شارژ بی‌سیم 20 وات

نقاط ضعف:

  • نداشتن فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا
  • باتری نه چندان قوی (هرچند که آنقدر که فکر می‌کنید بد نیست)
  • وضوح متوسط صفحه نمایش
  • محل دوربین‌ها در پشت برجسته است و باعث آسیب دیدن آن‌ها می‌شود
  • نداشتن جک هدفون

به این ترتیب آیا گوشی شیائومی Mi 9 و همه گوشی‌های برند شیائومی به‌طور کلی تهدیدی جدی برای پخش‌کننده‌های گوشی‌های اندرویدی میان‌رده مانند هواوی و وان‌پلاس هستند؟ نظر شما چیست؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402