شغل بازنشستگی ؛ بهترین شغل ها برای افراد بازنشسته

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیا بازنشسته شده‌اید و حوصله شما در خانه سر می‌رود یا نیاز به یک شغل برای گذران امرار معاش دارید و به دنبال بهترين شغل بعد از بازنشستگی می‌گردید؟ در این مقاله قصد داریم تا لیستی از بهترین کار بعد از بازنشستگی به شما پیشنهاد دهیم.

گاهی پس از دوران بازنشستگی به دلایل شرایط اقتصادی و خانوادگی و گاهی به دلایل روحی و روانی، افراد به دنبال یافتن یک شغل جدید هستند. شغل‌های دوران بازنشستگی هم می‌توانند براساس مهارت‌ها و تجربیات فرد انتخاب شوند و هم می‌توانند مبنایی براساس علایق و تمایلات او داشته باشند. نکته مهم در یافتن شغل بازنشستگی در نظر گرفتن تمام جوانب و ضوابط بوده و باید شغلی متناسب با معیارهای فردی هر شخص انتخاب گردد. در این مقاله پلازا به چند مورد از بهترین موقعیت‌های شغلی پس از دوران بازنشستگی اشاره شده است.

فهرست مطالب:

لیست بهترين شغل بعد از بازنشستگی

اگر بازنشستگی آن چیزی نباشد که انتظار دارید و یا درآمد شما بعد از بازنشستگی کاهش محسوسی داشته باشد، به بازگشت به کار فکر خواهید کرد. به دلیل هزینه‎‌ها و مشکلاتی که انسان در جامعه امروز دارد، درآمد بعد از بازنشستگی در بسیاری از موارد پاسخگوی هزینه‌ها و نیازهای خانواده‌ها نیست و بسیاری از بازنشستگان در این دوره به دنبال پیدا کردن یک شغل بازنشستگی مناسب هستند. البته در بعضی مواقع افراد برای پیدا کردن شغل در زمان بازنشستگی انگیزه‌ای غیر از کسب درآمد دارند و تنها به دلیل فرار از بیکاری به دنبال شغلی متناسب با علایق و مهارت‌هایشان هستند. در ادامه مروری بر گزینه‌های شغلی بعد از بازشستگی داریم.

1. راننده تاکسی تلفنی یا اینترنتی ؛ لیست بهترين شغل بعد از بازنشستگی

شغل دوم بعد از بازنشستگی

در این موقعیت شغلی انواع مختلفی از رانندگی وجود دارد و برای داشتن چنین شغلی باید برنامه زمانی شما به راحتی قابل تغییر باشد. از طریق رانندگی برای شرکت‌هایی مثل اسنپ یا تپسی و یا رانندگی‌های مستقل مثل راننده لیموزین، راننده اتوبوس مدرسه، ون‌های حمل و نقل یا دیگر وسایل حمل و نقل می‌توان از این شغل کسب درآمد کرد. رانندگی در پیک، بهترین راه برای پول در آوردن از این شغل است. رانندگی به عنوان یک گزینه برای شغل بازنشستگی از مشاغل پرتقاضا در بسیاری از کشورهاست.

2. کارکنان برگزاری رویدادها

شغل دوم فرهنگیان بازنشسته

اگر شما طرفدار موسیقی، تئاتر و هنرهایی مثل این هستید می‌توانید در برگزاری این رویدادها کمک کنید و علاوه بر اینکه از تماشای این مراسم‌ها لذت می‌برید، در ازای کمک در اجرای آن‌ها پول دریافت کنید.

این گزینه شغلی یکی از جالب‌ترین و هیجان‌انگیزترین مشاغل در بین کارهای دوران بازنشستگی است که علاوه بر کسب در آمد، فرد بدون خرید بلیط می‌تواند تماشاگر بسیاری از رویدادهای تفریحی نیز باشد.

3. دربان هتل

بعد از بازنشستگی چه کار کنم

اگر در شهرستان یا شهر بزرگی زندگی می‌کنید، همیشه شغل دربان هتل را به عنوان یک گزینه در ذهن داشته باشید. ساعات کاری این شغل از لیست بهترین کار بعد از بازنشستگی قابل تغییر است؛ هر چند گاهی اوقات مجبور می‌شوید آخر هفته‌ها هم کار کنید. شما در این شغل به مهمان‌ها در انتخاب رستوران، رویدادها، فعالیت‌های جذاب و… کمک می‌کنید. در این شغل بعد از بازنشستگی علاوه بر مهارت و آشنا بودن به محیط، خوش‌اخلاق بودن و روابط عمومی بالا نیز بسیار مهم است.

4. سرایدار و مشاغل خدماتی ؛ لیست بهترين شغل بعد از بازنشستگی

شغل عالی برای بازنشسته ها

سرایداری و مشاغل خدماتی خانه یک راه عالی برای سفر کردن بدون پرداخت هزینه‌های گزاف است. اگر شما یک زوج هستید، این شانس را دارید که هردو در این شغل استخدام شوید. در این موقعیت شغلی بعد از بازنشستگی ممکن است شما با گزینه‌های شغلی کوتاه مدت و یا حتی بلند مدت روبرو شوید. حتی اگر برنامه کاری شما قابل انعطاف باشد، می‌توانید از این شغل برای دیدن کل دنیا استفاده کنید. این کار یکی از مفرح‌ترین کارها در دوران بازنشستگی است.

5. نگهداری از حیوانات خانگی

شغل مناسب برای معلم بازنشسته

اگر شما دوستدار حیوانات هستید، پرستاری حیوان خانگی شغلی است که به شیوه‌های مختلف می‌توانید انجام دهید. دوستان، همسایه‌ها و یا حتی اعضای خانواده ممکن است به کسی نیاز داشته باشند تا از حیوان خانگی آن‌ها در هنگامی که صاحبان این حیوانات برای مدت طولانی خارج از خانه هستند مراقبت کند. شغل پرستاری حیوانات را هم می‌توانید به صورت خودجوش انجام دهید و هم می‌توانید به عنوان یک داوطلب در یک شرکت نگهداری حیوانات خانگی ثبت‌نام کنید. این شغل بازنشستگی برای افراد صبور و دارای مهارت برقراری ارتباط با حیوانات مناسب است.

6. خرده فروشی

شغل مناسب برای معلم بازنشسته

خرده‌فروشی‌ها از جمله مشاغل لیست همیشه موقعیت‌های شغلی مختلفی برای استخدام دارند؛ بخصوص در نزدیکی تعطیلات. اگر به دنبال یک شغل تمام وقت نیستید، یک شغل پاره وقت در یک خرده فروشی در نزدیکی تعطیلات، شغلی مناسب برای شما است. شما ساعات کاری خود را براساس برنامه روزانه خود تنظیم می‌کنید. بسیاری از خرده‌فروشی‌ها برای کارکنان خود تخفیف و امتیازات دیگری را در نظر می‌گیرند. این شغل بازنشستگی نیز به مهارت برقراری ارتباط با مشتری نیاز دارد.

7. جانشین و یا دستیار معلم ؛ شغل مناسب برای معلم بازنشسته

شغل مناسب برای معلم بازنشسته

اگر به کار کردن با کودکان علاقه دارید، شغل جانشینی و یا دستیار معلم یک گزینه مناسب برای شغل دوم فرهنگیان بازنشسته است. در بسیاری از مدارس نیازی به تحصیلات آکادمیک برای استخدام شدن ندارید. اگر در این شغل استخدام شوید، می‌توانید یک موقعیت را براساس توانایی‌هایتان انتخاب کنید. به جز دستیاری معلم، موقعیت‌های شغلی دیگری هم در مدارس وجود دارد؛ مثل کارکنان سرویس‌دهی غذا، رانندگان اتوبوس و غیره. دستیار معلم یک شغل بازنشستگی مناسب برای این دوران است.

8. کارکردن در تفرجگاه ها

بهترین شغل برای بازنشستگی

کار کردن در تفرجگاه‌ها از لیست بهترین کار بعد از بازنشستگی یک شغل بسیار مناسب برای فرار از ساعات کاری روتین ادارات است. اگر شما نزدیک ساحل یا کوهستان هستید، این گزینه شغلی را در نظر بگیرید. بسیاری از تفریح‌گاه‌ها به صورت تمام وقت در طول سال کار می‌کنند و محدود به زمان یا فصل خاصی نیستند.

در این شغل هم امکان کار تمام وقت هست و هم پاره وقت. شما در این موقعیت‌ شغلی می‌توانید از مهارت‌هایتان استفاده کنید و یا می‌توانید کاری کاملا متفاوت با آنچه تاکنون به آن مشغول بوده‌اید را انجام دهید. کار کردن در تفرج‌گاه‌ها یک شغل بازنشستگی مناسب است که در بالا بردن روحیه افراد بسیار موثر است.

9. پرستار پاره وقت ؛ لیست بهترين شغل بعد از بازنشستگی

شغل مناسب بعد از بازنشستگی

پرستاران بازنشسته می‌توانند برای این موقعیت شغلی گزینه مناسبی باشند؛ بخصوص برای بیمارانی که نیاز به مراقبت تمام وقت داشته و تحت مراقبت‌های پزشکی و دارویی تخصصی هستند. این موقعیت شغلی به صورت شیفتی نیست و می‌تواند یک کار 24 ساعته و یا پاره وقت باشد. شیفت‌های کاری در پرستاری پاره وقت از 4 الی 12 ساعت متغیر بوده و به 2 الی 3 روز در هفته محدود می‌شود.

10. کارآفرینی

بهترین شغل برای بازنشستگی

شما به صورت آنلاین در فروشگاه‌های مجازی و یا در فروشگاه‌های محلی می‌توانید محصولات تولیدی خود را بفروشید و در واقع یک کارآفرین در زمینه تخصصی خود شوید. برای مثال شما می‌توانید از دستپخت فوق‌العاده خود استفاده کرده و مرباها، ترشی‌ها، شیرینی‌های خانگی و غذاهای خوشمزه را بفروشید و یک کیترینگ خانگی راه بیندازید و از مهارت‌ها و تجربیات خود کسب درآمد کنید. کارآفرینی یک گزینه مناسب به عنوان شغل بازنشستگی است.

11. مشاوره خصوصی ؛ لیست بهترين شغل بعد از بازنشستگی

بهترين شغل بعد از بازنشستگی

این شغل از لیست بهترین کار بعد از بازنشستگی برای افرادی که به بیکاری و استراحت بیش از حد عادت ندارند و از نشستن در خانه بیزارند مناسب است. افرادی با مهارت‌های IT، مالی و مدیریتی می‌توانند به صورت خصوصی در شرکت‌های خصوصی و نوپا مشاوره بدهند و علاوه بر کمک به این کمپانی‌ها در پیشرفت کردن، از این راه کسب درآمد کنند. مراکزی مثل مبارزه با فقر، سازمان‌های حامی هنر و یا اورگان‌های حافظ محیط زیست به مهارت این افراد نیاز دارند و مشاورین خصوصی با این مهارت‎‌ها می‌توانند در این زمینه‌ها علاوه بر کمک به آن‌ها و کسب درآمد، در یک عمل خیرخواهانه و بشردوستانه موثر و کمک‌کننده باشند. این موضوع برای بسیاری از افراد حس بسیار خوبی را به ارمغان می‌آورد.

12. باغبانی و کاشت گل و گیاه

شغل برای بازنشسته چی پیشنهاد میدید

اگر سوال شما از ما این است که شغل برای بازنشسته چی پیشنهاد میدید؟ گزینه‌ای که در اینجا عنوان می‌کنیم باغبانی است‌. اکثرا در مناطق دولتی، منازل خصوصی و… افراد علاقمند به گل و گیاه دوست دارند تا محیطی سرسبز و شاداب داشته باشند و خصوصا در فصل بهار کاشت گل‌های رنگارنگ، مرسوم است. افراد بازنشسته عزیز که توان بدنی انجام کارهای باغبانی و مراقبت از گیاهان را دارند، می‌توانند این شغل را انتخاب کنند. اکثر کسانی که بازنشسته هستند، به کار کاشت گل و گیاه آشنایی دارند و فقط با به خرج دادن کمی سلیقه موفق می‌شودند تا باغبانی را برگزینند. این شغل برای بازنشسته هم می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد و هم روحیه انسان را بالا می‌برد.

13. تهییه انواع ترشی، مربا و چاشنی ؛ از لیست بهترين شغل بعد از بازنشستگی

شغل برای بازنشسته چی پیشنهاد میدید

این کار برای خانم بازنشسته ای که دستپخت خوب و به آشپزی علاقه دارد بسیار مناسب است. اکثر مادران با وجود سال‌ها تجربه در پخت غذاها و درست کردن انواع ترشی و مربا به خوبی از مزه‌ها آگاه هستند و حتی گاهی مزه‌های دوست داشتنی نیز کشف می‌کنند. درست کردن ترشی و مربا نیز آنقدر دشواری ندارد که نتوان از پس آن برآمد پس با این تفاسیر شغل مناسبی می‌تواند باشد. از سوی دیگر آنها می‌توانند در فصولی که باقلا، لوبیا، نخود فرنگی و… رونق دارند یا با سرخ کردن سبزی، درآمد خود را از راه فروش آنها به افراد شاغل بدست آورند. درست کردن ترشی و مربا یک شغل دوم بعد از بازنشستگی مناسب و کم دردسر است.

14. کاشت و پروش محصولات مختلف

بعد از بازنشستگی چه کار کنم

پیش از این از باغبانی حرف زدیم که جنبه‌ای زینتی داشت اما اکنون قصد داریم درباره پرورش محصولات صحبت کنیم که در لیست بهترین شغل برای بازنشستگی قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد بازنشسته که ساکن مناطق حاصل خیز هستند، حتی شده تکه زمینی کوچک که مناسب کشت باشد دارند. آنها می‌توانند در زمین‌های خود محصولاتی که در طول سال به بازار و سر سفره افراد می‌آیند را بکارند و از آنها کسب درآمد کنند. محصولاتی مثل: خیار، گوجه، فلفل، کدو، هندوانه، خربزه، بادمجان، بامیه، باقلا، لوبیا، نخود، ذرت و… همگی از جمله محصولاتی هستند که بسته به آب و هوای منطقه‌ای که در آن سکونت دارید، رشد می‌کنند. این شغل عالی برای بازنشسته هایی است که زمین‌های حاصل خیز دارند. حتی اگر زمینی هم نباشد می‌تواند در محل کوچکی در منزل نیز به پرورش محصولاتی نظیر قارچ (البته با آگاهی مناسب) رو آورد.

15. پرورش دام، طیور و زنبور عسل

شغل عالی برای بازنشسته ها

پرورش دام و طیور در صورتی که مکان مناسبی برای نگهداری آنها داشته باشید، یکی از شغل های بعد از بازنشستگی مناسب است. نگهداری از گاو یا گوسفند چندان سخت و طاقت‌فرسا نیست که از عهده یک بازنشسته برنیاید و چه بسا افرادی در دهه 40 زندگی خود بازنشسته می‌شوند و حتی سالمند هم نیستند. ممکن است بخاطر هزینه دام از داشتن آن صرف نظر کنید اما بازهم پرندگانی مانند مرغ و بلدرچین گزینه‌های مناسبی هستند. در مرتبه دیگر نیز زنبو‌رهای عسل هستند که داشتن چند کندو از آنان بسیار سودآور است. به طور کلی پرورش حیوانات و فروش محصول آنها یک شغل مناسب بعد از بازنشستگی محسوب می‌‌شود.

16. مشاور املاک ؛ از لیست بهترین کار بعد از بازنشستگی

بهترین شغل برای بازنشستگی

برای آن دسته از افراد که سر و زبان خوب و سابقه کارهای اداری و مالی دارند، مشاور املاک شغل مناسبی است. فقط باید اطلاعات به روزی از موقعیت مکانی محل مورد نظر خود داشته باشند و بتوانند مشتری‌ها و مراجعه‌کنندگان را به خود جذب کنند. ممکن است گاهی مشتریان به دلیل پایین بودن سن، به برخی از مشاورین املا‌ک بخاطر تجربه کمتر اعتماد نکنند اما مشاورین املاکی که سن بالاتری دارند، قابل اطمینان‌تر به نظر می‌رسند. به طور کلی مشاوری املاک یکی از شغل‌های پیشنهادی لیست بهترین کار بعد از بازنشستگی محسوب می‌شود که درباره آن‌ گفتیم.

کلام آخر

در این مقاله به سوال بعد از بازنشستگی چه کار کنم؟ شما پاسخ دادیم. همچنین در ادامه به معرفی بهترين شغل بعد از بازنشستگی همراه شما بودیم و تعدادی از مشاغل که مناسب افراد بازنشسته و کسانی که سال‌ها زحمت کشیده‌اند و حال برای امرار معاش و گذران اوقات به دنبال شغلی با ساعت‌‌ کاری خود و کار سبک می‌گردند، معرفی کردیم. بازنشستگان با داشتن سابقه‌ کار و همچنین تجربه بالا می‌توانند راهنمای خوبی برای افراد جوان و تازه نفس باشند و تجربیات خود را با آنان اشتراک بگذارند. به نظر شما بهترین کار بعد از بازنشستگی چیست؟ از اینکه تا بدین‌جا همراه ما بودید متشکریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران6 دیدگاه
avatar
a s
.
30 مهر 1401، 19:42
پاسخ
0
8
دربانی؟پرستاری حیوانات؟؟سرایداری؟؟؟خوندن اینجور ایده ها وقت تلف کردن بود.
avatar
sr
.
15 شهریور 1401، 10:14
پاسخ
0
14
با این مطالب تون فقط احساس توهین ب کارمندان بهم دست داد ، متاسفم واستون ، نگهداری از حیوان خانگی؟خدا لعنتتون کنه ، حداقل در مورد ی کسب و کار خوب حرف میزدین
avatar
تم تولد و لوازم تولد
.
10 خرداد 1401، 12:18
پاسخ
4
1
ممنونم از مطالب خوبی که همیشه توی سایتتون قرار میدید. شغل من هم تولید تم تولد دخترانه و تم تولد پسرانه با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ، عمده فروشی تم تولد و فروش عمده لوازم تولد با بهترین شرایط .
avatar
محمد
.
19 شهریور 1400، 03:31
پاسخ
0
4
متاسفانه در ایران فرد بازنشسته به شغلی که علاقه دارد مجوز کار کردن نمی دهند بنده در سن ۴۷ سالگی بازنشست شدم که بعضی ها در این سن تازه میخواهن شروع به کار کنن خواستن دفترچه هوشمند برای کار با تاکسی را بگیرم که گفتن شامل حال بازنشسته نمیشود
avatar
سعید خان
.
20 فروردین 1402، 20:05
پاسخ
0
2
@محمد
باسلام و ورود جناب من هم در سن 44سالگی بازنشسته شدم، و دنبال یک شغل مناسب هستم. خواستم به عنوان یک دوست کوچکتر بهتون بگم اصلا سراغ کار با ماشین وتاکسی ومسافر کشی واسنپ و ... نرو دوست عزی اصلا شغل خوبی نیست توضیحات زیادی داره ولی کلی عرض کنم از هرلحاظ ضرر ووقت تلف کردن وبه صرفه نیست.
avatar
کوین
.
30 مرداد 1399، 02:55
پاسخ
0
1
توجه توجه: دوستانی که قبلا در سایت*** سرمایه گذاری کردن آدرس سایت از com. به net. تغییر یافت.برای ورود افرادی که قبلا ثبت نام کردند از لینک زیر استفاده کنند با همان رمز عبور قبلی خودتان،و نیازی به ثبت نام مجدد نیست و میتوانید سود دلاری خودتون مثل قبل برداشت کنید،و اماافرادی که جدیدا میخواهند ثبت نام کنند و شروع به فعالیت کنند نیز میتوانند از لینک زیر استفاده کنند پشتیبانی سایت ۲۴ ساعت پاسخگو شما درباره نحوه فعالیت و سرمایه گذاری هستند،بعد از ثبت نام کردن هر موقع که میخواهید با صندوق سرمایه گذاری فعالیت کنید اگه داخل گوگل هم اسم سایت بنویسید میتوانید با رمز عبوری که ثبت نام کردید وارد سایت بشوید. نکته:لطفا بدون فیلتر شکن وارید شوید. (پیام سردبیر: برای تبلیغ، به واحد تبلیغات پلازامگ مراجعه کنید؛ با تشکر)
نمایش 1 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402