بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه در جهان

اپراتورهای تلفن همراه در جهان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اپراتورهای تلفن همراه در جهان همواره بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. در این مطلب برترین اپراتورهای تلفن همراه جهان را به شما معرفی می‌کنیم.

امروزه در عصر ارتباطات، اپراتورهای تلفن همراه در جهان رشد بسیار خوبی را تجربه می‌کنند؛ چراکه دیگر هیچ کسی دوست ندارد ارتباطش را با اطرفیان خود قطع سازد و هر طور که شده، تلفن همراهی برای خود دست و پا می‌کند. اما اپراتورهای تلفن همراه در جهان چه میزان درآمد دارند؟ آیا آن‌ها از جمله شرکت‌های بزرگ دنیا به حساب می‌آیند؟ همینطور به نظر می‌رسد. براساس گزارش‌های مختلف، 10 مورد از بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه در جهان دارای ارزش بازاری بالغ بر 50 میلیارد دلار هستند.

بهترین اپراتور تلفن همراه در جهان

در مورد صنعت مخابرات و ارتباطات راه دور پیش‌بینی می‌شود که همچنان به گسترش فرآیندهای خود در سطح دنیا بپردازند و به ارائه خدمات به مشتریان و رفع نیازهای ارتباطات بی‌سیم و همین طور تلفنی کاربران خود ادامه دهند. امروزه به صورت روزافزونی افراد به استفاده از خدمات اینترنتی و تلفنی اپراتورهای مختلف روی می‌آورند و در عین حال، فناوری‌های مخابراتی جدید در کشورهای توسعه‌یافته باعث شده تا مراکز ارائه خدمات به کاربران بیش از پیش گسترش یابد.

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه در جهان بپردازیم. پس با پلازا همراه باشید.

همچنین بخوانید :

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه در جهان
    • اپراتور China Mobile
    • اپراتور تلفن همراه Vodafone 
    • اپراتور Verizon
    • اپراتور تلفن همراه Airtel
    • اپراتور AT&T
    • اپراتور تلفن همراه Nippon
    • اپراتور Deutsche Telekom AG
    • اپراتور تلفن همراه Telefonica S.A
    • اپراتور America Movil
    • اپراتور تلفن همراه China Telecom

 


بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه در جهان


اپراتورهای تلفن همراه در جهان به ارائه خدماتی همچون خدمات بی‌سیم، ارائه پوشش تلفن همراه، خدمات اینترنتی و موارد دیگر می‌پردازند. در دنیای امروزی، اپراتوری موفق خواهد بود که خدمات بهتری را به کاربران خود ارائه کند؛ خدماتی نظیر صدور قبض ماهیانه، ایجاد زیرساخت‌های لازم، ارائه خدمات کامپیوتری مناسب، ایجاد سازمان‌هایی برای خدمات و نگهداری، توزیع مناسب خدمات رادیویی و در کل توجه به نیاز کاربران از جمله این موارد هستند. اما بهترین اپراتور تلفن همراه در جهان کدام شرکت است و بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه در دنیا کدام موارد هستند؟ در این مقاله قصد داریم که برترین اپراتورهای تلفن همراه جهان را به شما معرفی کنیم.

 

1. اپراتور China Mobile

بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه

همچنین بخوانید :

اپراتور China Mobile با داشتن 851.2 میلیون کاربر در دنیا، بی‌شک بزرگ‌ترین و بهترین اپراتور تلفن همراه در جهان به شمار می‌رود. این شرکت که در سال 1999 تاسیس شد، از دل شرکت China Telecom به وجود آمد که آن شرکت در سال 1997 تاسیس شده بود. دفاتر مرکزی China Mobile در شهر پکن چین قرار دارند و از آن زمان تاکنون، به عنوان اصلی‌ترین اپراتور به ارائه خدمات موبایل در چین پرداخته است. China Mobile به عنوان شرکتی دولتی، به صورت مستقیم توسط حکومت جمهوری خلق چین اداره می‌شود. این شرکت همچنین در بازار بورس هنگ‌کنگ به عنوان شرکتی سهامی عام به ثبت رسیده است. سهم بازار این شرکت حدود 70 درصد از کشور چین است. در سال 2007 این اپراتور شرکت جدیدی را در پاکستان تاسیس کرد که نامش Paktel شد و یک سال بعدتر، برند Zong را بنا نهاد.

 

2. اپراتور تلفن همراه Vodafone

برترین اپراتورهای تلفن همراه جهان

دفتر مرکزی اپراتور Vodafone در انگلستان قرار دارد و در سال 2018، به حدود 500 میلیون کاربر ارائه خدمات کرده و در حال حاضر، با داشتن 469.7 میلیون کاربر، دومین شرکت در فهرست برترین اپراتورهای تلفن همراه جهان به شمار می‌رود. این اپراتور در سال 1991 تاسیس شده و به ارائه خدمات موبایل در مناطق اقیانوسیه، آفریقا، اروپا و آسیا می‌پردازد. این شرکت به مشترکین موبایل در 26 کشور دنیا خدمات ارائه می‌کند و در 50 کشور دیگر نمایندگی‌هایی دارد. اپراتور Vodafone همچنین از طریق بخش‌های زیرمجموعه خود در حدود 150 کشور دنیا خدمات ارتباطاتی و IT عرضه می‌کند.

تا فوریه 2019، سهم بازار این شرکت در دنیا برابر با 48.39 میلیارد دلار بوده است. در سال 2019، Vodafone به عنوان ارزشمندترین برند بریتانیا و میزبان خدمات موبایلی در 26 کشور دنیا انتخاب گردید. همچنین سهام Vodafone در بازار بورس لندن  و بعد از آن نیز در بازار NASDAQ عرضه گردید. این شرکت از نظر درآمدی نیز، پنجمین شرکت پردرآمد دنیا در حوزه اپراتورهای موبایل به شمار می‌رود.

 

3. اپراتور Verizon

بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه

اپراتور ورایزن یا Verizon بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی ایالات متحده است و سهم بازار این شرکت تا فوریه 2019 برابر با 221.39 میلیارد دلار بوده است. دفتر مرکزی این شرکت که در سال 2000 تاسیس شده در نیویورک آمریکا قرار دارد و از ادغام شرکت‌های Bell Atlantic Corp و GTE Corp به وجود آمد. این اپراتور که نوعی شرکت هلدینگ به حساب می‌آید، همراه با زیرمجموعه‌های خود به ارائه خدماتی نظیر ارتباطات، اطلاعات و محصولات تفریحی می‌پردازد. در سال 2015، ورایزن توانست AOL را خریداری کند که یکی از عرضه‌کنندگان خدمات شبکه به حساب می‌آید. در حال حاضر، Verizon در بیش از 150 کشور دنیا به ارائه خدمات خود می‌پردازد. این اپراتور بیش از 118.7 میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد.

 

4. اپراتور تلفن همراه Airtel

اپراتورهای تلفن همراه در جهان

اپراتور هندی Airtel با داشتن 348.1 میلیون کاربر در دنیا به عنوان یکی از برترین اپراتورهای تلفن همراه جهان شناخته می‌شود و سومین شرکت بزرگ دنیا و اولین شرکت بزرگ هندوستان در حوزه خدمات موبایل به شمار می‌رود. اپراتور Airtel با نام Bharti Airtel در 5 ژوئیه 1995 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در دهلی نو در هندوستان قرار دارد. این شرکت خدمات شبکه موبایل از قبیل خدمات مکالمه، خدمات 4G LTE، خدمات GSM، خطوط تلفن ثابت و همین طور 3G را به کاربران خود ارائه می‌کند. اپراتور هندی مذکور در 18 کشور دنیا از جمله در آفریقا و جنوب آسیا به ارائه خدمات می‌پردازد. شرکت IBM خدمات IT به این اپراتور ارائه می‌کند و تجهیزات و نگهداری و راهکارهای شبکه‌ای این اپراتور توسط شرکت‌های نوکیا و اریکسون تامین می‌گردد.

 

5. اپراتور AT&T

بهترین اپراتور تلفن همراه در جهان

اپراتور AT&T دومین شرکت مخابراتی آمریکا از نظر بزرگی است که سهم بازاری بالغ بر 211.688 میلیارد دلار را در ماه فوریه 2019 به ثبت رسانده است. این اپراتور به حدود 200 کشور دنیا خدمات مخابراتی ارائه می‌کند و در بیش از 34 هزار نقطه در دنیا دکل‌های مخصوص این شرکت نصب شده و براساس آمار اعلام شده در وب‌سایت این اپراتور، تعداد کاربران آن بیش از 355 میلیون نفر در دنیا هستند.

در سال 2017، AT&T یکی از زیرمجموعه‌های خود را به نام AT&T GigaPower راه‌اندازی کرد که به کاربران آمریکایی در این کشور خدمات اینترنتی ارائه می‌دهد و قرار است که فعالیت‌های آن بیش از پیش گسترش یابد. اپراتور مذکور در سال 2015 با سرمایه‌ای برابر با 48.5 میلیارد دلار، DirecTV را خریداری کرد و به دنبال آن خدمات جدیدی را به کاربران خود از طریق این شرکت ارائه کرد. این شرکت آمریکایی در سال 1882 در شهر دالاس تگزاس در آمریکا تاسیس شده و در سال 2018 در فهرست بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی از نظر میزان درآمد در رتبه نهم قرار گرفت.

 

6. اپراتور تلفن همراه Nippon

بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه

اپراتور ژاپنی Nippon با نام کامل Nippon Telegraph & Telephone Corporation که به صورت NTT مخفف می‌شود و در سال 1952 تاسیس شده، تا فوریه 2019، دارای ارزش بازاری برابر با 81.564 میلیارد دلار بوده است. ژاپن به ارتباطات فیبر نوری اهمیت زیادی می‌دهد و شرکت‌های ژاپنی به این مسئله معروف هستند که سرمایه‌گذاری‌های زیادی را برای جدیدترین فناوری‌های حوزه اینترنت صرف می‌کنند. چنین فضایی باعث شده تا شرکت Nippon با رشد و موفقیت بسیار زیادی همراه شود.

برخلاف بسیاری از شرکت‌های مخابراتی دیگر، این اپراتور بیشتر درآمد خود را از بسته‌های اینترنت کسب می‌کند. در حال حاضر، این شرکت تلاش دارد تا به ارائه خدمات رایانش ابری خود بپردازد تا بتواند بر طیف مشتریان و کاربران خود بیفزاید. شرکت Nippon در شهر توکیو ژاپن قرار دارد و از نظر درآمدی، رتبه 55 فهرست برترین شرکت‌های دنیا را در اختیار دارد و همچنین چهارمین شرکت مخابراتی دنیا است و در ژاپن از نظر درآمدی بعد از شرکت‌های تویوتا، میتسوبیشی، هوندا و Japan Post Holdings در رتبه پنجم قرار دارد.

 

7. اپراتور Deutsche Telekom AG

برترین اپراتورهای تلفن همراه جهان

اپراتور Deutsche Telekom AG در سال 1995 در شهر بن آلمان تاسیس شد. این اپراتور بیش از 160 میلیون مشترک داشته و در حال حاضر در بیش از 50 کشور دنیا فعالیت می‌کند و در این کشورها، حدود 216 هزار نفر برای این اپراتور کار می‌کنند. این شرکت آلمانی تا اوایل سال 2019 دارای سهم بازاری بالغ بر 67.334 میلیارد دلار بوده و بیش از دوسوم درآمد این شرکت از خارج از آلمان به دست می‌آید.

در سال 2013، اپراتور Telekom به اولین شرکت مخابراتی تبدیل شد که روی یک گوشی هوشمند از سیستم‌عامل فایرفاکس استفاده می‌کرد. در سال 2015، این شرکت اولین شبکه استاندارد اروپایی خود را عرضه کرد که طی آن زیرساخت‌های لازم برای بیش از 10 کشور مختلف اروپایی فراهم گردید. این شرکت از نظر درآمدی، بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی اروپا به حساب می‌آید.

 

8. اپراتور تلفن همراه Telefonica S.A

اپراتورهای تلفن همراه در جهان

اپراتور Telefonica S.A در اصل در اسپانیا قرار دارد و تا سال 2018، در 24 کشور دنیا فعالیت داشته است. تعداد کارکنان این شرکت در سراسر دنیا برابر با حدود 120 هزار نفر است. البته بیشتر مشتریان این شرکت در منطقه آمریکای لاتین قرار دارند. ارزش بازار شرکت مخابراتی Telefonica تا اوایل 2019، برابر با 43.01 میلیارد دلار بوده و محصولات و خدمات این شرکت عبارتند از رایانش ابری، خدمات موبایل، مراکز داده، تلفن‌های تجاری و خدمات امنیتی.

دفتر مرکزی این اپراتور در شهر مادرید قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن و همینطور عرضه‌کنندگان خدمات تلفن همراه در دنیا به شمار می‌رود. تا سال 2017، براساس اعلام مجله فوربز، شرکت Telefonica در فهرست بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا، مقام 110 را داشته است.

 

9. اپراتور America Movil

بهترین اپراتور تلفن همراه در جهان

شرکت مکزیکی America Movil از جمله بهترین اپراتورهای تلفن همراه در جهان، تاکنون 363.5 میلیون خط دسترسی را راه‌اندازی کرده و از این میزان، تا سال 2017، حدود 280.6 میلیون کاربر موبایل بوده‌اند. محدوده پوشش کلی این اپراتور شامل خطوط تلفن ثابت، پهن‌باند و خدمات تلویزیونی است و این خدمات همواره در حال گسترش یافتن هستند. ارزش بازار این شرکت، تا اوایل سال 2019 برابر با 52.505 میلیارد دلار بوده؛ اما این میزان نسبت به سال‌های قبلتر کاهش داشته است. این کاهش درآمد به خاطر اتخاذ برخی سیاست‌های خصوصی‌سازی بوده است.

در سال 2018، قانونگذاران مکزیکی رسما تایید کردند که America Movil قصد دارد تا زیرساخت‌های خطوط تلفن ثابت خود را از بخش موبایل جدا سازد. شرکت مذکور در شهر مکزیکوسیتی قرار داشته و از نظر بزرگی، هفتمین اپراتور شبکه‌های موبایلی دنیا و یکی از بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه جهان به شمار می‌رود.

 

10. اپراتور تلفن همراه China Telecom

برترین اپراتورهای تلفن همراه جهان

اپراتور China Telecom یکی از اپراتورهای تلفن همراه در جهان از شرکت‌های دولتی در چین است که به ارائه خدمات تلفن ثابت می‌پردازد. براساس آمار منتشر شده توسط سایت این شرکت، تا دسامبر 2018، خدمات موبایل این شرکت به 303 میلیون مشتری و خدمات پهن‌باند آن به بیش از 145 میلیون مشتری ارائه می‌گردد. ارزش سهم بازار این شرکت در سال 2019، برابر با 42.558 میلیارد دلار بوده است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر پکن قرار دارد و در سال 2002 سهام آن در بازار بورس هنگ‌کنگ و نیویورک عرضه گردید. 

این شرکت در سال 2002 تاسیس شده و عمده فعالیت و ارائه خدمات آن در چین است. حدود 287 هزار نفر برای این شرکت فعالیت می‌کنند. در اکتبر 2008 مسئولین China Telecom اعلام کردند که قصد دارند تا به فعالیت بیشتر در خارج از مرزهای چین بپردازند و قرار است که خدمات آسیایی-اروپایی خود را ارائه کنند تا بتوانند سهم بازار خود را در اروپا گسترش دهند. 

در این مطلب بهترین و بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه در جهان را به شما معرفی کردیم. این شرکت‌ها بالاترین درآمد را در میان اپراتورهای مختلف دنیا در اختیار دارند و بهترین خدمات را به کاربران خود ارائه می‌کنند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402