بررسی بازی Doom Eternal ؛ اخبار، تریلر، تاریخ عرضه و گیم پلی

تاریخ انتشار بازی doom eternal
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Doom Eternal یکی از عناوین پرطرفدار شوتر اول شخص است که به زودی منتشر می‌شود. در این مطلب نگاهی به تاریخ عرضه، گیم پلی و تریلر بازی Doom Eternal داریم.

Doom Eternal یک بازی ویدیویی تیراندازی است که توسط id Software ساخته و توسط بتسدا (Bethesda Softworks) منتشر خواهد شد. بازی Doom Eternal یک شوتر سریع و بسیار خشن است که در آن با شیاطین می‌جنگید و پنجمین عنوان اصلی در سری بازی Doom و دنباله‌ای مستقیم برای Doom 2016 محسوب می‌شود. شما می‌توانید بازی دوم اترنال را در رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، پلی‌استیشن 4، گوگل استادیا و نینتندو سوییچ به زودی انجام دهید. هنوز هیچ حرفی برای انتشار آن برای کنسول‌های نسل بعدی، یعنی ایکس باکس سری ایکس یا پلی استیشن 5 گفته نشده است. در این مطلب نگاهی به گیم‌پلی، تاریخ عرضه، تریلر و اخبار و شایعات پیرامون این بازی می‌پردازیم.

تریلر بازی doom eternal

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


تریلر بازی Doom Eternal


هیچ بازی جز جدیدترین تریلر بازی Doom Eternal نمی‌تواند شما را این‌چنین محو بازی کند. این تریلر البته فقط گوشه‌ای از بخش‌های جذاب این بازی است را نشان می‌دهد. این بازی هم مثل بقیه عناوین مجموعه، شامل شیاطین، خشونت زیاد، اسلحه‌های فوق‌العاده و کمی داستان است. در این تریلر بزرگ شاهد صحنه‌های اکشن و باورنکردنی‌تر هستیم و اطلاعات بیشتری را در مورد داستان Doom: Eternal به ما ارائه داد. در نتیجه حال می‌دانیم که این سری بازی Doom Eternal فقط معطوف به اسلحه و کشتار نیست. تریلر Doom Eternal هر آنچه را که دوست داریم در مورد این سری بازی Doom بدانیم، به ما گفته است. موسیقی متن آخرالزمانی آن به همراه صدای رعدوبرق در کنار ترکیبی از شیاطین و اسلحه‌های ویرانگر، بسیار جذاب خواهد بود.

Bethesda همچنین Battle Mode را در تریلری نشان داد که در آن 2 شیطان در مقابل 1 دوم‌گای قرار می‌گرند و یک حالت چند نفره مخصوص 3 بازیکن است. حتی اگر آن‌ها حالت چند نفره مجزایی را معرفی نکنند، این یک بخش جذاب برای انجام قتل عام است.

 


گیم پلی بازی دوم اترنال


بازیکنان بار دیگر در نقش Doom Slayer، مبارز باستانی که با نیروهای شیاطینن جهنم می‌جنگد، بازی می‌کنند. بازی Doom Eternal روند سری‌های پیشین خود یعنی تأکید بر روی مبارزه با «فشار رو به جلو» را ادامه می‌دهد و بازیکن را تشویق می‌کند تا با دشمنان به‌منظور دستیابی به مهمات درگیر شوند. بازیکنان به سلاح‌های مختلفی مانند Combat Shotgun،Super Shotgun ،Heavy Cannon ،Rocket Launcher ،Plasma Rifle ،BFG 9000 و Ballista دسترسی دارند.

گیم پلی بازی دوم اترنال

از سلاح‌هایی مانند اره برقی، شمشیر انرژی «Crucible Blade» و تیغه بازوی قابل جمع شدن نیز می‌توان استفاده کرد. تیغه بازو این امکان را برای انواع بیشتری از اعدام‌های سریع و خشن فراهم می‌کند. Super Shotgun اکنون به «قلاب گوشتی» مجهز شده است که بازیکن را به سمت دشمن می‌اندازد و به عنوان یک قلاب‌گیر عمل می‌کند و می‌توان از آن برای جابه‌جایی در محیط هم استفاده کرد.

گیم پلی بازی doom eternal

در تریلر بازی Doom Eternal که در ژانویه سال 2020 برای عموم رونمایی شد، مکانیک‌های جدید دیگری نیز کشف شد، از جمله چالش‌های Slayer با سختی بالا، منابع اضافی از جمله کریستال‌های Sentinel و امکان کنترل برخی از یگان‌های دشمن.

هوگو مارتین، مدیر نواآوری بازی اظهار داشته است که دو برابر انواع دشمنان موجود در بازی Doom 2016 در این عنوان وجود خواهد داشت. انواع جدیدی از دشمنان مانند Marauder و Doom Hunter وجود دارند؛ در حالی که دیگران مانند Pain Elemental ،Arachnotron و Archvile از سری‌های قبلی Doom دوباره در این بازی ظاهر می‌شوند. سیستم جدیدی به نام «شیاطین تخریب‌پذیر» نمایش داده شده است که در آن بدن دشمنان با آسیب‌هایی که می‌بینند، به تدریج در جنگ از بین می‌روند.

گیم پلی بازی doom eternal

از طریق این سیستم می‌توان قسمت‌های خاصی از آناتومی ذشمنان را از بین برد تا توانایی استفاده از حملات قوی‌تر آن‌ها از بین برود. همچنین یک سیستم جدید جان وجود دارد. در طول گیم‌پلی، بازیکنان می‌توانند آیتم‌هایی که شبیه کلاه ایمنی سبز هستند را از محیط اطراف جمع کنند. هنگامی که Doom Slayer در نبرد جان خود را از دست داد، در جایی که جان خود را از دست داده بود دوباره شروع به بازی می‌کند نه آخرین جایی که چک‌پوینت وجود داشت.

گیم پلی بازی doom eternal

id Software به وضوح گفته است كه نمی‌خواهد Doom Eternal بازی «بی‌ذهن» باشد و اگرچه ساختار کلی دویدن و شلیک کردن (ران اند گان) وجود دارد، ولی موارد بیشتری در پس ظاهر بازی وجود دارد. Doom Eternal برخی از عناصر RPG را معرفی می‌کند که آن را به فراتر از یک بازی تیراندازی ساده تبدیل می‌کند. همچنین در بازی دوم اترنال از گزینه‌های شخصی‌سازی سلاح، فاکتورهای اکتشافی و اکشن با ریتم مناسب استفاده شده است. کسانی نیز که هنوز می‌خواهند شیاطین را بکشند، ناامید نخواهند شد.

 


اخبار و شایعات


در این قسمت به برخی از اخبار و شایعات پیرامون بازی Doom می‌پردازیم.

 

حجم فایل

صفحه فروشگاه مایکروسافت اندازه فایل بازی Doom Eternal را به‌روز کرده است. در Xbox One بازی اصلی 39.03 GB است، در حالی که فرمت چند نفره آن با نام Battle Mode به طور جداگانه 38.74 گیگابایت ذکر شده است؛ یعنی حجم کلی بازی 61.21 گیگابایت است.

 

گیم پلی T-Pain

در حالی که ما منتظر تاریخ انتشار بازی Doom Eternal هستیم، خواننده معروف، T-Pain، قسمت‌هایی از آن را بازی کرده و از طریق کانال توییچ خود پخش کرده است. این خواننده، حدود 2 ساعت بخش گیم‌پلی بازی را پخش کرده است و در واقع چیز زیادی وجود ندارد که قبلاً ندیده باشیم؛ اما مکانیک‌های جدید در بازی بسیار جالب است.

گیم پلی بازی doom eternal

 

سلاح‌های مرکزی

وقتی که بازی Doom Eternal منتشر می‌شود، این امکان را به بازیکنان می‌دهد تا با نمای قرارگیری اسلحه در وسط صفحه بازی کنند. این به هیچ‌وجه یک راه آسان برای هدف‌گیری در بازی نیست؛ اما یک نوستالژی جذاب برای بازیکنانی است که اولین سری FPS در بازی‌های کلاسیک Doom را به‌خاطر می‌آورند.

 

زمان بخش داستانی بازی

به‌گفته تهیه‌کننده اجرایی بازی، مارتی استراتون (Marty Stratton)، به‌نظر می‌رسد که زمان بخش داستانی بازی بین 18 تا 22 ساعت است.

 

Quakecon 2019 و Battle Mode

در طول مراسم Quakecon 2019، شرکت سازنده، چگونگی عملکرد حالت نبرد Doom Eternal را توضیح داد. اساس حالت نبرد این است که یک بازیکن نقش Demonslayer را بازی کند و دو نفر دیگر نقش شیاطین را بر عهده گیرند. حالت نبرد بازی Doom Eternal در هنگام عرضه، دارای شش نقشه منحصربه‌فرد خواهد بود که هر کدام به گونه‌ای طراحی شده اند که Doomslayer و شیاطین می‌توانند با هم بجنگند. این مراحل شامل پورتال‌ها، میله‌ها و صفحات پرش است تا بازی را تا حد ممکن پویا وسرگرم‌کننده کند.

 

آیا نسخه VR را خواهیم دید؟

آخرین نسخه بازی Doom سال گذشته برای HTC Vive و Playstation VR با برخی مشکلات کنترل و بخش داستانی کوتاه‌تر، عرضه شد. دنباله بازی، فرصتی مناسب برای ساختن و ایجاد یک تجربه VR است که شایسته این مجموعه افسانه‌ای باشد.

تاریخ انتشار بازی doom eternal

 


تاریخ عرصه بازی Doom Eternal


در حالی که بازی Doom Eternal در ابتدا قرار بود  در تاریخ 22 نوامبر 2019 منتشر شود، با مشکلاتی روبه‌رو شد و در حال حاضر قرار است در 20 مارس 2020 (1 فروردین 1399) منتشر شود. نسخه نینتندو سوییچ بازی قرار است در تاریخ مشخصی در سال 2020 عرضه شود.

در این مطلب نگاهی به اطلاعات بازی Doom Eternal شامل گیم‌پلی، تریلر و تاریخ عرضه آن داشتیم. طرفداران بعد از تاخیر رخ داده، مطمئن هستند که به زودی یک بازی اکشن فوق‌العاده را در اختیار خواهند داشت. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. آیا شما هم از طرفداران مجموعه Doom هستید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402