نقد و بررسی بازی وارکرافت 3 Reforged ؛ بازسازی بد یک شاهکار کلاسیک

بررسی بازی وارکرافت 3 Reforged
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

نسخه بازسازی شده از بازی Warcraft 3 به‌تازگی منتشر شده است که اگر می‌خواهید با آن بیشتر آشنا شوید، با بررسی بازی وارکرافت 3 Reforged همراه ما باشید.

بازی وارکرافت 3 Reforged اولین بار در نمایشگاه بلیزکان 2018 معرفی شد. کمپانی بلیزارد ابتدا یک بازی موبایلی از سری دیابلو با نام Diablo: Immortal را رونمایی کرد که باعث ناامیدی طرفدارانش شد. اما معرفی نسخه ریمستر شده Warcraft 3 با شادی هواداران قدیمی این بازی همراه بود. آن‌ها خوشحال بودند که پس از سال‌ها می‌توانند یک نسخه به‌روز شده از بازی محبوب‌شان را مجدداً تجربه کنند. بلیزارد ابتدا اعلام کرد که این بازی در اواخر سال 2019 عرضه می‌شود، اما بعداً تاریخ انتشار آن به ژانویه 2020 تغییر کرد و دلیل این امر، برطرف کردن ایرادات و بالا بردن کیفیت بازی اعلام شد. البته حالا که بازی وارکرافت 3 Reforged منتشر شده، فهمیده‌ایم که بلیزارد باید زمان خیلی بیشتری را برای ارتقای سطح کیفی بازی‌اش صرف می‌کرد.

این بازی همان گیم‌پلی جذاب نسخه اصلی را که ترکیبی از استراتژی همزمان و نقش‌آفرینی بود ارائه می‌دهد و به همین دلیل برای بازیکن‌های جدید که آن را تجربه نکرده‌اند می‌تواند جالب باشد؛ اما طرفداران قدیمی مجموعه که انتظار یک نسخه بی‌نقص به همراه محتواهای اضافی را داشتند، کاملاً از عملکرد بلیزارد ناامید شدند.

همچنین بخوانید :

در ادامه به بررسی بازی وارکرافت 3 Reforged می‌پردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را بازگو می‌کنیم. همچنین اگر با بازی Warcraft 3 آشنایی ندارید، در ادامه این مقاله می‌توانید توضیحات کاملی درباره این بازی را مطالعه کنید. با پلازا همراه باشید. 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


معرفی نسخه اصلی بازی Warcraft 3


Warcraft 3 / بازی reforged وارکرافت 3

بازی وارکرافت 3 با نام کامل Warcraft III: Reign of Chaos در سال 2002 برای کامپیوترهای شخصی منتشر شد. سبک این بازی استراتژی همزمان بود و دومین دنباله برای بازی Warcraft: Orcs & Humans به حساب می‌آمد. وارکرافت 3 اولین بازی این مجموعه بود که به صورت کاملا سه‌بعدی ساخته شد. این بازی یک محتوای دانلودی پرطرفدار به اسم The Frozen Throne هم داشت که در سال 2003 به انتشار رسید.

داستان بازی وارکرافت 3 درباره «سپاهیان سوزان» است که قصد دارند سرزمین «آزراث» را با کمک ارتشی از «نامیراها» که به وسیله قهرمانی به نام «آرتاس» هدایت می‌شوند تصرف کنند. گروه‌های مختلفی از انسان‌ها، اورک‌ها و الف‌های شب در مقابل آن‌ها می‌ایستند تا قبل از اینکه بتوانند «درخت دنیا» را نابود کنند، جلوی آن‌ها را بگیرند.

Warcraft-3 / دانلود بازی وارکرافت 3 reforged

در این بازی مانند اکثر عناوین استراتژی همزمان، بازیکن‌ها باید به جمع‌آوری منابع مختلف بپردازند، واحدهای جنگی و قهرمانان خود را آماده کنند و برای خودشان تجهیزات و پایگاه بسازند. این بازی هم به صورت تک‌نفره (داستانی) و هم چندنفره قابل انجام است. بازیکنان می‌توانند چهار نژاد مختلف از جمله انسان‌ها، اورک‌ها، الف‌‌های شب و نامیراها را انتخاب کنند. در بخش داستانی، بازیکن‌ها می‌بایست ماموریت‌‌های مختلفی را به انجام برسانند. همچنین امکان رقابت با سایر بازیکن‌ها یا هوش مصنوعی وجود دارد.

بازی وارکرافت 3 با استقبال کم‌نظیر گیمرها و همچنین تحسین‌های زیادی از سوی منتقدین مواجه شد. اکثر آن‌ها داستان بازی، گیم‌پلی و همچنین حالت‌های بخش چندنفره را مورد ستایش قرار دادند. از این بازی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین عناوین در تاریخ ژانر استراتژی همزمان یاد می‌شود.

 


نسخه Reforged چه تفاوت هایی با نسخه اصلی دارد؟


Warcraft-3-Reforged / بازی جدید وارکرافت 3 ریمستر شده

بلیزارد قول‌های زیادی در مورد بازی وارکرافت 3 Reforged داده بود که تعدادی از آن‌ها عملی نشدند. مهمترین قسمت بازی که با تغییر مواجه شده، گرافیک و جلوه‌های بصری آن است. حالا گرافیک محیط بازی و همچنین انیمیشن‌ها از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند که این موضوع باعث می‌شود تا بازی روی مانیتورهای بزرگتر، با وضوح بالاتری دیده شود. رابط کاربری بازی نیز با تغییراتی مواجه شده تا ظاهر زیباتری به خود بگیرد. تمام شخصیت‌ها، واحدها، نقشه‌ها و به طور کلی اکثر تکسچرهای بازی بازسازی شده‌اند. میان‌پرده‌های سینمایی که در بین مراحل نمایش داده می‌شوند نیز اکنون کیفیت بهتری پیدا کرده‌اند.

یکی از بهترین تغییرات ظاهری بازی، اضافه شدن جزئیات بیشتر به هیروهای اصلی است که باعث می‌شود حالا قهرمانان محبوب خود را باکیفیت‌تر از گذشته ببینیم. البته تمام این تغییرات در بخش تنظیمات بازی قابل حذف کردن هستند و می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید.

گفتنی است که گیم‌پلی بازی وارکرافت 3 با کمترین تغییر ممکن مواجه شده و سازندگان سعی کرده‌اند مکانیک‌های اصلی را حفظ کنند. همچنین در ابتدا قرار بود برای صداگذاری شخصیت‌های اصلی از افراد جدیدی استفاده شود، اما این خبر با بازخوردهای منفی از سوی طرفداران مواجه شد و به همین خاطر بلیزارد تصمیم گرفت تا تغییری در صداپیشگان بازی به وجود نیاورد.

در بخش بعدی، یعنی در بررسی بازی وارکرافت 3 Reforged بیشتر درباره تغییرات آن و همچنین وعده‌های بلیزارد که عملی نشده‌اند صحبت خواهیم کرد. 

 


بررسی بازی Warcraft 3: Reforged


Warcraft-3-Reforged / بازی وارکرافت 3 reforged

بدون شک وارکرافت 3 یکی از بهترین بازی‌های تمام دوران‌هاست. این شاهکار بلیزارد نه‌تنها آینده این کمپانی را تغییر داد، بلکه استانداردهای جدیدی در سبک استراتژی همزمان معرفی کرد و تاثیرات انکارناپذیری روی کل صنعت بازی گذاشت. اما نسخه بازسازی شده این بازی، در یک کلام اثری ضعیف است که باورمان نمی‌شود شرکتی به اسم بلیزارد آن را منتشر کرده باشد.

در بازی وارکرافت 3 Reforged شاهد بازسازی نسخه اصلی، یعنی Reign of Chaos و همچنین بسته الحاقی آن به اسم The Frozen Throne هستیم. تغییرات عمده این بازی مربوط به بازسازی ظاهری مدل‌ها می‌شود و البته مقداری محتوای جدید نیز به آن اضافه شده است. برای مثال بلیزارد باس‌های Stratholme را از بازی World of Warcraft به یکی از مراحل بازی جدیدش اضافه کرده است. اما باید بگوییم که محتوای جدید بازی به یکی دو مورد ختم می‌شوند و نباید انتظار تغییرات عمده در مراحل یا شخصیت‌های بازی را داشته باشید. احتمالاً شما هم با تجربه این بازی از خودتان می‌پرسید که چرا بلیزارد به جای کلمه Remastered از Reforged در عنوان آن استفاده کرده است.

Warcraft-3-Reforged / بازی وارکرافت 3 reforged

بخش داستانی بازی وارکرافت 3 Reforged تقریباً همان چیزی است که در نسخه اصلی تجربه کرده‌ایم. مراحل کلاسیک که با گیم‌پلی استراتژی همزمان همراه شده‌اند، ساخت پایگاه و همچنین برخی از المان‌های نقش‌آفرینی، از جمله مهمترین عناصر بخش داستانی این بازی به شمار می‌روند. اما متاسفانه این نسخه جدید با اشکالات و باگ‌های ریز و درشت زیادی همراه است. اگر در طول بازی با مشکلاتی در نورپردازی یا لود نشدن تکسچرها مواجه شدید، نباید تعجب کنید. حتی امکان دارد به واسطه یک باگ کوچک، به راحتی در یک مرحله از بازی بازنده شوید. شاید بتوان از برخی ایرادات کوچک در این بازی چشم‌پوشی کرد، اما تعداد باگ‌ها به قدری زیاد است که در طول مراحل واقعا آزارتان می‌دهند.

اما بگذارید به گرافیک بازی بپردازیم که بلیزارد خیلی روی ارتقای کیفیت آن تاکید کرده است. برخی از تغییرات بصری واقعاً به بهتر شدن بازی کمک کرده‌اند، اما بعضی از آن‌ها نیز نه‌تنها پیشرفت به حساب نمی‌آیند، بلکه اعصاب‌خردکن هستند. مثلاً معلوم نیست چرا بلیزارد تصمیم گرفته تا طراحی ظاهری برخی از شخصیت‌ها را تا این حد تغییر دهد. اورک‌ها در نمای نزدیک شبیه موجوداتی که می‌شناختیم نیستند. سر شخصیت «مانوراث» روی بدن بزرگش خیلی عجیب و نامتناسب به نظر می‌رسد و حتی گابلین‌ها ظاهری مسخره پیدا کرده‌اند. با این حال، اگر این تغییرات نامناسب را در نظر نگیریم، به طور کلی می‌توان گفت که بخش داستانی بازی، همچنان یک دنیای فانتزی جذاب را به تصویر می‌کشد.

در برخی از صحنه‌های بازی شاهد بافت‌های تار و کدر در بخش‌های مختلف محیط هستیم. همچنین رابط کاربری که اکنون ظاهر بهتری پیدا کرده، در رزولوشن‌های بالا به خوبی تغییر سایز نمی‌دهد. به طور کلی رابط‌ کاربری کمی بزرگتر از حد معمول به نظر می‌رسد و برای مثال پیام‌های آموزشی و همین طور کادرهای مربوط به دیالوگ‌ها، بیشتر صفحه را می‌پوشانند. کیفیت بصری بافت‌های بازی در برخی صحنه‌ها تا حدی نزول پیدا می‌کند که احساس می‌کنید در حال تماشای یک بازی موبایلی هستید، نه یکی از بازی‌های افسانه‌ای PC که در زمان خودش بهترین جلوه‌های بصری را ارائه می‌داد.

Warcraft-3-Reforged / بازی reforged وارکرافت 3

معمولاً نسخه‌های بازسازی شده که از بازی‌ها عرضه می‌شوند، محتواهای جدیدی را به نسخه اصلی اضافه می‌کنند و اغلب نمی‌بینیم که چیزی از آن را حذف کنند؛ اما Reforged این کار را انجام داده است. برخی از ویژگی‌های بخش چندنفره مانند قابلیت‌های اجتماعی، در کمال تعجب از بازی حذف شده‌اند. ولی در مجموع بخش چندنفره بازی وارکرافت 3 Reforged همچنان جذابیت‌های خودش را حفظ کرده و وجود نقشه‌های شخصی‌سازی شده، ارزش بیشتری به آن بخشیده است.

بلیزارد اعلام کرده که بازخوردهای منفی بازیکن‌ها را دریافت کرده است و به زودی تغییراتی را در بخش‌های مختلف بازی وارکرافت 3 Reforged به وجود خواهد آورد. اما سوال اینجاست که چرا یکی از خوش‌نام‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی جهان که زمانی کیفیت بازی‌هایش مثال‌زدنی بود، حالا به وضعیتی دچار شده که چنین بازی ضعیفی را منتشر می‌کند؟

با تمام نکات منفی که درباره این بازسازی وجود دارند، هنوز هم تجربه بازی وارکرافت 3 Reforged برای طرفداران سبک استراتژی همزمان می‌تواند جذاب باشد. مخصوصاً بازیکن‌هایی که نسخه اصلی وارکرافت 3 را تجربه نکرده‌اند، حالا بهترین فرصت برای آن‌ها فراهم شده تا با یکی از شاهکارهای این سبک آشنا شوند. اما به طرفداران قدیمی این بازی توصیه می‌کنیم که به همان نسخه‌های اصلی اکتفا کنند و به سراغ بازی Reforged نروند.

نظر شما درباره بازی وارکرافت 3 Reforged چیست؟ آیا نسخه اصلی این بازی را تجربه کرده‌اید؟ لطفاً نظرات خود را از طریق کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402