تاریخچه برند گوگل پیکسل ؛ گوشی ها، تبلت ها و لپ تاپ ها

برند گوگل پیکسل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برند گوگل پیکسل یکی از فرزندان کمپانی صاحب‌نام گوگل است که در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ فعالیت می‌کند. امروز در پلازا تاریخچه و محصولات آن را مرور خواهیم کرد.

برند گوگل پیکسل در سال 2013 با معرفی کروم‌بوک پیکسل پا به عرصه لوازم دیجیتال گذاشت. پس از آن این برند در جریان سمینار MadeByGoogle# اولین نسل گوشی‌های هوشمند خود به نام پیکسل و پیکسل ایکس‌ال را با دوربین‌هایی خارق‌العاده روانه بازار کرد که با کسب نمره 90 عنوان بهترین دوربین‌های تلفن همراه را به خود اختصاص داد.

گوگل پیکسل همچنین تبلت‌های بسیاری نظیر Pixel C و Pixel Slate را تاکنون تولید کرده است. علاوه بر این لپ‌تاپ‌هایی مانند پیکسل بوک و اکسسوری‌های دیگری مانند قلم پیکسل‌بوک و هدفون‌های وایرلس پیکسل بادز را نیز روانه بازار کرده‌ است.

در ادامه پس از نگاهی به تاریخچه گوگل پیکسل هر کدام از محصولات این برند را نیز به طور مختصر بررسی خواهیم‌ کرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید :

 


تاریخچه برند گوگل پیکسل


برند گوگل پیکسل / تاریخچه گوگل پیکسل

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم کروم بوک پیکسل سرآغازی برای برند گوگل پیکسل بود. سپس در سال 2015 با معرفی تلبت پیکسل سی (Pixel C) به طور جدی‌تری وارد عرصه لوازم دیجیتال شد.

البته قضیه برای گوشی‌های گوگل پیکسل فرق می‌کند؛ چون‌که گوگل پیش از این هم به صورت حرفه‌ای سابقه تولید اسمارت فون‌هایی با نام تجاری نکسوس (Nexus) را در کارنامه خود داشت. اما در سال 2016 به صورت رسمی برند گوگل پیکسل را جایگزین مدل‌های پرطرفدار نکسوس کرد.

گوگل پیکسل همچنین از سال 2017 اکسسوری‌هایی نظیر هدفون‌های پیکسل بادز (Pixel Buds) و شارژر بی‌سیم پیکسل استند (Pixel Stand) را نیز روانه بازار کرده‌ است.

 


گوشی های برند گوگل پیکسل


برند گوگل پیکسل تاکنون 5 نسل گوشی به نام‌های پیکسل، پیکسل 2، پیکسل 3، پیکسل 3a و پیکسل 4 را تولید کرده است. هر کدام از گوشی‌های این برند در دو مدل معمولی و ایکس‌ال عرضه می‌شوند که مدل XL تنها در بخش نمایشگر کمی متفاوت است.

 برند گوگل پیکسل / تاریخچه گوگل پیکسل

 

پیکسل

گوگل سری پیکسل را با معرفی گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال به طور رسمی جایگزین محصولات نکسوس کرد؛ البته از آن زمان تا به امروز این کمپانی گوشی‌های جدید‌تری را نیز روانه بازار کرده است. محصولات اولیه گوگل پیکسل دوربین‌های باکیفیت و اندروید خام را در اختیار کاربران قرار دادند و به عنوان یک پرچمدار به محبوبیت زیادی بین علاقه‌مندان اسمارت‌فون‌ها رسیدند.

همچنین بخوانید :

در حقیقت گوشی‌های نکسوس با ویژگی‌های منحصربه‌فردی که داشتند مناسب برنامه‌نویسان و کاربران خاص بودند و برای رقابت با گوشی‌های معمولی مناسب نبودند. به همین دلیل گوگل با سری پیکسل به طور جدی‌تری وارد بازار رقابتی تلفن‌های همراه شد.

گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال فقط از نظر ابعاد و کیفیت نمایشگر با‌ هم تفاوت دارند؛ اما ویزگی شاخص هر دو دوربین خارق‌العاده 12.3 مگاپیکسلی است که قادر است تصاویر داینامیک شگفت‌انگیزی در شرایط نوری ضعیف ثبت کند. علاوه بر این هر دو محصول مجهز به اندروید خام و سیستم پیشرفته دستیار گوگل (Google Assistant) نیز هستند.

تاریخچه گوگل پیکسل

گوشی پیکسل با نمایشگر 5 اینچی امولد با رزولوشن 1080×1920 و ایکس‌ال مجهز به صفحه‌نمایش 5.5 اینچی امولد با حداکثر رزولوشن 1440×2560 است. قلب تپنده هر دو گوشی تراشه سطح بالای کوالکوم اسنپدراگون 821 بوده که در کنار 4 گیگابایت رم، میزبان 32 یا 128 گیگابایت فضای حافظه نیز است.

این گوشی در زمان عرضه مجهز به اندروید 7.1 نوقا بود که قابلیت ارتقا به اندروید 10 را نیز دارد. علاوه بر این جنس بدنه این گوشی ترکیبی از فلز و شیشه است که در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیز مصون است.

 

پیکسل 2

برند گوگل پیکسل / تاریخچه گوگل پیکسل

سری دوم گوشی‌های برند پیکسل با نام‌های پیکسل 2 و پیکسل ایکس‌ال 2 در سال 2017 معرفی شد که به نسبت نسل قبلی نمایشگر روشن، دوربین بهتر و اسپیکرهای باکیفیت‌تری داشت. اگرچه در محصولات قبلی با وجود فناوری فست شارژ، جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز وجود داشت، اما برند گوگل پیکسل در نسل جدید اسمارت‌فون‌های پیکسل تنها به ورودی تایپ‌سی برای شارژر و هدفون اکتفا کرده‌ است.

از مزیت‌های پیکسل 2 می‌توان به جنس بدنه آلومینیومی، رم 4 گیگابایت، حافظه 64/128 گیگابایتی و پردازشگر کوالکوم اسنپدراگون 835 اشاره کرد. علاوه بر این گوگل پیکسل 2 با اندروید خالص 8 روانه بازر شد که نسخه 10 آن نیز برای این محصول در دسترس است.

 

پیکسل 3

برند گوگل پیکسل

گوشی پیکسل 3 نیز در دو نسخه معمولی و XL در اکتبر 2018 روانه بازار شد. این محصول نیز همانند سری قبلی مجهز به دوربین فوق‌العاده و منحصربه‌فردی است که ویژگی عکاسی در شب نیز به آن اضافه شده است. بنابراین پیکسل 3 قادر است در ضعیف‌ترین شرایط نوری تصاویر بسیار باکیفیتی ثبت کند.

قلب تپنده این سری از برند پیکسل میزبان تراشه اسنپدراگون 845 است که در کنار 4 گیگابایت رم از پس تمام امور محوله برخواهد‌ آمد. کمپانی گوگل همچنین در سال 2019 محصولی اقتصادی و میان‌رده به نام پیکسل 3 ای (Pixel 3a) معرفی کرد که از لحاظ سخت‌افزاری در رده پایین‌تری قرار می‌گرفت. علاوه بر این جنس بدنه این محصول پلاستیکی بود، اما با توجه به قیمت 400 دلاری یکی از قوی‌ترین گوشی‌های میان‌رده بازار به شمار ‌می‌رود.

 

پیکسل 4

برند گوگل پیکسل / تاریخچه گوگل پیکسل

سرانجام گوگل در سال 2019 محصولات گوگل پیکسل 4 را معرفی کرد که با 6 گیگابایت رم و دوربین دوگانه مجهز به لنز تله‌فوتو، انتظار می‌رفت با استقبال خوبی روبرو شود؛ اما قیمت بالای 750 یورویی و باتری بسیار ضعیف مدل پیکسل 4، باعث عدم موفقیت این گوشی شده‌ است.

 


تبلت های گوگل پیکسل


در ادامه با تبلت‌های گوگل پیکسل آشنا می‌شویم.

 

 پیکسل C

برند گوگل پیکسل

برند گوگل پیکسل تاکنون دو تبلت تولید کرده است. تبلت پیکسل‌ سی (Pixel C) در سال 2015 با اندروید 7 روانه بازار شد و ویژگی‌های شاخصی نظیر باتری 9000 میلی‌آمپری، نمایشگر 10.2 اینچی با رزولوشن 2560×1800، رم 3 گیگابایت و حافظه داخلی 32/64 گیگابایت در این محصول وجود داشت. در نهایت گوگل پیکسل خط تولید این محصول را در دسامبر 2017 متوقف کرد.

 

پیکسل اسلیت

تاریخچه گوگل پیکسل

در سال 2018 گوگل تبلت-لپ‌تاپ پیکسل اسلیت (Pixel Slate) را در شهر نیویورک معرفی کرد. این محصول 12.3 اینچی دارای 2 پورت یو‌اس‌بی (USB) است، اما جک 3.5 میلی‌متری هدفون در آن تعبیه نشده است. این محصول مجهز به سیستم عامل کروم او اِس (Chrome OS) و پردازشگر اینتل مدل کبی لیک (Kaby Lake) است؛ البته گوگل در جولای 2019 اعلام کرد پروژه تولید محصولات سری اسلیت را متوقف کرده است.

 


لپ تاپ های Google Pixel


برند گوگل پیکسل در ابتدا کار خود را با تولید لپ‌تاپ شروع کرد. این کمپانی مجموعاً 4 لپ‌تاپ تولید کرده است که در ادامه به معرفی هر یک خواهیم‌ پرداخت.

 

کروم بوک پیکسل

برند گوگل پیکسل / تاریخچه گوگل پیکسل

همچنین بخوانید :

گوگل اولین نسل از لپ‌تاپ‌های خود به نام کروم‌بوک را در سال 2013 معرفی‌ کرد. این محصول دارای نمایشگر 12.85 اینچی با رزولوشن 1560×1700 است. همچنین از تراشه نسل سوم اینتل Core i5 به همراه 4 گیگابایت رم در هسته سخت‌افزاری خود بهره می‌برد.

حافظه داخلی این محصول تنها 32 گیگابایت است؛ البته سرویس گوگل‌درایو به مدت 3 سال فضایی به حجم 1 ترابایت را برای ذخیره‌سازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. انرژی لپ‌تاپ کروم‌بوک توسط یک باتری با ظرفیت 59 کیلووات بر ساعت تامین می‌شود.

 

نسل دوم کروم بوک پیکسل

تاریخچه گوگل پیکسل

گوگل پیکسل در سال 2015 نسل دوم کروم‌بوک پیکسل را روانه بازار کرد. این محصول با نمایشگر 12.8 اینچی با رم 8 یا 16 گیگابایتی یکی از لپ‌تاپ‌های خوب آن زمان به شمار می‌رفت که میزبان نسل پنجم تراشه‌های اینتل Corei5 یا Corei7 نیز بود.

 

پیکسل بوک

تاریخچه گوگل پیکسل

برند گوگل پیکسل لپ‌تاپ پیکسل بوک را در سال 2017 روانه بازار کرد که در حقیقت نسل سوم کروم‌بوک به شمار می‌رود. این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده نسل 7 اینتل Corei5 یا Corei7 است که در کنار رم 8 یا 16 گیگابایتی عملکرد بدون‌ نقصی برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این محصول همچنین دارای حافظه داخلی 128، 256 یا 512 گیگاباتی است که برای ذخیره‌سازی فایل‌های کامپیوتری نسبتاً مناسب به نظر می‌رسد.

 

پیکسل بوک گو

برند گوگل پیکسل

آخرین رایانه شخصی برند گوگل پیکسل به نام پیکسل بوک گو (Pixelbook Go) در کنفرانس سال 2019 گوگل رونمایی شد. این دستگاه با نمایشگر 13.3 اینچی مجهز به تکنولوژی مولکولی (Molecular) میزبان نسل هشتم پردازشگر اینتل Corei5 یا Corei7 است. این محصول همچنین با رم 8 یا 16 گیگابایت عملکرد مطلوب و پرسرعتی دارد.

 


اکسسوری‌ های گوگل پیکسل


گوگل پیکسل همچنین در سالیان اخیر به طراحی و تولید اکسسوری‌های مختلف روی آورده است. این کمپانی هر سال در کنار معرفی محصولات خود، برخی از این لوازم جانبی را نیز معرفی می‌کند.

 

 پیکسل‌ بادز

برند گوگل پیکسل / تاریخچه گوگل پیکسل

برند گوگل پیکسل در نمایشگاه سخت‌افزاری گوگل در سال 2017 از هدفون‌های وایرلس خود به نام پیکسل بادز رونمایی کرد. این محصول همزمان با گوشی پیکسل 2 معرفی شد و قابلیت اتصال به دستگاه‌های اندروید 6 به بالا را دارد. علاوه بر این قابلیت همکاری با دستیار گوگل و مترجم گوگل در این هدفون امکان ترجمه 40 زبان را به کاربران می‌دهد.

ظرفیت باتری پیکسل بادز 120 میلی‌آمپر است و جعبه آن ظرفیت 620 میلی‌آمپری دارد. این هدفون در رنگ‌‌‌های مشکی، سفید و آبی به قیمت 120 دلار در بازار به فروش می‌رسد.

 

قلم پیکسل بوک

برند گوگل پیکسل / تاریخچه گوگل پیکسل

یکی دیگر از لوازم جانبی برند گوگل پیکسل قلم لمسی پیکسل بوک است که از دستیار گوگل نیز پشتیبانی می‌کند. این قلم استایلوس برای لپ‌تاپ پیکسل بوک طراحی شده است که با قیمت 100 دلار در فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسد.

 

شارژر گوگل استند

برند گوگل پیکسل / تاریخچه گوگل پیکسل

برند گوگل پیکسل از شارژر وایرلس خود به نام پیکسل استند در اکتبر 2018 رونمایی کرد که علاوه بر ظرفیت استاندارد 5 وات Qi، از طریق تکنولوژی نرم‌افزاری گوگل تا سقف 10 وات نیز توان خروجی دارد.

 


کلام آخر


تاریخچه برند گوگل پیکسل در حقیقت به اسمارت‌فون‌های سری نکسوس برمی‌گردد؛ البته کمپانی گوگل پیش از آن نیز در سال 2013 با طراحی لپ تاپ، کروم بوک را بر سر زبان انداخته بود. امروزه این برند اکثراً با گوشی‌ گوگل پیکسل شناخته می‌شود که دوربین‌‌هایی فراتر از انتظار در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اگر تجربه خرید محصولات گوگل پیکسل را دارید، نظر خود را درباره کیفیت این برند در قسمت کامنت بیان کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402