بررسی گوشی Honor 9x Pro ؛ با مشخصات ارتقا یاقته

گوشی honor 9x pro
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی Honor 9X Pro را می‌توان نسخه ارتقا یافته آنر 9 ایکس معرفی کرد که با قوای پردازشی بازبینی شده روانه بازار شده است. برای آشنایی بیشتر با این گوشی چشم‌نواز در ادامه همراه ما باشید.

سال‌هاست که آنر با ارائه محصولاتی نوآورانه و جذاب در حال تلاش برای پیدا کردن هویتی مستقل‌تر نسبت به شرکت مادر خود یعنی هواوی است. در این راستا از یک سو با ارائه گجت‌های مدرن و از سوی دیگر با ارائه گوشی‌های هوشمند جذاب توانسته است با استفاده از فناوری‌های روز موقعیت بهتری را نسبت به قبل برای خود در بازار فناوری رقم بزند.

خوب است بدانید اپلیکیشن گوگل پلی نیز به دنبال محدودیت گوگل در این گوشی هوشمند حضور ندارد و کاربران اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از برنامه App Gallery هواوی که در گوشی وجود دارد، می‌توانند نصب کنند. البته باید خاطرنشان کنیم که کاربران چینی به این مشکل عادت کرده‌اند و معمولاً با این قضیه مشکلی ندارند. همچنین هواوی تلاش کرده است در App Galley با توجه به منطقه‌ای که افراد زندگی می‌کنند، اپلییکشن‌های مورد نیاز آن‌ها را داشته باشد. البته جای نگرانی نیست و کاربران می‌توانند از سایر بازارهای اندرویدی استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر خواندن این مقاله از پلازا را پیشنهاد می‌دهیم.

honor-9x-pro-design/ قیمت گوشی honor 9x pro

در مورد گوشی Honor 9X Pro نیز باید اشاره کنیم که این محصول مدل پیشرفته‌تر آنر 9X با پردازنده‌ای قدرتمندتر و ویژگی‌های بهتر است. پیش از این نیز در بررسی Honor 9X، مدل ابتدایی این گوشی را بررسی کرده بودیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


بررسی گوشی Honor 9x Pro


خوب است بدانید تفاوت زیادی بین نسخه پرو و نسخه اصلی آنر 9X وجود ندارد. اما با این حال شاهد مشخصات ارتقا یافته‌ای در گوشی Honor 9X Pro هستیم. البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که با توجه به عدم حضور اپلیکیشن‌های گوگل، کار با Honor 9X برای هر کاربری راحت و آسان نخواهد بود. اما از این گذشته به عنوان یک گوشی میان رده، ویژگی‌های خوبی ارائه می‌دهد که در ابتدا می‌توانید در جدول زیر با آن‌ها آشنا شوید. در ادامه به صورت مفصل نیز درباره ویژگی‌های اشاره شده در جدول صحبت خواهیم کرد.

مشخصاتگوشی Honor 9X Pro
ابعاد و وزنابعاد: 8.8×77.2×163.1 میلی‌متر
وزن: کمتر از 206 گرم
نمایشگر6.56 اینچ
پردازندهپردازنده محاسباتی: کرین 810
پردازنده گرافیکی: Mali G52 Mp6
حافظهحافظه رم: 8 گیگابایت / حافظه ذخیره‌سازی: 128 گیگابایت
یا
حافظه رم: 8 گیگابایت / حافظه ذخیره‌سازی: 256 گیگابایت
دوربیندوربین اصلی سه‌گانه: لنزهای 48 مگاپیکسلی واید + 8 مگاپیکسلی آلترا واید + 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق
دوربین سلفی تکی پاپ آپ: 16 مگاپیکسل
سیستم عاملاندروید 9 پای
امنیت و سنسورهاحسگر اثر انگشت در بدنه کناری، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، قطب‌نما و بلوتوث
باتری4000 میلی‌آمپرساعت
رنگ هامشکی و بنفش
تاریخ عرضه و قیمتآگوست 2019، حدود 260 یورو

 

مشخصات فنی

یکی از مزایای خوب گوشی Honor 9X Pro محل قرارگیری مناسب حسگر اثر انگشت آن است که در بدنه کناری گوشی قرار دارد. انتخاب چنین جایی برای این امکان کاربرد آن را آسان کرده است و ارگونومی بهتری را برای این گوشی هوشمند به ارمغان آورده است. از طرف دیگر شاهد یک نمایشگر تمام صفحه بدون بریدگی نیز هستیم که این ویژگی به عنوان یک برگ برنده در گوشی Honor 9X Pro در مقایسه با سایر گوشی‌های هم رده‌اش شناخته می‌شود. اما در کنار همه این‌ها و ارتقای ویژگی‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، باید بدانید که دوربین‌های به کار رفته در این محصول همان دوربین‌های Honor 9X در نسخه اولیه هستند.

honor-9x-pro-back/ گوشی آنر9x pro

 

همچنین بخوانید :

طراحی ظاهری

در بخش طراحی ظاهری Honor 9X Pro ما شاهد یک گوشی با بدنه شیشه‌ای، زیبا و براقی هستیم. درواقع در بدنه پشتی این گوشی هوشمند شاهد پترن رنگی زیبایی خواهیم بود که با تابیدن نور نمایان می‌شود. خوب است بدانید که طراحی سه بعدی در آنر 9 ایکس پرو باعث شده است تا زیبایی خیره‌کننده‌ای برای این گوشی رقم بخورد. افزون بر این بر روی بدنه پشتی زیبای این محصول دوربین سه گانه نیز خودنمایی می‌کند که لنزهای گوشی در آرایشی عمودی زیر هم قرار گرفته‌اند و با یک فلش LED نیز همراه شده‌اند. با این حال نمی‌توانیم Honor 9X Pro را یک گوشی معمولی بشناسیم؛ چراکه اندازه بدنه به گونه‌ای است که کاربری آسان و راحتی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

9x-pro-honor/ گوشی honor 9x pro

در بخش پایینی گوشی نیز شاهد درگاه USB-C و همچنین درگاه جک هدفون 3.5 میلی‌متری صدا هستیم. با این حال دوستداران شنیدن موسیقی و صدا با هدفون‌های بی سیم نیز به راحتی می‌توانند هنوز از مزایای این درگاه صدا بهره‌مند باشند. گفتنی است که امروزه در گوشی‌های پرچمدار کمتر شاهد پشتیبانی گوشی از این ویژگی هستیم و اکثر آن‌ها بدون این ویژگی عرضه می‌شوند.

 

همچنین بخوانید :

نمایشگر

گوشی Honor 9X Pro از یک نمایشگر 6.59 اینچی +FHD از نوع LCD سود می‌برد. نسبت تصویر این نمایشگر 19.5:9 نیز است. با این حال همان‌طور که پیش از این بیان کردیم ما شاهد یک نمایشگر بی‌نهایت به دور از هر گونه بریدگی نیز در این محصول هستیم؛ ویژگی که آن را باید مدیون دوربین سلفی پاپ‌آپ گوشی بدانید. حالا با این ویژگی‌ها در می‌یابیم که آنر زبان طراحی جدیدی را در محصولات خود استفاده کرده است که امروزه بیشتر شاهد چنین نمایشگرهای بدون بریدگی در گوشی‌های پرچمدار دنیای فناوری هستیم.

honor-9x-pro/ قیمت گوشی honor 9x pro

باید اشاره کنیم که نمایشگر این محصول از وضوح 2340×1080 پیکسل برخوردار بوده و به اندازه کافی برای نمایش محتوای مورد نظر شفاف خواهد بود. با این حساب چنین طراحی و ویژگی‌هایی باعث شده است تا ما با یک گوشی هوشمند با ظاهری امروزی و پیشرفته روبه‌رو باشیم.

 

عملکرد سخت افزاری

آنر در گوشی Honor 9X Pro عملکرد سخت افزاری را نسبت به نسخه استاندارد این گوشی ارتقا داده است. به این صورت که برای تأمین نیروی پردازشی خود از پردازنده 7 نانومتری کرین 810 بهره گرفته است. این پردازنده برای تکمیل کارهای پردازشی با یک رم 8 گیگابایتی نیز همراه است. خوب است بدانید پردازنده یاد شده در انجام کارهای مالتی تسکینگ عملکرد خوب و رضایت بخشی را داشته است و می‌توان حتی به کمک آن در این گوشی بازی‌هایی را بدون نگرانی در مورد افت فریم اجرا کرد.

خوب است بدانید پردازنده گرافیکی نیز در این گوشی تراشه Mali-G52 است که کمتر گوشی میان رده‌ای را می‌توان با چنین ویژگی پردازشی نام برد. البته ناگفته نماند حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی نیز برای کاربران جهت ذخیره داده‌ها و تصاویرشان در نظر گرفته شده است. همچنین مدل 256 گیگابایتی آن هم برای کاربرانی که نیاز بیشتری به فضای ذخیره‌سازی دارند در نظر گرفته شده است. علاوه بر این‌ها قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه میکرو SD نیز توسط کاربر در هر دو مدل وجود خواهد داشت.

9x-pro-honor/ قیمت گوشی honor 9x pro

 

سیستم عامل و نرم افزار

در مورد سیستم عامل باید بگوییم که گوشی آنر 9 ایکس پرو، سیستم عامل اندروید 9 را بر روی سخت افزار بی جانش اجرا می‌کند تا لذت استفاده از قدرت سخت افزاری را در کنار نرم افزارها به ارمغان بیاورد. در کنار این سیستم عامل رابط کاربری EMUI 9 نیز اجرا می‌شود. اما در مورد نرم افزارها، همان‌طور که در ابتدای مقاله در مورد محدودیت‌های گوگل و عدم حضور اپلیکیشن‌های این شرکت و گوگل پلی اشاره کرده بودیم، باید بدانید که نرم افزارهایی همچون یوتیوب، جیمیل و مرورگر کروم در این گوشی حضور ندارند و شما برای دسترسی باید از اپلیکیشن‌های شخص ثالث دیگر و یا جایگزین استفاده کنید.

huawei-app-gallery/ قیمت گوشی انر9x pro

 

دوربین ها

دوربین در گوشی Honor 9X Pro یکی از ویژگی‌های جذاب برای دوستداران عکاسی با گوشی‌های هوشمند است. این دوربین از لنز سه گانه برخوردار است. لنز اصلی گوشی لنز واید 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است و دو لنز دیگر یکی لنز 8 مگاپیکسلی آلترا واید با دیافراگم f/2.4 بوده و لنز دیگر یک لنز 2 مگاپیکسلی است که برای پوشش دادن به قابلیت تشخیص عمق به کار می‌آید. این مجموعه دوربین با یک فلش LED نیز همراه شده است که به ثبت تصاویر شفاف‌تر نیز کمک خواهد کرد.

در مورد دوربین سلفی هم باید خبر از یک فناوری که دیگر مرسوم نیست بدهیم. آنر در این گوشی از دوربین سلفی پاپ آپ 16 مگاپیکسلی استفاده کرده است. این قابلیت باعث شده تا شاهد نمایشگر تمام صفحه نیز باشیم.

honor-9x-camera/ مشخصات گوشی honor 9x pro

 

باتری

گوشی Honor 9X Pro به مانند نسخه استانداردش از یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی برخوردار است. هرچند این باتری به شارژ سریع مجهز نیست، اما باید اشاره کنیم که از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است و با قدرت 10 وات نیز شارژ خواهد شد.

 

قیمت و تاریخ عرضه

گوشی Honor 9X Pro در آگوست 2019 (مرداد 1398) روانه بازار شده و با قیمت 258 دلار نیز به فروش می‌رسد. با توجه به نوسان قیمت دلار، در ایران این گوشی قیمت‌های متفاوتی دارد.

 


سخن پایانی


همان‌طور که متوجه شده‌اید گوشی Honor 9X Pro محصول ارتقا یافته آنر 9 ایکس معمولی است که این ارتقا را می‌توانیم بیشتر در بخش پردازشی گوشی شاهد باشیم. با توجه به اطلاعاتی که از این محصول در این مقاله آمده است، آیا شما هم طرفدار آنر هستید یا بنا بر دلایلی ترجیح می‌دهید از محصول سایر کمپانی‌ها استفاده کنید؟ می‌توانید نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان در پایین همین مطلب به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402