بررسی گوشی گوگل پیکسل ۵ (google pixel 5)؛ مشخصات و قیمت

گوشی پیکسل 5
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوگل پیکسل ۵ پرچمدار جدید شرکت گوگل است که به تازگی معرفی و عرضه شده است. در این مطلب به بررسی کامل مشخصات گوگل پیکسل 5 خواهیم پرداخت.

گوگل پیکسل 5 جدیدترین گوشی هوشمند شرکت گوگل است که با هدف رفع نقص‌ها و کاستی‌های سری پیکسل 4 گوگل طراحی و تولید شده است. علاوه بر این گوشی گوگل پیکسل 5 اولین گوشی هوشمندی است که با سیستم عامل اندروید 11 به بازار عرضه خواهد شد و به عبارتی مسئولیت نمایش تمام قابلیت‌های اندروید 11 نیز بر عهده این محصول جدید گوگل است. به همین دلیل بسیاری از فعالان و متخصصان حوزه تکنولوژی بی‌صبرانه منتظر معرفی و سپس عرضه این محصول بودند.

در ادامه ویدیو «بررسی گوشی گوگل پیکسل 5» را مشاهده می کنید.

گوشی‌های گوگل  همواره از نظر نرم‌افزاری حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌اند. اگر این شرکت بتواند از نظر سخت‌افزاری نیز گوشی هم رده رقبا تولید کند، 2020 سال بزرگی برای سری پیکسل آن خواهد بود. با ما همراه باشید تا نگاهی  به مشخصات و ویژگی‌های گوشی گوگل پیکسل ۵ انداخته و این محصول را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


تاریخ معرفی گوگل پیکسل 5


گوگل همیشه هنگام عرضه سری پیکسل خود از یک برنامه تکراری پیروی کرده است. پیکسل 4 در تاریخ 15 اکتبر سال قبل (23 مهر 1398) معرفی و 9 روز بعد نیز وارد بازار شد. پیکسل 3 نیز یک هفته زودتر در سال قبل‌تر از آن عرضه شده بود. امسال با توجه به شرایط پاندمی بیماری کرونا در سراسر جهان، بسیاری از محصولات جدید، رویدادهای تکنولوژی و به طور کلی تمام پروژه‌های مهم جهانی در عرصه‌های مختلف با تاخیر و تغییر تاریخ مواجه شدند. با توجه به این امر بسیاری از متخصصان، تعویق تاریخ همیشگی عرضه گوشی جدید گوگل را امری بعید و دور از انتظار نمی‌دانستند.

Google Pixel 5 / گوشی گوگل پیکسل 5

علی‌رغم پیش‌بینی‌های صاحب نظران عرصه تکنولوژی، تاریخ معرفی گوشی پیکسل 5 نه تنها به تعویق نیفتاد بلکه حتی نسبت به نسل قبلی خود یعنی پیکسل 4 در سال گذشته نیز زودتر معرفی شد. شرکت گوگل امسال در تاریخ 30 سپتامبر ( 9 مهر 99) از گوشی گوشی گوگل پیکسل ۵ خود رونمایی کرده و از ویژگی‌های آن پرده برداشت. گفتنی است که در این تاریخ علاوه بر معرفی پیکسل 5، نسخه 4G گوشی پیکسل 4 نیز معرفی شد که همانطور که از نامش پیداست، قابلیت پشتیبانی از شبکه 4G را دارا است. پس از معرفی پیکسل 5 در 30 سپتامبر، تاریخ 15 اکتبر همین سال (24 مهر 99) برای عرضه این گوشی در بازارهای جهانی در نظر گرفته شد. در ادامه با نقد و بررسی گوشی پیکسل 5 با ما همراه باشید.


مدل ها و قیمت گوشی گوگل پیکسل 5


گوگل پیکسل 4 و گوگل پیکسل 4 ایکس ال به ترتیب با قیمت 799 و 899 دلار و هم قیمت با پیکسل 3 وارد بازار شدند. با توجه به افزایش قیمت گوشی‌های پرچمدار، گمان می‌رفت که گوگل پیکسل 5 با قیمتی بالاتر از نسل‌های قبلی خود به بازار عرضه شود اما شرکت گوگل قیمت این محصول جدید خود را 699 دلار اعلام کرد که باعث خوشحالی بسیاری از طرفداران گوشی‌های پیکسل شد. با این روند انتظار می‌رود که قیمت گوشی‌های پیکسل 4 و نسل‌های پیشتر از آن نیز با کاهش چشمگیری مواجه شوند.

Google Pixel 5 / مشخصات گوشی گوگل پیکسل 5پیش از اعلام

همچنین بخوانید :

قیمت رسمی گوشی پیکسل ۵ توسط شرکت گوگل، یکی از کاربران سایت Reddit، یک نظرسنجی منتشر کرد که نشان از تحقیقات گوگل در مورد واکنش کاربران به قیمت‌های گوشی‌های مختلف دارد. در این نظرسنجی، محصولی با مشخصات گوگل پیکسل ۵ به چشم می‌خورد؛ محصولی که 699 دلار قیمت داشت. پس از معرفی و مشخص شدن بهای نهایی پیکسل 5 مشخص شد که نظر سنجی پیشین صحت داشته است. نکته جالب توجه این است که، گوشی گوگل پیکسل 5 حدود 300 دلار ارزان‌تر از گلکسی اس 20 خواهد بود؛ پیش از این تخمین زده می‌شد که این دو پرچمدار، قیمتی نزدیک به یکدیگر داشته باشند.

تنها یک مدل از پیکسل 5 عرضه خواهد شد

پیش از معرفی و رونمایی رسمی از پیکسل 5 ، گمان بر این بود که به مانند هرسال و مثل رویه گذشته شرکت گوگل در مورد نسل‌های پیشین سری پیکسل،دو نسخه از پیکسل 5 عرضه شود. شرکت گوگل هر ساله به هنگام رونمایی از گوشی‌های پیکسل، 2 نسخه از آنان را معرفی می‌کرد؛ نسخه معمول و نسخه‌ای دیگر با اندکی امکانات بیشتر و پیشرفته‌تر با پسوند XL. به عنوان مثال سال گذشته، 2 مدل از سری چهارم پیکسل رونمایی شد؛ پیکسل 4 و پیکسل 4XL.

بررسی گوشی گوگل پیکسل 5

امسال نیز پیش از رونمایی اصلی، خبرهایی غیر رسمی مبنی بر وجود دو نسخه از گوشی پیکسل 5 با نام‌های Pixel 5 (نسخه معمول) و Pixel 5s (نسخه پیشرفته‌تر) به گوش می‌رسید. اما مدتی پیش شاهد رونمایی از پیکسل 5 بودیم و خبری از نسخه پیشرفته‌تر آن نبود. به نظر می‌رسد که گوگل در ابتدا قصد عرضه Pixel 5 و Pixel 5s را داشته است اما در نهایت از تولید Pixel 5s صرف نظر کرده است. اما دلیل این صرف نظر چیست؟!

همانطور که در ابتدای این مطلب ذکر شد، نسخه 4G پیکسل 4 که با نام تجاری Pixel 4a XL شناخته می‌شود، همزمان با پیکسل 5 معرفی شد. معرفی Pixel 4a XL با تاخیر زیادی انجام شد چرا که این محصول قرار بود در ماه می همین سال معرفی گردد اما به دلیل طولانی شدن پروسه طراحی و تولید، تا 30 سپتامبر معرفی آن انجام نشد. به همین دلیل شرکت گوگل تصمیم گرفت که امسال به جای عرض پیکسل 5 و پیکسل 5 اس، دو گوشی Pixel 4a XL و Pixel 5 را رونمایی کند. به عبارت دیگر، ویژگی‌های پیکسل 5 در Pixel 4a XL قرار داده شده است و گوشی پیکسل 5 در اصل همان پیکسل 5 اس است.


مشخصات گوشی گوگل پیکسل 5


همچنین بخوانید :

اکنون نوبت آن رسیده که نگاهی دقیق‌تر به مشخصات گوگل پیکسل 5 انداخته و به بررسی کامل گوشی گوگل پیکسل 5 بپردازیم. اگر از طرفداران گوشی‌های گوگل هستید یا قصد خرید جدیدترین سری پیکسل را دارید، مطالعه این بخش را از دست ندهید.

طراحی ظاهری گوگل پیکسل 5

تصاویر اولیه منتشر شده از گوشی گوگل پیکسل ۵ نشان می‌دهد که ظاهر این گوشی شباهت بسیاری به پیکسل 4 دارد و می‌توان گفت که این دو نمونه از لحاظ ظاهری قابل تشخیص از یکدیگر نمی‌باشند.  محل قرارگیری دوربین‌های اصلی همانند نمونه قبلی خود در سمت چپ و بالای پنل گشتی پیکس 5 قرار گرفته اما بر خلاف پیکسل 4 که از پنل پشتی تمام صفحه بهره می‌برد، پنل پشتی پیکسل 5 از فریم‌های آلومینیومی ایجاد شده است.

پیکسل 5

 

در مورد پنل جلویی نیز پیکسل 5 مانند مدل قبلی خود همچنان در قسمت بالایی دارای حاشیه است.علاوه بر این گوشی پیکسل ۵ نسبت به نمونه‌های پیشین این سری ابعادی کوچکتر داشته و به اصطلاح خوش دست‌تر است. پیکسل‌های گوگل هرگز طراحی شگفت‌انگیزی نداشتند و  بیشتر تمرکز روی کاربردی بودن آن‌ها بوده است. این موضوع در مورد این گوشی نیز صادق خواهد بود.

مشخصات فنی گوگل پیکسل 5

پیش از اینکه به تفصیل، هریک از ویژگی‌های پیسکل 5 را مورد بررسی قرار دهیم، ابتدا جدولی شامل تمام مشخصات فنی آن در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت تا با نگاهی اجمالی، با مشخصات کلی این محصول آشنا شوید.

ویژگیتوضیحات
نوع نمایشگرOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
ابعاد نمایشگر6 اینچ
رزولوشن1080 در 2340 پیکسل، 19.5:9 (~432 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ نمایشگرکورنینگ گوریلا گلس 6
سایر ویژگی‌های نمایشگرنمایشگر همیشه روشن ،HDR10+، نرخ بازسازی تصویر 90 هرتز
ابعاد بدنه144.7 در 70.4 در 8 میلی‌متر
وزن151 گرم
متریال‌های به کار رفتهپنل جلویی شیشه‌ای (گوریلا گلس 6)، پنل پشت آلومینیومی، فریم آلومینیومی
ویژگی‌های بدنهمقاوت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار تا 1.5 متر و به مدت 30 دقیقه
سیستم عاملاندروید 11
تراشهاسنپ دراگون 765G کوالکام
پردازنده مرکزی8 هسته‌ای (هسته‌ 2.4 گیگاهرتزی، هسته‌ 2.2 گیگاهرتزی و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتزی)
پردازنده گرافیکیAdreno 620
درگاه حافظهندارد
حافظه داخلی128 گیگابایت
رم8 گیگابایت
دوربین‌های اصلی12.2 مگاپیکسل (لنز واید 27 میلی‌متری، 1/2.55 اینچ سایز سنسور، 1.4 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، f/1.7)
16 مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش 107 درجه، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2)
دوربین سلفی8 مگاپیکسل (لنز واید 24 میلی‌متری، 1/4.0 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.0)
جک صداندارد
باتریلیتیوم پلیمری غیرقابل تعویض با ظرفیت4080 میلی آمپر ساعت
شارژرشارژ سریع 18 وات
فناوری شبکهGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
حسگرهاحسگر اثرانگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج
GPSدارد
NFCدارد
رادیوندارد
رنگ‌های موجودمشکی، سبز

صفحه نمایش گوشی گوگل پیکسل 5

قیمت google pixel 5

گوگل سال گذشته نرخ‌ به‌روزرسانی نمایشگر پیکسل 4 را به 90 هرتز ارتقا داد و از یک پنل اولد Full HD استفاده کرد. در طرف مقابل سامسونگ امسال نرخ به‌روزرسانی سری گلکسی خود را به 120 هرتز رساند اما گوگل در پیکسل 5 نیز همچنان از نرخ 90 هرتز استفاده می‌کند؛ زیرا این عدد نسبت به بیشتر گوشی‌های رده بالا که نرخ به‌روزرسانی 60 هرتز دارند بسیار بهتر است و برخلاف نرخ 120 هرتز فشار زیادی هم به باتری نمی‌آورد. صفحه نمایشگر پیکسل 5 با سایز 6 اینچ، توسط شیشه کورنینگ گوریلا گلس 6 محافطت می‌شود.

دوربین گوگل پیکسل 5

پیکسل 4 در بخش دوربین عملکرد خیلی خوبی داشت، اما در مقایسه با دیگر پرچمداران فاقد یک ویژگی کلیدی بود. این گوشی لنز عریض نداشت و برای همین انتظار بر این بود که در پیکسل 5 شاهد اضافه شدن این لنز باشیم.

Google Pixel 5 / زمان معرفی گوگل پیکسل 5

تصاویر منتشر شده از پیکسل 5 نشانگر این است که این گوشی با 2 لنز عرضه شده است. یک لنز واید 12.2 مگاپیکسلی با سایز سنسور 27 میلی‌متری، 1/2.55 اینچ، 1.4 میکرومتر سایز پیکسل ، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر و لنز دیگر اولترا واید با پوشش 107 درجه و 1 میکرومتر سایز پیکسل.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در جریان به‌روزرسانی اندروید 11 اپلیکیشن Camera، مشخص شده که ویژگی‌های جدیدی به دوربین گوشی‌های خانواده پیکسل اضافه خواهند گشت. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به افکت موشن بلر برای عکاسی متحرک، قابلیت زوم صوتی که در هنگام ضبط ویدیو بر صدای نقطه مورد نظر کاربر تمرکز می‌کند، ماژول فلش تنظیم‌شده و امکانات اشتراک‌گذاری ویدیو گسترده‌تر اشاره کرد.

مشخصات گوگل پیکسل 5

اوایل ماه گذشته، کوالکام فهرستی از گوشی‌هایی که از جدیدترین تراشه این شرکت، یعنی اسنپ‌دراگون 865 استفاده خواهند کرد را منتشر کرد؛ ولی گوگل پیکسل 5 در این فهرست قرار نداشت. البته کوالکام تنها از گوشی‌هایی نام برد که توسط سازندگانشان معرفی شدند. از آنجایی که مدل‌های قبلی پیکسل همگی از بهترین تراشه اسنپ‌دراگون زمان خود استفاده کردند، اما گوشی پیکسل 5 از تراشه جدید اسنپ دراگون بی‌بهره است و از نمونه 765 آن استفاده می‌کند.

Google Pixel 5 / معرفی گوشی گوگل پیکسل 5

همچنین بخوانید :

باتری گوگل پیکسل 5

باتری شاید یکی از مهمترین بخش‌هایی باشد که بیشتر از همه مورد توجه کسانی است که به دنبال خرید گوشی گوگل پیکسل 5 هستند. اندازه و عمر باتری پیکسل 4 کمی ناامید کننده بود. این گوشی با یک باتری 2800 میلی‌آمپری عرضه شده بود که برای بسیاری از کاربران کافی نبود. بر اساس اطلاعاتی که از نسخه آزمایشی اندروید 11 که در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته بدست آمده، گوگل قصد دارد یک قابلیت بهینه‌سازی مصرف باتری به پیکسل 5 اضافه کند. علاوه بر این بر اساس این اطلاعات، پیکسل 5 از شارژ وایرلس معکوس هم پشتیبانی خواهد کرد. هر چند که اخبار به دست آمده حامل این پیام است که باتری پیکسل 5 علی‌رغم ارتقاء قابل توجه، هنوز هم به کارآیی و ظرفیت مورد نظر  نرسیده است. باتری استفاده شده در گوشی هوشمند پیکسل 5 ، از نوع لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4080 میلی آمپر ساعت است.

Google Pixel 5 / تاریخ عرضه گوگل پیکسل 5

پیکسل 4 در تست‌ها با یک بار شارژ کامل تنها 8 ساعت دوام می‌آورد که تقریبا 2 ساعت کمتر از گوشی‌های معمولی موجود در بازار است. پیکسل 4 ایکس ال به لطف باتری 3700 میلی‌آمپری خود وضعیت بهتری داشت و توانست 9 ساعت و 42 دقیقه دوام بیاورد که باز هم برای یک گوشی پرچمدار قابل قبول نبود.

نرم افزار و ویژگی های خاص گوشی گوگل پیکسل 5

یک موردی که در ارتباط با گوگل پیکسل 5 هیچ شک و شبه‌ای در موردش وجود ندارد این است که این گوشی اولین گوشی خواهد بود که با نسخه جدید اندروید عرضه می‌شود. اندروید 11 در حال حاضر در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته و بدون تردید برای اولین بار در پیکسل 5 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تا زمان عرضه نسخه بتا جزییات به خصوصی در مورد ویژگی‌های اندروید 11 به بیرون درز نخواهد کرد، اما از نسخه‌ای که در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته مشخص شده که این سیستم عامل با کنترل‌های بیشتر برای بخش مجوز دسترسی برنامه‌ها، بهبود عملکرد گوشی در بخش پیام‌رسانی و سایر بخش‌ها با هدف سازگاری بیشتر سیستم عامل با 5G عرضه خواهد شد.

Google Pixel 5 / خرید گوشی گوگل پیکسل 5

اما در مورد ویژگی‌های خاص به نظر می‌رسد گوگل ژست‌های حرکتی که به پیکسل 4 اضافه کرد را در پیکسل 5 با افزودن ژست‌های جدید تکمیل خواهد کرد. توسعه‌دهندگان کدی به نام کلومبوس را در اندروید 11 پیدا کردند که به کاربران اجازه می‌دهد با دو بار لمس پنل پشتی گوشی برنامه دوربین را باز کنند یا پخش محتوای ویدیویی را متوقف کنند. با این حال، خبر دیگری مبنی بر نبود ویژگی‌های حرکتی در پیکسل 5 وجود داد. بر اساس گفته‌های یکی از اهالی رسانه، گوگل این تصمیم را با هدف افزایش عمر باتری و کاهش ضخامت پرچمدار جدید خود گرفته است.


سخن پایانی


گوگل پیکسل 5

گوگل سال گذشته دچار اشتباهاتی در سخت‌افزار پیکسل 4 شد؛ مثل ظرفیت کم باتری و حافظه داخلی و همچنین حذف لنز عریض. آن‌ها می‌توانند با جبران این اشتباهات در گوگل پیکسل 5 یک گوشی بهتر تولید کنند که موفقیت‌های بیشتری نسبت به پیکسل 4 کسب کند. پس از معرفی پیکسل 5، تا حدود بسیاری با ویژگی‌ها و مشخصات گوگل پیکسل 5 آشنا شدیم و دریافتیم که نقص‌های موجود در پیکسل 4 در نسخه جدید گوشی پیکسل وجود نداشته و برطرف شده‌اند. کمتر از یک هفته از عرضه گوشی پیکسل 5 گذشته است و باید مدت بیشتری را منتظر بمانیم تا میزان استقبال و فروش این گوشی در بازارهای جهانی مشخص گردد.

نظر شما در مورد محصول جدید گوگل چیست؟ آیا پیکسل 5 موفق خواهد شد تا نقدها و نظرات مثبت را به خود جلب کند یا در مقابل سایر رقبای خود شانس زیادی ندارد؟ نظرات خود را در کادر پایین با پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
امیر احمدی
.
30 مهر 1399، 21:18
پاسخ
0
1
پایان همه چیز خوبه ... اگر پایان یه چیزی بد شد ... نگران نباش ... چون هنوز پایانش نیست
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402