آموزش عکاسی پانوراما + 10 اپلیکیشن عکاسی 360 درجه و پانوراما

عکس پانوراما با گوشی سامسونگ / نحوه گرفتن عکس پانوراما با گوشی سامسونگ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای به تصویر کشیدن یک منظره به چندین عکس معمولی نیاز است. اما همین منظره را می‌توان با عکاسی پانوراما به تصویر کشید. با آموزش عکاسی پانوراما و اپلیکیشن‌های این نوع عکاسی با ما همراه باشید.

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید یک نمای کلی از یک منظره یا رویداد را در عکس‌های خود داشته باشید. برای به تصویر کشیدن یک تصویر کلی از یک کادر بزرگ به چندین عکس با کادر معمولی نیاز دارید. هرچند دیدن عکس‌های کوچک و جدا از هم از یک کل بزرگ نمی‌تواند به طور کامل تصویر و حس آنچه که می‌خواهید به تصویر بکشید را منتقل کند. در چنین مواقعی نیاز به عکس‌های پانوراما بسیار احساس می‌شود. در این مقاله در رابطه با این عکس‌ها صحبت خواهیم کرد و 10 اپلیکیشن برتر برای عکاسی پانوراما را در اندروید و iOS به شما معرفی می‌کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


عکاسی پانوراما چیست؟


نمونه عکس پانوراما / برنامه عکاسی پانوراما

از نظر زبانشناسی پانوراما در زبان یونانی از ترکیب πᾶν به معنی «همه» و ὅραμα به معنای «دید» تشکیل شده است. پانوراما به هرگونه منظره‌ای با زاویه دید گسترده یا بازنمایی فضایی فیزیکی در نقاشی، طراحی، عکاسی، فیلم، تصاویر لرزه‌ای یا یک مدل سه بعدی گفته می‌شود.

نمای پانوراما برای برنامه‌های چندرسانه‌ای و مقیاس متقابل به یک نمای کلی (از راه دور) نیز مطرح می‌شود. با توجه به چیزهایی که گفته شد، این نوع عکاسی در مواقعی که بخواهید از یک منظره یا موضوع، عکسی کلی داشته باشید بسیار کاربردی است.

 


انواع عکاسی پانوراما


به طور کلی عکس پانوراما به سه دسته تقسیم می‌شود که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

 

پانورامای جزئی

با وجود حالت‌های عکاسی از مناظر و حتی برنامه‌های عکاسی تلفن همراه از قبل با پانورامای جزئی آشنایی دارید. در اصل این نوع پانوراما نماهایی با زاویه گسترده هستند که با پیوستن چندین عکس به هم ایجاد می‌شوند. این نوع نمای زاویه گسترده با یک تصویر ایجاد نمی‌شود.

عکاسی پانوراما با گوشی / انواع عکاسی پانوراما

 

پانورامای 360 درجه

پانوراماهای 360 درجه پیشرفته‌تر از نوع قبلی هستند؛ چراکه در این گونه تصاویر می‌توانید از تمام جهات سوژه، عکسبرداری کنید. ساده‌ترین توضیح در مورد چگونگی ایجاد این نوع از پانوراما این است که پروسه با گرفتن یک پانورامای جزئی شروع می‌شود. سپس باید آنقدر به عکس گرفتن ادامه دهید تا اینکه اولین تصویر با تصویر آخر همپوشانی یابد.

 

پانورامای کروی 360 درجه

پانوراماهای کاملاً کروی 360 درجه بهتر از دو نوع دیگر هستند و پروسه ایجاد دشواری دارند. این تصاویر نه تنها نمای کاملی از اطراف سوژه را شامل می‌شوند، بلکه بالا و پایین سوژه را هم پوشش می‌دهند. پانوراماهای 360 درجه کروی به شکلی گرفته می‌شوند که حتی عکاس و تجهیزات عکاسی در پانوراما قابل مشاهده نیست.

عکاسی پانوراما چیست

 


دانلود بهترین اپلیکیشن های عکاسی پانوراما


در این قسمت 10 اپلیکیشن برتر برای عکاسی پانوراما را به شما معرفی می‌کنیم.

 

نرم افزار عکاسی پانوراما Google Street View

دانلود نرم افزار عکاسی پانوراما

وقتی به جای خاصی می‌روید و می‌خواهید مناظر اطراف را به دیگران نشان دهید، می‌توانید از دوربین 360 درجه برنامه رایگان Google Street View استفاده کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید عکس‌های پانورامای 360 درجه عکاسانی از سراسر جهان را مشاهده کنید. اما بهترین بخش این برنامه این است که می‌توانید تصاویر پانورامای کروی خود را در Google Maps به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید :

با استفاده از دوربین تلفن خود عکس‌های 360 درجه ایجاد کنید. سپس موقعیت آن‌ها را مشخص کرده و با Street View آن‌ها را در برنامه نقشه‌های خود قرار دهید. تنها کاری که باید بکنید این است که دوربین را انتخاب کنید و رابط کاربری شما را به سمت عکس‌های پیشنهادی راهنمایی می‌کند تا عکس پانورامای خود را ایجاد کنید. سپس با استفاده از GPS داخلی برنامه می‌توانید مکان دقیق خود را مشخص سازید.

دانلود برنامه Google Street View برای اندروید و iOS

 

برنامه عکاسی پانوراما Panorama 360

قابلیت عکاسی پانوراما / نحوه عکاسی پانوراما

با استفاده از تلفن هوشمند اندرویدی یا آیفون خود می‌توانید با نصب برنامه Panorama 360 منظره اطراف خود را ثبت کنید. این برنامه خیلی سریع عکس می‌گیرد و به شما امکان می‌دهد تا بتوانید عکس‌ها را در خود برنامه به صورت 360 درجه مشاهده کنید. این برنامه همچنین از عکس‌های برنامه Google Street View و عکس‌های پانورامای گوشی‌های آیفون پشتیبانی کرده و به طور خودکار موقعیت جغرافیایی عکس‌ها را نیز ثبت می‌کند. بعد از بررسی عکس‌های پانورامای خود می‌توانید آن‌ها را آپلود کرده و با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید یا در وب سایت یا وبلاگ خود قرار دهید. همچنین می‌توانید مستقیماً تصاویر را در فیسبوک، توییتر و Tumblr بارگذاری کنید.

دانلود برنامه Panorama 360 برای اندروید و iOS

 

برنامه Cardboard Camera

قابلیت عکاسی پانوراما (panorama) / نرم افزار عکاسی پانوراما اندروید

با استفاده از برنامه رایگان Cardboard Camera کمپانی Google می‌توانید عکس‌های 3D VR را که برای مشاهده در برنامه Cardboard کمپانی Google و هدست‌های سازگار طراحی شده است، ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه را باز کنید و گزینه «عکس گرفتن» را در پایین٬ سمت راست برنامه انتخاب کنید سپس روی گزینه «ضبط» ضربه بزنید. بازوهای خود را باز کنید، دستگاه را در حالت عمودی نگه دارید و به آرامی روی یک دایره فرضی به سمت چپ یا راست حرکت کنید. وقتی که یک چرخش کامل 360 درجه زدید، دوربین ضبط را به طور خودکار متوقف می‌کند. انجام شد؛ به همین سادگی. برای تجربه خروجی VR برنامه، تلفن خود را در عینک واقعیت مجازی گوگل کاردبورد قرار دهید.

 

نرم افزار عکاسی پانوراما FYUSE

بهترین نرم افزار گرفتن عکس 360 درجه برای اندروید

FYUSE برنامه جالبی است؛ چراکه به شدت بر «برنامه‌ای مخصوص عکس‌های سه بعدی بودن» متکی است. این امر بدان معناست که این برنامه برای گرفتن عکس‌های پانورامای معمولی ساخته نشده، بلکه بیشتر مخصوص عکس‌هایی است که روی یک سوژه واحد تمرکز می‌کنند. به عبارت دیگر برای بدست آوردن بهترین نتیجه باید به سوژه عکس بپردازید.

در این برنامه برای دیدن عکس‌ها علاوه بر استفاده از روش معمول (کشیدن عکس‌ها به چپ یا راست)، می‌توانید با کج کردن صفحه این کار را انجام دهید. حالا که صحبت از دیدن عکس‌ها شد، باید اضافه کنیم که این برنامه نگرانی شما را از این بابت نیز رفع کرده است؛ چراکه این نرم افزار یک پلتفرم اجتماعی نیز هست. بنابراین می‌توانید از میان کاربران این برنامه دوست‌هایی پیدا کرده و عکس‌های خود را در همین اپلیکیشن به اشتراک بگذارید.

دانلود برنامه FYUSE برای اندروید و iOS

 

برنامه پانوراما PHOTAF

نرم افزار گرفتن فیلم 360 درجه برای اندروید / بهترین برنامه عکاسی پانوراما برای اندروید

استفاده از PHOTAF آسان است و هنگام گرفتن عکس‌های پانوراما شما را راهنمایی می‌کند. اگر رابط کاربری نسبتا قدیمی برایتان مهم نیست٬ با این برنامه می‌توانید از یکی از بهترین برنامه‌های عکاسی پانوراما استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد تا عکس‌هایتان را در نرم افزارهای دیگر نیز استفاده کنید.

این برنامه یک ورژن رایگان و Pro دارد. در ورژن Pro برنامه علاوه بر اینکه از تبلیغات راحت می‌شوید، می‌توانید عکس‌های خود را به عنوان تصاویر پس زمینه زنده تنظیم کنید و در حالت‌های HD و پرتره عکس بگیرید.

دانلود برنامه PHOTAF برای اندروید

 

اپلیکیشن عکاسی پانوراما BIMOSTITCH

عکس کروی اندروید / دانلود برنامه گرفتن عکس ۳۶۰ درجه

توسعه دهنده این برنامه آن را بخیه زن پانوراما می‌نامد؛ چراکه BIMOSTITCH می‌تواند نه تنها از عکس، بلکه از هر چیزی که می‌خواهید پانوراما ایجاد کند. این نرم افزار بسیار قدرتمند است و می‌تواند تصاویر پانورامایی با کیفیت بالا و حداکثر تا 200 عکس ایجاد کند. حداکثر وضوح پشتیبانی شده آن 100 مگاپیکسل است! BIMOSTITCH دارای دو نسخه حرفه‌ای و رایگان است. ممکن است کمی آهسته باشد، اما ارزش صبر کردن را دارد؛ زیرا عکس‌های پانورامای خوبی می‌گیرد.

دانلود برنامه BIMOSTITCH برای اندروید

 

برنامه iOS Camera

عکسبرداری پانوراما / بهترین برنامه پانوراما

از مزیت‌های این برنامه این است که تنها با کشیدن انگشت خود در محیط برنامه دوربین می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. اپل در بحث عکس‌های پانوراما پیشگام بوده و اولین بار این ویژگی را در iOS 6 معرفی کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه را باز کنید، ارتفاع و جهتی را که فلش روی صفحه تعیین می‌کند نگه دارید، به آرامی در یک دایره حرکت کنید و یک عکس پانوراما عالی بگیرید.

با اینکه اپل الگوریتم‌ها را تصحیح کرده و استفاده از برنامه را آسان‌تر کرده است، مشخص است که به عکاسی پانوراما فقط به عنوان ویژگی‌ای در کنار بقیه امکانات نگاه می‌کند. اگر به دنبال استفاده از iOS Camera برای اهداف حرفه‌ای هستید و امکانات بیشتری می‌خواهید، به دنبال برنامه دیگری باشید.

 

نرم افزار عکاسی پانوراما FOV

برنامه عکاسی پانوراما برای آندروید / برنامه عکاسی پانوراما اندروید

FOV برنامه‌ای رایگان و فقط مخصوص گوشی‌های دارای سیستم عامل iOS است. این برنامه که قبلا با عنوان Photonomie شناخته می‌شد، به شما امکان می‌دهد با حرکت دادن تلفن خود در همه جهات به سرعت عکس بگیرید. این شرکت نمایشگر Wide Color را برای تحلیل و تفسیر عمیق‌تر رنگ‌ها و در نتیجه بهبود تصویر به کار گرفته است. شما می‌توانید با استفاده از برنامه FOV در هر نقطه با استفاده از هرچیزی و نه تنها عکس و بدون اتصال به اینترنت، عکس‌های پانوراما بگیرید. وقتی دوباره آنلاین شدید می‌توانید عکس موردنظرتان را از طریق iMessages، مسنجر، واتساپ یا فیسبوک به اشتراک بگذارید.

 

برنامه Spincle

دانلود برنامه عکاسی پانوراما برای اندروید / دانلود برنامه عکاسی پانوراما

تفاوتی که Spincle با دیگر برنامه‌های این فهرست دارد این است که به شما امکان ایجاد عکسی 360 درجه را می‌دهد که از ترکیب تصاویر ایستا و فیلم ساخته شده است. فایل خروجی با فرمتی ویدیویی خواهد بود. برای ضبط ویدئوی 360 درجه‌ای باید تلفنتان را به اطراف بچرخانید، برای ضبط حرکت مکث کرده و سپس دوباره تا زمان اتمام کارتان تلفن را حرکت دهید. این برنامه صدها فریم تصویری را با چسباندن همزمان آن‌ها ضبط می‌کند تا تمام فریم‌ها را با وضوح بالا ترکیب کند. این نرم افزار رایگان می‌تواند عکس‌های ایستا و فایل‌های ویدئویی را در کنار هم قرار دهد. Spincle از انیمیشن‌های مختلف در حلقه تکراری 360 درجه‌ای و 3D استریوسکوپی پشتیبانی می‌کند. پس از اتمام کار می‌توانید فایل نهایی را در شبکه اجتماعی مورد نظر خود به اشتراک بگذارید یا آن را در هدست واقعیت مجازی خود تماشا کنید.

 

برنامه پانوراما Warp

بهترین برنامه عکاسی پانوراما / برنامه ی عکاسی پانوراما / برنامه های عکاسی پانوراما

Warp فقط مخصوص سیستم عامل iOS بوده و 3 دلار قیمت دارد. این برنامه به شما امکان می‌دهد تصاویر پانورامای خود را وارد محیط برنامه کرده و عکس‌های استوانه‌ای 360 درجه‌ای بگیرید. چند عکس از پانورامای دلخواه خود بگیرید و بقیه کار را به Warp بسپارید.

عکس‌ها را با حرکت دستگاه مشاهده کرده و تلفن خود را کج کنید تا تصویر در لحظه حرکت کند. این برنامه به طور خودکار تمام عکس‌های پانورامای تلفنتان را تشخیص داده و به شما امکان می‌دهد آن‌ها را مشاهده کرده و به اشتراک بگذارید.

در این مقاله با عکاسی پانوراما و اپلیکیشن‌های آن آشنا شدیم. آیا تا به حال عکس‌های پانوراما گرفته‌اید؟ آیا از این کار لذت می‌برید؟ برای گرفتن چنین عکس‌هایی از چه اپلیکیشنی استفاده می‌کنید؟ چه ویژگی خاصی از این اپلیکیشن آن را برای شما از بقیه متمایز کرده است؟ لطفا نظرات خود را با در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402