24 روش تقویت روحیه و انرژی مثبت در زندگی و محل کار

جملات انرژی مثبت در زندگی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تاثیر انرژی مثبت در زندگی و محل کار انکارناپذیر بوده و مزایای زیادی دارد. با استفاده از روش‌هایی که در این مطلب بیان می‌کنیم، می‌توانید انرژی مثبت در زندگی روزانه و در محل کار خود کسب کرده و مثبت اندیش باشید.

پیدا کردن انرژی مثبت در زندگی می‌تواند کار دشواری باشد. مثبت اندیشی وقتی همواره تحت موارد منفی، شکست‌ها و ناامیدی‌ها هستید، کار سختی است و در پیدا کردن آن دچار مشکل می‌شویم. هر چالشی که در زندگی با آن روبه‌رو می‌شوید، کمی از انرژی و مقاومت شما کم می‌کند و وقتی انرژی مثبت در زندگی تمام شد، بدبینی کم‌کم جای آن را می‌گیرد. با مثبت اندیشی و تمرکز روی نتایج مثبت احتمالی، می‌توان با این موارد مقابله کرد. در این مطلب می‌خواهیم به روش‌های تقویت انرژی مثبت در زندگی و همچنین محیط کار بپردازیم و ببینیم تاثیرات انرژی مثبت در زندگی چیست.

نقش انرژی مثبت در زندگی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


تاثیرات انرژی مثبت در زندگی


اینکه ما چگونه به خود و دنیای اطرافمان نگاه می‌کنیم، تاثیر بسیار زیادی روی تجارب ما در زندگی می‌گذارد و با اینکه مثبت اندیشی کار آسانی نیست، ولی در نهایت ارزشش را دارد؛ زیرا قدرت این را دارد تا زندگی ما را به طور منحصربه‌فردی شکل دهد. انرژی مثبت تنها باعث نمی‌شود که از روزهای خود لذت ببریم، بلکه روی سلامت و روابط ما هم تاثیرگذار است. مثبت اندیشی می‌تواند باعث کاهش استرس، بهبود سلامت جسمی و انگیزه دادن به ما برای رفتن به سمت اهداف و موفقیت‌ها شود.

مطالب انرژی مثبت در زندگی

 


20 روش تقویت روحیه و انرژی مثبت در زندگی


داشتن انرژی مثبت در زندگی تنها مربوط به افکار شاد نمی‌شود. این امر به معنی انتظار موارد خوب را داشتن بوده و اعتقاد به این است که همه موقعیت‌ها، موانع و دشواری‌ها به صورت مناسبی در نهایت، رفع خواهند شد؛ البته این امیدواری به معنی چشم‌پوشی کامل از موارد منفی نیست. این کار یعنی تایید وجود موارد منفی و تمرکز روی بخش مثبت است. اگر می‌خواهید تاثیرات انرژی مثبت در زندگی را مشاهده کنید، در ادامه به چندین روش برای به دست آوردن انرژی مثبت خواهیم پرداخت.

 

از طبیعت لذت ببرید

تحقیقات نشان داده‌اند که قدم زدن در بیرون از خانه و در طبیعت، باعث بهبود سلامت انسان می‌شود. سپری کردن زمان در محیط‌های آرامش‌بخش طبیعت باعث کاهش استرس و بهبود حافظه کاری شده و حسی از بازجوانی را ارائه می‌کند.

 

به دیگران مهربانی کنید

پیدا کردن راه‌هایی برای آوردن لبخند بر چهره دیگران، به همان اندازه که روی آن‌ها تاثیر می‌گذرد، روی شما هم موثر است. این امر حواستان را از مشکلات خود پرت کرده و به شما اجازه می‌دهد تا انرژی مثبت در زندگی دیگران به‌وجود بیاورید. مهربانی کردن به دیگران به شما حس خوبی داده و ارزش و اعتمادبه‌نفس شما را بالا می‌برد.

مطالب انرژی مثبت در زندگی

 

قدردانی کنید

دیدن و ارزش قائل شدن به موارد مثبت زندگی راهی مناسب برای بهبود روحیه است. کار را کم‌کم آغاز کرده و از موارد کوچک زندگی خود قدردانی کنید. این امر رفته‌رفته از نظر روان‌شناسی انرژی مثبت در زندگی شما به وجود خواهد آورد.

 

به خود استراحت ذهنی بدهید

خستگی، قاتل خاموش انرژی مثبت است. وقتی شرایط شما چالش‌برانگیز می‌شود، سعی کنید به خود کمی استراحت داده و کاری را انجام دهید که برای مدتی این چالش را فراموش کنید؛ این کار می‌تواند به سادگی یک چرت کوتاه باشد.

 

بخندید

خنده واقعا بهترین دارو برای بسیاری از ناخوشی‌ها است. این کار باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود روحیه شما شده و باعث کاهش درد می‌شود و شما را از آسیب‌های مربوط به استرس در امان نگه می‌دارد. سعی کنید راهی برای خنده پیدا کنید که می‌تواند شامل تماشا کردن یک فیلم کمدی یا سپری کردن وقت با یکی از دوستان‌تان باشد که می‌داند چگونه شما را بخنداند.

متن انرژی مثبت در زندگی

 

با افراد مثبت اندیش رابطه داشته باشید

تحقیقات نشان داده است که استرس، مسری است و هرچقدر در اطراف شما استرس وجود داشته باشد، بر افکار شما هم تاثیر خواهد گذاشت. همان‌طور که استرس و افکار منفی، مسری هستند، خوشحالی نیز این‌گونه است. افکار شما به صورت متوسط، از پنج نفر از کسانی که وقت بیشتری با آن‌ها سپری می‌کنید، تاثیر می‌پذیرد. این یعنی رفتار و افکار ما بازتابی از افرادی است که با آن‌ها زمان سپری می‌کنیم؛ بنابراین بهتر است نزدیکان خود را بادقت انتخاب کنید.

 

به بخش مثبت قضیه فکر کنید

اعمال افکار خوش‌بینانه در شرایط احساسی نامطلوب ممکن است نتایج خوبی نداشته باشد. به خود یاد بدهید تا به دنبال درس یا نقطه مثبت باشید؛ زیرا این امر باعث کاهش فشار شده و خط فکری شما را به صورت آهسته، تغییر می‌دهد.

 

دفتر خاطرات بنویسید

نوشتن دفتر خاطرات باعث می‌شود بهتر با احساسات شدید خود کنار بیایید. این کار یک خروجی سالم را برای شما فراهم می‌کند که می‌توانید خودتان را ابراز کرده و احساسات و سلامت روانی خود را مدیریت کنید. نوشتن در دفتر خاطرات باعث می‌شود که دلایل تفکرات منفی را بهتر تشخیص داده و با آن‌ها مقابله کنید.

اثر انرژی مثبت در زندگی

 

نفس عمیق بکشید

تمرینات تنفسی باعث بیرون رانده شدن هوای آلوده از بدن شما شده و وجود و مغز شما را پر از هوای تازه می‌کند. این امر باعث می‌شود واضح‌تر فکر کنید و یک لحظه تفکر روشن، می‌تواند همه چیز را تغییر دهد.

 

به خودتان یادآوری کنید که زیاد به موارد منفی فکر نکنید

سعی کنید تفکرات منفی را هرچه سریع‌تر از خود دور کنید. تمرکز روی موارد منفی نه تنها ناخوشایند است، بلکه باعث می‌شود نتوانید با مشکلات دیگری که مواجه می‌شوید، بهتر مقابله کنید. منفی اندیشی باعث ایجاد موارد منفی بیشتری می‌شود. موارد بد همیشه اتفاق می‌افتند و بهتر است آن‌ها را در ذهن خود تکرار نکرده و به جای آن‌ها به کسب انرژی مثبت در زندگی فکر کنید.

 

با دوستان خود صحبت کنید

یک دوست (یا گروه دوستان) مثبت‌اندیش پیدا کرده و با آن‌ها صحبت کنید. حرف زدن باعث می‌شود که مشکل را شنیده، قبول کرده و احساسات خود را درباره آن بیرون بریزید و باعث می‌شود شخص دیگری هم برای کار روی آن، در کنار شما باشد. مشاوره با دوست یا دوستان‌تان باعث خواهد شد که ایده‌های جدیدی برای حل کردن مشکل به دست بیاورید. صحبت کردن باعث می‌شود حس کنید که شخصی از نظر احساسی از شما پشتیبانی می‌کند و همین هم امر مهمی است. این کار مثل یک جلسه روان‌درمانی رایگان است.

تاثیرات انرژی مثبت در زندگی

 

قدم بزنید

محققان دریافته‌اند که یکی از بهترین راه‌ها برای دور کردن ناراحتی‌ها، قدم زدن است. قدم زدن با تحریک کردن سلول‌های عصبی، باعث آرامش شما می‌شود.

 

با خودتان صحبت مثبت داشته باشید

با خود صحبت کنید و بگویید که شرایط در نهایت تغییر کرده و به نفع شما خواهد شد. این صحبت را با صدای بلند انجام دهید زیرا این کار باعث تقویت پیام می‌شود و در حین گفتن، آن را می‌شنوید.

 

تمرینات بدنی شدید انجام دهید

عرق کردن تنها برای قلب شما مفید نیست؛ بلکه روی مغزتان هم تاثیر می‌گذارد. تحقیقات نشان داده‌اند که مزایای روان‌شناسی و فیزیکی تمرین کردن باعث کاهش اضطراب و بهبود روحیه می‌شود. وقتی تمرینات بدنی شدیدی انجام می‌دهید، مواد شیمیایی مربوط به «احساس خوشی» در مغز آزاد شده که باعث کاهش احساس منفی می‌شود و با پرت کردن حواس شما از مشکل، آرامش فیزیکی هم فراهم می‌کنند.

تاثیر انرژی مثبت در زندگی

 

به سرگرمی خود اهمیت دهید

کنار گذاشتن کارهای دشوار روزانه برای چند لحظه می‌تواند آزادی‌بخش و سرگرم‌کننده باشد و قطعا ضروری است. کاری که باعث سرزندگی شما می‌شود را پیدا کرده و انجام دهید. این کار می‌تواند تماشای سریال در لباس راحتی‌تان باشد یا قایق سواری در یک رودخانه که هدف در هردوی آن‌ها، سرگرمی است.

 

به خودتان پاداش دهید

پاداش دادن به خودتان و ارزش قائل شدن به شخصیت خود، یکی از موارد ضروری در داشتن انرژی مثبت در زندگی است. سعی کنید کارهای کوچک، هدفمند و سالمی را هر از گاهی برای خود انجام دهید.

 

بخوابید

استراحت مناسب و کامل، یکی از راه‌های دریافت انرژی مثبت در زندگی است. مطالعات نشان داده‌اند که حتی کمبود خواب جزئی هم تاثیرات شدیدی روی سلامت روانی دارد. محققین دریافته‌اند که اشخاصی که کمتر از 5 ساعت خواب در هر شب یک هفته دارند، استرس، خشم، ناراحتی و خستگی ذهنی بسیار بیشتری را تجربه می‌کنند. داشتن انرژی مثبت در زندگی با چنین شرایط بسیار دشوار است؛ بنابراین بهتر است به اندازه کافی بخوابید.

نقش انرژی مثبت در زندگی

 

در زمان حال به صورت آگاهانه زندگی کنید

نگرانی و فکر کردن درباره موارد منفی استرس‌زا، باعث می‌شوند حس خوش‌بینی شما از بین برود. زندگی آگاهانه شامل تصمیم‌گیری از روی قصد برای قرار گرفتن به صورت کامل در زمان کنونی است. وقتی شما تمامی توجه، انرژی و منابع خود را روی زمان حال صرف می‌کنید، فضای کافی برای افکار نگران‌کننده و منفی نخواهید داشت.

 

پیروزی های کوچک را جشن بگیرید

چه کسی از جشن گرفتن خوشش نمی‌آید؟ جشن گرفتن برای پیروزی‌های کوچک، یکی از راه‌های دور انداختن تفکرات منفی و کسب انرژی مثبت در زندگی است. بلند شدن از تخت، یک پیروزی است؛ آن را جشن بگیرید. اگر امروز کمی بیشتر خوابیدید و استراحت کردید، آن هم یک پیروزی است. به جای تمرکز روی اتفاقات بد آینده، سعی کنید روی مواردی تمرکز کنید که در انجام آن‌ها تبحر دارید یا به صورت خوبی امروز آن‌ها را انجام دادید.

 

از نظر روحی مراقب خود باشید

توجه به خودتان از نظر روحی، موردی است که بسیاری از افراد در کسب انرژی مثبت در زندگی به آن توجه نمی‌کنند. زمان کافی برای پرداختن به روح خود از طریق کارهایی مانند مدیتیشن، نماز و یا رفتن به مسجد اختصاص دهید.

کانال انرژی مثبت در زندگی

 


4 روش برای داشتن انرژی مثبت در محل کار


با به کارگیری روش هایی ساده به راحتی می‌توانید سطح انرژی مثبت محل کار خود را بالا ببرید. بی شک همه دوست دارند در محیطی با انرژی مثبت کار کنند. رعایت چهار نکته‌ای که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم، به شما کمک می‌کند تا در محل کارتان موفق‌تر بوده و بتوانید از فضایی ایده آل لذت ببرید.

انرژی مثبت در محل کار

اگر در محیط کارتان فضایی پراسترس را تجربه می‌کنید، این فضا می‌تواند روی بهره‌وری و موفقیت شما تاثیرگذار باشد. برخی افراد در محیط کاری خود، احساس می‌کنند که تخلیه انرژی می‌شوند و همین فضا باعث می‌شود کارایی لازم را نداشته باشند. وقتی در فضایی با انرژی منفی و یا بی‌روح کار می‌کنیم، تمرکز کافی نداریم و این شرایط به شدت روی کار و محصولات کاری ما تاثیرگذار خواهد بود.

براساس نظرسنجی صورت گرفته Gallup سال 2018 که در آن بیش از 15،000 نفر فرد بزرگسال شرکت داشتند، 45 درصد از کارمندان آمریکایی اعلام کردند که بخشی از کار خود را بصورت دورکار در خانه انجام می‌دهند. از سال 2012 میزان دورکاری حدود 4 درصد افزایش یافته است. افرادی که در خانه به صورت دورکار  فعالیت می‌کنند، اعلام کرده‌اند که در منزل خروجی و محصول کارشان با کیفیت‌تر از زمانی است که پشت میز اداره مشغول هستند. برای آشنایی بیشتر با دورکاری می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

انرژی مثبت در زندگی عکس

علت چیست؟ چرا برخی فضاها و محیط‌های کاری آن‌طور که باید نمی‌توانند فضایی مناسب برای فعالیت ما ایجاد کنند؟ در این بخش قصد داریم به شما بگوییم چگونه محل کار خود را به فضایی با انرژی مثبت تبدیل کنید.

 

1. به روشنایی محل کارتان دقت کنید

میزان روشنایی محل کارتان بسیار مهم است. فضای تاریک با روشنایی ضعیف باعث سردرد، خواب آلودگی و کاهش تمرکز می‌شود. اگر نور هم زیاد باشد، به چشم فشار می‌آید. وقتی روشنایی محیط کارتان طبیعی باشد، از استرس شما و محیط اطراف‌تان کاسته خواهد شد. سعی کنید فضایی با روشنایی استاندارد ایجاد کنید تا نه خسته شوید و نه چشم درد بگیرید.

انرژی مثبت در محیط کار

 

2. لوازم اضافی را از دفتر کار خارج کنید

به یاد داشته باشید که محیط کاری باید عاری از هر گونه لوازم و تجهیزات اضافی و نامرتب باشد. اگر می‌خواهید محیط کاری شما به صورت ذن باشد، به یاد داشته باشید که ذن، مفهومی است که به سادگی اشاره دارد. فضایی را به وجود بیاورید که باعث پرورش خلاقیت شما شود؛ اما سعی کنید زیاده روی نکنید. استفاده از اشیای نظم‌دهی زیاد می‌تواند باعث بهم‌ریختگی دیگری شود. تجهیزات و لوازم بلااستفاده منجر به ایجاد بی‌نظمی در محیط و بی‌نظمی فکری شما می‌شوند. بنابراین روی میزتان را با دقت بررسی کنید و هر چیز اضافی مانند تقویم، قلم یا … است را از روی میز کارتان بردارید.

 

3. شرح وظایف خود را شفاف و روشن کنید

هدف شما در محل کار چیست؟ آیا مسئول ایمیل زدن هستید؟ آیا مسئول خواندن متن‌ها هستید؟ به چه دلیل در محل کار حضور دارید؟ هر چقدر شرح وظیفه‌تان برایتان روشن‌تر و شفاف‌تر بوده و هدفی را که دنبال می‌کنید، معلوم‌تر باشد، در محل کار احساس بهتری خواهید داشت. کارهایی را که باید انجام دهید، روشن و شفاف کنید. شفاف‌سازی امور به ذهن شما آرامش می‌دهد و استرس را از شما و محیط کارتان دور می‌کند.

انرژی مثبت در محل کار

 

4. وقتی قرار است کار کنید، فقط کار کنید

وقتی به تخت خواب می‌روید، فقط برای خوابیدن بروید. تخت خواب محل مطالعه نیست! وقتی به محل کار می‌روید هم فقط برای کار کردن به آنجا بروید. مشکلات خانه را به محل کار نبرید و همین‌طور مشکلات محل کار را به خانه منتقل نکنید. اگر چنین روشی را در پیش بگیرید، استرس شما کمتر خواهد شد. به ذهن خودتان عادت بدهید که در محل کار فقط کار کند و محل کار فقط برای کار کردن است.

با رعایت مواردی که در این مطلب به آن‌ها پرداختیم، طولی نخواهد کشید که تاثیرات انرژی مثبت در زندگی شخصی و محل کار خود را خواهید دید و لذت بیشتری از زندگی خود خواهید برد. در شرایط سخت، فراموش نکنید که خورشید همیشه پشت ابر نمی‌ماند و روزهای بهتری در انتظار شما است. توصیه‌های شما برای پیدا کردن انرژی مثبت در زندگی چیست؟ نظرات خود را می‌توانید در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402