بهترین برنامه ادیت فیلم برای کامپیوتر | نرم افزار ویرایش فیلم ویندوز

بهترین برنامه ادیت ویدیو با کامپیوتر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر می‌خواهید فیلم یا کلیپ‌های خود را تدوین کنید یا محبوب ترین افکت‌ها و فیلترها را روی آن‌ها بگذارید، بهترین برنامه ادیت ویدیو با کامپیوتر یا لپتاپ می‌تواند تمام این کارها را انجام دهد. با پلازا همراه باشید تا با برترین نرم افزار های ویرایش ویدئو ویندوز آشنا شویم.

حتما برایتان پیش آمده که بخواهید قسمتی از یک فیلم یا حتی کلیپی که با گوشی خودتان گرفته‌اید را ویرایش کنید؛ مثلا بخشی از آن را حذف کنید، یا آن قسمت را مقداری بچرخانید و یا حتی افکت خاصی روی آن بگذارید. برای انجام این کارها از بهترین برنامه های ادیت ویدیو با کامپیوتر استفاده می‌شود. کار کردن با بعضی از این نرم‌افزارها ساده است و نیاز به آموزش خاصی ندارد؛ ولی تعدادی از آن‌ها مقداری حرفه‌ای تر هستند و برای استفاده از آن‌ها نیاز به مقداری آموزش اولیه خواهید داشت.

فهرست مطالب

بهترین برنامه ادیت ویدیو با کامپیوتر

انتخاب بهترین نرم افزار ویرایش فیلم کار ساده‌ای نیست؛ هر کدام از این برنامه‌ها ضعف و توانایی‌های منحصربه‌فردی دارند که با توجه به نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در این مقاله تعدادی از بهترین برنامه های ویرایش فیلم برای ویندوز و مک را به شما معرفی می‌کنیم.

1. Adobe Premiere Pro؛ محبوب ترین برنامه ادیت ویدیو برای ویندوز

بهترین برنامه ادیت ویدیو با کامپیوتر

  • نقاط قوت: ویژگی‌های فراوان، عملکرد سریع و بدون باگ، ابزارهای قدرتمند هوش مصنوعی
  • نقاط ضعف: کار با برنامه برای افراد تازه‌کار مشکل است

برنامه ادوبی پریمیر پرو از دید خیلی‌ از کاربران، بهترین نرم افزار ویرایش برای کامپیوتر است. این برنامه به عنوان یک استاندارد در صنعت تدوین فیلم شناخته می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای کار تدوین فیلم را انجام دهید و زمان کافی برای یادگیری استفاده از این نرم‌افزار دارید، حتما پریمیر پرو را امتحان کنید.

پریمیر پرو دارای مجموعه بزرگی از فیلترهای صوتی و تصویری است که می‌توانید به صورت ترکیبی از آن‌ها استفاده کنید. همچنین این نرم‌افزار از فرمت‌های مختلف صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند و می‌توانید ویدیوهای خودتان را از دستگاه‌های مختلف (مثلا دوربین، نوار Tape، و حتی دستگاه‌های VR) وارد این برنامه بکنید. یکی از قابلیت‌های جالب این نرم‌افزار، امکان ویرایش ویدیوها حتی قبل از تمام شدن پروسه وارد کردن آن‌ها (Import) است.

2. Apple Final Cut Pro؛ برترین نرم افزار تدوین فیلم برای لپتاپ مک

برترین نرم افزار تدوین فیلم برای لپتاپ

  • نقاط قوت: ابزارهای فراوان، ویژگی‌های متنوع، کار با برنامه راحت و بدون پیچیدگی است
  • نقاط ضعف: تنها در مک در دسترس است

فاینال کات پرو بهترین نرم افزار برش و چسباندن فیلم برای کامپیوتر های مک است. این نرم‌افزار، همانگونه که از اپل انتظار داریم دارای طراحی زیبا، رابط کاربری آسان و در عین حال قیمت بالاست. ابزارهای دسته‌بندی، تنظیمات افکت‌ها و وارد کردن و ویرایش آسان صدا از ویژگی‌های کاربردی این نرم‌افزار هستند.

برای مدت طولانی اپل این برنامه را نادیده می‌گرفت و توجهی به آن نشان نمی‌داد. اما اخیرا شاهد بروزرسانی منظم این برنامه و معرفی ویژگی‌های جدیدی به آن هستیم. این برنامه از بسیاری از ابزارها و قابلیت‌ها مثل حالت سینمایی گوشی‌های آیفون، ابزار ردیابی اشیا و افکت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برخوردار است.

اگرچه کارکردن با این نرم افزار ویرایش فیلم ساده است، اما با وجود سادگی، این برنامه می‌تواند با نرم‌افزارهای حرفه‌ای مانند پریمیر رقابت کند. فاینال کات از فرمت ویدیویی Raw بسیاری از دوربین‌ها پشتیبانی می‌کند و برای پشتیبانی از دستگاه‌های جدیدتر به طور مرتب آپدیت می‌شود.

3. Corel VideoStudio Ultimate

برترین نرم افزار تدوین فیلم برای لپتاپ

  • نقاط قوت: امکانات اختصاصی برای ویرایش ویدیوهای 360 درجه، پشتیبانی از متن‌های 3 بعدی
  • نقاط ضعف: تنها در ویندوز در دسترس است، رابط کاربری امکان شخصی‌سازی ندارد

گزینه دیگری که می‌تواند برترین نرم افزار تدوین فیلم برای کامپیوتر 2023 به‌حساب بیاید، کورل است. رابط کاربری ساده این برنامه برای افراد تازه‌کار و کسانی که می‌خواهند شروع به یادگیری ویرایش فیلم بکنند مناسب است. در این نرم‌افزار می‌توانید از چندین دوربین برای ویرایش فیلم‌های خود استفاده کنید و از افکت‌های صدا و تصویر بسیاری که در اختیارتان گذاشته می‌شود بهره ببرید.

هر قدر بیشتر با این برنامه کار کنید، بیشتر با ریزه‌کاری‌ها و امکانات آن آشنا خواهید شد. همانطور که گفته شد، این نرم‌افزار برای افراد مبتدی بسیار مناسب است؛ ولی کسانی که در این کار حرفه‌ای هستند، احتمالا برنامه‌های استاندارد این کار را ترجیح می‌دهند.

4. CyberLink PowerDirector

  • نقاط قوت: رابط کاربری مدرن و ساده، امکانات کاربردی فراوان
  • نقاط ضعف: نسخه‌های مک و ویندوز کمی با هم متفاوت هستند

اگر نرم‌افزارهای Adobe Premiere و Apple Final Cut Pro X برای کارهایی که می‌خواهید انجام دهید بیش از حد پیچیده هستند، حتما نگاهی به CyberLink PowerDirector بیاندازید.

با اینکه PowerDirector نرم‌افزاری سطح‌بالا با امکانات فراوان است، اما استفاده از آن آنقدرها هم پیچیده نیست که کاربر مبتدی را فراری دهد؛ برای مثال با استفاده از قابلیت Magic Movie Wizard در این نرم‌افزار می‌توانید با چند کلیک ساده، تعدادی ویدیو را با هم ترکیب کنید و همزمان با آن، آن‌ها را بهینه کنید. درست است که با صرف مقداری زمان بیشتر و استفاده از ویرایشگر برنامه، نتایج بهتری به دست خواهد آمد، ولی برای کسانی که مثلا می‌خواهند ویدیوشان را روی اینستاگرام بگذارند، قابلیت Magic Movie Wizard گزینه مناسب‌تری است.

با این حال نرم‌افزار PowerDirector به هیچ عنوان برنامه‌ای غیرحرفه‌ای و پیش پا افتاده نیست. این برنامه دارای رابط کاربری استاندارد و تنظیمات و قابلیت‌های بسیاری است؛ ولی می‌توان گفت که کارکردن با آن لذت‌بخش است.

5. DaVinci Resolve؛ از برترین نرم افزار های تدوین فیلم برای لپتاپ

برترین نرم افزار تدوین فیلم برای لپتاپ

  • نقاط قوت: رایگان است، امکانات و ابزارهای کاربردی، پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف
  • نقاط ضعف: رابط کاربری پیچیده، مناسب کاربران مبتدی نیست

اگر به‌دنبال دانلود برنامه ادیت ویدیو برای یوتیوب کامپیوتر که رایگان باشد هستید، DaVinci Resolve می‌تواند انتخاب خوبی باشد. یک گزینه بسیار عالی که با آن می‌توانید ویدیوها را در بالاترین سطح ممکن تدوین کنید. با یک نگاه به امکانات این برنامه باور نمی‌کنید که استفاده از آن رایگان است.

برنامه همچنین هیچ محدودیتی هم ندارد؛ خبری از محدودیت زمانی، واترمارک یا محدودیت برای استخراج ویدیوها نیست. البته می‌توانید یک نسخه پولی را خریداری کنید و به امکانات بیشتری دسترسی پیدا کنید.

DaVinci Resolve نرم‌افزاری است رایگان که در ساخت تعدادی از فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی از آن استفاده شده است. تمرکز قدرت این برنامه بیشتر روی قابلیت‌های اصلاح رنگ (Color Correction) و صداست؛ بنابراین اگر اولویت شما این ویژگی‌ها هستند، داوینچی می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

این برنامه، بهترین برنامه ادیت فیلم حرفه ای کامپیوتر است که به صورت رایگان در اختیار شماست. ویرایشگر این برنامه بسیار قدرتمند است، ولی یادگرفتن همه قسمت‌های آن ممکن است مقداری زمانبر باشد. برای ویرایش صوت در این نرم افزار از Fairlight استفاده شده است که مجموعه‌ای بزرگ از ابزارهای سطح‌بالا برای میکس و مونتاژ تا حداکثر 1000 کانال است.

6. HitFilm

بهترین برنامه ادیت ویدیو با کامپیوتر

  • نقاط قوت: دارای نسخه رایگان است، امکانات و ابزارهای حرفه‌ای دارد، رابط کاربری مدرن آن مناسب تازه‌کارها است
  • نقاط ضعف: نیاز به سیستم قدرتمند دارد، امکانات جدید به ندرت به برنامه اضافه می‌شوند

HitFilm Pro یک نرم افزار ویرایش فیلم حرفه ای برای کامپیوتر است که محبوبیت آن بیشتر به دلیل وجود جلوه‌های ویژه خیره‌کننده در آن است. اگر نیاز به اضافه کردن انیمیشن، عنوان و یا ویرایش صدا و رنگ‌بندی دارید، به سادگی و با چند کلیک می‌توانید با این برنامه کارهایتان را انجام دهید. رابط کاربری برنامه طوری طراحی شده است که هیچ وقت احساس به هم ریختگی و سردرگمی نخواهید کرد.

برخلاف بقیه نرم افزار های تدوین فیلم معرفی شده، HitFilm Pro قابلیت انیمیشن‌سازی مدل‌های سه‌بعدی را هم دارد که در صورت نیازتان می‌توایند از آن استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های دیگر این نرم‌افزار، وجود افزونه‌های مختلف است که با نصب آن‌ها، امکانات جدیدی به برنامه اضافه خواهند شد.

7. Lightworks

برترین نرم افزار تدوین فیلم برای لپتاپ

  • نقاط قوت: دارای نسخه رایگان است، پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف، دارای فضای کار VFX است
  • نقاط ضعف: امکان استخراج ویدیو با کیفیت بالاتری از 1080p ندارد، نسخه رایگان امکانات محدودی دارد

Lightworks را شاید بتوان یکی از برترین نرم افزار های تدوین فیلم برای لپتاپ دانست؛ از این نرم‌افزار در ساخت فیلم‌های هالیوودی بسیاری استفاده شده است و این در حالی است که به صورت رایگان در اختیار همه قرار دارد. البته نسخه رایگان این برنامه محدودیت فرمت خروجی دارد (فقط می‌توانید فرمت 720p را انتخاب کنید)، ولی با این حال، این فرمت برای بسیاری از افراد کافی است.

بدون شک Lightworks یکی از محبوب ترین برنامه های ادیت ویدیو برای ویندوز است. تایم‌لاین ساخته شده در این برنامه کنترل کامل را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید بریدن و چسباندن قسمت‌های مختلف را به راحتی انجام دهید. با این حال پیدا کردن قسمت‌های مختلف برنامه در ابتدا مقداری مشکل است؛ ولی خوشبختانه آموزش‌های فراوانی در اینترنت وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

8. Pinnacle Studio Ultimate؛ از برترین نرم افزار های تدوین فیلم برای لپتاپ

بهترین برنامه ادیت ویدیو با کامپیوتر

  • نقاط قوت: رابط کاربری بسیار عالی، استفاده راحت، آپدیت‌های منظم
  • نقاط ضعف: تنها برای ویندوز عرضه شده است، برخی مواقع دچار باگ می‌شود

برنامه Pinnacle Studio توسط استودیو سازنده برنامه کورل منتشر شده است و در حقیقت یک نسخه حرفه‌ای تر از آن برنامه به‌حساب می‌آید. برای افرادی که تجربه زیادی در ویرایش ویدیو دارند، این برنامه یکی از برترین نرم افزار های تدوین فیلم برای لپتاپ است.

یکی از امکانات قابل توجه Pinnacle Studio، امکان ویرایش ویدیوها مثل تصاویر است. با این قابلیت می‌توانید تن رنگ‌ها را در ویدیو تغییر دهید و یا آن‌ها را با دیگر افکت‌ها بصری ترکیب کنید. برنامه همچنین دارای یک ویرایشگر صوتی است و از ردیابی سوژه‌ها و ابزارهای کی‌فریمینگ نیز پشتیبانی می‌کند.

9. Magix Movie Studio

محبوب ترین برنامه ادیت ویدیو برای ویندوز

  • نقاط قوت: امکانات کاربردی برای بارگذاری ویدیو، رابط کاربری ساده، سرعت رندر بالا
  • نقاط ضعف: تنها برای ویندوز عرضه شده است، رابط کاربری کمی قدیمی است

بهترین برنامه ادیت ویدیو با کامپیوتر برای کاربرانی که می‌خواهند تازه وارد این دنیا شوند، Magix Movie Studio است. این برنامه رابط کاربری ساده‌ای دارد و کار با آن بسیار راحت است. در حقیقت اگر قبلا هرگز کار ویرایش ویدیو را انجام ندادید، Magix Movie Studio می‌تواند بهترین گزینه برای شروع کار باشد.

برنامه از نسخه 3 موتور Infusion استفاده می‌کند و به همین خاطر عملکرد و سرعت قابل توجهی دارد و حتی ویدیوهای 8K را با سرعت قابل قبولی رندر می‌کند. همچنین بسیاری از امکانات و ابزارهای آن بازطراحی شده‌اند تا تمامی کاربران در هر سطحی بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. Magix Movie Studio دارای قالب‌های از پیش‌ساخته شده برای شبکه‌های اجتماعی است تا با کمک آن‌ها بتوانید با سرعت بالایی ویدیوها را در اندازه و نسبت مناسب هر پلتفرم بسازید.

10. Adobe Premiere Rush؛ محبوب ترین برنامه ادیت ویدیو برای ویندوز و مک

برترین نرم افزار تدوین فیلم برای لپتاپ

  • نقاط قوت: استفاده از آن بسیار راحت است، نسخه‌های دستکاپ و موبایل دارد، سازگاری با دیگر برنامه‌های ادوبی
  • نقاط ضعف: مجموعه امکانات آن کامل نیست

ادوبی پریمیر راش شاید محبوب ترین برنامه ادیت ویدیو برای ویندوز باشد. دلیل این موضوع هم کم‌حجم بودن و رابط کاربری ساده آن است. به‌راحتی می‌توانید با استفاده از این برنامه از امکانات مختلف آن استفاده کنید. پریمیر راش بیشتر از همه برای ویرایش و برش سریع‌ ویدیوها ساخته شده و برخلاف دیگر برنامه‌های این فهرست، مناسب پروژه‌های سنگین و طولانی نیست.

همچنین بخوانید :

با این وجود از نظر امکانات این برنامه خیلی هم دست و پا بسته نیست ولی ابزارهای آن در حد دیگر رقبا نیستند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی ما این بود که نقاط ضعف و قوت هر کدام از برنامه‌ها را به شما نشان دهیم تا با در نظر گرفتن آن موارد، بتوانید نرم‌افزار مناسب خودتان را انتخاب کنید. آیا از فهرست انتخاب شده راضی بودید؟ به نظر شما کدام‌ برنامه بهترین برنامه ادیت ویدیو با کامپیوتر است؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها درمیان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران13 دیدگاه
avatar
مبینا رسولی
.
10 شهریور 1401، 12:38
پاسخ
1
2
ممنونم بابت بررسی خوبتون. بنظرم پریمیر و فیلمورا عالین. یک خوبی که filmora داره اینه که سبکه و زود میشه یادش گرفت. و افکت های خیلی زیادی داره. من دنبال این بودم بصورت کامل و حرفه ای یادش بگیرم بخاطر همین توی اینترنت سرچ کردم آموزش فیلمورا و با یک سایت به نام (امین سئو) aminseo.com آشنا شدم. بنظرم این سایت خیلی خوب فیلمورا رو آموزش داده. امیدوارم نظرم به دوستان دیگه هم کمک کنه.
avatar
زینب
.
04 شهریور 1401، 15:43
پاسخ
1
1
حتما براتون پیش اومده که بخوایین قسمتی از کلیپ خودتونو ویرایش کنید اینکار نیاز به آموزش حرفه ایی هست اگر دنبال برنامه کاربردی و موفقی برای ویرایش فیلمهای خودتون هستین ... برنامه ادوب پریمیر یکی از بهترین برنامه های ویرایش فیلمه که خیلی حرفه ایی میتونی فیلمتون ویرایش کنید البته برنامه های خوب دیگه ایم هست که تولیست بالا اسم بردن اما بعضیهاشون پولی هستن که افرادی که حرفه ایی هستن میتونن استفاده کنند اما برای ماها که در حد مبتدی هستیم به صرفه نیست انشالا برنامه های رایگانم معرفی کنند
avatar
ارسلان طالبی
.
05 شهریور 1401، 11:08
پاسخ
2
0
@زینب
پریمیر واقعا خوبه ولی خب برای کار باهاش نیاز هستش که یه نیمچه تخصصی هم داشته باشی ، رد سطح آماتور البته
avatar
ساره
.
03 شهریور 1401، 15:30
پاسخ
1
0
ادیت فیلم خیلی مهارت بالایی می خواد و به نظرم ادیت کردن فیلم کاره هر کسی نیست، من همیشه دوست داشتم این تکنیک باحال و در عین حال جذاب رو یاد بگیرم، برنامه هایی که پیشنهاد دادین برنامه های ساده ای نیستن و مثل فتوشاپ نیازه که کسی بهمون ياد بده چون تکنیک های خاص خودشو داره، خیلی خوبه که برنامه های ادیت فیلم رایگان هم معرفی کردین اما همیشه ی دلیل برای رایگانیشون هست، برنامه هایی که پولی هستن به نظرم مهارت بیشتری می خوان چون تا جایی می دونم و دیدم آپشن های خیلی زیادی داره و فیلم رو خیلی خیلی جذاب می کنه، ممنون بابت پیشنهاداتی که دادین.
avatar
خوشه ئی
.
02 شهریور 1401، 15:11
پاسخ
0
2
ادیت فیلم به نظرم وقت گیرترین ، حساس ترین و در عین حال جذاب ترین کار هنری هستش! اینکه هر کس تو کار تدوین و فیلمبرداری باشه باید هر روز هم به روز بشه و با برنامه های جدیدتر کار کنه تا هم کیفیت کارش رو بالا ببره هم براش خسته کننده و کسل نشه ..‌ دیدم بعضی از برنامه های معرفی شدتون رایگان نیستن خب این قطعا با این قیمت راست کار حرفه ای هاس ... یه چند تا رایگان هم معرفی کردین من یکیشو الان دانلود کردم برای ادیت فیلم استفاده کنم ازش...
avatar
.
01 شهریور 1401، 22:28
پاسخ
0
1
بهترین برنامه ادیت فیلم برای کامیپوتر جزء موارد خیلی ضروری برای افرادی هستش که خیلی با کامپیوتر سروکار دارن و دوست دارن توی این حوزه خبره بشن. این برنامه به راحتی فیلم های شمارو ادیت میکنه و به شما اجازه میده بخش هایی از فیلم رو که دوست دارین پخش کنین و نگاه کنین. برنامه iMovie هم یکی دیگر از نرم افزارهای ویرایش فیلمه که فوق العاده پرطرفداره و به سادگی امکان ترکیب چند ویدیو یا فیلم با هم رو امکانپذیر میکنه.
نمایش 5 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402