بهترین فیلم های یونانی ؛ از ترحم تا دندان نیش

فیلم little England . بهترین فیلم های یونانی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم های یونانی از ابتدای تاریخ به دلیل داستان‌های جذاب همواره مورد توجه بوده‌ و استقبال خوبی از آ‌ن‌ها به عمل آمده است. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین فیلم های یونانی تاریخ بپردازیم.

یونان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین امپراطوری‌های تاریخ، تاثیر زیادی بر تاریخ و فرهنگ جهانی داشته است. تمدن آن‌ها همزمان با سکونت آریایی‌ها در ایران آغاز شد و امروز به یونان باستان مشهور است. فیلم های یونانی زیادی در تاریخ سینمای دنیا ساخته شده است و با داستان‌های جذاب، کارگردان‌های حرفه‌ای و بازیگران عالی توانسته‌اند توجه بسیاری از دوستداران سینما را جلب کنند. تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های یونانی تاریخ بپردازیم. با پلازا همراه باشید.

Alps . فیلم های یونانی

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

  • 10 مورد از بهترین فیلم های یونانی تاریخ سینما
    • فیلم Pity – ترحم
    • فیلم Worlds Apart – جهان های جدا
    • فیلم chevalier – شوالیه
    • فیلم Miss Violence – دختر خشونت
    • فیلم Xenia – زنیا
    • فیلم Dogtooth – دندان نیش
    • فیلم Alps – آلپ
    • فیلم Little England – انگلستان کوچک
    • فیلم the other me – من دیگر
    • فیلم Wednesday 04:45 – چهارشنبه ساعت 04:45

 


10 مورد از بهترین فیلم های یونانی تاریخ


در ادامه به معرفی 10 مورد از بهترین فیلم های یونانی تاریخ سینما خواهیم پرداخت:

 

فیلم Pity – ترحم

فیلم Pity . بهترین فیلم یونانی

کارگردان: بابیس مارک ریدیس

بازیگران: یانیس داراکوپولوس، ایوی سائولیدیو، نوتا سرنیافسکی، ماکیس پاپادیمیتریو

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 6.7

داستان فیلم ترحم درباره وکیل میانسالی است که هنگام ثابت شدن وضعیت مریضی همسرش کم کم به دست فراموشی سپرده می‌شود. او که زندگی تکراری و خسته کننده‌ای را می‌گذراند، بار دیگر تلاش می‌کند تا چیزی که بیشتر از هر زمان دیگر از دست رفته را بدست آورد؛ یعنی ترحم دیگران. وبسایت راتن تومیتوز با بررسی 19 نقد نوشته شده در خصوص این فیلم 74 درصد از آن‌ها را مثبت ارزیابی کرد. همچنین وبسایت تخصصی متاکیرتیک هم نمره متوسط این فیلم را 77 از 100 اعلام کرد نشان «به طور کلی مورد علاقه منتقدان» را به این فیلم اعطا کرد.

 

فیلم Worlds Apart – جهان های جدا

فیلم Worlds apart . فیلم اسطوره ای یونانی

کارگردان: کریستوفوروس پاپاکالیاتیس

بازیگران: جی. کی. سیمونز، آندریا آسوارت، ماریا کاووییایی

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 7.4

فیلم جهان های جدا فیلمی یونانی است که در سال 2015 روی پرده سینماها رفت. این فیلم درام و عاشقانه در واقع سه داستان جداست که روابط سه یونانی با سه بیگانه را شرح می‌دهد. این اثر با استقبال خوب مخاطبین در سینماها رو به رو شد. همچنین منتقدان نیز از آن استقبال کردند و در مجموع این فیلم توانست نقدهای خوبی دریافت کند. سایت راتن تومیتوز 63 درصد از نقدها را مثبت خواند. متاکریتیک امتیاز متوسط این فیلم را 61 از 100 اعلام کرد. این فیلم در سال 2015 با فروش بیش از 5 میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم سینماهای یونان به شمار آمد.

 

فیلم chevalier – شوالیه

chevalier . دانلود فیلم اسطوره های یونان

کارگردان: اثینا ریچل سنگاری

بازیگران: ییروگوس کندروس، پانوس کورونوس، وانگلیس موریکیس، ماکیس پاپادیمیتریو

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 6.3

فیلم شوالیه در سال 2015 به کارگردانی اثینا ریچل سنگاری ساخته شد و توانست عنوان برترین فیلم جشنواره فیلم لندن را کسب کند. این فیلم یونانی درباره شش مرد به نام‌های دکتر، یورگوس، یوسف، دیمیتریس، یانیس و کریستوس است که در یک قایق لوکس در دریای اژه از ماهیگیری لذت می‌برند. این شش مرد به نحوی با یکدیگر آشنایی دارند و همدیگر را می‌شناسند. آن‌ها به بازی‌های عجیب و غریبی دست می‌زنند که سرنوشتشان را عوض می‌کند. سایت متاکریتیک بر اساس 18 نقد امتیاز این فیلم را از 100، 76 اعلام کرد و آن را «محبوب مخاطبان» خواند. همچنین سایت راتن تومیتوز نیز با بررسی 68 نقد 82 درصد از آن‌ها را مثبت ارزیابی رد.

 

فیلم Miss Violence – دختر خشونت

miss violence . فیلم اسطوره ای یونانی

کارگردان: آلکساندروس آوراناس

بازیگران: تمیس پانو، رنی پیتاکی، النی روسینیو، سیسی توماسی، راقیکا چاویشه

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 7.1

هنگامی که دختری به نام آنجلیگی در روز تولد یازده سالگی‌اش دست به خودکشی می‌زند، پلیس او را در حالی می‌یابد که لبخند بر روی لبانش است. مقامات در تلاش هستند تا علت مرگ او را بیایند و بفهمند آنجلیگی چه رازی را مخفی کرده است. در همین حال خانواده وی تلاش می‌کنند تا مرگ او را مخفی و یک خودکشی ساده جلوه دهند. راتن تومیتوز 81 درصد از نقدها را مثبت خواند و وبسایت متاکریتیک هم به این فیلم نمره متوسط  75 از 100 را اعطا کرد. آوراناس برای کارگردانی این فیلم برنده جایزه خرس نقره ای جشنواره بین المللی برلین را از آن خود کرد.

 

فیلم Xenia – زنیا

Xenia . بهترین فیلم های یونانی

کارگردان: پانوس اچ. کوتراس

بازیگران: کوستاس نیکولی، نیکوس گلیا، یانیس استانکوگلو، ماریسا تریاندا فیلیدیو

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 6.7

داستان فیلم درباره دو برادر به نام‌های دانی، 15 ساله و ادی ،18 ساله است. آن‌ها پس از مرگ مادر آلبانیایی‌شان با خطر اخراج از یونان رو به رو می‌شوند. به همین دلیل در تلاش هستند تا پدرشان که یونانی است را پیدا کنند تا به وسیله او بتوانند تابعیت یونان را بدست آورند. آن‌ها که عاشق موسیقی هستند به اجرا های محلی روی می‌آورند و ادی متوجه استعداد خوب خود در خوانندگی می‌شود و قصد شرکت در یک آزمون استعدادیابی را دارد. این فیلم با استقبال خوب منتقدان رو به رو شد و فیلم منتخب یونان برای شرکت در مراسم اسکار نیز شد.

 

فیلم Dogtooth – دندان نیش

فیلم Dogtooth . بهترین فیلم یونانی

کارگردان: یورگوس لانتیموس

بازیگران: کریستوس استرجیولیو، مایکلی ولی، آنجلیکی پاپولیا، ماری سانی

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 7.3

یکی از مشهورترین فیلم های یونانی تاریخ سینما، فیلم «دندان نیش» به کارگردانی یورگوس لانتیموس است. این فیلم که نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی سال 2010 نیز شد، توانست توجه منتقدان را به خود جلب کند. داستان فیلم درباره خانواده‌ای است که مشکلات زیادی دارد. پدر خانواده که کنترلگر و وسواسی است سه فرزندش را در خانه حبس می‌کند و از آن‌ها به شدت سو استفاده می‌کند. در میان پدرشان برای کنترل آن‌ها فردی به نام کریستینا را استخدام می‌کند که پسر خانواده را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. در همین هنگام بزرگترین فرزند که درباره بیرون کنجکاو است تصمیم به فرار می‌گیرد.

 

فیلم Alps – آلپ

فیلم Alps . فیلم یونانی

کارگردان: یورگوس لانتیموس

بازیگران: آریان لابد، آریس سروتالیس، اگِلیکی پاپولیا

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 6.4

این فیلم که داستانی درام را روایت می‌کند در سال 2011 به روی پرده سینماها رفت و توانست نامزد دریافت شیر نقره‌ای جشنواره فیلم ونیز شود. فیلم آلپ در این جشنواره برنده جایزه بهترین فیلمنامه شد. این فیلم درباره پرستاری است که در یک بیمارستان به خانواده‌هایی که در آنجا نگهداری می‌شوند، کمک می‌کند. این پرستار عضو گروهی موسوم به آلپ است. این گروه با دریافت پول از خانواده مرحومین قبول می‌کنند تا نقش بستگان و آشنایان مردگانشان را بازی کنند.

 

فیلم Little England – انگلستان کوچک

فیلم little England . معرفی فیلم های یونانی

کارگردان:

بازیگران: پنلوپی سیلیکا، سوفیا کوکالی، آنزا پاپادوپولیو، آندریاس کنستانتینیو

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 7.8

فیلم انگلستان کوچک در سال 2013 ساخته شد و استقبال خوبی از این فیلم در سینماهای یونان به عمل آمد. اورسا و خواهر کوچکترش در جزیره‌ای زندگی می‌کنند و رازهای زیادی دارند. هنگامی که اورسا عاشق ستوانی نظامی می‌شود به نظر می‌رسد زندگی‌اش عوض شده است. ولی قصد ندارد رازش را به کسی فاش کند. طی اتفاقاتی خواهرش با آن ستوان ازدواج می‌کند و این عشق ممنوعه برای اورسا مشکلات زیادی به وجود می‌آورد.

 

فیلم the other me – من دیگر

فیلم the other me . بهترین فیلم های یونانی

کارگردان: سوتیریس سافولیاس

بازیگران: پیگمالیون داداکاریداس، دیمیتریس کاتالیفوس، وانوس واکیوسیس، لونا کالیوپولیو

نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.9

فیلم من دیگر که در سال 2016 به روی پرده سینماها رفت. با استقبال خوب مخاطبان رو به رو شد. این فیلم جنایی درباره یک قاتل سریال است که با الهام از افسانه‌های یونانی قربانیان خود را به قتل می‌رساند. پلیس به دنبال این قاتل سریال است که عدد 220 را به عنوان نماد خود انتخاب کرده است. جرم شناسی جوان به نام  دیمیتریس لای برای کمک به پلیس به آن‌ها ملحق می‌شود. آن‌ها به زودی متوجه می‌شوند انگیزه‌های قاتل بسیار پیچیده است. 97 درصد از کاربران گوگل این فیلم جنایی و هیجان انگیز را دوست داشته اند و آن را به بقیه توصیه کردند.

 

فیلم Wednesday 04:45 – چهارشنبه ساعت 04:45

فیلم های یونانی

کارگردان: اکلکسیس الکسیوس

بازیگران: استلیوس میاناس، آدام بوسدوکوس، جورگوس بوسدوکوس

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 6.8

داستان درباره صاحب یک بار جاز در یونان است که تلاش می‌کند پولی که از یک نزول خور برای راه اندازی بارش قرض گرفته است، پس دهد. او در ابتدا به دنبال کسانی است که به آن‌ها پول قرض داده است ولی آن‌ها حاضر نیستند پولش را پس دهند. بنابراین او به دنبال راه‌های خطرناکتری می‌رود. این فیلم هیجان انگیز و تماشایی که در سال 2015 اکران شد با استقبال خوبی از سوی مردم و منتقدان رو به رو شد.

 

صنعت فیلم سازی یونان در دو دهه گذشته با پیشرفت چشمگیر خود، توجه بسیاری از منتقدان سینما را به خود جلب کرده است. سرمایه‌گذاری‌های خوب و بازیگران باتجربه به کمک ایده‌های تازه کارگردانان جوان نیرویی تازه به رگ‌های سینمای یونان تزریق کرده است. مردم نیز با استقبال خوب خود از فیلم‌ها، انگیزه‌ای مضاعف برای فیلم سازان یونانی هستند.

در این مطلب تلاش کردیم بهترین فیلم های یونانی چند دهه اخیر را به شما عزیزان معرفی کنیم. نظر شما درباره فیلم‌های معرفی شده در این لیست چیست؟ کدام یکی از این فیلم‌ها را دیده‌اید؟ و کدام را دوست دارید ببینید؟ در پایین همین صفحه و در قسمت نظرات به ما بگویید که کدام فیلم از سینمای یونان را تماشا کرده‌اید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
ری را
.
22 آذر 1399، 21:20
پاسخ
0
1
من واقعا نقد رو دوس داشتم.ولی هرچی گشتم سایتی که بشه این فیلم ها رو ازش دانلود کرد پیدا نکردم و خیلی غصه خوردم.امیدوارم این فشار سیاسی از سینما برداشته بشه تا راحت بتونیم با سینمای جهان آشنا بشیم.بازم ممنون
avatar
فرزین
.
29 تیر 1399، 18:20
پاسخ
0
0
با درود خدمت شما و سپاس از نوشتار و معرفی فیلم هایی که انجام دادی .. بنده از سینما یونان تنها فیلمهای آقای لانتیموس رو دیدم اما ای مقاله باعث میشه فیلمهای خوب بیشتری از سینمای یونان تماشا کنم .. لطفا از این نوع نوشتار ها بیشتر تهیه فرمایید سپاس مجدد و خداقوت
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402