راهنمای بازی دوتا 2 (Dota 2) + ترفندهای بازی

نحوه بازی دوتا 2 / ترفند های بازی دوتا 2
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله قصد داریم تا یکی از بازی‌های محبوب، یعنی بازی دوتا 2 را معرفی کنیم. همچنین درباره گیم‌پلی و ترفندهای بازی دوتا 2 توضیح داده و تریلر آن را نیز قرار می‌دهیم. پس با پلازا همراه شوید.

از زمان اختراع کامپیوتر تاکنون، طراحان بازی عناوین جدید بسیاری را ایجاد کرده‌اند و بازی دوتا 2 نیز یکی از آن‌ها است. در حالی که بسیاری از بازیکنان ممکن است به شما بگویند که Dota 2 فقط یک کپی از بازی League of Legends است، اما اینگونه نیست. MOBA مخفف Multiplayer Online Battle Arena (بازی چندنفره نبرد آرنا) است. در حالی که League of Legend ممکن است این اصطلاح را به عنوان یک سبک از بازی بیان کرده باشد، اما این ژانر در نسخه Blizzard Warcraft III: Frozen Throne نیز وجود داشت و آن‌ها اولین کسانی بودند که از این سبک استفاده کردند. حال در ادامه به روند و چگونگی بازی دوتا 2 می‌پردازیم.

قویترین هیروی دوتا 2 / چگونه دوتا 2 افلاین بازی کنیم

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


گیم پلی بازی دوتا 2


مفهوم اصلی بازی دوتا 2 بسیار ساده است: قبل از اینکه دشمنان شما را بکشند، آن‌ها را بکشید. گیم‌پلی بازی اینگونه است که 2 تیم با 5 بازیکن هر کدام بیش از 100 قهرمان منحصربه‌فرد برای انتخاب دارند. همچنین این بازی 3 ویژگی برای انتخاب دارد: چابکی، قدرت و هوش. هر کدام از این ویژگی‌ها، عناصر مختلفی را در طول کل بازی دوتا 2 برای بازیکن به ارمغان می‌آورند. قهرمانانی که دارای ویژگی قدرت هستند، معمولاً می‌خواهند خسارت ایجاد کرده و به دنبال ایجاد جنگ و دعوا هستند. قهرمانان چابکی، می‌خواهند مواردی را خریداری کنند که به‌طور مؤثر آسیب ناشی از حمله را کم کرده و سرعت حمله آن‌ها را افزایش دهد. قهرمانان هوش نیز دارای توانایی انفجار جادویی تهاجمی و توانایی‌های دفاعی آمیخته با برخی مهارت‌های ناتوان‌کننده هستند.

ترفند های بازی دوتا 2 / چگونه در دوتا 2 رنک بازی کنیم

در سمت چپ تصویر بازی دوتا 2، نقشه بازی و همچنین 3 راه دفاعی وجود دارد که در محدوده‌ای که امواج NPC ایجاد می‌شوند و به پایین پرواز می‌کنند، به آن‌ها حمله کرده و آن‌ها را می‌کشد و نیز به شما طلاهایی به عنوان امتیاز می‌دهد. طلا به شما امکان می‌دهد کالاهایی را از مغازه‌ها خریداری کنید و تجربه ساختن شخصیت و توانایی‌های خود را خواهید داشت.

یکی از بزرگترین مشکلات بازی دوتا 2 این است که نیاز به یک حافظه خیلی خوب برای یادگیری مکانیک‌های مختلف بازی دارید که برای صعود مهم بوده، اما در ابتدای بازی غیرممکن به‌نظر می‌رسد. اگرچه می‌توان از این دیدگاه به قضیه نگاه کرد که درواقع این بازی قدرت ذهنی شما را می‌سنجد. انسان‌ها همیشه می‌خواهند از مغز و ذهن خود نهایت استفاده را ببرند. بازی دوتا 2 نیز دارای ترکیبی استادانه از ریاضیات، زمانبندی، متغیرها، حل مسئله، پیش‌بینی‌ها، طراحی تئوری، کار گروهی و… است و می‌توان گفت که بهترین بازیکنان بازی Dota 2 به نوعی نابغه محسوب می‌شوند.

نحوه آپدیت دوتا 2 / بهترین آیتم های دوتا 2 / نحوه نصب بازی دوتا 2

دنبال کردن داستان تیم‌ها و بازیکنان مختلف، دلیل دیگری است که گیمرها این بازی را دوست دارند. هر ساله بازیکنان شانس این را دارند تا برای رویای برنده شدن در این عنوان در سطح بین‌المللی رقابت کنند و شاهد حذف بسیاری از تیم‌ها باشند. اگر در بازی دوتا 2 تازه وارد هستید و به دنبال دلایلی برای ادامه بازی می‌گردید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 


تریلر بازی دوتا 2


در این بخش تریلری از بازی دوتا 2 را مشاهده می‌کنید و می‌توانید فضا و روند بازی را به صورت خلاصه ببینید.

 


ترفند های بازی دوتا 2


بازی دوتا 2 به دلیل دشوار بودن یا خیلی پیچیده بودن مورد انتقاد قرار گرفته است؛ اما این بخشی از جذابیت بازی محسوب می‌شود. همه ما به یک چالش خوب در طول بازی نیاز داریم و بازی Dota 2 این مسئله را ایجاد کرده است. اگر می‌خواهید برای فقط سرگرمی و بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای با دوستتان این بازی را انجام دهید، ممکن است ناامید شوید؛ زیرا برای انجام بازی دوتا 2 باید زمان صرف کنید و برای یادگیری پیچیدگی‌های بازی کمی وقت، تلاش و انرژی بگذارید. اگر به عنوان یک تازه‌کار در انجام بازی دوتا 2 مشکل دارید، بدانید که تنها نیستید. این بازی آسان نیست و اگر می‌خواهید در این بازی حرفه‌ای شوید، در اینجا 5 نکته برتر وجود دارد که به شما در دستیابی به هدفتان و پیشرفت در بازی دوتا 2 کمک خواهد کرد.

تریلر دوتا 2 / آموزش دوتا 2 / نحوه نصب دوتا 2

 

دانستن محل درست نگهبانی

بسیاری از بازیکنان پشتیبان یا حتی بازیکنان اصلی در هنگام مشخص کردن مکان‌های نگهبانی، نکاتی که می‌تواند به آن‌ها دسترسی بهتری بدهد را نادیده می‌گیرند. تمام کاری که شما باید در این قسمت از بازی دوتا 2 انجام دهید این است که فقط پیش‌نمایش منطقه دید بخش‌ها را قبل از قرار دادن نگهبانی مشاهده کنید. به این ترتیب شما می‌توانید از مناطقی که می‌خواهید پوشش دهید، ایده بهتری داشته باشید.

نقش های دوتا 2 / نحوه ساخت اکانت دوتا 2

 

دائماً تجهیزات تیم حریف را چک کنید

یک مورد که بازیکنان معمولی بازی دوتا 2 را از افراد حرفه‌ای جدا می‌کند، شناخت قهرمانان تیم دشمن است. اگر بدانید قهرمانان حریف شما تصمیم به انجام چه کاری دارند، خیلی در بازی می‌تواند کمکتان کند. برای مثال، اگر دشمن شما یک Talisman of Evasion را خریداری کرده است، به احتمال زیاد او از Butterfly استفاده خواهد کرد. حال حرکت بعدی شما این خواهد بود که به جای ایجاد آسیب یا سرعت حمله، MKB را داشته باشید؛ زیرا در غیر این صورت 35٪ از حملات خود را علیه Butterfly از دست خواهید داد.

نقش های دوتا 2 / نقش هیرو های دوتا 2

 

جدا کردن تجهیزات

پس از اتمام بازی اولیه، شما تصمیم سختی در خصوص انتخاب تجهیزات برای ادامه بازی دوتا 2 خواهید داشت. در ابتدای بازی تجهیزاتی به شما داده شده بود که در ادامه بازی بسیاری از آن‌ها برایتان ناکارآمد است؛ مگر اینکه هسته اصلی باشید. به همین دلیل است که باید تمام مواردی را که می‌توانید در اواخر بازی استفاده کنید، به خاطر بسپارید. تجهیزات زیادی وجود دارد که با جدا کردن آن‌ها از هم می‌توانید تجهیزات جدید بسازید. مثلا Ring of Basilius را می‌توان جدا کرد تا بسته به نیاز، Medallion of Courage یا Urn of Shadows را بسازید.

نحوه ساخت اکانت دوتا 2

 

رمبو نباشید!

هدف بازی دوتا 2 تلاش‌های فردی و تک‌روی نیست. شما نمی‌توانید بازی را به تنهایی انجام دهید. همچنین شانس زنده ماندن شما در تلاش انفرادی بسیار ناچیز است. نکته‌ای که می‌توان از تماشای بازی افراد حرفه‌ای در این زمینه یاد گرفت این است که قهرمانان آن‌ها تا زمانی که ضروری نباشد، هیچگونه نبردی نخواهند کرد و حتی در صورت نبرد، وقتی 100٪ اطمینان داشته باشند که زنده می‌مانند این کار را انجام می‌دهند.

نقش هیرو های دوتا 2

 

زمان بندی برای نبرد

درست مانند این که شما باید چه موقع سنگر بگیرید، نبردهای تیمی نیز نیاز به زمان‌بندی دارد. پیش‌نویس و هدف از قبل برنامه‌ریزی شده قهرمان تیم شما نیز نقش مهمی در این بازی دارد. تقاضای حمل Phantom Lancer برای حضور در نبردهای تیمی معنی ندارد وقتی که قهرمان تیم شما ترجیح می‌دهد برای کسب اقلام اصلی خود، کشاورزی کند. پس زمان‌بندی درست برای حمله را طبق قهرمانان خود تنظیم و برنامه‌ریزی کنید.

راهنمای بازی دوتا 2 / چگونه در دوتا 2 حرف بزنیم / چگونه در دوتا 2 تیم بسازیم

 


نکته پایانی


نکته بسیار مهم برای درک بازی دوتا 2 این است که تسلط در این بازی به زمان نیاز دارد و حرفه‌ای شدن یک شبه اتفاق نمی‌افتد. پشتکار برای موفقیت شما بسیار مهم است. شما باید پیروز شوید و تیم شما باید موفق شود؛ پس مسیر صحیح را دنبال کنید. انجام بازی دوتا 2 آسان نیست، اما با کمی تلاش موفق می‌شوید. همچنین نحوه بازی گیمرهای حرفه‌ای بازی دوتا 2 در این زمینه بسیار کمکتان خواهد کرد. امیدواریم این مقاله برایتان مفید باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
sara
.
30 خرداد 1400، 01:29
پاسخ
0
0
سایت شما عالی هستشامیدوارم موفق باشید
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402