راهنمای خرید سینک ظرفشویی + بهترین سینک های بازار ایران

مرکز خرید سینک ظرفشویی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

خرید سینک ظرفشویی مثل سایر لوازم آشپزخانه نکاتی دارد که بهتر است قبل از خرید از آن‌ها مطلع باشیم. در این مقاله به بررسی این موارد می‌پردازیم.

قلب هر خانه آشپزخانه آن است و سینک ظرفشویی نیز یکی از ضروری‌ترین اجزا در آشپزخانه است. شستن دست‌ها و ظروف آشپزخانه و همچنین کمک به آماده کردن غذا کارهایی هستند که در آشپزخانه بدون وجود سینک ظرفشویی غیرممکن بنظر می‌رسند. هنگام خرید سینک ظرفشویی عوامل بسیار مهم در انتخاب مدل مناسب، زیبایی ظاهری و کارکرد آن است. قطعا انتخاب و خرید سینک ظرفشویی با در نظر گرفتن فاکتورهایی که برایتان مهم است کار سختی نیست. در این مقاله با پلازا همراه باشید تا آنچه را قبل از خرید بایستی بدانید در اختیار شما قرار دهیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


انواع سینک ظرفشویی ؛ کدامیک را انتخاب کنیم؟


در ادامه با انواع سینک ظرفشویی آشنا می‌شویم.

 

سینک روکار

نکات مهم در خرید سینک ظرفشویی

سینک‌های روکار با ظرفیت نگهداری مقادیر زیاد آب به سبب طراحی کاسه بزرگ و عمیق، از قبل از وجود لوله‌کشی‌های داخلی در خانه‌ها استفاده می‌شوند و معمولا قسمت جلویی سینک در معرض دید قرار دارد. این نوع سینک‌ها با طرح‌ها، اندازه‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های مختلف در بازار موجودند و متناسب با تم آشپزخانه خود مدرن یا کلاسیک، می‌توانید سینک روکار دلخواه خود را بیابید.

 

سینک توکار

نکات خرید سینک ظرفشویی

در سینک‌های توکار طراحی بگونه‌ای انجام شده که سینک درون کابینت و پیشخوانی که از قبل برش داده شده قرار می‌گیرد. لبه‌ای دور تا دور سینک وجود دارد که روی پیشخوان تکیه کرده و به کمک آن محل قرارگیری سینک ثابت می‌شود. همچنین سینک دارای یک یا چند سوراخ برای نصب شیر آب است. سینک ظرفشویی توکار بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال انتخاب سینکی هستند که به آسانی قابل نصب باشد یا در صورت نیاز بتوانند آن را بکلی بردارند. مزیت دیگر سینک توکار این است که روی پیشخوان آشپزخانه شما از هر جنسی که باشد قابل نصب و استفاده است.

 

سینک زیرکابینتی

مرکز خرید سینک ظرفشویی

این نوع سینک که به نام سینک زیرکابینتی شناخته می‌شود، کاملا در زیر پیشخوان آشپزخانه نصب شده و لبه آن توسط پیشخوان پوشانده می‌شود. لبه سینک با استفاده از بست و براکت و نوعی چسب زیر پیشخوان می‌چسبد و بنابراین در معرض دید قرار ندارد. این کار ظاهری صاف و یکدست روی پیشخوان آشپزخانه ایجاد می‌کند و موجب می‌شود تمیز کردن اطراف سینک ظرفشویی بسیار راحتتر صورت گیرد. با توجه به روش نصب و قرارگیری سینک‌های زیرکابینتی، برای اطمینان از استحکام سینک، پیشخوان آشپزخانه بایستی از جنسی سخت و استوار مثل گرانیت یا کوارتز باشد. همانطور که گفته شد مزیت استفاده از این نوع سینک تمیز کردن آسان و از معایب آن نیاز به کیت اضافی برای نصب سینک در زیر پیشخوان است.

 

سینک دیواری

خرید سینک ظرفشویی ارزان

همچنین بخوانید :

سینک ظرفشویی دیواری دقیقاً همانطور که از اسمش پیداست به دیوار آشپزخانه پیچ می‌شود. این نوع سینک‌ها معمولاً از چدن، چینی یا فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند و احتیاج به پایه‌های اضافی پشت دیوار برای تحمل وزن خود دارند. صرف نظر از اینکه آشپزخانه شما مدرن باشد یا کلاسیک و سنتی، سینک‌های دیواری بعد از نصب جذابیت خاصی در آشپزخانه ایجاد می‌کنند.

 

سینک گوشه ای

خرید سینک ظرفشویی گوشه ای

سینک ظرفشویی گوشه‌ای با ظاهر ال شکل خود حال و هوایی جدید و متنوع را به آشپزخانه شما می‌دهد. بسیاری از سینک‌های گوشه‌ای از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند؛ هرچند سینک‌هایی از این نوع با سایر متریال‌ها نیز در بازار وجود دارند. نصب سینک‌های گوشه‌ای اغلب به طریق توکار یا به صورت زیرکابینتی انجام می‌شود.

 

سینک کوچک تک کاسه ای

خرید سینک ظرفشویی تک لگن

سینک‌های کوچک تک‌کاسه‌ای معمولاً علاوه بر سینک اصلی آشپزخانه نصب می‌شوند. از این سینک‌ها اغلب برای کارهای جزئی مثل شستن دست‌ها یا میوه و سبزیجات به مقدار کم استفاده می‌شود. هرچند که اگر آشپزخانه کوچکی دارید، همین نوع سینک نیز می‌تواند سینک اصلی آشپزخانه شما باشد و ضمن حفظ فضا برای تمام کارهای آشپزخانه از آن استفاده کنید.

 


نکاتی که هنگام خرید سینک ظرفشویی باید به آنها توجه کنیم


در این قسمت با نکات مهم برای خرید سینک ظرفشویی با شما هستیم.

 

اندازه سینک ظرفشویی

نکات خرید سینک ظرفشویی

اندازه استاندارد برای طول سینک ظرفشویی معمولا بین 24 تا 36 اینچ در نظر گرفته می‌شود؛ اما قبل از خرید سینک ظرفشویی بایستی بدانید برای چه منظوری قصد دارید از آن استفاده کنید. مثلاً اگر سینک ظرفشویی برای جزیره آشپزخانه می‌خواهید که برای آماده کردن غذا از آن کمک بگیرید، یک سینک با طول 24 اینچ یا کمتر احتیاج دارید. اما اگر قصد تعویض سینک اصلی آشپزخانه را دارید، اندازه بزرگتری در حدود 30 تا 33 اینچ برای سینک لازم است.

همینطور سینک‌های تک‌لگنه با طول بیشتر از 30 اینچ برای شستن قابلمه‌ها و ظروف بزرگ ایده‌آل هستند. اگر خرید سینک ظرفشویی دولگنه مورد نظر شماست، احتمالا برای پیدا کردن این نوع سینک با طول کمتر از 30 اینچ کمی دچار مشکل خواهید شد. هرچند سینک‌های دولگنه با اندازه کمتر از 30 اینچ نیز در بازار موجود هستند، اما هنگام ساخت اغلب اندازه بزرگتر از 30 اینچ را برای سینک‌های دولگنه و سه‌لگنه در نظر می‌گیرند. اگر دوست دارید قسمتی از سینک که برای آماده کردن غذا از آن استفاده می‌کنید از محل قرار دادن ظرف‌های کثیف جدا باشد، توصیه می‌شود سینک دولگنه یا سه‌لگنه انتخاب کنید.

علاوه بر اندازه طول سینک ظرفشویی، به عرض و همچنین عمق آن نیز بایستی توجه کنید. اگر ترجیح می‌دهید شستشوی ظروف را با دست انجام دهید، بهتر است سینکی انتخاب کنید که عمق و عرض بیشتری داشته باشد تا فضای بیشتر برای کار را فراهم کرده و همینطور راحتتر بتوانید ظرف‌ها را قبل از شستن کمی بخیسانید.

 

جنس و متریال

خرید سینک ظرفشویی اخوان

جنس‌های مختلفی برای ساخت سینک مورد استفاده قرار می‌گیرند. چینی، استیل ضد زنگ و چدن از جمله پرکاربردترین آن‌ها هستند. ابتدا بایستی بطور واقع‌بینانه به این فکر کنید که قرار است چقدر از این سینک استفاده کرده و در مدتی خاص چند بار آن را تمیز کنید. سینک‌هایی از جنس چینی مستعد ایجاد لکه هستند و بعد از مدتی استفاده ممکن است بنظر پوسته پوسته بیایند. البته جای نگرانی نیست؛ چون با استفاده از شوینده و تمیزکننده ملایم دوباره مثل روز اول می‌شوند. اما اگر در خرید سینک ظرفشویی سختگیرتر هستید، سینک‌هایی با جنس استیل ضد زنگ بسیار راحتتر تمیز می‌شوند و ظاهری مینیمال و مدرن دارند.

از دیگر جنس‌های مورد استفاده چدن است که بدلیل دوام بالای آن شناخته شده و بیشتر در رنگ‌های سفید عرضه می‌شود؛ اما رنگ‌های دیگری مثل بیسکویتی، مشکی و برنز نیز از این جنس دیده می‌شود. سینک‌هایی با جنس سنگ مورد علاقه بسیاری از افراد است. رنگ‌های منحصربه‌فرد این نوع سینک‌ها از سنگ‌های طبیعی چون مرمر، گرانیت و تراورتن جذابیت خاصی را به آن‌ها می‌بخشد. البته در انتخاب این نوع سینک بخاطر داشته باشید که برای نگهداری و تمیز کردن آن مراقبت بیشتری لازم است.

 

یک، دو یا سه لگن؟

نکات مهم در خرید سینک ظرفشویی

باز هم بین گزینه‌های مختلف در این مورد انتخاب به نحوه استفاده از سینک بستگی دارد. تعداد نفرات خانواده، نحوه پخت و پز و نحوه شستن ظرف‌ها عواملی هستند که تعیین می‌کنند بهتر است چه نوع سینکی از نظر تعداد لگن انتخاب کنید. سینک‌های تک‌لگنه برای کسانی که غالباً با ظروف بزرگ، قابلمه‌ها و سینی‌ها در پخت غذا سروکار دارند بسیار مناسب است. همچنین سینک‌های دولگنه و سه‌لگنه برای جدا کردن ظروف حین شستشو و آماده کردن غذا بسیار عالی هستند.

 


بهترین سینک های ظرفشویی بازار ایران


در این قسمت بهترین سینک های ظرفشویی بازار ایران را معرفی می‌کنیم.

 

سینک استیل البرز کد 215 توکار

خرید سینک ظرفشویی تک لگن

این مدل بصورت توکار نصب می‌شود. ابعاد آن 500×1200 میلی‌متر بوده و از جنس استیل است. طرح این سینک دولگنه نیمه فانتزی است. عمق آن 170 میلی‌متر، دارای تخته برش و همچنین سبد میوه است. همچنین سیفون سینک از نوع معمولی است.

 

سینک ظرفشویی مدل SD02 گرانیتی

خرید سینک ظرفشویی اخوان

این مدل سینک ظرفشویی از جنس سنگ گرانیت است. این سینک دولگنه با ابعاد 500×1200 میلی‌متر و عمق 180 میلی‌متر، 20 کیلوگرم وزن دارد. طرح سینک فانتزی و نوع سیفون آن اتومات است. نصب این سینک نیز بصورت توکار انجام می‌شود.

 

سینک اخوان قاسمی کد AG-122 توکار

خرید سینک ظرفشویی اخوان

سینک اخوان در این مدل بصورت توکار نصب می‌شود. ابعاد آن 500×1000 میلی‌متر بوده و از آنجا که از جنس استیل است وزنی کمتر در مقایسه با سینک‌های سنگی و به میزان 6 کیلوگرم دارد. عمق لگن در این سینک 150 میلی‌متر و طرح آن نیمه فانتزی است. سیفون در این مدل سینک از نوع معمولی است.

 

سینک کلاسیک کد 198 توکار

خرید سینک ظرفشویی گوشه ای

سینک کلاسیک تک‌لگنه با جنس استیل و ظاهری بسیار ساده از مدل‌های پرطرفدار است. این محصول بصورت توکار نصب می‌شود، ابعاد 400×400 میلی‌متر دارد و عمق لگن آن 200 میلی‌متر است. طرح سینک فانتزی است و سیفونی از نوع معمولی دارد.

 

سینک گرانیکو کد CL 880 روکار

خرید سینک ظرفشویی ارزان

این مدل سینک گرانیکو از جنس سنگ گرانیت بصورت روکار نصب می‌شود. ابعاد آن 500×1160 میلی‌متر و دارای دو لگن به عمق 210 میلی‌متر است. طرح سینک فانتزی و نوع سیفون آن معمولی است. طراحی زیبا و ظاهر لوکس این سینک مورد پسند بسیاری از افراد واقع می‌شود.

در این مقاله به بررسی نکاتی پرداختیم که لازم است قبل از خرید سینک ظرفشویی از آن‌ها اطلاع داشته باشیم. انواع مختلف سینک ظرفشویی، نکات مهم در تصمیم برای مدل انتخابی و نهایتاً پرطرفدارترین مدل‌های سینک ظرفشویی بازار ایران مواردی بودند که در این مقاله بررسی کردیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402