روش های ضدعفونی کردن لباس برای جلوگیری از ورود کرونا به خانه

ضدعفونی کردن لباس در برابر کرونا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ضدعفونی کردن لباس ها از ویروس کرونا امروزه یکی از دغدغه‌های همه ماست. اما آیا لباس عامل انتقال ویروس کرونا است؟ همه چیز در رابطه با ضدعفونی کردن لباس را در این مقاله بخوانید.

با آمدن ویروس کرونا در سرتاسر جهان سوال‌های زیادی در ذهن همه ما نقش بسته است. آیا به راستی ویروس کرونا از طریق لباس‌ها و کفش‌ها قابل انتقال است؟ آیا لازم است که به محض ورود به خانه ضدعفونی کردن لباس ها را از سر بگیریم؟ چه افرادی لازم است تا هر روز ضدعفونی کردن لباس های خود را در برنامه‌شان قرار دهند؟ جواب همه سوال‌های بالا در این مقاله است. با پلازا همراه باشید.

در ادامه ویدیو «روش های ضدعفونی کردن لباس برای جلوگیری از ورود کرونا به خانه» را مشاهده خواهید کرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


ضدعفونی کردن لباس برای جلوگیری از ورود کرونا به خانه


حتی اگر تمام تلاش خود را برای در خانه ماندن و قرنطینه کردن خود انجام می‌دهید تا از خود مراقبت کنید، اما چگونه ممکن است که ویروس کرونا را با خود به داخل خانه بیاورید؟ باید در نظر داشته باشید که تنها برای خریدهای ضروری از خانه خارج شوید. هنگامی که از خانه بیرون می‌روید، باید فاصله ایمن خود را با دیگران مراعات کنید. مرتبا دست‌های خود را بشویید و هنگام ورود به خانه سطوح پرتماس مانند دستگیره درها و کانتر آشپزخانه را تمیز کنید.

با رعایت کردن تمام نکات بالا باز هم ممکن است نگران وسایلی باشید که با خود به خانه آورده‌اید. آیا خریدهای شما و کیسه‌های پلاستیکی عاری از ویروس کرونا هستند؟ لباس‌ها و کفش‌هایی که می‌پوشید چطور؟ یکی از مسائل اجتناب ناپذیر در زمان خرید، پوشیدن لباس و کفش است. آنچه در مورد انتقال ویروس از طریق لباس و ضدعفونی کردن لباس باید بدانید را در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم. با پلازا همراه باشید.

 

لباس ها کم خطر هستند

ضدعفونی کردن لباس

ویروس کرونا یک ویروس جدید است و اطلاعات زیادی هنوز در مورد این ویروس موجود نیست. هر روز یافته‌های ما در رابطه با کرونا ویروس افزایش پیدا می‌کند. اما طبق نتایجی که تا به امروز به دست آمده بعید است که کرونا ویروس از طریق لباس یا کفش منتقل شود. دانشمندان بر این باور هستند که کفش یا لباس منبع مهم و قابل ملاحظه‌ای برای انتقال ویروس کرونا نیست.

طبق مستندهای موجود انتقال کرونا ویروس از طریق لباس و کفش مشاهده نشده است. بیماری کرونا و انواع بیماری‌های تنفسی مانند آنفولانزا توسط قطرات تنفسی پخش می‌شود. سرفه و عطسه توسط فرد آلوده در مجاورت با شخصی دیگر محتمل‌ترین وسیله انتقال کرونا ویروس است. با این حال ما می‌دانیم که کرونا ویروس قادر به زنده ماندن در خارج از بدن انسان در سطوح مختلف است. اگر این سطوح لمس شوند، قادر به انتقال ویروس خواهند بود. بسته به نوع سطح، متخصصان تخمین می‌زنند که ویروس می‌تواند تنها برای چند ساعت تا چند روز زنده بماند.

در حالی که فلز و پلاستیک می‌توانند بین 2 تا 3 روز پناهگاه ویروس باشند، لباس به عنوان سطحی برای بقای ویروس شناخته شده نیست. بیشترین مطالعات صورت گرفته تا به امروز روی آنفولانزا و سایر ویروس‌ها است؛ اما به طور کلی لباس بهترین مکان برای زنده ماندن ویروس نیست.

رطوبت و نم داشتن هوا نقش مهمی در رشد و زنده ماندن ویروس دارد که ماهیت بیشتر مواد پارچه‌ای بر این اصل نیست. انتقال ویروس از طریق لباس بسیار بعید به نظر می‌رسد، اما برخی از محققان بر این باور هستند که شستشوی فوری و ضدعفونی کردن لباس ایده بسیار خوبی است.

 

چه زمانی باید نسبت به لباس های خود احتیاط داشته باشید؟

ضدعفونی کردن لباس

اگر از شخصی که مبتلا به کرونا ویروس است مراقبت می‌کنید یا در تماس زیاد با این افراد هستید، شستن و ضدعفونی کردن لباس ها یکی از بخش‌های اساسی بهداشت برای پیشگیری از انتقال بیماری کرونا است. این امر شامل افرادی مانند کادر درمان می‌شود که باید مراقبت‌های بهداشتی زیادی را در نظر بگیرند و به صورت منظم ضدعفونی کردن لباس را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

افرادی که تنها به قصد خرید از سوپرمارکت از خانه خارج می‌شوند، لزومی ندارد که به محض ورود به خانه ضدعفونی کردن لباس‌های خود را آغاز کنند. با این حال اگر در خارج از خانه نتوانسته‌اید فاصله ایمن خود را با دیگر افراد رعایت کنید و یا در مجاورت مستقیم شما فردی عطسه یا سرفه کرده است، بهتر است ضدعفونی کردن لباس خود را انجام دهید.

اما به صورت کلی باید تمرکز خود را روی دیگر نکات بهداشتی نگه دارید. دست های خود را مرتب بشویید و از لمس کردن صورت خود با دست‌های آلوده بپرهیزید. این مراقبت‌ها از ضدعفونی کردن لباس ها هم اهمیت بیشتری دارد. رعایت کردن فاصله اجتماعی امن یکی از موثرترین راه‌ها برای کنترل انتقال ویروس کرونا است. زمان شست و شوی لباس‌ها در منزل وسواس نداشته باشید. بیشتر مواد شوینده خانگی برای از بین بردن کرونا ویروس و ضدعفونی کردن لباس ها موثر هستند.

 

ضدعفونی کردن کفش ها

ضدعفونی کردن لباس

کفش‌ها به دلیل ماهیتی که دارند، از لباس‌ها بسیار کثیف‌تر هستند. احتمال انتقال ویروس و باکتری‌ها به خانه از طریق کفش‌ها بیشتر است. با این حال دانشمندان بر این باور هستند که این انتقال بسیار بعید است. به طور کلی همه افراد می‌دانند که کفش شیئی کثیف است. ما کفش را روی میز آشپزخانه نمی‌گذاریم. کفش را در دهان خود نمی‌کنیم. ما کف کفش خود را لمس نمی‌کنیم. بنابراین الگوی زندگی همه ما نشان از آگاهی از کثیف بودن کفش دارد.

با این حال برای آنکه خانه خود را از ورود هرگونه ویروسی ایمن کنید، کافی است کفش‌ها را بیرون از خانه از پایتان درآورید. با این اقدام از ورود هر گونه آلاینده و ویروس به داخل خانه جلوگیری می‌کنید. همچنین می‌توانید کف کفش‌های خود را تمیز کرده و اجازه دهید تا کاملا به صورت طبیعی خشک شوند و سپس آن‌ها را به داخل خانه بیاورید.

ضدعفونی کردن لباس

در حالی که در هفته‌های اخیر نگرانی از انتقال ویروس از طریق اشیا به داخل خانه بالا رفته است، باید در نظر بگیرید که هنوز انتقال این ویروس از طریق شخص به شخص در بالاترین راه انتقال کرونا ویروس قرار دارد. بنابراین کافی است تنها به اطلاعیه‌های منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی توجه کنید. انتقال ویروس کرونا از طریق لباس و کفش احتمال بسیار کمی دارد. بیشترین احتمال انتقال این ویروس از طریق شخصی به شخص دیگر است. با این حال در این مقاله نکاتی را برای ضدعفونی کردن لباس مطرح کردیم که امیدواریم برای شما خوانندگان عزیز پلازا مفید واقع شود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402