سائورون کیست؟ معرفی ویژگی ها و حقایق عجیب کاراکتر سائورون ارباب حلقه ها

سائورون کیست / سائرون کیست
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با پخش شدن سریال جدید ارباب حلقه‌ها یاد و خاطره دنیای جذاب این سریال باری دیگر برایمان زنده شده است. از آنجایی که احتمالا شخصیت سائرون یکی از کلیدی‌ترین شخصیت‌های این سریال محسوب شود، قصد داریم در این مقاله به معرفی ویژگی‌ها و حقایقی درباره سائورون بپردازیم.

یکی از مهمترین وجه‌های کتاب The Lord of the Rings جی.آر.آر تالکین، این است که آنتاگونیست‌ قدرتمندش یعنی شخصیت سائرون را به ندرت نمایش‌ می‌دهد. این مظهر شرارت بدون وجود منبع اصلی قدرتش یعنی حلقه، باید مثل یک سایه شوم از مقر تاریک فرماندهیش در «موردور» بر اوضاع نظارت کند. به غیر از این، همه چیز بر عهده ارتش دهشتناکی از اورک‌ها، ترول‌ها و دیگر موجودات بی‌رحم قرار دارد (البته نباید یار وفادارش، جادوگر خیانتکار یعنی سارومان را از قلم انداخت) تا خوف در دل ساکنین سرزمین میانه بیندازند.

کاراکتر سایرون یکی از پیچیده‌ترین و هوشمندانه‌ترین شخصیت‌های خلق شده توسط تالکین است که علیرغم منفی بودن بسیار برای مخاطبان جذاب به نظر می‌رسد. تئوری‌ها و حقایق درباره این شخصیت زیاد هستند و به همین دلیل است که او همواره مرموز باقی مانده‌ است. در این مقاله قصد داریم تا ضمن معرفی سائورون به ویژگی‌ها و حقایقی درباره او نیز بپردازیم.

در ویدیوی زیر «5 حقیقت جالب درباره کاراکتر سائرون» را تماشا کنید:

فهرست مطالب

کاراکتر سائورون کیست؟

در پاسخ به این سوال که «سائرون کیست» باید گفت کاراکتر سایرون یا سائرون (به انگلیسی sauron) در واقع یکی از شخصیت‌های افسانه تالکین است. او از نسل مایاها (فرشته‌های آسمانی) بود. سال‌ها پیش از دوره اول، نام اصلی سائورون، مایرون (Mairon) به معنی تحسین برانگیز بود. او بهترین شاگرد آئوله والای آهنگر بود. و از وی کارهای آهنگری و صنایع دیگر را به خوبی آموخت و به یک صنعت‌گر بزرگ و ماهر تبدیل شد. او توانست به یکی از محبوبترین افراد مایایی در آن زمان تبدیل شود. بزرگترین ویژگی مایرون حس کمال طلبی و نظم او بود. و شاید همین ویژگی باعث سقوط او شد.

شخصیت سائرون تمام ویژگی‌های کمال طلبی که به دنبال آن بود را در شخصیت شوالیه تاریکی «مورگوث» دیده بود و به دنبال آن بود. زمانی که مورگوث به دنبال تخریب و کنترل سرزمین میانی بود، مایرون به فکر کنترل ذهن مردم آنجا بود. اگرچه او با مورگوث متحد بود اما خدمتگذاری ملکور (مورگوث) را نمی‌کرد. بلکه او فرمانده ارشد ارتش مورگوث بود. او به سبب شاگردی برای آئوله والا و فرماندهی برای مورگوت به فرمانده‌ای ماهر تبدیل شده بود که تمامی رموز جادوگری و تاریکی را هم یاد گرفته بود. به طوری که بعد از سقوط مورگوت به ارباب تاریکی تبدیل شد.

حلقه قدرت سائورون

برای اینکه بدانیم حلقه قدرت سائورون چگونه و توسط چه کسی ساخته شد باید به ابتدای دوران دوم بازگردیم. شخصیت سائرون در این دوره توانسته بود با دوز و کلک با برخی از الف‌ها طرح دوستی بریزد و به آن‌ها جادو و صنعتگری یاد داد. سائورون الف‌ها را به ساخت حلقه‌های قدرت تشویق کرد اما به طور پنهانی حلقه یگانه را در کوه هلاکت ساخت. او قسمت بسیای از نیرو و قدرت تاریکی خود را درون حلقه قرار داد.

اما اینکه چه شد که این حلقه را از دست داد و بعدها همانطور که در سه گانه ارباب حلقه‌ها دیدیم به دست هابیت‌ها افتاد، گفته می‌شود که ارتش او در جنگ با گادگیل (پادشاه الف‌ها) شکست خورد. در این هنگام او خود به میدان جنگ آمد، اما ایسلیدور پسر الندیل با شمشیر پدرش انگشت او را با حلقه قطع کرد. و همان طور که در ادامه خواهیم خواند، او از بعد از آن بدون آن انگشت ظاهر می‌شد.

22 حقیقت جذاب درباره شخصیت سائورون

تا اینجا با معرفی سائورون ارباب حلقه ها همراه شما بودیم، با این شخصیت آشنا شده و فهمیدیم آن حلقه پر ماجرا را چگونه ساخت. در ادامه می‌خواهیم 22 مورد از نکات جالب در مورد شخصیت سائرون را بررسی کنیم. این نکات را بخوانید و بار دیگر سه گانه ارباب حلقه ها را ببینید مطمئنا این بار داستان برایتان جذاب تر خواهد بود.

22. او از ابتدا بد نبود

اکثر شخصیت‌های منفی از ابتدا بد نبوده‌اند. همانطور که همگی می‌دانیم، او از نسل مایاها بود و در کنار آئول آهنگر کار می‌کرد. او همه چیز را درباره آهن و آهنگری یاد گرفت. اما کم‌کم تغییر شخصیت داد و در حقیقت جذب قدرت شد. او آنقدر به قدرتمند شدن فکر کرد که تغییر شخصیت داد.

21. سائورون در سریال ارباب حلقه ها

آدار ارباب حلقه ها

وقتی خبر ساخت سریال جدید حلقه‌های قدرت پخش شد، همه کنجکاو بودند تا بدانند قصه این سریال در چه زمانی اتفاق خواهد افتاد. پس وقتی مشخص شد که داستان به زمان گذشته برمی‌گردد، کنجکاوی‌ها برای حضور کاراکتر سایرون بیشتر شد. سازندگان در پاسخ به اینکه او در این سریال حضور دارد جواب مثبت دادند اما خاطرنشان کردند که حضور او مستقیم نخواهد بود و پیچیدگی‌هایی خواهد داشت.

از این رو طرفداران با تماشای قسمت‌های پخش شده از این اثر، سه شخصیت را دارای پتانسیل برای سائورون بودن می‌دانند. اولین شخصیت چارلی ویکرز (Charlie Vickers) است که نقش هالبر را ایفا می‌کند. دومین شخصیت نیز  دنیل ویمن (Daniel Weyman) است که با نقش غریبه در این سریال حضور دارد. اما سومین کاراکتر، آدار ارباب حلقه ها است که با بازی جوزف ماویل (Joseph Mawle) در سریال حضور دارد.

20. سائورون در اصل شیپ شیفتر بود

یکی از ویژگی‌های فیزیکی مهم سائورون که اغلب نادیده گرفته می‌شود این است که او یک «شیپ شیفتر» (تغییر شکل دهنده) متبحر است. خیلی قبل‌تر از این که در اسطوره‌ تالکین به آنتاگونیست اصلی داستان تبدیل شود (زمانی که یک خدمتکار ساده برای «مورگوث» محسوب می‌شد)، تغییر شکل، اسلحه اصلی و کلیدی سائورون بود.

این در حد یک حدس است اما تصور می‌کنیم که استعدادش برای تغییر شکل به ماهیتش به عنوان یک فرشته آهنگر باز می‌گردد. این قابلیت‌های خلاقانه (همراه با کمی قدرت‌های ماورالطبیعه)، گواه این است که چگونه می‌تواند نه تنها در چندین جسم انسانی ظاهر شود، بلکه به شکل هر جانور وحشی در بیاید.

19. چشمانش همیشه قدرت بودند

The Lord of the Rings / سارون

چشم سائورون، با شباهتش به کره آتشین چشم گربه، یکی از تصاویر نمادین ارباب حلقه ها در کتاب تالکین و نسخه سینمایی است. این چشم برای رهبری و نظارت بر ارتش اورک‌های سائورون (و به عنوان جایگزی برای اسم اصلیش چون تکرارش را قدغن کرده بود) طی سومین دوره، یعنی زمان The Lord of the Rings ظاهر می‌شود.

با این حال قبل از این زمان نیز از هر دو چشم شخصیت سائرون به عنوان مظهر وحشت یاد شده است. بله؛ حتی وقتی ارباب تاریکی تظاهر می‌کرد که در جناح فرشته‌ها قرار دارد، خشم و شرارت در چشمانش شعله می‌کشید.

18. سائورون مهارت بازگشت به فرم اصلیش را از دست داد

The Lord of the Rings / سارون

شخصیت سائرون در ارباب حلقه ها چندین بار در نوشته‌های تالکین با ظاهری زشت حاضر شد. به همین ترتیب فیلم اقتباسی پیتر جکسون هم او را به به شکل شوالیه سیاهی وحشتناک ترسیم کرد. در عین حال که او یک شخصیت شرور است، شاید برایتان سوال باشد، اگر این فرد اینقدر قدرتمند است، چرا دستی به سر و روی خودش نمی‌کشد؟ خب؛ چون نمی‌تواند.

وقتی که قلمروی «نومنور» طی دوره دوم در اعماق اقیانوس غرق شد، کاراکتر سایرون هم به اعماق آب رفت. البته زنده ماند، اما قابلیت تغییر شکل فرشته‌‌واری (بعضی مواقع به عنوان آناتار هم از آن یاد می‌شود) که قدرتمندترین سلاحش در مقابل انسان‌ها و الف‌ها بود را از دست داد.

17. سائورون پس از اتحادش با مورگوث زشت‌ تر شد

سائرون در ارباب حلقه ها

همانطور که پیش‌تر گفتیم، شخصیت سائرون یک نوع فرشته است (از نسل موجوداتی آسمانی به اسم مایار). در ابتدای ورودش به دنیای فیزیکی، ظاهر معمولیش جذاب بود، با این حال مدت زیادی در این فرم باقی نماند.

وقتی سائورون به دست راست «مورگوث» تبدیل شد (یکی از والارهای درجه‌دار و مطمئناً شیطان واقعی در اسطوره تالکین) ظاهرش کم‌کم حال و هوایی مرموز گرفت. درست است که هنوز می‌توانست خود را به عنوان یک شخصیت معمول جا کند، اما با نگاهی دقیق‌تر به او همیشه متوجه می‌شدید که یک خرده شیشه‌ای دارد.

16. فقط یک چشم آتشین نبود

خیلی بی‌راه نیست اگر بگوییم سه‌گانه Lords of the Rings بیشترین تأثیر را روی درک طرفداران از سرزمین میانه گذاشت. البته در عین حال به یک سری مفاهیم اشتباه در مورد اسطوره تالکین منجر شد (برای مثال کل شخصیت سائورون در یک چشم بزرگ، آتشین و عظیم خلاصه شده است).

کتاب به شکل واضح مشخص نمی‌کند که چشم برای شکل واقعی شخصیت سائرون، در نظر گرفته شده یا استعاره‌ای از این شخصیت است یا هردو. اما این مورد را یادآور می‌شود که سائورون می‌تواند به شکل فرم انسانی هم ظاهر شود. با این حال ترسیم خلاصه پیتر جکسون در سه گانه Hobbit از ارباب تاریکی به کتاب تالکین بیشترین شباهت دارد.

15. شکل فیزیکی سائورون قبل از پایان دوره دوم نابود شد

The Lord of the Rings / سارون

یک  مورد به اشتباه رایج شده که سائورون فرم فیزیکیش را پس از شکست در دوره دوم از دست داد. اما نه؛ قضیه به این ترتیب نیست! این اتفاق چندین سال قبل‌تر و زمانی رخ داد که قلمروی نومنور نابود شد و جسم ارباب تاریکی را هم همراهش از بین برد.

تنها تفاوت در این است که سائورون در آن زمان از حلقه جدا نشد. او یک بدن دیگر برای خودش سرهم کرد. جسم جدید، نسبت به گذشته چندان جذاب نبود، اما در میدان نبرد کارش را راه می‌انداخت.

14. شکل شبح‌ وار سائورون همچنان یک انگشت کم داشت

همانطور که طرفداران کتاب می‌دانند، هنگامی که «گالم» در موردور شکنجه می‌شود (صحنه‌ای که در فیلم The Fellowship of the Ring نشان داده می‌شد)، خود سائورون وجود خارجی دارد. به گفته گالم، سائورون به جای یک چشم آتشین بزرگ که دنیا را زیر نظر دارد، در قالب یک موجود شبح‌وار و باثبات‌تر قرار گرفته است.

جالب این‌جا است که گالم دست سیاه کاراکتر سایرون را به خاطر دارد و یادآور می‌شود که به خاطر نبردش با پادشاه «ایزیلدور» همچنان یک انگشتش بریده شده است. به این ترتیب سائورون هنوز تمام قدرتش را بازیابی نکرده و احتمالاً با به دست آوردن مجدد حلقه می‌‌تواند اعضای از دست داده بدنش را بازسازی کند.

13. می‌توانست قربانیانش را تنها با لمس کردن بسوزاند

نقد فیلم ارباب حلقه ها / سائورون

بر اساس چشم بزرگ آتشین و «مذاب کوه نابودی» می‌توان این چنین برداشت کرد که سائورون یک ارتباطی با آتش دارد. خب قضیه از یک ارتباط جزئی هم پیشرفته‌تر است: بدن سائورون، منبعی از حرارت سوزاننده است! اولین بار در یادداشت ایزیلدور در فیلم ارباب حلقه ها The Fellowship of the Ring به این مورد اشاره می‌شود که تجربه‌‌اش ار لمس سائورون را این چنین تعریف کرد: «مثل آتش سوازن بود».

چیزی نمانده بود این جزئیات به اقتباس جکسون از فیلم ارباب حلقه ها Fellowship of the Ring هم راه یابند. در بخش مقدمه فیلم قرار بود که سائورون پادشاه جاودانه الف‌ها یعنی «گیل گالاد» را با دستش بسوزاند، اما این لحظه به دلیل محدودیت‌های آن زمان از فیلم حذف شد.

12. شکل وحشتناک سائورون پس از سقوط نومنور به وجود آمد

داستان ارباب حلقه ها / کاراکتر سائورون کیست

در ابتدا اشاره کردیم که کاراکتر سایرون یک شیپ شیفتر قهار بود و پس از نابودی جسم اولیه‌اش به فرم یک ارباب سیاه شیطانی محدود شد. این مورد به شناسایی او توسط نیروهای روشنایی کمک شایانی می‌کرد (دیگر به دام حیله و هدایایش گرفتار نمی‌شدند)، البته ظاهرش را بسیار مخوف‌تر نشان می‌داد.

ارباب تاریکی ظاهر جدیدش را درست پس از نفرین نومنور، سرهم بندی کرد. در آن زمان ظاهر سائورون باید به شکل یک موجود هیولاصفت و نفرت‌انگیز می‌بود (تا این که خودش کمی آن را تغییر داد).

11. غول‌پیکر نبود

کاراکتر سائورون کیست / آدار ارباب حلقه ها

وقتی راجع به سائورون فکر می‌کنید (یک شبه شیطان با قدرت‌ زیاد فرابشری) خیلی بعید نیست که یک غول بزرگ مثل گودزیلا را برای ظاهرش متصور شوید. اما وقتی تالکین این شخصیت را خلق کرد، چنین چیزی را در ذهنش نداشت. او در واقع جسم آدم‌واره سائورون را بزرگتر از هر انسانی دیگری توصیف کرد؛ اما نه خیلی بزرگ.

ظاهراً سایز سائورون در اقتباس پیتر جکسون از ارباب حلقه ها، با دقت بالا به کتاب وفادار است. البته شاید کمی از ترسیم تالکین بزرگتر باشد، اما نباید خیلی بهانه‌گیر باشیم.

10. زمانی به قدرتمندترین گرگینه تاریخ تبدیل شد

The Lord of the Rings / سارون

سائورون در روزگار تغییر شکلش، قادر بود خودش را به موجودات عجیب و غریب زیادی تبدیل کند. شاید یکی از شگفت‌انگیزترین فرم‌هایی که داشت (و مطمئناً خطرناکترین) ظاهر گرگینه‌اش بود که از قرار معلوم قدرتمندترین موجود در تاریخ سرزمین میانه محسوب می‌شد. سائورون علاوه بر ظاهر وحشیانه‌ و ترسناکی که به دست می‌آورد، دلایل حیله‌گرایانه‌ای برای این انتخاب این فرم داشت.

داستان به این ترتیب بود که بر اساس پیشگویی‌ها همتای غول‌پیکر گرگینه‌اش، «هوان» در نبرد مقابل قدرتمندترین گرگینه دنیا شکست ‌‎می‌خورد (بنابراین ارباب تاریکی شکی نداشت که پیروز میدان است). مشکل اینجا بود که پیشگویی در واقع به یک گرگینه قدرتمند، اما متولد نشده اشاره داشت، که همین نقشه موذیانه سائورون را نقش بر آب می‌کرد.

9. سائورون واقعاً دستان هنرمندی داشت

The Lord of the Rings / سارون

نادیده گرفتن خلافیت هوشمندانه کاراکتر سایرون آسان است (هر چه باشد از او به عنوان ارباب حلقه ها یاد می‌شود که قصد دارد مردم آزاد سرزمین میانه و تمام چیزهایی که ساخته‌اند را نابود کند). حتی دستاورد ممتازش یعنی حلقه در مقایسه با حلقه‌های قدرتی که توسط الف‌ها ساخته شدند، یک تجارت ساده است. با این حال نباید هنر صنعت‌گری سائورون را دست کم گرفت.

یک چکش دست او بدهید تا شاهکار هنری تحویلتان دهد. خب از یک روح مایای قدرتمند که نزد «آوله»، (نیمه‌خدای آهنگری در اسطوره تالکین) تعلیم دیده، چه انتظاری غیر از این دارید؟

8. سائورون خواننده‌ ای فرابشری بود

فیلم ارباب حلقه ها / سائرون در ارباب حلقه ها

وقتی به ارباب تاریک شیطانی فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، مطمئناً خوانندگی نیست (با این حال سائورون یک خواننده تمام عیار بود). اگر این واقعیت سبب شد که اکنون سرتان را با تعجب بخارانید، در نظر داشته باشید که افسانه خلق سرزمین میانه (براساس کتاب The Simarillion) به وسیله سرود شبه فرشتگانی است که دنیا را به وجود آوردند.

شخصیت سائرون به عنوان یکی از همین شبه فرشتگان در خلقت زمین نقش داشت. چنین چیزی ثابت می‌کند که او مهارتی ماورالطبیعی در خوانندگی دارد. البته این تنها مثال از آوازخوانی سائورون نیست. داستان جادو و موسیقی در سرزمین میانه ادامه دارد و سائورون در مقابله با رقیب الفش «فینرود فلاگوند» هم چند چشمه از صدای شگفت‌آورش را رو می‌کند.

7. سائورون می‌ توانست جادوهای توهم‌ آور اجرا کند

The Lord of the Rings / سارون

طرفداران فیلم ارباب حلقه ها، سائورون را براساس نبرد آغازین The Fellowship of the Ring یا دماری که از گاندلف در The Desolation of Smaug در می‌آورد، یک مبارز قدرتمند و خطرناک می‌دانند. درعوض شاید کسانی که کتاب تالکین را به فیلم جکسون ترجیح می‌دهند، بیشتر روی قابلیت‌های تغییرشکل ارباب تاریکی تمرکز کنند. چیزی که هر دو گروه کمتر به آن توجه نشان می‌دهند، قدرت سائورون در استفاده از جادوی توهم‌ است.

توهم یکی از مهارت‌های کمتر استفاده شده او است (یا حداقل تالکین در کتاب به جای توضیح مفصل، تنها به آن اشاره دارد). اما شکی نیست که سائورون می‌تواند با احضار تجسمات غیرواقعی و باورپذیر، قربانیان ضعیف‌ترش را به سادگی فریب دهد.

6. حلقه اصلی قدرت فیزیکیش را تقویت می‌کرد

The Lord of the Rings / سارون

نقشه سائورون برای حلقه‌های قدرت بی‌نقص بود: حلقه‌های نفرینی را بین نژاد انسان‌ها، الف‌ها و دوارف‌های پخش کرد، سپس به وسیله یک حلقه قدرتمندتر آن‌ها را به فساد کشاند.

تنها راهی که می‌توانست چیزی قدرتمندتر از باقی حلقه‌ها خلق کند این بود که بخشی از روحش را در آن بدمد. به زبان ساده، پاشنه آشیلش را خودش طراحی کرد (چیزی که در پایان دوره دوم و با قطع کردن انگشتش توسط ایزیلدور، پاچه خودش را گرفت). از طرفی وقتی سایرون حلقه را به دستش می‌انداخت، قدرتش تقویت می‌شد. پس حلقه چندان بی‌فایده هم نبود.

5. سائورون زمانی حلقه را بدون جسم فیزیکی حمل می‌کرد

حتی خیلی قبل‌تر از پدیده اینترنت هم طرفداران روی حفره‌ها و نواقص سناریو در داستان‌های محبوب تخیلی تمرکز می‌کردند و سرزمین میانه هم از این قاعده مستثنی نبود. برای مثال یک خواننده ریزبین از تالکین پرسید که کاراکتر سایرون چگونه می‌توانست پس از نابودی جسمش همراه با نومنور، حلقه را حفظ کند.

مورد جالب اینجا است که تالکین (به جای این که با پاسخی ساده‌تر بگوید، ارباب تاریکی، قبل از سقوطش با نومنور انگشتر سائورون را جا گذاشت)، پای مسیری که در داستانش نگاشته بود ایستاد. به گفته او، سایرون در حین نابودی نومنور حلقه را به همراهش داشت، با این حال روح بی جسمش توانست با قدرت اراده بالا آن را همچنان حفظ کند.

4. سائورون ممکن بود در نبرد فیزیکی از انسان‌ ها و الف‌ های قدرتمند شکست بخورد

اگر دانش‌تان از سائورون به فیلم سینمایی ارباب حلقه ها خلاصه می‌شود، حق دارید که ارباب تاریکی را در مبارزه تک‌ به تک شکست‌ناپذیر تصور کنید. در نبرد آغازین The Fellowship of the Ring سائورون خروارها سرباز را مثل برگ درخت جارو می‌زند (البته قبل از این که حلقه‌اش را از دست بدهد).

این ارائه چندان دقیقی از قدرت کاراکتر سایرون براساس کتاب تالکین نیست. در آنجا هم سائورون به شکل غیرقابل انکاری قدرتمند ترسیم شده، اما جنگجویانی افسانه‌ای از انسان‌ها و الف‌ها مثل «الندیل» و «گیل گیلاد» می‌توانستند پا‌به‌پا با او مبارزه کنند. در واقع این دو با شخصیت سائرون رویارو شدند و به پیروزی هم رسیدند، اما این پیروزی به بهای جانشان تمام شد.

3. مردمک چشم سائورون در واقع یک شبح است

The Lord of the Rings / سارون

این ویژگی در مورد چشم شخصیت سائرون تنها در ترسیم سینمایی ارباب حلقه ها از سرزمین میانه وجود دارد و از جمله موارد جالبی است که با دنیای کتاب هم جور در می‌آید. در دومین قسمت از سه‌گانه هابیت از جکسون، یعنی The Desolation of Smaug این نکرومنسر بالاخره ماسکش را برمی‌دارد. او اولین بار به عنوان موجودی آتشین در فرم زرهی‌اش ظاهر می‌شود و در حرکتی هوشمندانه به یک توپ آتشین که شبح سائورون در مرکزش قرار دارد، تغییر شکل می‌دهد (به چشم بزرگ تبدیل می‌شود). چنین چیزی نه تنها نشان دهنده نبوغ در طراحی تولید است، بلکه دیدگاه مخاطبین هنگام تماشای مجدد فیلم‌های ارباب حلقه ها را متحول می‌کند.

2. سائورون زره‌ ‎اش را خودش ساخت

شخصیت های ارباب حلقه ها / سائورون

یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیت سائورون که به جای کتاب از فیلم ارباب حلقه ها برگرفته شده، به زره سائورون که در نبرد افتتاحیه The Fellowship of the Ring برتن کرده باز می‌گردد. همانطور که در بخش پشت صحنه فیلم، توسط تیم طراحی «وتا وورکشاپ» اشاره می‌شود، این پوشش محافظ به منظور گواهی برای آهنگری بی‌‎همتای شخصیت سائرون در فیلم گنجانده شده است.

با شانه‌های سیخ‎‌دار، کلاهخودی شبیه به جمجمه اسب و حکاکی‌های ظریف (که با حرارت بدن ارباب تاریکی تغییر رنگ می‌دهند)، باید گفت که زیبایی زره سائورون در ابتدا خودش را نشان نمی‌دهد. اما کمی که با دقت نظاره کنید، متوجه آهنگری هنرمندانه و طراحی ظریف روی بدنه‌اش می‌شوید که تنها از عهده یک نفر برمی‌‎آید!

1. فرم‌ های دیگری مثل یک مار عظیم و خفاشی خون‌ آشام داشت

The Lord of the Rings / سارون

تبدیل شدن به بزرگترین گرگینه در تاریخ سرزمین میانه کار آسانی نیست، اما حداقل کاراکتر سایرون تلاشش را کرد. او همچنین می‌توانست به یک مار عظیم‌الجثه و یک خفاش خون‌آشام غول‌پیکر نیز تبدیل شود، که البته باز هم حریف گرگ قدرتمندی مثل هوآن نمی‌شدند. البته این سوال برایمان پیش می‌آید که چرا سارئون هرگز سعی نکرد به شکل یک اژدهای آتشین یا چیزی شبیه به آن در آید. احتمالاً حتی برای قابلیت‌های بی‌همتای کاراکتر سایرون در تغییر شکل نیز محدودیت‌های وجود داشت (شاید نمی‌توانسته از یک اندازه خاص بزرگتر شود).

سوالات متداول درباره سایرون

نژاد سائورون چیست؟

سائورون از نژاد مایار (Maiar) است.

چشم سائرون چیست؟

چشم سائورون در واقع نمادی از اراده و خواست سائورون است. در بسیاری از منابع به این موضوع اشاره شده که چشم سائورون ظاهر فیزیکی نداشته و صرفا نشانه‌ای برای نمایش دادن اراده و قدرت سائورون بوده است.

ملکور و سائورون چه نسبتی با هم داشتند؟

سائورون خادم وفادار و یکی از فرماندهان ارشد، ملکور (مورگوت) بود. سائورون پس از به دام افتادن ملکور در پشت دیوارهای آردا، مردم را تشویق کرد تا ملکور را بپرستند.

مرگ سائورون در چه زمانی اتفاق افتاد؟

سائورون در 25 ژانویه سال 3019 به صورت ظاهری درگذشت اما در کتاب‌ها، سائرون به عنوان یک شخصیت جاویدان و همیشه زنده یاد شده است.

مورگوت کیست؟

این سوال از آن جهت مهم است که ارتباط مستقیمی با سائورون دارد. مورگوت یکی از شخصیت‌های منفی و اثرگذار در داستان‌های سیلماریلیون و فرزندان هورین است و در مجموعه داستان‌های ارباب حلقه‌ها خیلی به او اشاره‌ای نمی‌شود. سائورون خدمتگذار و فرمانده ارشد مورگوت بود.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی اینکه سائرون کیست و بیان حقایق و ویژگی‌هایی درباره این شخصیت پرداختیم. کاراکتر سایرون یکی از بهترین کاراکترهای تاریخ محسوب می‌شود که به خوبی به آن پرداخته شده و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. نظر شما درباره کاراکتر سایرون چیست؟ آیا از ویژگی‌های او خبر داشتید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید. ممنون که تا اینجا همراه ما بودید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران19 دیدگاه
avatar
فردین
.
27 مهر 1401، 22:39
پاسخ
0
4
هالبرند همون سائورونه غریبه گاندولفه
avatar
سعید
.
11 مهر 1401، 01:43
پاسخ
2
3
سائرون یک شخصیت چندگونه است که با دیدن اون ما همه جذب قدرت و زیباییش میشیم که عمدتا باید ازش بدون بیاد،اما یک شخصیت منفی خیلی معروفی هستش...اما من کاری با سه گانه های استاد پیتر جکسون ندارم، حیف شد که این سریال افتاد دست آمازون و برای یک فصل فیلم از سه کارگردان متفاوت استفاده کرد که کلا اثر به این قدرتمندی و به یادماندنی رو تبدیل کردند به ضعیف ترین فیلم قرن..خیلی حرفها هست اما حیف..
avatar
.
30 مهر 1401، 13:46
پاسخ
1
4
@سعید
درک نمیکنم چرا سریال از طرف طرفداران دنیای ارباب حلقه ها این همه نقد دریافت میکنه درسته اشکالاتی داشت بخصوص قسمت های اول ولی خوب بود و از خیلی از سریال های فانتزی بهتر بود کسایی که میگن اصالت ارباب حلقه ها با این سریال از بین رفته و اینجور حرفا بهتر فقط به همون کتاب ها اکتفا کنن خب طبیعیه وقتی هر اثری رو به فیلم سریال تبدیلش میکنن تغییراتی به وجود میاد یا به وجود میارن بنظر من که میشه گفت بهترین سریال در ژانر فانتزی باستانی میشه و خیلی بهتر از سریال های پوچی مثل بازی تاج تخت که سر و تهش معلوم نیست
avatar
رام
.
09 مهر 1401، 15:52
پاسخ
0
0
سائورون خیلی نیزه نیزه بزرگی داشته
avatar
.
24 شهریور 1401، 01:21
پاسخ
0
3
مایرون پادشاه داناییست حلقه قدرت حلقه ی سلیمانیست ملکور بر خلاف الف ها و مجمع والار قائل بر ارتقا روح انسان هاست غیبتش بخاطر اینه که الف ها انسان ها رو در حد امورات پست زمینی محدود کنن تا به جاودانگی پی نبرن این هم صورتی دیگر از ماجراست همانطور که بین سلیمان و جن ها درگیری وجود داشت منتظر بازگشت ملکور و مایرون باشید
avatar
.
09 اردیبهشت 1401، 23:56
پاسخ
6
9
فلم ارباب حلقه ها ، هابیت ها عالی بود فکر کنم نه به خاور میانه ربطی دارد نه به مسلمانان از دیدنش لذت ببرید بس همین.
نمایش 5 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402