پشت صحنه سریال نون خ 2 شب عید فطر پخش خواهد شد

داستان سریال نون خ 2
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

قسمت آخر سریال نون خ 2 شب 4 اردیبهشت از شبکه 1 سیما پخش شد.  اما شنبه 5 خرداد پشت صحنه این سریال از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

سریال نون خ 2 به کارگردانی سعید آقاخانی به مدت حدود دو هفته، هر شب‌ ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش شد. این سریال که قرار بود در 25 قسمت برای ماه رمضان امسال آماده شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا و توقف فیلمبرداری، به 17 قسمت تغییر پیدا کرد. البته تعداد قسمت‌های فصل دوم نون خ باز هم کاهش پیدا کرد و در نتیجه به 14 قسمت رسید. دلیل این امر فرارسیدن ماه مبارک رمضان و کنداکتور پر ترافیک تلویزیون در این ماه اعلام شد.

بنابراین قسمت آخر سریال نون خ 2 با کاهش دو قسمتی، در تاریخ پنجشنبه ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش شد. اما آیا می‌توان به تولید فصل سوم این سریال امیدوار بود؟ در ادامه با پاسخ این پرسش و نقد و بررسی فصل دوم سریال نون خ همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


پشت صحنه سریال نون خ 2


با توجه به اعلام خبرگزاری صدا و سیما، پشت صحنه سریال نون 2 قرار است شب عید فطر از تلویزیون پخش شود. قسمت آخر این سریال یک روز قبل از شروع ماه رمضان نمایش داده شد و فرصتی برای پخش پشت صحنه آن وجود نداشت. حالا قرار است روز شنبه 5 خرداد، مصادف با شب عید فطر، پشت صحنه سریال نون خ 2 ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش شود.


سریال نون خ ؛ رقیبی جدی برای سریال پایتخت


سعید آقاخانی تا قبل از فصل اول «سریال نون خ» چندین و چند سریال را برای شبکه‌های مختلف سیما کارگردانی کرده بود. اما کیست که نداند به جز «دزد و پلیس» و «روزهای بد به در» آن هم به واسطه فیلمنامه‌های خوب مهراب قاسمخانی و برزو نیک نژاد، بقیه سریال‌هایش با وجود بکارگیری بازیگران و عوامل حرفه‌ای، یا کپی ضعیفی از آثار رضا عطاران بودند یا همچون «بیمار استاندارد» چنگی به دل نزدند. از یک جایی به بعد انگار خود آقاخانی فهمید که دیگر مخاطب از سریال‌های آپارتمانی و سوژه‌های کلیشه‌ای چون کلاه‌برداری و دزدی و ازدواج مجدد و قرار گرفتن یک نفر در موقعیت اشتباهی اشباع شده است و باید به دنبال سوژه ناب‌تری بگردد.

سریال نون خ 2

«پایتخت» یک نمونه موفق برای الگو گرفتن بود؛ زدن به دل کوه و جاده و استفاده از مناطق بکر و زیبای این سرزمین در کنار قصه و فیلمنامه‌ای خوب می‌توانست دوباره سعید آقاخانی را به موفقیت برساند. او نوروز سال گذشته با فیلمنامه امیر وفایی و به کمک تسلط خودش بر منطقه آبا و اجدادی‌اش، «سریال نون خ» را مهمان خانه‌های مردم کرد تا ظرف چند روز ملت ایران عاشق آهنگ‌ها، پوشش و تکیه‌کلام‌های کردی شوند و حتی مصرف تخمه‌شان هم بالاتر برود.

اسپیکر بلوتوث تسکو مدل TS 2355

اسپیکر بلوتوث تسکو مدل TS 2355TSCO TS 2355 Bluetooth Speaker

وزن500 گرم
نوع اتصالبا سیم,بی سیم
اتصال دهندهبلوتوث 5.0,شیار کارت حافظه TF,AUX,پورت USB


داستان سریال نون خ


در ادامه به داستان فصل قبل و این فصل از سریال نون خ 2 می‌پردازیم.

 

داستان فصل اول سریال نون خ

سریال نون خ 2

«سریال نون خ» در فصل اول خط قصه پررنگی داشت. داستانی اجتماعی و با لحنی طنز که در آن نورالدین خانزاده با بازی سعید آقاخانی صاحب یک کارگاه فراوری تخمه آفتاب‌گردان است. کشاورزانی که نورالدین را می‌شناسند، محصول تخمه خود را به نورالدین فروخته‌اند تا او از طریق فردی به نام میرزایی این محصولات را در ترکیه به فروش برساند. قصه فصل اول از آنجا آغاز می‌شود که خبر می‌رسد میرزایی از دنیا رفته است و کشاورزان که از این خبر مطلع می‌شوند هر یک به نحوی سعی می‌کنند تا پول محصولاتی را که به نورالدین خانزاده فروخته‌اند، از او بگیرند.

نورالدین هم طی گفتگوهای متفاوت با اطرافیان میرزایی متوجه می‌شود که او در اواخر زندگی‌اش آه در بساط نداشته است. اطرافیان به گمان اینکه نورالدین می‌خواهد پول آن‌ها را بالا بکشد، او را اختلاس‌گر معرفی می‌کنند و نام مخفف «نون خ» روی او می‌گذارند.

 

داستان سریال نون خ 2

سریال نون خ 2 کجا ساخته شده

سریال نون خ 2 با پرداخت بدهی در مراسم ختم «مه لقا خانم» توسط نورالدین خانزاده و تغییراتی در شخصیت‌ها آغاز شد. در ادامه ماجرای همکاری مهیار، داماد نورالدین (با بازی پاشا جمالی) با سایت‌های همسریابی مطرح شد. سپس شخصیت‌ها در جشن انار حضور پیدا کردند و سازندگان در کنار شوخی‌های درخشان این قسمت با جشنواره فیلم فجر، با تبلیغ انار به عنوان یکی از محصولات بومی پاوه به مردم این منطقه ادای دین کردند. پس از آن، قصه تمرکز خود را روی زلزله کرمانشاه و نحوه مقاومت مردم در مقابل این اتفاق تلخ معطوف کرد.

 


نقد و بررسی سریال نون خ 2


فیلمنامه سریال نون خ 2 را هم همانند فصل اول، امیر وفایی نوشته است. البته در این فصل محمد تنابنده هم به کمکش آمده تا احتمالا در دوران کرونا با سرعت بیشتری کار را جلو ببرند و آن را به آنتن برسانند. وفایی نویسنده استندآپ‌های برنامه «دورهمی» هم هست و چندین سال است که مهران مدیری را در برنامه‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی همراهی می‌کند. اما در «سریال نون خ» توانسته بیشتر خودش را نشان بدهد و با فیلمنامه‌ای پر از شوخی و خرده قصه نشان دهد که در این زمینه روزهای درخشانی در پیش دارد.

سریال تلویزیونی نون خ 2

با اینکه به فیلمنامه «سریال نون خ» می‌توان این ایراد را وارد کرد که گاهی اوقات خط داستانی گم می‌شود و در برخی قسمت‌ها معلوم نیست قصه به چه سمت و سویی می‌رود، اما بطور کلی بعد از مدت‌ها در یک اثر تلویزیونی با فیلمنامه‌ای طرف هستیم که سرشار از شوخی‌های سالم و جذاب سیاسی اجتماعی است و خبری از شوخی‌های زرد و مبتذل نیست.

سعید آقاخانی بعد از سال‌ها کارگردانی و بازیگری در سینما و تلویزیون، حالا با «سریال نون خ» نشان داده که تبدیل به کارگردانی کاربلد و مسلط شده است. بازیگران به لهجه‌های مختلف کُردی و حتی زبان ترکی و گاه انگلیسی صحبت می‌کنند و این هارمونی که در سکانس‌های مختلف وجود دارد، اصلا بر هم نمی‌ریزد و تماشاگر حس می‌کند در آن فضا حضور دارد؛ این کار اصلا راحت نیست و نشان از هوشمندی و کارگردانی فوق‌العاده سعید آقاخانی دارد. از طرفی بسیاری از بازیگران این مجموعه یا کمتر شناخته شده و یا اصلا نابازیگر هستند و وقتی چنین بازی همگونی را در کنار بازیگران کارکشته از خود نشان می‌دهند، به یقین گویای توانمندی بالای سعید آقاخانی در بازی گرفتن از آن‌هاست.

نقدهای زیادی به سریال نون خ 2 وارد شده که یکی از آنها تفاوت در لهجه‌های کردی بازیگران است. برخی از بازیگران این سریال به لهجه کردی مناطق همدان و برخی دیگر به لهجه کردی کردستان و کرمانشاه صحبت می‌کنند. البته تفاوت لهجه‌ها دلیل بر ضعف یا اشتباه کار نیست؛ به نظر می‌رسد این تفاون لهجه کردی تعمداً انجام شده تا مردم سراسر ایران با این لهجه شیرین آشنا شوند و انواع مختلف آن را بشنوند.

شوخی‌های سیاسی موجود در فصل دوم سریال نون خ نقطه قوت این مجموعه محسوب می‌شود. تا جایی که با وزیر جوان و حتی شیوه رای‌گیری هم شوخی می‌شود و این کار آنچنان هنرمندانه انجام می‌شود که نه توهینی در کار است و نه کسی از این شوخی‌ها می‌رنجد. استفاده‌ی به اندازه از شوخی‌ها در کنار نشان دادن همدلی، احترام به بزرگ‌تر، رعایت ادب و حس انسان‌دوستی از جمله نقاط مثبتی بود که نون خ سعید آقاخانی از آن برخوردار و پایتخت سیروس مقدم از آن بی‌بهره بود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، احتمال تولید سریال نون خ 3 یا همان فصل سوم سریال نون خ بسیار قوت گرفته است. مخاطبان زیادی این فصل از سریال را دوست داشتند و با بازیگران آن ارتباط برقرار کردند.

 


معرفی بازیگران سریال نون خ 2


در ادامه بازیگران ثابت و جدید سریال نون خ 2 را معرفی می‌کنیم.

 

بازیگران ثابت

  • نورالدین خانزاده (سعید آقاخانی): نقش اصلی سریال و بدهکار مردم
  • خلیل (حمیدرضا آذرنگ): پسرعموی نورالدین
  • کیوان (سیروس میمنت): پدر مهیار و یکی از شخصیت‌های محوری هر دو فصل
  • مهیار (پاشا جمالی): داماد نورالدین خانزاده
  • روژان (هدیه بازوند): دختر نورالدین خانزاده و همسر مهیار
  • شیرین (ندا قاسمی): دختر نور الدین خانزاده

سریال نون خ 2

شخصیت‌های جدید

  • روناک (صهبا شرافتی): در نبود کژال فصل قبل، عصبانیت و قلدری بامزه او به روناک رسیده است. صهبا شرافتی با بازی بی‌نقص و البته چهره خاصش باعث شد از همان قسمت‌های اول این شخصیت طرفداران زیادی در بین مخاطبین «سریال نون خ» پیدا کند و این روزها اگر در فضای مجازی فعال باشید، می‌دانید که عبارت «رونی کلمن دایی» که سعید آقاخانی به او می‌گوید از زبان مردم نمی‌افتد!
  • بهنام (مجید یاسر): بهنام که البته حضورش تا اینجای کار در سریال کمرنگ بوده، همه فن حریف است و پای مهیار را به سایت‌های همسریابی باز کرده است.
  • شفیع (میرطاهر مظلومی): شفیع برادر زن نورالدین و در واقع پسر مه لقا خانم است که در فصل دوم از زندان برگشته و متوجه شده دامادشان خانه مادری او را فروخته و طلب‌هایش را داده است.
  • نازنین (شقایق دهقان): تا اینجای کار شقایق دهقان را فقط در قامت یک عروس صوری دیده‌ایم. اما بر اساس شنیده‌ها او یک امدادگر است که قرار است در پی زلزله و اتفاقات بعدی به کمک اهالی روستا بیاید. باید منتظر ماند و دید شقایق دهقان می‌تواند در میان انبوهی از شخصیت‌های دوست داشتنی، توجه مخاطبان را با نقش نازنین جلب کند یا خیر.
  • حمید لولایی: حمید لولایی بنا بر آن چیزی که در صفحه خود منتشر کرده است قرار بوده از قسمت هفده سریال به مجموعه اضافه شود، اما روز دوم کارش مشخص شده که به دلیل ویروس کرونا باید فیلمبرداری متوقف شود. باید دید آیا اصلا به اندازه یک سکانس هم حضور دارد یا کلا حضورش منتفی شده است!

بازیگران سریال نون خ 2

 

شخصیت های حذف شده

در سریال نون خ 2 برخی از بازیگران فصل قبل به دلایل مختلف حضور ندارند.

  • کژال: یکی از دختران نورالدین خانزاده است که همه جا پشت پدر و خواهرانش بود و هر جا لازم می‌شد به خاطرشان تا درگیری فیزیکی هم پیش می‌رفت. در فصل دوم کژال با این منطق که ازدواج کرده و در تهران است در سریال حضور ندارد. اگر فصل سومی برای نون خ در کار باشد، شاید کژال بابا هم به سریال برگردد!
  • سیروس: علی صادقی با نقش سیروس در فصل اول ایفاگر نقش یک داماد به درد نخور برای نورالدین خانزاده بود. او به همراه همسرش مرجان در تهران حضور دارند و هرازگاهی در طول سریال از آن‌ها یاد می‌شود.
همچنین بخوانید :
  • مه لقا خانم: مادرزن نورالدین خانزاده و البته مادر شفیع که در فصل اول زنی مدیر و کاردان و کاربلد بود و فصل دوم با خیرات دادن برای شادی روح او آغاز شد. بنابراین اگر فصل جدیدی برای سریال نون خ در کار باشد، خبری از مه‌لقا خانم نخواهد بود.
  • بهنوش: بهنوش دوست مرجان و آرایشگری است که همسر حمیدرضا آذرنگ شده و در این فصل شوهرش را ول کرده و به هلند رفته است.
  • افشه: یک روحانی بامزه که داوری فوتبال را هم بطور حرفه‌ای انجام می‌داد! «افشه» کاراکتر جذابی بود که در این فصل به واسطه اقتضای قصه و البته درگیری هومن حاج عبداللهی از داستان حذف شده است.
  • مرجان: مرجان دختر دیگر نورالدین خانزاده و همسر سیروس است که او هم در این فصل حضور ندارد.

    نکته پایانی


    داستان سریال نون خ 2

    فصل دوم سریال خیلی زودتر از آنچه که فکرش را بکنیم کلید خورد. برخلاف اغلب آثار نمایشی سینما و تلویزیون ایران که فصل‌های بعدی پس از استقبال مخاطب و با کش و قوس‌های فراوان نگارش و تولید می‌شود، سازندگان «سریال نون خ» بلافاصله پس از استقبال فوق‌العاده مخاطبان، برای ساخت فصل های بعدی این سریال اعلام آمادگی کردند و کار ساخت فصل دوم چند ماه پس از سری نخست کلید خورد.

    آنچه که تاکنون دیده‌ایم تمرکز سازندگان روی مشکلاتی چون بیکاری جوانان منطقه غرب کشور و البته مسئله بزرگ زلزله کرمانشاه است که سعید آقاخانی و امیر وفایی به خوبی توانسته‌اند با لحن طنز هم مشکلات مردم آن منطقه را بیان کنند و هم با شوخی‌های جذاب سیاسی اجتماعی بعد از مدت‌ها طنز درجه یکی را تحویل مخاطبان بدهند. از طرفی یکی از نکات ویژه این فصل نسبت به فصل اول توجه بیشتر به مناطق بکر و زیبای کرمانشاه و مناطق غرب کشور است.

    سریال نون خ 2 کی پخش میشود

    آیا شما از بینندگان این سریال هستید؟ نظرتان درباره این مجموعه تلویزیونی چیست؟ فکر می‌کنید سریال نون خ 3 ساخته شود؟ در پایین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران5 دیدگاه
avatar
رونیا
.
07 اردیبهشت 1399، 14:57
پاسخ
0
0
باید بهتون تذکر بدم که کردی زبان هست و نه لهجه اگر اینجا هم به زبان فارسی لهجه دار حرف می زنند فقط به این دلیل هست که مردم حالی بشن....
avatar
محمد صدرا ملکی
.
06 اردیبهشت 1399، 15:54
پاسخ
0
0
من از سریال نون خ 1و2 خیلی لذت بردم به نظر من فیلم نون خ از فیلم پایتخت بسیار زیبا تر بود از همه سازنده گان ممنونم و من یک کردم ویک جمله کردی تقدیم به آقای سعید آقاخانی :دست خوش برا واقعا ده فیلمت لذت بردم ممنونم
avatar
عدنان
.
05 اردیبهشت 1399، 12:50
پاسخ
0
0
من خودم کرد سنندج هستم واقعا بازیگران کرد خیلی خوب بودند همیشه تو سنندج فیلم های طنزی که‌ می سازند خیلی طرف دار دارند
avatar
فرزاد
.
05 اردیبهشت 1399، 01:28
پاسخ
0
0
سریال جالب و‌ جذابی بود و طنز خوب و شیرینی را ارائه داد. ولی قسمت آخر و رها کردن مخاطب بین زمین ‌هوا که اصلا چی شد!؟ قسمت آخر از دید و نظر من مخاطب را عصبانی کرده و رنجاند چون داستان های باز شده بود ولی این داستان ها به هیچ نتیجه ای نرسید! البته به مخاطب تلویزیون این مدت و به بهانه کرونا با این موضوع نا آشنا نیست، نمونه دیگر پایان نصفه و نیمه پایتخت ۶ که کلا نسبت به سری های قبل این سریال هم به شدت افت کرده بود.
avatar
آیین
.
05 اردیبهشت 1399، 00:16
پاسخ
0
0
بله من هم از بینندگان سریال نون خ بودم به نظرم بسیار سریال جذاب و زیبا و سرگرم کننده ای بود.امیدوارم باز هم ساخت مجموعه های بعدی ادامه پیدا کند. از همه عوامل مخصوصا کارگردان بسیار قوی آن که به زیبایی کرمانشاه را برای همه مردم کشور به تصویر کشیدند ممنونم.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402