بررسی بازی Control: The Foundation | گیم پلی و نمرات

بازی Control the foundation
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله قصد داریم تا بازی Control The Foundation را برایتان معرفی کنیم و علاوه بر گیم‌پلی و تریلر، نقد و بررسی بازی را نیز برایتان قرار دهیم. پس با پلازا همراه شوید.

Control یک بازی ویدیویی اکشن و ماجراجویی محسوب می‌شود که درباره دفتر فدرال کنترل یا FBC است که درواقع یک آژانس دولتی مخفی ایالات متحده بوده و مأموریت دارد پدیده‌هایی را که قوانین واقعیت را نقض می‌کنند، بررسی و مطالعه کند. به عنوان جسی فادن، مدیر جدید دفتر، بازیکنان در Oldest House، یعنی مقر ماوراءالطبیعه FBC به گشت و گذار می‌پردازند و از توانایی‌های ماورایی برای شکست دشمن کشنده‌ای به‌نام Hiss که باعث مخدوش شدن «واقعیت» شده استفاده می‌کنند. کنترل در تاریخ 27 اوت 2019 (5 شهریور 98) برای مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شد. بسته الحاقی و قابل دانلود این عنوان، یعنی بازی Control The Foundation نیز در 26 مارس 2020 (7 فروردین 99) به بازار عرضه شد که در این مقاله بیشتر با آن آشنا می‌شویم.

بازی Control the foundation

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


داستان بازی Control The Foundation


The Foundation در یک مکان در پایین خانه قدیمی یا همان Oldest House شکل گرفته است، جایی که جسی توسط هیئت مدیره برای مقابله با تهدیدات دفتر فدرال احضار می‌شود. در بازی Control The Foundation، جسی چیزی به نام Nail را کشف می‌کند که به عنوان معبری بین Oldest House و Astral Plane عمل می‌کند و البته آسیب دیده است. هیئت مدیره توانایی جدیدی به جسی اعطا می‌کنند و به او دستور می‌دهند چهار گره Nail را برای ترمیم آن پیدا کند. در همین حال، جسی در جستجوی محل نگهداری مارشال است که در جریان حمله اولیه Hiss وارد بنیاد شد و به‌دنبال تأمین امنیت آن بود.

تریلر بازی Control the foundation

در حین ترمیم یکی از گره‌ها، جسی ناگهان با یکی از اعضای سابق هیئت مدیره روبه‌رو می‌شود که به جسی توانایی جدیدی را می‌دهد که هیئت مدیره قصد دادن آن را به جسی نداشتند. در ابتدا هیئت مدیره از این عمل خشمگین شده، اما بعد آرام شده و بیشتر تلاش می‌کنند تا جسی را متقاعد کنند که به آن فرد سابق هیئت مدیره اعتماد نکند. در ادامه، جسی گره‌ها را ترمیم می‌کند، اما لرزه‌هایی بین Oldest House و Astral Plane رخ می‌دهد که درواقع تهدیدی برای نابودی هر 2 آن‌ها می‌باشند. جسی به پایگاه Nail می‌رسد و در آنجا متوجه می‌شود که هیس، مارشال را تسخیر کرده است و او را می‌کشد. سپس جسی با کمک فرد سابق هیئت مدیره، Nail را پاکسازی می‌کند.

تریلر بازی Control the foundation

حضور مارشال در Hotline نشان می‌دهد که او کسی بود که Nail را نابود کرد و به دنبال این بود که مانع از تصرف Hiss در Oldest House شود و همچنین به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر کنترل هیئت مدیره، آن را انجام داد. هیئت مدیره در پاسخ، HRA مارشال را نابود کرد و به Hiss اجازه تصاحب و تسخیر مارشال را داد. در نهایت بازی Control The Foundation نشان می‌دهد که جسی با اعتماد به هیئت مدیره متلاشی شد و تصمیم گرفت تا اداره خود را به روش خود هدایت کند، اما به گونه‌ای رفتار می‌کند که هیئت مدیره فکر کنند که او را تحت کنترل دارند.

دسته بازی بلوتوث اورجینال مایکروسافت XBOX One مدل 1708
دسته بازی بلوتوث اورجینال مایکروسافت XBOX One مدل 1708Microsoft XBOX One 1708 Original Bluetooth Gamepad
نوع اتصالبی سیم,با سیم
نوع رابطبلوتوث,USB,جک 3.5 میلی متری


گیم‌ پلی بازی Control The Foundation


بازی Control the foundation

The Foundation همچنان داستان را به صورت عمیق‌تر در Oldest House ادامه می‌دهد و قالب اصلی بازی را تغییر نمی‌دهد. همچنین محتوای جدیدی را ارائه نمی‌دهد، بلکه در عوض هر آنچه را که در بازی اولیه وجود داشت، به صورت خیلی عالی و کامل‌تر ارائه می‌دهد. با وجود تکراری بودن ماموریت‌ها، بازی Control The Foundation موضوعات بیشتری را برای کاوش در Oldest House برای شما فراهم می‌کند و نیز هیجان بازی بیشتر است. بازی کنترل قطعا بخاطر حس طنز موجود در آن شناخته می‌شود و این حس طنز در بازی Control The Foundation حتی بیشتر نیز شده است.

 


تریلر بازی Control The Foundation


در ویدیوی بالا می‌توانید تریلر بازی Control The Foundation را تماشا کنید و با فضای آن بیشتر آشنا شوید.

 


نقد و بررسی بازی Control The Foundation با نمرات منتقدین


بازی Control the foundation

در این بخش تعدادی از نظرات و انتقادها درباره بازی Control The Foundation را برایتان قرار می‌دهیم.

 

Game Revolution / امتیاز: 90

بازی Control The Foundation به طور کامل مسائل و مشکلات کنترل را مانند نقاط بازرسی حل نمی‌کند، اما کنترل بازیکن در این سری بیشتر شده است. برخلاف برخی دیگر از بازی‌های مبتنی بر داستان، این عنوان کیفیت بالایی را در کل بازی حفظ می‌کند و پایه و اساس بازی اصلی را بدون ایجاد عوامل اضافی، در زندگی جدید جسی بنا می‌کند.

 

GameSpew / امتیاز: 80

اگر بازی کنترل را دوست داشتید، قطعا عاشق بازی Control The Foundation نیز خواهید شد.

نقد بازی Control The Foundation

 

God is a Geek / امتیاز: 80

در نهایت می‌توان گفت که درواقع بازی Control The Foundation کم و بیش شبیه سری اول آن است، ولی با این تفاوت که در بیشتر موارد بهتر شده است و امیدوارم که این سطح از کیفیت بازی در سری‌های بعدی آن نیز حفظ شود.

 

Merlin’in Kazanı / امتیاز: 75

اگر بازی کنترل را دوست داشتید، حتماً بازی Control The Foundation را نیز دوست خواهید داشت. در این سری، در مورد تاریخچه دفتر فدرال اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد و پاسخی را که می‌خواستید در بازی اصلی بدست آورید، دریافت خواهید کرد. علاوه براین، مناطق جدیدی که باید با مهارت‌های جدید کشف شوند، منتظر شما هستند.

بررسی بازی Control the foundation

Everyeye.it / امتیاز: 72

بازی Control The Foundation درواقع ماجراجویی موجود در سری اول را بسیار گسترش می‌دهد و دریچه‌ای به زوایای دیگر و عمیق بازی باز می‌کند که شما را برای چندین ساعت سرگرم می‌کند.

دسته بازی بلوتوث اورجینال مایکروسافت XBOX One مدل 1708
دسته بازی بلوتوث اورجینال مایکروسافت XBOX One مدل 1708Microsoft XBOX One 1708 Original Bluetooth Gamepad
نوع اتصالبی سیم,با سیم
نوع رابطبلوتوث,USB,جک 3.5 میلی متری

TheGamer / امتیاز: 60

بازی Control The Foundation بسیار محبوب شده است، اما من هنوز از انجام آن لذت نمی‌برم. بسترهای نرم‌افزاری به هیچ وجه چالش برانگیز و هیجان انگیز نیستند و مبارزات نیز بسیار برای من ناامید کننده هستند. جالب است که یک بازی به نام Control می‌تواند باعث شود احساس کنم هیچ کنترلی بر شخصیت خود یا میدان جنگ ندارم.

بررسی بازی Control the foundation

در این مقاله بازی Control The Foundation را برایتان معرفی کردیم و گیم‌پلی و تریلر آن را برایتان قرار دادیم. اگر شما تجربه انجام این بازی را داشته‌اید، در بخش نظرات برای تیم پلازا و خوانندگان این مقاله بنویسید که نظر شما درباره این عنوان چیست و چه امتیازی به آن می‌دهید. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402