دانلود و بررسی فیلم کاپون (Capone) با بازی تام هاردی

تاریخ پخش فیلم Capone
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از مهمترین فیلم‌هایی که این روزها منتشر شده می‌توان به فیلم کاپون اشاره کرد که تام هاردی نقش اصلی آن را ایفا می‌کند. در این مقاله جزئیات فیلم Capone را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما باشید.

فیلم کاپون یک فیلم آمریکایی در ژانر بیوگرافی جنایی است که توسط نویسنده و کارگردان آمریکایی جاش ترانک (Josh Trank) و با ایفای نقش تام هاردی (Tom Hardy) در قالب گانگستر افسانه‌ای، آل کاپون (Al Capone) ساخته شده است و به زودی منتشر خواهد شد. تمرکز اصلی فیلم کاپون بر دوره متاخر کاپون و زندگی او پس از آزاد شدنش از زندان خواهد بود. در این مقاله قصد داریم به بررسی داستان، تماشای تریلر، معرفی عوامل و همچنین بررسی نکات جالب در رابطه با فیلم کاپون بپردازیم. در پایان نیز لینک دانلود فیلم Capone را قرار داده‌ایم. همراه پلازا بمانید.

تاریخ پخش فیلم Capone

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


داستان فیلم کاپون چیست؟


*خلاصه داستان حاوی اسپویل است*

فیلم کاپون دوبله فارسی

بر خلاف اغلب روایت‌ها از زندگی کاپون در فیلم Capone تمرکز اصلی به جای دوره گانگستری این فرد، روی لحظات پایانی زندگی اوست. داستان فیلم از این قرار است که یکی از بزرگ‌ترین خلافکارهای شیکاگو یعنی آل کاپون، به دلیل فرار مالیاتی به زندان فرستاده می‌شود. در سن 40 سالگی و پس از تحمل یک دهه حبس، وی پس از اینکه دیگر تهدیدی تلقی نمی‌شود از زندان آزاد شده و اکنون مغز و عقل او به دلیل بیماری سیفیلیس زایل شده است.

پس از بازنشستگی، او اکنون همراه با خانواده‌اش در جزیره پالم زندگی می‌کند و مدام تحت نظر دولت و فدرال است؛ زیرا آن‌ها فکر می‌کنند که او ادای دیوانگان را در می‌آورد. پس از فروختن بسیاری از دارایی‌هایش برای پرداخت بدهی‌ها، کاپون شروع به توهم می‌کند و کنترل عملکردهای حرکتی خود را از دست می‌دهد. او اذعان می‌کند که 10 میلیون دلار پول را مخفی کرده، اما نمی‌تواند بخاطر بیاورد که کجاست.

تریلر فیلم Capone

پس از درگیری فیزیکی با همسرش Mae، او به محافظان کاپون دستور می‌دهد تا اجازه ندهند کسی به او نزدیک شود. در همین حال، کاپون نسبت به جرم‌ها و کشتارهایی که انجام داده دچار عذاب وجدان می‌شود. ظرفیت ذهنی او رو به زوال است و اکنون ذهنی مانند یک کودک دارد.

پس از محاصره شدن با احساس گناه و ترد شدن از سوی اطرافیان، کاپون در سال 1947 در سن 48 سالگی فوت می‌کند. خانواده‌اش نام فامیلی خود را تغییر می‌دهند و آن 10 میلیون پولی که کاپون از آن صحبت می‌کرد هرگز یافت نمی‌شود.


تریلر فیلم Capone را تماشا کنید


در ویدیوی بالا می‌توانید تریلر فیلم Capone را با زیرنویس فارسی از تیم پلازا تماشا کنید.

 


بازیگران فیلم کاپون


بازیگران فیلم کاپون به ترتیب به شرح زیرند:

 

تام هاردی / Tom Hardy

فیلم کاپون / فیلم Capone

نقش اصلی فیلم کاپون که آل کاپون محسوب می‌شود برعهده بازیگر توانای انگلیسی تام هاردی گذاشته شده است. از عناوین شاخصی که هاردی تاکنون در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان به فیلم‌هایی مثل Bronson، فیلم Revenant، فیلم Inception، فیلم The Dark Knight Rises و Venom اشاره کرد.

تام هاردی علاوه بر این در سری‌های تلویزیونی شاخصی همانند Wuthering Heights، سریال Peaky Blinders و Taboo نیز نقش آفرینی کرده است. هاردی به غیر از این موارد یک بازیگر تئاتر نیز محسوب شده و در تعدادی از بهترین آثار تئاتری صحنه‌های آمریکایی و انگلیسی به عنوان بازیگر ظاهر شده است. برای آشنایی با بهترین فیلم‌ها و سریال‌های تام هاردی می‌توانید از این مقاله دیدن کنید.

 

لیندا کاردلیانی / Linda Cardellini

تاریخ پخش فیلم Capone / تریلر فیلم Capone

همچنین بخوانید :

دومین بازیگر سریال کاپون لیندا کاردلیانی بازیگر آمریکایی است که در این سریال به عنوان می کاپون (Mae Capone) ظاهر شده است. کاردلیانی را با ایفای نقش در آثار تلویزیونی همانند Freaks and Geeks، سریال ER و Bloodline می‌شناسند. اما شاید به‌یادماندنی‌ترین نقش او حداقل برای قشر آمریکایی نقش ولما دینکلی (Velma Dinkley) در فیلم انیمیشنی اسکوبی دو (Scooby-Doo) و اسکوبی دو 2 (Scooby-Doo 2: Monsters Unleashed) باشد.

کاردلیانی همچنین در فیلم‌هایی همانند Brokeback Mountain، فیلم Green Book و Avengers: Endgame نقش مکمل را ایفا کرده است.

 

جک لودن /  Jack Lowden

داستان فیلم Capone

سومین بازیگر فیلم کاپون جک لودن است که در این فیلم در نقش مامور FBI کرافورد (Crawford) ظاهر شده است. لودن یک بازیگر اسکاتلندی است که فعالیت خود را در زمینه بازیگری از تئاتر شروع کرده و پس از آن در سری‌های تلویزیونی همانند The Tunnel، سریال The Passing Bells و War & Peace ایفای نقش کرده است. علاوه بر این او در فیلم‌هایی همانند Tommy’s Honour، فیلم England Is Mine و Dunkirk نیز حضور داشته است.

 

مت دیلون / Matt Dillon

فیلم کاپون / فیلم Capone

چهارمین بازیگر فیلم کاپون مت دیلون نام دارد. دیلون یک بازیگر و کارگردان فیلم انگلیسی است که فعالیت حرفه‌ای خود را از نوجوانی و با حضور در فیلم‌هایی مثل My Bodyguard، فیلم Little Darlings و The Flamingo Kid آغاز کرده است.

از آثار کارگردانی او نیز می‌توان به فیلم City of Ghosts اشاره کرد. او همچنین بعدها در آثار مختلف دیگری از جمله Factotum، فیلم Nothing but the Truth و The House That Jack Built هم به عنوان بازیگر حضور داشت.

 

نوئل فیشر / Noel Fisher

تاریخ پخش فیلم Capone / تریلر فیلم Capone

پنجمین بازیگر فیلم کاپون نوئل فیشر است. فیشر در این فیلم نقش جونیور (Junior) را ایفا می‌کند. او یک بازیگر کانادایی است که تاکنون در سری‌های تلویزیونی همانند Shameless و The Riches هنرنمایی کرده است. از نقش‌های حائز اهمیت دیگر او می‌توان به مایکل‌آنجلو (Michelangelo) در سری Teenage Mutant Ninja Turtles و همچنین دنباله آن اشاره کرد.

 

کایل مک‌لاکلن / Kyle MacLachlan

فیلم کاپون / فیلم Capone

بازیگر دیگر فیلم کاپون کایل مک‌لاکلن آمریکایی است. مک‌لاکلن بیشتر از همه با ایفای نقش دیل کوپر (Dale Cooper) در سری تلویزیونی Twin Peaks در یاد و خاطره‌ها مانده است. علاوه بر این او در دو عدد از فیلم‌های دیوید لینچ (David Lynch) نیز با نام‌های Dune و Blue Velvet حضور داشته است. از نقش‌های دیگر او می‌توان به ری مانزارک (Ray Manzarek) در فیلم The Doors و صدای پدر رایلی (Riley) در انیمیشن Inside Out اشاره کرد.

 

کاترین ناردوچی / Kathrine Narducci

تاریخ پخش فیلم Capone / تریلر فیلم Capone

بازیگر هفتم فیلم کاپون کاترین ناردوچی (Kathrine Narducci) محسوب می‌شود که در این فیلم نقش روزی کاپون (Rosie Capone) را برعهده گرفته است. ناردوچی به غیر از این فیلم در آثار دیگری همانند سری تلویزیونی The Sopranos (در نقش همسر آرتی بوکو) و فیلم‌های A Bronx Tale و The Irishman به ایفای نقش پرداخته است.

 

 نیل برنان / Neal Brennan

تاریخ پخش فیلم Capone / تریلر فیلم Capone

هشتمین بازیگر فیلم کاپون نیل برنان محسوب می‌شود. برنان یک کمدین، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان آمریکایی است که از آثار کارگردانی او می‌توان به سری تلویزیونی کمدی Chappelle’s Show اشاره کرد.

دیگر بازیگران فیلم کاپون به ترتیب عبارتند از:

  • تیلدا دل تورو (Tilda Del Toro) در نقش مونالیزا (Mona Lisa)
  • میسون گوچیون (Mason Guccione) در نقش تونی (Tony)
  • کایدن آکوریو (Caiden Acurio) در نقش وینس (Vince)

 


کارگردان فیلم کاپون


داستان فیلم Capone

جوشوا بنجامین ترانک (Joshua Benjamin Trank) کارگردان فیلم کاپون در عین حال یک فیلم‌نامه‌نویس و ادیتور آمریکایی است که پیش از این کارگردانی فیلم‌های Chronicle و همچنین Fantastic Four را در کارنامه خود دارد. نقطه شروع فعالیت ترانک در زمینه فیلم‌سازی بنابر اظهارات خود او شبکه اجتماعی یوتیوب و انتشار ویدیویی در آن با نام Stabbing at Leia’s 22nd Birthday محسوب می‌شود که یک شبه سبب جلب توجه عموم نسبت به او شد.

همچنین بخوانید :

ترانک پس از آن فعالیت خود را با ساختن درام تلویزیونی The Kill Point برای شبکه تلویزیونی Spike TV ادامه داد. اولین فیلم سینمایی بلند او با نام Chronicle با بازخورد مثبت منتقدین مواجه شد و سود مالی خوبی نیز برای کارگردان خود به همراه داشت. متاسفانه این مورد در رابطه با اثر بعدی او Fantastic Four که در واقع یک بازسازی محسوب می‌شد صادق نبود و این عنوان نمرات بسیار پایینی را از سمت منتقدین دریافت کرد. ترانک عملکرد پایین این فیلم را نتیجه ویرایش‌های متعدد اجباری استودیو فیلم قبل از انتشار آن بیان کرد.

 


دانلود فیلم Capone 2020


تاریخ پخش فیلم Capone / تریلر فیلم Capone

فیلم کاپون در تاریخ 12 می 2020 مصادف با 23 اردیبهشت 1399 توسط کمپانی Vertical Entertainment عرضه شد. اکنون می‌توانید فیلم آل کاپون را با کیفیت WEB-DL در ادامه دانلود کنید.

دانلود فیلم Capone با کیفیت Web-DL 1080p و حجم 1.4 گیگابایت

دانلود فیلم کاپون با کیفیت Web-DL 720P و حجم 800 مگابایت

دانلود فیلم Capone با کیفیت Web-DL 720P انکود x265 و حجم 700 مگابایت

زیرنویس فارسی فیلم Capone دانلود


نکات جالب درباره فیلم کاپون


در این بخش برخی از نکات جالب فیلم کاپون را با همدیگر مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما باشید.

فیلم capone دوبله فارسی

  • گریم عجیب و فوق العاده تام هاردی در این فیلم مورد توجه بسیاری از طرفداران و منتقدین قرار گرفته است. طرفداران گستردگی و سنگین بودن این گریم را با گریم مارلون براندو در «پدر خوانده» مقایسه کردند.
  • فیلم کاپون دومین تلاش تام هاردی در ایفای نقش آل کاپون محسوب می‌شود. هاردی قبل از این در فیلم دیگری به نام سیسرو (Cicero) که دیوید یتس (David Yates) قرار بود آن را کارگردانی کند، عهده دار همین نقش بود؛ اما این پروژه هرگز به پایان نرسید.
  • این اثر اولین فیلم جاش ترانک پس از فیلم Fantastic Four محسوب می‌شود.
  • تام هاردی دومین بازیگر انگلیسی خواهد بود که نقش آل کاپون را ایفا می‌کند. اولین آل کاپون انگلیسی استیون گراهام (Stephen Graham) است که در سال 2010 و در سری تلویزیونی Boardwalk Empire نقش مورد نظر را ایفا کرد.

تاریخ پخش فیلم Capone / تریلر فیلم Capone

همچنین بخوانید :
  • مت دیلون در این فیلم نقش جانی را ایفا می‌کند که به احتمال زیاد همان جانی توریو (Johnny Torrio) باشد. توریو مشاور آل کاپون محسوب می‌شد و انتخاب دیلون برای این نقش انتخابی عاقلانه است؛ چراکه او از نظر سنی نیز از هاردی مسن‌تر است.
  • فیلم کاپون بنابر برنامه‌های سازندگان آن قرار بود به شکل اکران عمومی عرضه شود، اما شیوع ویروس کرونا سبب شد این برنامه‌ریزی تغییر یابد و فیلم به شکل دیجیتال عرضه شود.
  • در فیلم Capone دومین همکاری مشترک تام هاردی و جک لودن را شاهد هستیم. اولین همکاری این دو بازیگر در فیلم Dunkirk بود.
  • تا قبل از انتشار تریلر، فیلم کاپون را با نام Fonzo می‌شناختیم و با انتشار این تریلر نام اصلی فیلم برایمان برملا شد.
  • جیمی ملین (Jamie Meline) که از تهیه‌کنندگان افسانه‌ای موسیقی هیپ هاپ زیرزمینی محسوب می‌شود، توسط عوامل فیلم برای ساخت موسیقی آن گماشته شده است.
  • در یک قسمت از فیلم Lawless نقشی که تام هاردی آن را ایفا می‌کند به برادرش که همانند آل کاپون رفتار می‌کند ارجاع می‌دهد.

فیلم کاپون / فیلم Capone

 


نمرات منتقدین به فیلم Capone


در این بخش به بررسی نقدها و نمرات منتشر شده از فیلم کاپون ، آخرین فیلم تام هاردی می‌پردازیم.

فیلم آل کاپون دوبله فارسی

فیلم کاپون 2020 بطور کلی نتوانست در دیدگاه طرفداران و منتقدین مثبت ظاهر شود و به نوعی با شکست مواجه شد. فیلم Capone در سایت متاکریتیک با 24 نقد توانست امتیاز متای 47 از 100 را کسب کند. در راتن تومیتو نیز توانست امتیاز 39 از 100 و در IMDb امتیاز 5.5 از 10 را از کاربران دریافت کرد. اکنون به مروری بر این نقدها می‌پردازیم.

مجله The Wrap: امتیاز 75 از 100

این فیلم دیوانه‌وار، شلوغ و سرگرم کننده است؛ مخصوصا اگر با کثیف‌کاری روی تخت و چاقو خوردن کاراکترها مشکلی نداشته باشید!

سایت IGN: امتیاز 70 از 100

این درام کوتاه و غم انگیز ممکن است آن بیوگرافی‌ای نباشد که طرفداران فیلم های گنگستری از آل کاپون انتظار دارند ببینند، اما این از کنجکاوی مخاطب است که با وجود توصیفات زیادی که از این جنایتکار افسانه‌ای شده، باز هم به سراغ تماشای آن می‌روند.

فیلم آل کاپون دوبله فارسی

 سایت The Hollywood Reporter: امتیاز 50 از 100

فیلم کاپون قطعا یک روایت غیر متعارف و متفاوت درمورد دوران تاریک گنگستر بدنام است. افسوس که این فیلم سرگرم کننده و جالب نیست؛ اما با این حال بازی مجذوب کننده تام هاردی ما را وادار می‌کند که فیلم Capone را تماشا کنیم.

سایت The Playlist: امتیاز 42 از 100

کاپون چیزی بیش از مجموعه‌ای از مماس‌ها و انحرافات است که هرگز در هیچ روایت قانع کننده‌ای قرار نمی‌گیرد. تنها نکته مثبت و جذاب واقعی این فیلم، عملکرد فوق العاده هاردی است؛ در ادامه می‌بینیم که شخصیت اصلی چطور قدرت کنترل ذهن و روده خود را از دست می‌دهد.

مجله Slant: امتیاز 30 از 100

هر سکانس از فیلم احساس تکراری بودن به آدم دست می‌دهد؛ مطمئنم آل کاپون هم فکر می‌کند بسیاری از فریم‌ها چند بار تکرار شده است!

 


سخن پایانی


بطور کلی در این مقاله به بررسی داستان فیلم کاپون، تریلر، معرفی بازیگران و لینک دانلود فیلم آل کاپون پرداختیم. در پایان نیز نکات جذاب فیلم کاپون و نقدها و نمرات آن را مورد بررسی قرار دادیم.. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات کافی را در رابطه با فیلم کاپون بدست آورده باشید.

نظر شما در رابطه با فیلم Capone چیست؟ آیا توانست انتظاراتتان را برآورده کند؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
مهدی
.
11 اردیبهشت 1399، 01:16
پاسخ
0
0
ممنون زیبا بود
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402