دانلود انیمیشن The Willoughbys (خانواده ویلوبی ها) دوبله فارسی

نقد انیمیشن The Willoughbys
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انیمیشن The Willoughbys که به تازگی اکران شده است، داستان جالب خانواده ویلوبی ها را روایت می‌کند. این مقاله را دنبال کنید تا با این انیمیشن زیبا بیشتر آشنا شویم.

خانواده ویلوبی یا ویلوبی ها نام انیمیشن سینمایی جدیدی است که در شبکه نتفلیکس منتشر شده و با استقبال خوبی هم از سوی مخاطبان و بینندگان مواجه شده است. در این انیمیشن ماجراهای یک خانواده عجیب و غریب را دنبال می‌کنیم که رابطه بین آن‌ها چندان طبیعی به نظر نمی‌رسد. اگر می‌خواهید با این انیمیشن جذاب و متفاوت بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مقاله با پلازا همراه باشید.

انیمیشن ویلوبی ها

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


دانلود انیمیشن The Willoughbys 2020 و تریلر آن


در ویدیوی بالا می‌توانید تریلر انیمیشن The Willoughbys را تماشا کنید. برای دانلود انیمیشن The Willoughbys 2020 با دوبله فارسی روی لینک‌های زیر کلیک کنید:


معرفی انیمیشن The Willoughbys


انیمیشن The Willoughbys

پروژه ساخت انیمیشن The Willoughbys از سال 2015 میلادی آغاز شد. استودیوی بران (Bron Studios) حق ساخت یک فیلم انیمیشنی بر اساس کتاب The Willoughbys نوشته لویس لوری را به دست آورد و سپس کریس پرن را استخدام کرد تا فیلمنامه این انیمیشن را بنویسد. در سال 2017 ریکی جرویز که به خاطر بازی در سریال معروف The Office شناخته می‌شود، به عنوان صداپیشه به این پروژه ملحق شد. سپس سازندگان اعلام کردند که پرن کارگردانی این فیلم را نیز به همراه کوری ایوانز به عهده خواهد داشت. مدت زیادی نگذشت که ایوانز جای خودش را به راب لودرمایر داد و به این ترتیب هسته اصلی تیم سازنده این انیمیشن شکل گرفت.

در سال 2017 چند بازیگر سرشناس نیز به تیم صداپیشگان این انیمیشن اضافه شدند که از میان آن‌ها می‌توان به تری کروس، مایا رودولف، مارتین شورت، جین کراکوسکی، شان کولن، ویل فورته و آلیسیا کارا اشاره کرد. در نهایت هم تصمیم بر این شد که وظیفه انتشار این انیمیشن را شبکه نتفلیکس به عهده داشته باشد.

طراحی شخصیت‌های انیمیشن The Willoughbys را کریگ کِلمن انجام داده است؛ همان کسی که به خاطر طراحی شخصیت انیمیشن‌های معروفی چون Madagascar و Hotel Transylvania شناخته می‌شود. اگر دقت کنید متوجه شباهت‌های سبک طراحی شخصیت‌ها در تمام این انیمیشن‌ها خواهید شد. ساخت موسیقی این فیلم به عهده مارک مادرزبا گذاشته شد که آهنگسازی فیلم‌ها و انیمیشن‌های زیادی از جمله Hotel Transylvania 3: Summer Vacation را در کارنامه دارد.

انیمیشن The Willoughbys در تاریخ 22 آوریل 2020 (3 اردیبهشت 1399) از طریق شبکه نتفلیکس منتشر شد و توانست امتیازات خوبی از منتقدان بگیرد؛ به طوری که میانگین نمرات این فیلم در وبسایت راتن تومیتوز برابر با 93% است. در ادامه با داستان این انیمیشن بیشتر آشنا می‌شویم.


داستان انیمیشن ویلوبی ها


«خطر اسپویل: در ادامه داستان انیمیشن The Willoughbys به‌طور خلاصه بازگو می‌شود.»

انیمیشن The Willoughbys

داستان انیمیشن The Willoughbys از زبان یک گربه روایت می‌شود. طبق چیزی که این گربه به ما می‌گوید، ویلوبی‌ ها زمانی یک خانواده دوست داشتنی و خوشبخت بودند. اما در حال حاضر آقا و خانم ویلوبی بیشتر به فکر خودشان هستند و اهمیت زیادی به چهار فرزند خود نمی‌دهند. پسر بزرگتر آن‌ها تیم است که معمولاً سعی می‌کند از خواهر و برادرهای کوچکترش محافظت کند. فرزند بعدی دختری به نام جین است که به خوانندگی علاقه دارد و دو پسربچه دوقلو و بازیگوش هم از اعضای این خانواده هستند که اسم هر دوی آن‌ها بارنابی است.

یک روز فرزندان این خانواده، بچه‌ای را که در بیرون خانه رها شده بود پیدا می‌کنند و پیش پدر و مادرشان می‌آورند. اما خانم و آقای ویلوبی آن‌ها را سرزنش می‌کنند و می‌گویند که باید بچه را برگردانند. به همین خاطر فرزندان ویلوبی، بچه را که راث نامیده‌اند، نزدیک یک کارخانه شکلات‌سازی می‌گذارند و صاحب کارخانه به اسم کامندر ملانوف او را پیدا می‌کند.

فرزندان ویلوبی تصمیم می‌گیرند تا برای اینکه از دست سرزنش‌ها و اذیت‌های پدر و مادر خود رها شوند، آن‌ها را به یک تعطیلات ساختگی بفرستند. وقتی پدر و مادر خانه را ترک می‌کنند، بچه‌ها جشن می‌گیرند؛ اما در همین لحظه یک پرستار پیر به اسم نانی پیش آن‌ها می‌آید و معلوم می‌شود که آقا و خانم ویلوبی او را استخدام کرده‌اند تا مراقب فرزندانشان باشد. از همان ابتدا رابطه بین تیم و نانی شکرآب می‌شود.

انیمیشن ویلوبی ها

وقتی نانی از ماجرای راث باخبر می‌شود، تصمیم می‌گیرد تا به همراه بچه‌ها به کارخانه شکلات‌سازی بروند و بچه را نجات بدهند. اما در آنجا او متوجه می‌شود که آقای ملانوف مردی مهربان است و به همین خاطر راث می‌تواند پیش او بماند.

در همین حال، آقا و خانم ویلوبی که در سفرشان با اتفاقات خطرناکی مواجه شده‌اند، تصمیم می‌گیرند تا برای تامین مخارج ادامه سفر، خانه خود را به فروش بگذارند. آن‌ها این موضوع را از طریق یک پیغام صوتی برای نانی بازگو می‌کنند. موقعی که نانی این پیغام را دریافت می‌کند، تیم هم از جریان باخبر می‌شود و با این فکر که نانی با پدر و مادرشان هم‌دست شده است، از او به سازمان حمایت از بچه‌های یتیم شکایت می‌کند.

وقتی که مشتری‌ها برای بازدید وارد خانه آن‌ها می‌شوند، بچه‌ها سعی می‌کنند تا به روش‌های مختلف آن‌ها را بترسانند و از این طریق مانع فروش خانه شوند. حتی نانی هم یکی از مشتری‌ها را می‌ترساند و با این کار اعتماد تیم را به دست می‌آورد. اما درست در همین لحظه ماموران سازمان حمایت از بچه‌های یتیم سر می‌رسند. یکی از این افراد، نانی را می‌شناسد و هویت واقعی او را افشا می‌کند. بچه‌ها متوجه می‌شوند که نانی خودش یک یتیم بوده و همیشه تلاش می‌کرده تا یک خانواده پیدا کند. همچنین آن‌ها می‌فهمند که اسم واقعی او لیندا است. وقتی لیندا پی می‌برد که تیم با سازمان حمایت از بچه‌های یتیم تماس گرفته، با اشک آنجا را ترک می‌کند. سپس جین از دست تیم عصبانی می‌شود و او را سرزنش می‌کند. ماموران هم بچه‌ها را با خودشان می‌برند و آن‌ها را به یتیم‌خانه‌های جداگانه می‌فرستند.

نقد انیمیشن The Willoughbys

درست زمانی که به نظر می‌رسد کار بچه‌ها تمام شده و باید تا آخر عمر در یتیم‌خانه زندگی کنند، گربه خانواده، لیندا را پیدا می‌کند و کلاه تیم را برای او می‌برد. با این کار لیندا متقاعد می‌شود که به بچه‌ها کمک کند. او تیم را از یتیم‌خانه فراری می‌دهد و سپس سایر بچه‌ها را نیز پیدا می‌کند و همگی دوباره دور هم جمع می‌شوند. تیم از جین عذرخواهی می‌کند و در ادامه پیشنهاد می‌دهد که به سراغ پدر و مادرشان بروند و آن‌ها را پیدا کنند تا از این طریق ماموران یتیم‌خانه دست از سرشان بردارند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند که برای این کار از آقای ملانوف کمک بخواهند. ملانوف هم یک کشتی هوایی برای آن‌ها فراهم می‌کند که سوختش شکلات است. بچه‌ها با استفاده از این کشتی خودشان را به کوه‌های آلپ، جایی که پدر و مادرشان هستند می‌رسانند.

بچه‌ها در آنجا می‌بینند که پدر و مادرشان یخ زده‌اند و چیزی نمانده که بمیرند. آن‌ها به سرعت آقا و خانم ویلوبی را نجات می‌دهند و ماجرا را برایشان تعریف می‌کنند. اما پدر و مادر، مثل همیشه چیزی جز سرزنش و تنبیه برای بچه‌ها ندارد. به همین خاطر آن‌ها کشتی هوایی را برمی‌دارند و آن‌ها را ترک می‌کنند تا به سفر خودشان ادامه بدهند. سپس یک حادثه باعث می‌شود تا تعادل کشتی به هم بخورد و آن‌ها سقوط کنند.

بچه‌ها در سرمای کوهستان اسیر شده و امیدی به زنده ماندن ندارند؛ اما ناگهان سر و کله لیندا، ملانوف و راث پیدا می‌شود و بچه‌ها را نجات می‌دهند. لیندا و ملانوف، راث و فرزندان ویلوبی را به سرپرستی قبول می‌کنند و با تشکیل یک خانواده شاد، به زندگی در کنار هم ادامه می‌دهند. در سکانس بعد از تیتراژ می‌بینیم که آقا و خانم ویلوبی از حادثه سقوط کشتی هوایی نجات پیدا کرده‌اند و روی دریا شناور هستند؛ اما کوسه‌ها که بوی غذا به مشامشان خورده، آن‌ها را احاطه کرده‌اند.

 


نقد انیمیشن The Willoughbys


نقد انیمیشن The Willoughbys

شبکه نتفلیکس اگر چه در انیمیشن The Willoughbys تصاویر شاد و رنگارنگی را به نمایش می‌گذارد و حتی از سبک طراحی خنده‌داری نیز بهره می‌گیرد، اما در واقع یک کمدی سیاه را ارائه می‌کند. فیلمی که اگرچه در ظاهر کودکانه و سرزنده است، اما مفاهیمی تاریک و خشن را منتقل می‌کند. تماشای این انیمیشن شاید بیشتر برای بزرگترها مناسب باشد. در واقع دیدن پدر و مادری که هیچ مهربانی و رحمی ندارند و هضم کردن بی‌تفاوتی آن‌ها نسبت به فرزندانشان برای کودکان چندان راحت نیست.

در این فیلم والدینی را می‌بینیم که نه تنها فرزندان خود را دوست ندارند، بلکه از آن‌ها متنفر هستند. شاید باور کردن چنین شخصیت‌هایی برای بسیاری از مخاطبان غیر ممکن باشد، اما باید قبول کنیم که چنین پدر و مادرهایی هم در دنیا وجود دارند. انیمیشن The Willoughbys به لحاظ مضمونی تفاوت‌های زیادی با اکثر آثار کودکانه دارد. در بیشتر انیمیشن‌ها شاهد هستیم که سازندگان تلاش می‌کنند تا امیدواری و شادی را به مخاطبان منتقل کنند. در واقع آن‌ها می‌خواهند به بچه‌ها بگویند که اگرچه دنیا سردی‌ها و سیاهی‌های زیادی دارد، اما همیشه باید به تغییر وضعیت امیدوار باشند. ولی در انیمیشن ویلوبی‌ ها خبری از این امید واهی نیست. پدر و مادر بدجنسی که در ابتدای انیمیشن با فرزندان خود بدرفتاری می‌کردند، در پایان داستان همچنان یک زوج سنگدل بودند که فقط به خودشان اهمیت می‌دادند.

انیمیشن The Willoughbys تعریف متفاوتی از خانواده دارد. در خلال داستان متوجه می‌شویم که آقا و خانم ویلوبی به طور ناخواسته دارای چهار فرزند شدند و به همین خاطر از آن‌ها خوششان نمی‌آید. در واقع آن‌ها فرزندان خود را مانع آسایش و خوشبختی خودشان می‌دانند و به همین خاطر با آن‌ها بدرفتاری می‌کنند. اما در سوی دیگر، ملانوف و لیندا کسانی هستند که همیشه آرزو داشتند فرزندان کوچک و یک خانواده گرم و صمیمی داشته باشند. در واقع این انیمیشن می‌خواهد بگوید که اعضای یک خانواده واقعی در شرایط سخت پشت یکدیگر هستند و با مشکلات مبارزه می‌کنند. اما خانواده واقعی دارای پدر و مادرهایی است که عاشق فرزندان خود هستند، حتی اگر آن‌ها را به دنیا نیاورده باشند. والدین واقعی بچه‌های ویلوبی در این فیلم، ملانوف و لیندا هستند، نه پدر و مادر خودشان.

انیمیشن The Willoughbys

روابط خانوادگی دیوانه‌وار در این انیمیشن حتی از این هم فراتر می‌روند و به جایی می‌رسند که فرزندان خانواده برای کشتن پدر و مادرشان نقشه می‌کشند. در واقع فرزندان ویلوبی قصد دارند تا با فرستادن والدین خود به یک سفر خطرناک، آن‌ها را از بین ببرند تا شاید زندگی بهتری را تجربه کنند. مطمئنا پذیرش این مفهوم هم برای بچه‌های کم سن و سال سنگین خواهد بود.

سیاهی و سنگینی مفاهیم داستانی این انیمیشن در کنار شوخی‌های بامزه و سبک بصری جذاب آن، ترکیب دوست‌داشتنی و جالبی را به وجود آورده‌اند که باعث می‌شود تا از تک تک لحظات The Willoughbys لذت ببریم. همه شخصیت‌ها به درستی پردازش شده‌اند و برای مثال کشمکش روابط بین تیم و جین بخش بزرگی از جذابیت‌های داستان این فیلم را به دوش می‌کشد. حتی دوقلوهای کوچک نیز شخصیت‌های بدردنخوری نیستند و شوخی‌هایی که با حضور آن‌ها شکل گرفته‌اند، بهترین لحظات این انیمیشن را رقم می‌زنند. شاید جذاب‌تر از همه، راوی داستان باشد که گربه آبی رنگ این خانواده است.

مهمترین ویژگی انیمیشن The Willoughbys همین ترکیب استادانه سیاهی و شادابی است. اگر سبک گرافیکی این انیمیشن به این شکل انتخاب نمی‌شد، شاید تحمل قصه آن برای مخاطب غیرممکن بود. اما کریس پرن و تیمش با هوشمندی تمام سعی کردند تا همه چیز در این انیمیشن متعادل باشد. در حالی که با تماشای این فیلم مدام با موضوعات غیرمنتظره و نامانوس مواجه می‌شویم، اما هرگز احساس نمی‌کنیم که در حال دیدن یک اثر آشفته و فکر نشده هستیم.

انیمیشن The Willoughbys

The Willoughbys یکی از متفاوت‌ترین انیمیشن‌هایی است که طی چند سال اخیر منتشر شده و مطمئنا چیزی کم از ساخته‌های پر زرق و برق دیزنی و پیکسار ندارد. در این فیلم با مفهوم عمیق خانواده مواجه می‌شویم و لحظاتی را می‌بینیم که از یک سو خنده‌دار و از سوی دیگر احساسات‌برانگیز هستند. این فیلم یک درس بزرگ به بینندگانش می‌دهد؛ اینکه هیچ چیز به اندازه خانواده ارزش ندارد و این خانواده است که می‌تواند زندگی افراد را نجات دهد و یا آن‌ها را به تباهی بکشاند. نتفلیکس با این انیمیشن ثابت کرد که در این زمینه هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. امیدواریم که در آینده باز هم شاهد ساخت انیمیشن‌های متفاوت و جذاب از این شبکه باشیم.

نظر شما درباره انیمیشن The Willoughbys چیست؟ اگر این انیمیشن را تماشا کرده‌اید، لطفاً نظرات خود را درباره آن با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402