برندهای با ارزش دنیا در سال 2020 ؛ آمازون و گوگل در صدر
سارا زارع
نویسنده:سارا زارع
ارسال شده در:03 خرداد 1399، 18:00

برندهای با ارزش دنیا در سال 2020 ؛ آمازون و گوگل در صدر

آمازون با ارزش تقریبی 220 میلیارد دلار در صدر فهرست برندهای با ارزش دنیا در سال 2020 قرار گرفت. با پلازامگ همراه باشید تا با 10 مورد از مارک های معروف و با ارزش دنیا آشنا شویم.

30 ژانویه سال 2020 مانند سال‌های گذشته فهرستی از برندهای با ارزش دنیا منتشر شد که در آن 100 مورد از ارزشمندترین برند های معروف دنیا معرفی شدند. بعضی برندها با کاهش ارزش رو به رو بودند و برخی دیگر برعکس، شاهد رشد بسیاری در ارزش خود بودند. در ادامه با بررسی این برندهای با ارزش دنیا همراه پلازامگ باشید.

برندهای معروف

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


رتبه بندی برندهای با ارزش دنیا


برند های معروف دنیا

به دلیل ماهیت غیر قابل لمس، تعریف قدرت یک برند طبق یک سری تعاریف روی کاغذ مشکل است. به عنوان مثال، برندی که طی سال‌ها ارتباطش را با مشتریان حفظ کرده و توانسته باشد در بازار پر رقابت امروزی بماند، از ارزش مالی بالایی برخوردار است.

جدولی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، 10 مورد از برندهای با ارزش دنیا را به شما معرفی می‌کند. این جدول طبق یک فرمول چند بعدی تهیه شده است. با تعیین ارزش واقعی یک برند، سرمایه‌گذاران و تصمیم گیرندگان اصلی می‌توانند ارزش آن برند را مشخص کنند که این موضوع چیزی فراتر از گزارش درآمد سه ماهه است.

 


برند های معروف واقعا چقدر ارزش دارند؟


برندهای معروف انگلیسی

آمازون با رشد 18 درصدی در سال گذشته که منجر به افزایش چشمگیر ارزش این برند به مبلغ 220 میلیارد دلار شد، در حال حاضر با ارزش‌ترین برند در دنیا محسوب می‌شود. بعد از آمازون، گوگل و اپل با ارزش به ترتیب 160 و 140 میلیارد دلار جایگاه دوم و سوم این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند. آمازون به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین در دنیا، با تکیه بر فناوری‌های جدید و موضوعات به روز دنیا، مانند مسئله سلامتی و کرونا، به بزرگترین خرده فروش روی کره زمین تبدیل شده است.

در ادامه فهرستی از 10 مورد از برندهای با ارزش دنیا به همراه ارزش واقعی برند، میزان رشد از سال گذشته و زمینه کاری آن‌ها را می‌بینیم.

رتبه برند ارزش واقعی در سال 2020 تغییرات از سال گذشته کشور زمینه کاری
1 آمازون 220 میلیارد دلار 17.5 درصد ایالات متحده آمریکا تکنولوژی
2 گوگل 160 میلیارد دلار 11.9 درصد ایالات متحده آمریکا تکنولوژی
3 اپل 140 میلیارد دلار 8.5- درصد ایالات متحده آمریکا تکنولوژی
4 مایکروسافت 117 میلیارد دلار 2.1- درصد ایالات متحده آمریکا تکنولوژی
5 سامسونگ 94 میلیارد دلار 3.5 درصد کره جنوبی تکنولوژی
6 ICBC 80 میلیارد دلار 1.2 درصد چین بانکداری
7 فیسبوک 79 میلیارد دلار 4.1- درصد ایالات متحده آمریکا شبکه اجتماعی
8 والمارت 77 میلیارد دلار 14.2 درصد ایالات متحده آمریکا خرده فروشی
9 پینگ ان 69 میلیارد دلار 19.8 درصد چین بیمه
10 هواوی 65 میلیارد دلار 4.5 درصد چین تکنولوژی

 


تغییرات ارزش برندها طی سال گذشته


برندهای معروف دنیا

  • آمازون: برای سومین سال متوالی توانست رتبه نخست جدول برندهای با ارزش دنیا را به خود اختصاص دهد. ارزش این برند 220 میلیارد دلار تخمین زده شده است. علت رشد آمازون مربوط به گسترش فعالیت‌هایش در زمینه محاسبات ابری، سرویس‌های استریم و لجستیک است.
  • گوگل: شرکت گوگل با ارزش تخمینی 160 میلیارد دلار در رتبه دوم جدول برندهای با ارزش دنیا قرار گرفته است. گوگل رشد 11.9 درصدی نسبت به سال گذشته خود داشته است.
  • مایکروسافت: شرکت مایکروسافت طی یکسال گذشته با افت 2.1 درصدی در ارزش برند خود مواجه شده است. چیزی که شاید دور از انتظار باشد اما برای هر کمپانی ممکن است رخ دهد. این افت مطمئنا در تصمیم گیری‌های آینده این کمپانی تاثیر گذار خواهد بود.
  • اپل: نکته جالب توجه در مورد این کمپانی این است که اپل با وجود کاهش 8.5 درصدی در ارزش واقعی‌اش نسبت به سال گذشته، باز هم در رتبه سوم قرار دارد. ارزش این کمپانی 140 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

برندهای معروف آمریکایی

  • والمارت: بزرگترین خرده فروشی دنیا یعنی برند وال مارت با افزایش 14 درصدی و رسیدن ارزش واقعی‌اش به 77.5 میلیارد دلار، وارد فهرست 10 برند برتر شده است. این برند موفقیت‌های اخیرش را مدیون همکاری‌اش با مایکروسافت است که خود مایکروسافت نیز در رده ششم این جدول قرار دارد. وال مارت با بهره گیری از سرویس‌های ابری مایکروسافت، اولین تجربه خرده فروشی دیجیتال را برای مشتریان خود فراهم کرده است.
  • پینگ ان: برندی دیگر که رشد چشم‌گیری را در میزان ارزش واقعی‌اش تجربه کرده، شرکت بیمه چینی پینگ ان است. این شرکت با رشد 19.8 درصدی از سال گذشته تاکنون به ارزش 69 میلیارد دلاری رسیده است. این کمپانی بیمه‌ای با 200 میلیون مشتری حضوری و 500 میلیون مشتری اینترنتی، به یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات بیمه‌ای در جهان تبدیل شده است.
  • بوئینگ: یکی از برندهایی که ارزش آن به شدت کاهش یافت کمپانی بوئینگ بود که با کاهش 29 درصد در ارزش واقعی‌اش به رتبه 76 جدول برندهای با ارزش دنیا سقوط کرد. این شرکت هواپیمایی با دو سقوط مرگبار و پرواز نکردن 737 هواپیمایش به دلیل شیوع ویروس کرونا، متحمل بدهی سنگینی شده است. اما کمپانی می‌گوید هواپیماهایش در 3 ماهه اول سال به اروپا بازمی‌گردند و شرایط تغییر خواهد کرد. برای خواندن داستان شرکت بوئینگ به این مقاله مراجعه کنید.

برندهای با ارزش دنیا

  • هواوی: شرکت ارتباطات از راه دور چینی هواوی یکی از برندهای چینی در فهرست برندهای با ارزش دنیا است که رده دهم را به خود اختصاص داده است. ممنوعیت تجارتی که آمریکا علیه این شرکت چینی در سال گذشته ایجاد کرده بود، نوعی چالش برای هواوی بود. بسیاری از شرکت‌های آمریکایی از جمله گوگل هنوز منتظر اجازه کسب و کار با این شرکت هستند. گویا زمزمه‌هایی شنیده می‌شود راجع به اینکه ترامپ این محدودیت را در ماه ژوئن لغو خواهد کرد.

 


برندهای با ارزش دنیا به تفکیک منطقه


نام برندهای معروف

بیشترین برندهای با ارزش دنیا از آمریکا یا چین هستند. جای تعجبی ندارد که آمازون با ارزش‌ترین برند در سرتاسر آمریکا، به جز آمریکای لاتین است. شرکت آبجوسازی Corona با ارزش 8.1 میلیارد دلار در آمریکای لاتین از بقیه کمپانی‌ها پیشی گرفته است.

در مناطق دیگر دنیا، سامسونگ به عنوان با ارزش‌ترین برند آسیایی لقب گرفته است. این کمپانی 54 درصد بازار نوپای 5G در سرتاسر دنیا را در دست دارد؛ به طوری که تنها در سال گذشته 6.7 میلیون گوشی 5G به بازار عرضه کرده است.

 


کلام آخر ؛ قدرت واقعی یک برند


مشکلات اخیر بوئینگ منعکس کننده ماهیت بی ثبات ارزش یک برند است. در حالی که 244 برند در کل رنکینگ نسبت به سال گذشته ارزش برند خود را افزایش داده‌اند، اما 212 برند دیگر از این قاعده مستثنی هستند. بخشی از هدف هر برندی، مدیریت اعتبار، حفظ مشتریان وفادار و ایجاد آگاهی است. با توجه به اینکه یک برند مجموعه‌ای از تمامی زیر مجموعه‌ها و اجزا است، رتبه بندی ثابت می‌کند که یک مشکل با هر یک از این موارد می‌تواند یک واکنش زنجیره‌ای ایجاد کند و تاثیری منفی روی برند بگذارد.

در این مطلب به 10 مورد از برندهای با ارزش دنیا در سال 2020 پرداختیم. دیدیم که آمازون با 220 میلیارد دلار ارزش در صدر فهرست قرار دارد و به دنبال آن گوگل و اپل آمده‌اند. شاید برای شما هم جالب باشد که این فهرست را عمدتا شرکت‌های آمریکایی و چینی اشغال کرده‌اند.

اولین نفری باشید که به این مطلب رای می‌دهید
امتیاز به مطلب

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

1 2 3 4 5
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha