سفری ماجراجویانه به بهترین و ترسناک ترین شهربازی های دنیا

وحشتناک ترین شهربازی دنیا کجاست
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شاید برای برخی بهترین شهربازی های دنیا مهیج‌ترینشان باشند. شاید هم افرادی تجربه سفر به یک پارک موضوعی را دلنشین بدانند. با این همه تنوع ما در ادامه بهترین شهربازی های جهان را معرفی می‌کنیم.

برخی از شهربازی ها با سرسره‌های هیجان‌انگیز، چشم‌اندازهای خارق‌العاده و تفریحاتی که آدرنالین خون را بالا می‌برند می‌توانند سفری هیجان‌انگیز را برای گردشگران رقم بزنند. معمولا همه ما خاطره‌های بسیار هیجان‌انگیزی از رفتن به شهربازی چه در کودکی و چه در بزرگسالی داریم. درواقع این مکان‌های تفریحی محلی مناسب سفر هم برای کودکان هم برای بزرگسالان محسوب می‌شوند. البته بماند که برخی از شهربازی‌ها به ترسناک ترین شهربازی های دنیا نیز معروف هستند. ما در این مقاله قصد داریم این نوع از شهربازی‌ها و همچنین بهترین شهربازی های جهان را معرفی کنیم و با موضوعات زیر، این مطلب از پلازا را ادامه خواهیم داد.

-roller-coaster/ orlando/ زیباترین شهربازی های جهان

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


معرفی بهترین و ترسناک ترین شهربازی های دنیا


سرگرمی و هیجان چیزی است که بیشتر مردم در ایام فراغت و روزهای تعطیل خود به دنبالش هستند. احتمالا رفتن به یک پارک تفریحی و شهربازی برای کودکان و نوجوانان تجربه‌ای شاد و هیجان‌انگیز است. از طرف دیگر برخی از شهربازی‌ها در کنار تفریح، سرگرمی‌هایی دارند که علاوه بر تفریح می‌توانند اندکی هیجان و وحشت را به بازدیدکنندگان تزریق کنند که می‌توانید با تعدادی از آن‌ها در ویدیویی از کلیپ ترسناک ترین شهربازی های دنیا آشنا شوید و برخی دیگر را نیز در ادامه معرفی خواهیم کرد. به یاد داشته باشید اگر جزو افرادی هستید که فوبیا از سرعت یا ارتفاع دارید و نباید تجربه‌های ترسناک را بگذرانید یا روحیه‌تان با این تفریحات سازگار نیست، از تجربه آن‌ها بپرهیزید. اما برای آشنایی بد نیست اطلاعاتی درباره‌شان داشته باشید.

 

شهربازی و پارک یوروپا (Eurupa) در آلمان

Europa-Park/ شهربازی های معروف جهان

یکی از پرطرفدارترین و مهیج ترین شهربازی های دنیا پارک یوروپا در آلمان است. این پارک با داشتن 12 ترن هوایی هیجان‌انگیز مورد توجه گردشگران ماجراجوی بسیاری قرار می‌گیرد و سالانه افراد زیادی از این شهربازی دیدن می‌کنند. خوب است بدانید، یکی از ترن‌های هوایی این شهر بازی ترن آرتور نام دارد که مسیر آن هم از فضای بسته و هم از فضای باز به طرز هیجان‌انگیز و غافلگیرکننده‌ای عبور خواهد کرد. البته این همه ماجرا نیست و در این پارک می‌توان از بخش‌های موضوعی نیز دیدن کرد. با این حساب می‌توان یوروپا را به عنوان یکی از بزرگترین شهربازی های جهان معرفی کرد که گردشگران می‌توانند علاوه بر تفریح و سرگرمی در بازدید از این پارک موضوعی با فرهنگ مردمان اروپا نیز آشنا شوند.

 

اورلند (Orland) در کره جنوبی

orland/ خفن ترین شهربازی های دنیا

اورلند یکی دیگر از عجیب ترین شهربازی های دنیا است که با ده‌ها وسیله بازی ماجراجویانه از گردشگران استقبال خواهد کرد. این پارک دارای ترن هوایی هیجان‌انگیزی بوده و البته ناگفته نماند تجربه سواری‌های شیب دار با قطاری سریع‌السیر از دیگر ویژگی‌هایش محسوب می‌شود و می‌توان آن را به عنوان یکی از معروف ترین شهربازی های دنیا نیز معرفی کرد.

 

شهر بازی باکو در آذربایجان

baku/ شهربازی های خطرناک جهان

در شهربازی شهر باکو قطار ارواح خبیثه‌ (Baku’s gross ghost train) باعث شده است تا این شهربازی به یکی از وحشتناک ترین شهربازی های دنیا تبدیل شود. درواقع همه ما تصوری که از این نوع قطارها داریم شاید اینگونه باشد که فقط کودکان را می‌ترسانند، اما باید بگوییم که داستان این قطار متفاوت است و مهم نیست در چه سنی باشید و اگر بخواهید آن را تجربه کنید، برای یک ماجراجویی در ژانر وحشت باید آماده شوید.

 

شهربازی ماکاسار (Makassar) در اندونزی

شهربازی های مهیج جهان

همان ترن هوایی که همه ما می‌شناسیم در مدلی که بار ترس و وحشتش کمتر است نیز در شهربازی ماکاسار اندونزی پیدا می‌شود. البته در این شهربازی می‌توانید بیش از بیست جاذبه دیدنی را مشاهده کنید. یکی از بخش‌های شهربازی نیز شهر گمشده (Lost City) نام دارد که می‌توانید در آنجا به ماجراجویی بپردازید. همچنین مجیک کرنر (Magic Corner) نیز دیگر بخش در شهربازی ماکاسار اندونزی است که می‌تواند تجربه دنیایی خیالی و سحرانگیز را برایتان رقم بزند. با این حساب شما با سفر به شهربازی ماکاسار تجربه بودن در یکی از شگفت انگیزترین شهربازی های جهان را خواهید داشت.

 

شهربازی فانتا وایلد در چین (Fantawild)

fantawild/ بزرگترین شهربازی های جهان

همچنین بخوانید :

معمولا وقتی اسم تاب به گوش می‌خورد، تاب‌های معمولی که نهایتا یک متر از زمین فاصله دارند در ذهنمان تداعی می‌شوند. اما در شهر بازی فانتا وایلد در شهر چینگ‌دائو اوضاع کاملا متفاوت است؛ چراکه تاب این شهربازی بیش از 5 متر از زمین فاصله خواهد گرفت و تجربه‌ای هیجان‌انگیز را از رفتن به یکی از ترسناک ترین شهربازی های جهان برای گردشگران رقم خواهد زد.

 

رفتن به یک دنیای جادویی ؛ دیزنی لند پاریس

paris-disney-land/ زیباترین شهربازی های جهان

دیزنی لند پاریس یکی از بهترین شهربازی های جهان است و به عنوان مشهورترین پارک تفریحی دنیا نیز شناخته می‌شود. در دیزنی لند می‌توانید سفری به دنیای هیجان‌انگیز انیمیشن‌ها و قصه‌ها داشته باشید و در دنیای «راتولی»، همان موش سرآشپز معروف قدم بزنید. می‌توانید با ترن هوایی «جستجوی نمو» سفری جالب و ماجراجویانه داشته باشد و با جاذبه‌های کلاسیک این شهر بازی نیز آشنا شوید.

 

شهربازی اورلاندو (Orlando) در کالیفرنیا

orlando/ زیباترین شهربازی های جهان

به طور کلی هر شهر بازی معروفی با داشتن یکی از متفاوت‌ترین ترن‌های هوایی در دنیا شناخته می‌شود و به این صورت این مکان‌های تفریحی، لقب خطرناک ترین شهربازی دنیا را می‌گیرند. شهربازی اورلاندو نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و ترن هوایی آن در کنار هیجان و افزایش آدرنالین، می‌تواند تجربه‌ای شگفت‌انگیز را برای بازدیدکنندگان و کسانی که سوار این ترن هوایی می‌شوند، رقم بزند.

 

شهربازی نپال

nepal/ خفن ترین شهربازی های دنیا

اگر بپرسید وحشتناک ترین شهربازی دنیا کجاست، بدون شک شهربازی نپال یکی از آن‌ها خواهد بود. در این شهر بازی چرخ و فلکی با سرعتی سرسام آور وجود دارد که صدای بسیاری از افراد را در می‌آورد و همین موضوع باعث شده است تا شهربازی نپال نیز به یکی از وحشتناک ترین شهربازی های جهان معروف شود.

 

پارک بترسی فان (BatterSea fun) در لندن

عجیب ترین شهربازی دنیا

در پارک بترسی فان لندن یک ترن هوایی به نام بیگ دیپر (Big Dipper) وجود داشت که باعث شده بود این شهر بازی به یکی از شهربازی های ترسناک جهان تبدیل شود. به‌طوری‌که این وسیله بازی در لیست دستگاه‌های مرگبار در شهربازی‌ها نیز قرار گرفت و ارتفاعش 15 متر بود. خوب است بدانید یکی از ماشین‌های این ترن در سال 1972 به عقب سقوط کرد و منجر به حادثه‌ای دلخراش نیز شد و 5 کشته برجای گذاشت و می‌توان از آن به عنوان یکی از حوادث شهربازی های جهان نیز نام برد. با این حال این پارک هم‌اکنون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری لندن نیز شناخته می‌شود.

 

یونیوریال استودیو (Universal Studio) در فلوریدا

universal-studio/ برترین شهربازی های دنیا

یونیورسال استودیو را به نوعی می‌توان یکی از زیباترین شهربازی های جهان و مرکزی برای تفریح، سرگرمی و ماجراجویی معرفی کرد. خوب است بدانید این پارک از جمله مکان‌های دیدنی برای علاقه‌مندان به رمان‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی است. درواقع گردشگران با بازدید از این پارک به دنیایی مجسم شده از داستان‌های معروف تخیلی از هری پاتر گرفته تا فیلم‌هایی همچون ای. تی. (E.T.) موجود فرازمینی یا سیمپسون‌ها سفر می‌کنند. در اینجا می‌توانید با چند اپیزود سیمپسون‌ها آشنا شوید.

 

شهربازی فراری ورلد (Ferrari World)

/Ferrari World/ خفن ترین شهربازی های دنیا

یکی دیگر از مهیج ترین شهربازی های جهان شهربازی فراری ورلد در ابوظبی است که وسایل بازی هیجان‌انگیزی را در خود جای داده است. یکی از وسایل بازی آن فرمولا نام دارد که سرعتش 240 کیلومتر بر ساعت است و باعث شده این شهربازی به یکی از معروف ترین شهربازی های جهان تبدیل شود. قطعا کسانی که سوار وسیله بازی یاد شده می‌شوند، در آینده تعریفی که از ترس و وحشت دارند متفاوت خواهد بود.

 

شهربازی سیکس فلکس (Six Flex Park) در آمریکا

six-flex-park/ شهربازی های مهیج جهان

همچنین بخوانید :

از دیگر شهربازی های مهیج جهان شهربازی سیکس فلکس در آمریکا است. در این شهر بازی یک ترن هوایی قرار دارد که آن را به یکی از خطرناک ترین شهربازی های جهان تبدیل کرده است؛ به‌طوری‌که این ترن هوایی سرعتی بالغ بر 85 کیلومتر در ساعت داشته و ارتفاعش از سطح زمین 30 متر است. بارها در این ترن نیز مشاهده شده که این ماشین از ریل جدا شده و سپس به آن برگشته است. یکی دیگر از موضوعاتی که این ترن باعث شده است شهربازی سیکس فلکس به عجیب ترین شهربازی دنیا معروف شود، جنس چوبی ترن هوایی است. پس با این حساب افراد می‌بایست خیلی با دل و جرات باشند که به چنین وسیله‌ای اعتماد کنند.

 

پارک ارم تهران

eram-park/ شهربازی های ترسناک جهان

شاید برایتان جالب باشد که در لیست شهربازی های وحشتناک جهان پارک ارم تهران نیز مشاهده می‌شود. این موضوع نیز به دلیل وجود ترن هوایی در این پارک است که یکی از هیجان‌انگیزترین ترن‌های هوایی دنیا شناخته می‌شود و احتمالا ریل آن باریک‌ترین ریل ترن هوایی نیز در دنیا باشد. ارتفاع زیاد این ترن هوایی و همچنین تنوع سایر دستگاه‌های بازی باعث شده است تا پارک ارم تهران نیز به عنوان یکی از شهربازی های معروف جهان شناخته شود. با این حساب اگر ترس از ارتفاع و سرعت بالا ندارید، رفتن به پارک ارم فرصت خوبی برای تجربه هیجان در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین اگر می‌خواهید با چند جاذبه گردشگری دیگر از ایران آشنا شوید، خواندن این مقاله را توصیه می‌کنیم.

 


سخن پایانی


حالا که با برترین شهربازی های خطرناک جهان آشنا شدید، شما برایمان از تجربیات خود بگویید؟ آیا تجربه ترس اثرگذاری را از چنین تفریحاتی داشته‌اید یا اینکه کلا سعی می‌کنید در سفرهایتان محتاطانه‌تر عمل کنید و از جاذبه‌های گردشگری دیگری برای اینکه سفری دلنشین را رقم بزنید، استفاده کنید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402