نقد و بررسی فیلم کشتارگاه ؛ تیزر، بازیگران و داستان

بررسی فیلم کشتارگاه
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم کشتارگاه به کارگردانی عباس امینی یکی دیگر از اکران‌های آنلاین در روزهای کرونایی است. در این مقاله بعد از تماشای تیزر و آشنایی با بازیگران، به نقد و بررسی فیلم کشتارگاه می‌پردازیم.

همچنین بخوانید :

عباس امینی پس از ساخت فیلم‌هایی مانند والدراما، هندی و هرمز و من اینجا هستم، فیلم کشتارگاه را در ژانر درام اجتماعی ساخته است. فیلم سینمایی کشتارگاه محصول سال 1398 و به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی است. این فیلم در بخش نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده است. فیلم کشتارگاه از 7 خرداد 1399 به دلیل بسته بودن سینماها به خاطر شیوع ویروس کرونا، به صورت آنلاین در رسانه‌هایی مانند فیلیمو و نماوا اکران شد. با پلازا همراه باشید تا بعد از مرور داستان و آشنایی با بازیگران، به نقد و بررسی فیلم کشتارگاه بپردازیم. در ویدیوی زیر هم می‌توانید تیزر فیلم کشتارگاه را تماشا کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


داستان فیلم کشتارگاه


داستان فیلم کشتارگاه

کشتارگاه در دسته درام‌های اجتماعی قرار می‌گیرد. این فیلم روایتی از مشکلات اجتماعی کشور است و به مسئله قاچاق گوشت و دلار می‌پردازد. بازیگر اصلی کشتارگاه پسری به نام امیر است که به تازگی از فرانسه دیپورت شده است و کاملا ناخواسته به وسیله پدرش درگیر ماجراهایی تازه می‌شود. امیر پس از کمک به متولی، رئیس کشتارگاه برای سر به نیست کردن جنازه‌ها به نوعی نوچه او می‌شود. او به عنوان گماشته در تزریق دلار به بازار و کنترل کردن قیمت وارد بازی متولی می‌شود. در ادامه داستان امیر، متولی را در اختیار خانواده هاشم و دخترش به اسم اسرا قرار می‌دهد تا او را به سزای اعمالش برسانند.

 


بازیگران فیلم کشتارگاه


در ادامه بازیگران فیلم کشتارگاه را معرفی کرده و بیشتر با آنها و کارنامه هنری‌شان آشنا می‌شویم.

 

مانی حقیقی در نقش متولی

نشست خبری فیلم کشتارگاه

مانی حقیقی در این فیلم نقش متولی، صاحب کشتارگاه را بازی می‌کند که در آخر داستان به وسیله خانواده هاشم، انتقام سختی از او گرفته می‌شود.

مانی حقیقی فارغ‌التحصیل کارشناسی فلسفه در سال 1991 از دانشگاه مک گیل است و در سال 1997 کارشناسی ارشد فلسفه را از دانشگاه گلف کانادا گرفته است. او همچنین در سال 2000 کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی از دانشگاه ترنت را در کارنامه تحصیلی خود دارد.

مانی حقیقی نویسنده و کارگردان فیلم‌هایی مانند آبادان، پذیرایی ساده، 50 کیلو آلبالو، اژدها وارد می‌شود، مشغول کارند و خوک است. این هنرمند همچنین نویسنده فیلم چهارشنبه سوری اصغر فرهادی نیز بوده و در درباره الی ایفای نقش کرده است. او همچنین در آسمان محبوب به کارگردانی داریوش مهرجویی و ورود آقایان ممنوع از ساخته‌های رامبد جوان بازی کرده است.

 

باران کوثری در نقش اسرا

باران کوثری / بازیگران فیلم کشتارگاه

اسرا نام دختر هاشم است که به دنبال پدر خود می‌گردد. اسرا نماد زن‌های عرب است. در آخر داستان اسرا از متولی انتقام پدر خود را می‌گیرد.

باران کوثری فرزند جهانگیر الماسی و رخشان بنی اعتماد در کارنامه هنری خود فیلم‌های زیادی را بازی کرده است. در سال 1398 دو فیلم عامه پسند و کشتارگاه را در کارنامه خود دارد. از دیگر فیلم‌های مطرح این روزهای او می‌توان از جاندار، عرق سرد، بی حسی موضعی و بی نامی نام برد.

 

امیرحسین فتحی در نقش امیر

بازیگران فیلم کشتارگاه

امیر کاراکتر اصلی در فیلم کشتارگاه است. او از فرانسه دیپورت شده است و شخصیتی سردرگم دارد. به وسیله شغل پدر وارد داستان متولی، رئیس کشتارگاه می‌شود و درگیر ماجراهایی مانند قاچاق گوشت و دلار است، اما در آخر تلاش دارد برای رهایی از عذاب وجدان، کار درست را انجام دهد.

امیرحسین فتحی، پسر حسن فتحی و متولد سال 72 در تهران است. او فارغ‌التحصیل ممتاز بازیگری از موسسه سینمایی کارنامه است. بازیگری را در فیلم سینمایی کیفر و بعد از آن با فیلم سینمایی پریناز به کارگردانی بهرام بهرامیان آغاز کرده است. او بعد از حضور در سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی به خوبی شناخته شد.

 

حسن پورشیرازی در نقش عبد

دانلود فیلم کشتارگاه

عبد در نقش نگهبان کشتارگاه است و برای حل مشکل خود و رئیس کشتارگاه که از بین بردن سه جنازه است، با پسرش امیر تماس می‌گیرد و او را وارد داستان می‌کند.

حسن پورشیرازی متولد سال 1336 و فارغ‌التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی است و مدرک لیسانس از تئاتر دارد. وی فعالیت خود را با فیلم صف در سال 1363 آغاز کرد و در سال 1388 در فیلم کشتزارهای سپید به کارگردانی محمد رسول اف در ششمین جشنواره دبی جایزه بهترین بازیگر نقش مرد را دریافت کرد. حسن پورشیرازی همچنین در فیلم اخیر خود به نام قسم به کارگردانی محسن تنابنده نیز  نقش خود را بسیار زیبا ایفا کرد.

 


نقد و بررسی فیلم کشتارگاه


فیلم کشتارگاه عباس امینی

فیلم کشتارگاه چهارمین ساخته سینمایی عباس امینی بعد از والدراما، هندی و هرمز و من اینجا هستم است. نویسندگی این فیلم توسط عباس امینی و حسین فرخ‌زاد صورت گرفته است. عباس امینی با فیلم والدراما توانسته است جوایز مختلفی از جشنواره‌های جهانی کسب کند و در جشنواره فیلم برلین نامزد دریافت بهترین فیلم اول بود.

پربازیگرترین فیلم عباس امینی کشتارگاه است. کشتارگاه ماجرای پسری را روایت می‌کند که چند ماه است از فرانسه دیپورت شده و با پدرش وارد یک اتفاق هولناک می‌شود. قسمت‌هایی از این فیلم در شهر آبادان جلوی دوربین رفته است. کارگردان در این فیلم سعی دارد میان مردمان عرب و قاچاق گوشت و دلار ارتباط برقرار کند. اما می‌توان گفت به نوعی نتوانسته است به خوبی مردم جنوب را به تصویر بکشد.

امیر و پدرش عبد وارد داستان رئیس کشتارگاه (متولی) می‌شوند. سه نفر در سردخانه کشتارگاه از بین رفته‌اند که متولی خطای انسانی و بسته شدن در به صورت ناخواسته را مطرح می‌کند. اما در سکانسی دیگر دیده می‌شود که دوربین‌های مدار بسته کشتارگاه نشان می‌دهند که این سه مرد به عمد توسط متولی در سردخانه کشته شده‌اند.

بررسی فیلم کشتارگاه

امیر وارد زندگی متولی می‌شود و به عبارتی نقش نوچه او را دارد. به او کمک می‌کند و متوجه راه ورود دلار و تزریق آن به بازار توسط متولی می‌شود. از طرفی خانواده سه مرد کشته شده در کشتارگاه پیگیر آن‌ها می‌شوند. در نهایت امیر و پدرش عبد که تمام مدت عذاب وجدان و ناراحت قتل این سه نفر هستند، موضوع را به خانواده آن سه نفر می‌گویند.

بعضی از قسمت‌های فیلم برای مخاطب گره گشایی نمی‌شود و در جریان فیلم نمی‌توان فهمید علت قتل این سه نفر توسط متولی چیست و او چرا باید آنها را بکشد؟ از طرفی شخصیت امیر به اندازه کافی درست شکل نگرفته است. امیرحسین فتحی نقش بسیار جدیدی را بازی کرده، اما شخصیت پردازی در این فیلم سینمایی به گونه‌ای ضعیف ارائه شده است.

تیزر فیلم کشتارگاه

در انتها می‌توان گفت فیلم کشتارگاه ارزش دیدن را دارد؛ چراکه تا حدودی برای اولین بار است که به این نوع قاچاق گوشت و تزریق دلار اشاره شده است و از طرفی رنگ فیلم و آهنگ متن آن می‌تواند لحظات خوبی را برای بیننده رقم بزند.

در این مقاله بعد از اشاره به داستان فیلم کشتارگاه و معرفی بازیگران آن، به بررسی فیلم کشتارگاه عباس امینی پرداختیم. آیا شما این اثر را تماشا کرده‌اید؟ اگر بله، می‌توانید در پایین همین صفحه نظرات خودتان را درباره این عنوان با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402