پلازا کار : 9 قدم برای راه اندازی فروشگاه لباس و پوشاک

پلازا کار : 9 قدم برای راه اندازی فروشگاه لباس و پوشاک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارید؟ راه اندازی فروشگاه لباس می‌تواند گزینه خوبی باشد. با مقاله 9 قدم برای راه اندازی فروشگاه لباس و پوشاک با ما همراه باشید.

لباس یکی از نیازهای روزمره افراد جامعه است. بازار کار آن همواره وجود داشته و همین امر باعث به وجود آمدن فرصت‌های شغلی زیادی در زمینه فروش پوشاک می‌شود. خبر خوب این است که خصوصا با راه اندازی مانتو فروشی یا راه اندازی بوتیک دخترانه می‌توانید به درآمد بالایی برسید. در ادامه به تشریح مراحل لازم برای راه اندازی فروشگاه لباس و پوشاک می‌پردازیم. در این مقاله از پلازامگ با معرفی 9 قدم برای راه اندازی فروشگاه لباس و پوشاک با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • 9 قدم برای راه اندازی فروشگاه لباس و پوشاک
    • قدم اول: برای تجارت خود برنامه ریزی کنید
    • قدم دوم: ثبت قانونی فروشگاه لباس و پوشاک
    • قدم سوم: مالیات خود را بپردازید
    • قدم چهارم: برای فروشگاه لباس و پوشاک خود حساب و کارتی جداگانه داشته باشید
    • قدم پنجم: محاسبات تجاری خود را تنظیم کنید
    • قدم ششم: دریافت مجوزهای لازم
    • قدم هفتم: از بیمه استفاده کنید
    • قدم هشتم: نام تجاری خود را به دیگران بشناسانید
    • قدم نهم: در فضای مجازی حضور داشته باشید

 


9 قدم برای راه اندازی فروشگاه لباس و پوشاک


راه اندازی فروشگاه لباس

حالا که ایده مناسب برای کسب و کار خود را یافته‌اید و آماده‌اید تا قدم بعدی را بردارید، باید بدانید که برای راه اندازی کسب و کار خود به چیزی بیشتر از گرفتن مجوزهای لازم نیاز دارید. ما برای راهنمایی شما در این مسیر این مقاله را تهیه کرده‌ایم تا راه اندازی بوتیک را برایتان ساده‌تر کرده و فوت و فن لباس فروشی را به شما بیاموزیم. این مقاله با آموزش راه اندازی بوتیک به شما کمک می‌کند که برای تجارت خود به خوبی برنامه‌ریزی کرده، آن را ثبت کرده، مطابق با قوانین پیش بروید و از هزینه راه اندازی مغازه لباس فروشی با خبر شوید. پس اگر می‌خواهید به این سوال که «چگونه یک بوتیک راه اندازی کنیم» پاسخ دهید، با ما همراه باشید.

 

قدم اول: برای تجارت خود برنامه ریزی کنید

راه اندازی مغازه بوتیک

قدم اول در راه اندازی فروشگاه لباس، برنامه‌ریزی است. داشتن برنامه‌ریزی روشن و دقیق برای یک کارآفرین بسیار مهم است. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا مراحل مهم و مشخص راه اندازی کسب و کار خود که در این مورد راه اندازی مغازه بوتیک است را ترسیم کرده و ناشناخته‌های آن را کشف کنید.

هزینه راه اندازی بوتیک لباس بسته به موقعیت مکانی انتخابی و اندازه آن برای رهن یا اجاره و یا حتی خرید متفاوت است؛ البته علاوه بر این باید هزینه‌های جاری نظیر اجاره بها، قبوض، مالیات، هزینه‌های گرفتن مجوز، تبلیغات، هزینه کارتخوان و… را نیز به آن اضافه کنیم. برای تامین کالا، طراحی و چیدمان و استخدام کارکنان نیز نیاز به سرمایه دارید. فراموش نکنید که تمام این هزینه‌ها با توجه به نوع، کیفیت خدمات و محصولات متغیر خواهد بود. برای مثال هزینه راه اندازی بوتیک مردانه با هزینه راه اندازی مغازه لباس زنانه یا با راه اندازی فروشگاه لباس بچه متفاوت است. بازار هدف بوتیک خود را با انتخاب نوع لباسی که قصد فروش آن را دارید انتخاب می‌کنید، اما باید اطلاعات پایه‌ای درباره جذب انواع خریداران نیز بدانید.

پس از راه اندازی مغازه لباس فروشی می‌توانید با یافتن پاسخ سوال «لباس عمده از کجا بخرم» لباس‌ها را با کمترین قیمت خریده و سپس با اضافه کردن درصدی میان 50 تا 65 روی قیمت خرید، درصد سود فروش پوشاک را تعیین کنید. با راه اندازی فروشگاه لباس می‌توانید میزان درآمد متغیری از روزانه 1 میلیون تا حتی 300 میلیون داشته باشید؛ البته این درآمد به متغیرهای بسیاری از جمله مناسبت‌ها، کیفیت و برند اجناس بستگی دارد. می‌توانید با کوچک کردن کسب و کار خود و یا آنلاین کردن بوتیک، هزینه‌ها را کمتر و سود را بالاتر ببرید. ضمنا به یاد داشته باشید که نام مناسبی برای بوتیک خود انتخاب کنید.

 

قدم دوم: ثبت قانونی فروشگاه لباس و پوشاک

راه اندازی بوتیک دخترانه

می‌توانید نام تجاری خاصی برای خود انتخاب کرده و آن را ثبت کنید. ثبت نام تجاری موجب می‌شود تا بتوانید به راحتی محصولات خود را معرفی کرده، ویژگی‌های مختلف آن را بیان کرده و در عرصه رقابت تجاری بتوانید خود را نسبت به دیگران متمایز کنید و در نتیجه امکان سوءاستفاده دیگران از محصولات خود را از بین ببرید. همین ویژگی‌ها باعث می‌شود محصول در بازار شناخته شده و به شهرت برسند. در کنار علامت تجاری، لوگو نیز می‌تواند در این زمینه کمک شایانی برای بقا و شناخته شدن یک برند باشد. با وجود یک برند ثبت شده، بازاریابی و به شهرت رساندن محصولات نیز میسر می‌شود.

برای انجام این کار می‌توانید پس از اسکن مدارک و انجام مراحل اینترنتی از طریق سامانه اینترنتی مخصوص آن اقدام به ثبت برند کنید. این سامانه جهت ثبت علائم تجاری در نظر گرفته شده و پیگیری‌های مربوط به اظهارنامه نیز از طریق همین سامانه، بخش ثبت انواع درخواست (رفع نقص، پرداخت حق‌الثبت، تمدید، انتقال و…) امکان پذیر است.

 

قدم سوم: مالیات خود را بپردازید

فوت و فن لباس فروشی

صاحبان مشاغل آزاد باید برای دریافت کد اقتصادی خود اقدام کرده و با پر کردن اظهارنامه مالیاتی، مالیات خود را بپردازند. با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور می‌توانید از طریق ثبت نام الکترونیکی کد اقتصادی خود را دریافت کرده، خلاصه پرونده مالیاتی خود را دیده و از امضای الکترونیکی خود استفاده کرده و با مراجعه به قسمت اظهارنامه الکترونیکی، مالیات خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنید.

 

قدم چهارم: برای فروشگاه لباس و پوشاک خود حساب و کارتی جداگانه داشته باشید

استفاده از حساب های بانکی جداگانه برای محافظت از دارایی‌های شخصیتان ضروری است. وقتی حساب شخصی و تجاریتان با هم یکی باشد، دارایی‌های شخصیتان نظیر ماشین و خانه در صورت شکایت از شما در خطر خواهند بود. حسابی جداگانه برای فروشگاه خود باز کنید تا دارایی‌های شخصی خود را از دارایی‌های تجاریتان جدا کنید. این کار محاسبات و عملیات مالیاتی‌تان را نیز آسان‌تر می‌کند.

کارت اعتباری‌ای مخصوص حساب تجاری خود تهیه کنید تا بتوانید مخارج شخصی و تجاری خود را جدا کرده و گردش مالی کسب و کار خود را برای افزایش سرمایه در آینده ببینید.

 

قدم پنجم: محاسبات تجاری خود را تنظیم کنید

راه اندازی مانتو فروشی

ثبت هزینه‌ها و منابع درآمد برای درک عملکرد مالی کسب و کارتان اهمیت بالایی دارد. محاسبات دقیق امور مالی فروشگاه می‌تواند به محاسبه ساده‌تر مالیاتتان نیز کمک کند.

 

قدم ششم: دریافت مجوزهای لازم

راه اندازی فروشگاه لباس نیز مانند سایر کسب و کارها نیاز به دریافت مجوز از اتحادیه صنفی دارد که با مراجعه به دفاتر مربوطه می‌توانید آن را دریافت کنید. شرایط دریافت مجوز از اتحادیه فروشندگان پوشاک به شرح زیر است:

  • اصل هرگونه قرارداد عادی یا رسمی به نام متقاضی 1 برگ
  • فتوکپی سند ملک یا سند اجاره رسمی قبلی (در صورت مالک بودن متقاضی، ارائه اصل و کپی سند مالکیت و بنچاق نیز الزامی است)
  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت پایان خدمت (متولدین 1344 به بالا)
  • عکس 4*3 جدید 3 قطعه (پشت نویسی شده)
  • اصل کارت ملی
  • تاييديه کد پستی واحد صنفی با نشانی صحیح از اداره پست منطقه (تذکر: حضور شخص متقاضی پروانه کسب جهت تشکیل پرونده الزامی‌ست)

 

قدم هفتم: از بیمه استفاده کنید

لباس عمده از کجا بخرم

برای فروشگاه خود می‌توانید از خدمات بیمه آتش سوزی و برای خود از خدمات بیمه مشاغل و یا هر نوع بیمه دیگری که در شغل خود نیاز دارید استفاده کنید. اگر کارکنانی را برای فروشگاه خود استخدام می‌کنید، بسته به نوع استخدام می‌توانید آنها را تحت پوشش بیمه قرار دهید.

می‌توانید با استفاده از روش‌هایی همچون ارائه کوپن‌های مختلف و یا هدایای کوچک مشتریان جدید را به بوتیک خود جذب کرده و تمایل آنها را برای دوباره آمدن به بوتیک خود بیشتر کنید. با ترغیب مشتریان خود به دادن شماره تماس یا راهی ارتباطی می‌توانید آنها را از اخبار جدید بوتیک خود از طریق ایمیل، پیامک، اپلیکیشن‌های تخفیف و… مطلع کنید.

 

قدم هشتم: نام تجاری خود را به دیگران بشناسانید

راه اندازی بوتیک دخترانه

نام تجاری شما نشان دهنده محصولات شما و کیفیت آنهاست و مردم شما را با آن خواهند شناخت. علاوه بر آن یک نام تجاری به شما کمک می‌کند تا در میان رقیبان خود شناخته شوید. روش‌های زیادی برای تبلیغ و بازاریابی بوتیک وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به روش‌های سنتی مثل تراکت اشاره کرد که هم برای تبلیغ خانه به خانه مشتریان خاص و هم برای عابرین خیابان کاربرد خواهد داشت.

ویترین را برای جذب مشتریانی که از کنار فروشگاهتان در گذرند جذاب بچینید. تبلیغات رادیویی نیز برای کسانی که رانندگی می‌کنند یا زمان زیادی را در ماشین صرف گوش دادن به رادیو می‌کنند، مناسب است. با این حال نباید اهمیت وجود وبسایت و صفحه خاص فروشگاه خود در شبکه‌های مجازی را فراموش کنید. بسیاری از مشتریان شما را قشر جوان جامعه تشکیل می‌دهند و آنها نیز ارتباط آنلاین با شما را به انواع ارتباطات دیگر بیشتر ترجیح می‌دهند. از این طریق می‌توانید جدیدترین کارهای خود را در قالب عکس به نمایش گذاشته و هشتگ مخصوص فروشگاه خود را داشته باشید.

 

قدم نهم: در فضای مجازی حضور داشته باشید

هزینه راه اندازی یک بوتیک

مشتریان فروشگاه شما می‌توانند با مشاهده وبسایتتان با فروشگاه و برند شما و همچنین با محصولاتی که ارائه می‌کنید بیشتر آشنا شوند. علاوه بر این می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید.

در این مقاله نحوه راه اندازی یک بوتیک را در 9 قدم به شما توضیح دادیم و از هزینه‌های موجود و مجوزهای لازمه برایتان گفتیم. شما هزینه راه اندازی یک بوتیک را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ به نظر شما برای راه اندازی فروشگاه لباس کودک چه مراحلی لازم بوده و چقدر با مراحل ذکر شده در این مقاله متفاوت است؟

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 280 میلیون دلار
    Free Guy
    اکران: 13 آگوست 2021
  • 273 میلیون دلار
    Shang-Chi
    اکران: 03 سپتامبر 2021
  • 203 میلیون دلار
    Jungle Cruise
    اکران: 30 جولای 2021
  • 94 میلیون دلار
    PAW Patrol: The Movie
    اکران: 20 آگوست 2021
  • 64 میلیون دلار
    Candyman
    اکران: 27 آگوست 2021
  • 45 میلیون دلار
    Dont Breathe 2
    اکران: 13 آگوست 2021
  • 16.5 میلیون دلار
    Malignant
    اکران: 10 سپتامبر 2021
  • 1.63 میلیارد تومان
    خورشید
    اکران: 27 آبان 1400
  • 1.45 میلیارد تومان
    هفته‌ای یک بار آدم باش
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 980 میلیون دلار
    تک خال
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 257.43 میلیون تومان
    پیشی میشی
    اکران: 08 مهر 1400
  • 184 میلیون تومان
    خون شد
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 90 میلیون تومان
    لاله
    اکران: 27 اسفند 1399
  • 84 میلیون تومان
    آقای سانسور
    اکران: 26 شهریور 1400
  • 11.7 میلیون تومان
    دینامیت
    اکران: 10 تیر 1400
plaza-ads