با 10 شغل تابستانی برای دانش آموزان آشنا شوید (کارهای تابستانی)

شغل تابستانی برای دانش آموزان / کار تابستانی برای دانش آموزان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با رسیدن فصل تابستان و پایان امتحانات، دانش آموزان اوقات فراغت زیادی دارند و بهترین زمان برای انجام مشاغل تابستانی و کسب درآمد است. در ادامه 10 شغل تابستانی برای دانش آموزان را به شما معرفی خواهیم کرد.

دانش‌آموزان هم می‌توانند کار کنند. در کشورهای مختلف دنیا، برای آموزش مهارت و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در نوجوانان، مشاغلی ویژه این قشر در نظر گرفته شده است. اکثر این مشاغل در ایام تعطیلات تابستان به دانش‌آموزان پیشنهاد می‌شوند. شغل تابستانی برای دانش آموزان باید به گونه‌ای باشد که به روح و جسم آنها آسیبی وارد نکند و بیشتر جنبه آموزش داشته باشد، نه کسب درآمد واقعی. با این حال در کشور ما ایران هم شغل‌هایی وجود دارند که دانش‌آموزان می‌توانند در تعطیلات تابستان به آنها مشغول شوند. قصد داریم در ادامه 10 شغل تابستانی برای دانش آموزان را به شما معرفی کنیم. همراه پلازا باشید.

در ویدیوی زیر با «10 شغل تابستانی» آشنا شوید:

10 شغل تابستانی برای دانش آموزان (کارهای تابستانی)

کار کردن در مکانیکی و نجاری برای پسران و خیاطی و آرایشگری برای دختران همیشه جزو اولین پیشنهادات شغل تابستانی برای دانش آموزان در ایران بوده است. اما شغل‌های بهتری هم وجود دارند که در ادامه با 10 مورد از آنها آشنا می‌شویم.

1. باغبانی و کشاورزی

کار تابستانی برای دانش آموزان دختر / کار تابستانه برای دانش آموزان

  • مهارت‌های مورد نیاز: باغبانی، کشاورزی، توان بدنی و سحرخیزی

حتما در فیلم‌های خارجی با این صحنه روبه‌رو شده‌اید که یک نوجوان در حال کوتاه کردن چمن‌های حیاط است. در کشورهای دیگر به دانش‌آموزان چنین شغل‌هایی پیشنهاد می‌شود، اما در ایران خبری از این پیشنهادات نیست. باغبانی و کشاورزی از جمله کارهایی است که در تعطیلات تابستانی می‌توان انجام داد. اگر باغچه یا زمین کوچکی دارید می‌توانید از طریق کاشت میوه و سبزیجات مختلف کسب درآمد کنید. باغبانی و کشاورزی برای آن دسته از نوجوانانی که عاشق طبیعت، محیط زیست و وقت‌گذرانی در محیط‌های خارج از خانه هستند بسیار لذت‌بخش است. می‌توانید با کاشت فلفل یا گوجه شروع کنید تا در عرض یک تا دو ماه به محصول نهایی برسید و بتوانید از آن کسب درآمد کنید.

از سوی دیگر بسیاری از مردم وقت ندارند باغچه یا گل‌های حیاط خود را هرس کنند. در فصل تابستان موقعیت بسیار خوبی برای دانش آموزان و نوجوانان مهیا می‌شود تا بتوانند با رسیدگی به باغچه‌ها و گیاهان این افراد کسب درآمد کنند.

2. فروشندگی

شغل های تابستانی برای کودکان / شغل های تابستانی برای نوجوانان

  • مهارت‌های مورد نیاز: روابط عمومی بالا، توانایی حسابرسی، خوشرویی

یکی دیگر از شغل های تابستانی برای دانش آموزان، فروشندگی است. فروشندگی برای آن دسته از نوجوانانی که روابط اجتماعی خوبی دارند گزینه مناسبی است. از جمله کارهایی که در زیر مجموعه فروشندگی قرار می‌گیرند می‌توانیم به فهرست‌برداری کردن از لیست محصولات، پر کردن قفسه‌های فروشگاه، نشان دادن محصولات مغازه به مشتریان، ارائه سرویس به مشتریان و صندوقداری اشاره کنیم. شما می‌توانید با سوپرمارکت محل زندگی خود صحبت کنید و برای یک دوره سه ماهه در تابستان در آنجا کار کنید.

3. نگهداری از گل ها و حیوانات خانگی

بهترین شغل در تابستان برای نوجوانان

  • مهارت‌های مورد نیاز: حوصله، اطلاعات در خصوص حیوانات خانگی یا گیاهان

نگهداری از گل‌ها و حیوانات خانگی نیز کار نیمه وقت برای دانش آموزان محسوب می‌شود. اگرچه این شغل تابستانی برای دانش آموزان در ایران خیلی طرفدار ندارد، اما ممکن است در اطرافیان شما کسانی وجود داشته باشند که حیوان خانگی یا گل‌های فراوان نگهداری کنند. بسیاری از مردم در فصل تابستان به سفر می‌روند، ولی اگر شما نزدیک خانه این افراد زندگی می‌کنید یا با چنین کسانی آشنایی دارید، می‌توانید در ازای گرفتن دستمزد از گیاهان یا حیوانات خانگی آن‌ها نگهداری کنید. البته باید از همان ابتدا وظایفی که به شما محول شده است را بشناسید یا کارهایی که قرار است انجام دهید را برای مشتری خود شرح دهید تا انتظارات هر دو طرف مشخص باشد.

4. خدمات مربوط به کامپیوتر و موبایل

کار نیمه وقت برای دانش آموزان

  • مهارت‌های مورد نیاز: آشنایی به کامپیوتر و موبایل

خدمات مربوط به کامپیوتر و موبایل نیز می‌تواند از جمله شغل های تابستانی برای نوجوانان باشد. امروزه همه کارها با تکنولوژی سر و کار دارد. بسته به مهارتتان در کار کردن با کامپیوتر می‌توانید کارهای مختلفی در این حوزه بیابید. از جمله این مشاغل می‌توان به برنامه‌نویسی، فریلنسری، برنامه‌نویس اپلیکیشن و… اشاره کرد. حتی می‌توانید به افراد مسنی که در نزدیکی شما زندگی می‌کنند و طرز استفاده از کامپیوتر یا اپلیکیشن‌های مختلف تلفن همراهشان را نمی‌دانند، کمک کنید و در ازای این آموزش از آن‌ها مزد دریافت کنید.

حتی اگر تخصص زیادی در زمینه کامپیوتر ندارید، ولی با شبکه‌های اجتماعی و بستر مربوط به آن‌ها آشنایی دارید، می‌توانید به افرادی که نیازمند ساخت و گسترش پیج اینستاگرام و… هستند پیشنهاد دهید که برایشان کار کنید.

5. پرستار بچه

کار های تابستانی برای نوجوانان

  • مهارت‌های مورد نیاز: توانایی ارتباط با کودکان، علاقه به کودکان، داشتن اطلاعات درباره کودکان

بهترین شغل در تابستان برای نوجوانان، پرستاری از بچه‌هاست. فصل تابستان بهترین فصل برای آن دسته از نوجوانانی است که به نگهداری از کودکان علاقه دارند؛ چون والدین شاغل زیادی هستند که در این فصل نمی‌توانند در ساعات کاری از کودکان خود نگه‌داری کنند. البته چنین شغلی به درد نوجوانانی می‌خورد که مسئولیت‌پذیری بالایی داشته باشند و در عین حال صبور باشند. چنین موقعیتی برای دانش آموزانی که قصد دارند در آینده به مشاغلی مانند تدریس، نگهداری از کودکان و انواع دیگر مشاغل مرتبط با آن‌ها بپردازند، بسیار مناسب است.

6. مراقبت از خانه همسایگان یا نزدیکان

شغل تابستانی برای دانش آموزان

  • مهارت‌های مورد نیاز: توانایی انجام کارهای خانه، شجاعت

مراقبت از خانه همسایگان یا نزدیکان می‌تواند از دیگر شغل های تابستانی برای کودکان و نوجوانان باشد. اگرچه کودکان و نوجوانانی هستند که حتی مرتب کردن تختخواب برایشان کار سختی است، ولی در عین حال دسته دیگری از این گروه سنی به خانه‌داری علاقه دارند. داشتن چنین شغلی به مسئولیت‌پذیری و پیشرفت مهارت‌های مدیریتی این افراد کمک می‌کند. می‌توانید با مراقبت از خانه آشنایان و همسایگانتان که به سفر رفته‌اند، هم به ارتقای این صفات کمک کرده و هم کسب درآمد کنید.

7. تدریس خصوصی

کار تابستانی برای دانش آموزان

  • مهارت‌های مورد نیاز: توانایی تدریس، تسلط به درس یا یک هنر

می‌توانید به کودکان نقاشی یاد بدهید یا درس‌های سال بعد مدرسه را به آن‌ها تدریس کنید. تدریس خصوصی از دیگر کار های تابستانی برای دانش آموزان است. فصل تابستان فرصتی مناسب برای دانش آموزانی است که به تدریس علاقه‌مندند. بچه‌های زیادی هستند که باید در فصل تابستان به مرور و یادگیری دوباره دروس بپردازند. می‌توانید با تدریس خصوصی دروسی که اشکال دارند، علاوه بر کسب درآمد، به آن‌ها نیز کمک کنید تا به هدف دلخواهشان رسیده و پیشرفت کنند.

8. کارهای خانگی

شغل تابستانی برای دانش آموزان

  • مهارت‌های مورد نیاز: داشتن اطلاعات در خصوص انجام کارهای خانگی

ترشی درست کنید! سبزی خرد کنید و بفروشید! مربای توت فرنگی بپزید! اینها همگی جزو مشاغل خانگی محسوب می‌شوند. کار خانگی می‌تواند گزینه مناسبی به عنوان کار تابستانی برای دانش آموزان دختر محسوب شود. فصل تابستان فرصت مناسبی برای انجام کارهای خانگی مختلف و کسب درآمد از طریق آن است؛ کارهایی از جمله پاک کردن باقالا و بسته‌بندی کردن آن، تهیه آبغوره و آبلیمو، درست کردن رب، ترشی‌جات مختلف و مرباهای خانگی و غیره. با انجام چنین کارهایی علاوه بر این که مسئولیت‌پذیری و مهارت شما بالا می‌رود، با سرگرم شدن و گرفتن دستمزد، روحیه و انگیزه‌تان هم بهتر خواهد شد.

9. پیک سوپرمارکت ها و مغازه های محله

کار تابستانی برای دانش آموزان

  • مهارت‌های مورد نیاز: دوچرخه‌سواری، مسئولیت‌پذیری

با دوچرخه به عنوان پیک رستوران یا سوپرمارکت محل زندگی خود کار کنید! پیک سوپرمارکت‌ها و مغازه‌های محله گزینه‌ای مناسب به عنوان کار تابستانی برای دانش آموزان پسر است. این روزها سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها با استفاده از تماس تلفنی سفارشات مشتریان را دریافت می‌کنند و سپس از طریق پیک، سفارشات آن‌ها را برایشان می‌فرستند. در فصل تابستان دانش آموزان می‌توانند برای مغازه‌ها و سوپرمارکت‌هایی که نیاز به پیک دارند، کار کنند و از آن‌ها دستمزد بگیرند. یکی از امتیازات دیگر چنین کاری نیز آشنایی با افراد محله است. در ضمن ارتباط اجتماعی فرد هم تقویت می‌شود.

10. راهنمای اسکان مسافران

شغل های تابستانی برای دانش آموزان

  • مهارت‌های مورد نیاز: تسلط به مکان‌های گردشگری و محل‌های اسکان شهر، روابط عمومی بالا

راهنمای اسکان مسافران نیز می‌تواند به عنوان کار تابستانه برای دانش آموزان، گزینه خوبی باشد. در شهرهای توریستی، افراد زیادی هستند که خانه یا ویلاهایشان را به مسافران اجاره می‌دهند تا هم مسافران شهرشان بتوانند راحت‌تر مکانی برای خواب و استراحت پیدا کنند و هم خود این افراد مالک، درآمد فصلی داشته باشند. نوجوانان می‌توانند با یافتن این افراد و عقد قرارداد با آن‌ها، اماکنشان را به مسافران نشان داده و پس از توافق طرفین، درصدی از مبلغ اجاره را به عنوان دستمزد دریافت کنند.

در این مطلب به دوازده شغل تابستانی برای دانش آموزان اشاره کردیم. آیا شما تا به حال تجربه‌ای در مشاغل تابستانی داشته‌اید؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را در قسمت پایین با ما و دیگر خوانندگان مجله به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران8 دیدگاه
avatar
عرشیا
.
23 تیر 1401، 19:38
پاسخ
0
3
عالی ولی یک سوالی داشتم من 14 سالمه و میخواستم بپرسم وقتی گیاهی رو پرورش دادیم چطور میتونیم ازش کسب درامد کنیم؟ مثلا گوجه رو پرورش دادیم چطور ازش کسب درامد کنیم؟
avatar
سلام
.
19 خرداد 1401، 16:03
پاسخ
40
7
سلام وقت بخیر. بعضی از تصاویر مانند پرستار بچه یا دیگر تصاویر که عکس خانم هایی در اونها هست، کمی پوشش نامناسبی دارند، لطفا عوض و رسیدگی شود. ممنون./
avatar
ناشناسم
.
03 خرداد 1402، 18:21
پاسخ
0
0
@سلام
وایییییی 🤦🏼خیلی بده 😂
avatar
مسعود
.
05 مرداد 1400، 13:26
پاسخ
0
2
خیلی خوب بود ممنونم از پیشنهاد های شما
avatar
Someone
.
19 آبان 1399، 19:21
پاسخ
3
22
متاسفم از حجم جنسیت زدگی یعنی چه دختر ها کار خانگی کنند و برای پسر ها کار های مکانیکی پیشنهاد می دید کار خانگی کار دختر وظیفه آنان نیست حالم بهم خورد
avatar
هم
.
12 مرداد 1401، 17:07
پاسخ
1
3
@Someone
خوشت میاد از حمالی خب برو کار کن کسی جلوتو گرفته مگه
avatar
ایمان
.
06 تیر 1401، 12:20
پاسخ
2
1
@Someone
خاااااااک بر سرت
avatar
............
.
19 خرداد 1401، 16:04
پاسخ
1
1
@Someone
سلام دوست عزیز. به هرحال پیشنهادات هست.
avatar
ناشناس
.
20 اردیبهشت 1400، 01:02
پاسخ
6
6
@Someone
خب اگه میتونی و توانش رو داری یرو کار مکانیکی انجام بده در ضمن اینا همه پیشنهاد بود واقعا از اینجور ادما که سریع بحث جنسیت زدگی رو وسط میکشن بدم میاد
avatar
ناشناس
.
31 مرداد 1399، 11:53
پاسخ
2
1
واقعا عالی بود ممنونم
avatar
لعیا خیام باشی
.
17 شهریور 1399، 13:24
پاسخ
1
1
@ناشناس
خوشحالم که مطلب رو دوست داشتید :)
نمایش 3 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402