مقایسه و بررسی ساعت آمازفیت GTS و GTR ؛ کدامیک بهتر است؟

ساعت هوشمند شیائومی آمازفیت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ساعت آمازفیت GTS و ساعت آمازفیت GTR دو ساعت هوشمند شیائومی هستند که در این مطلب به مقایسه و بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

اگر به دنبال یک ساعت هوشمند مقرون به صرفه می‌گردید، انتخاب بین دو محصول از کمپانی چینی شیائومی یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است. ساعت آمازفیت GTS و ساعت آمازفیت GTR دو ساعت هوشمند ارزان قیمت از این کمپانی هستند که علیرغم قیمت مناسب، ویژگی‌های زیادی را شامل شده و امکانات و گزینه‌های زیادی را ارائه می‌کنند. به همین دلیل، این مطلب را بهانه قرار دادیم تا به بررسی و مقایسه این دو ساعت هوشمند شیائومی بپردازیم. در ادامه با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


مقایسه و بررسی ساعت آمازفیت GTS و GTR


دو ساعت آمازفیت GTS و ساعت آمازفیت GTR از دو طراحی متفاوت و در عین حال زیبا بهره می‌گیرند که هر دو آن‌ها را یک ساعت بالا رده جلوه می‌دهد، درحالی که قیمت این دو ساعت حدود 100 دلار است. اما کدام یکی از این ساعت‌ها برای شما مناسب‌تر است؟ چه چیزی باعث شده است که ساعت آمازفیت GTR از ساعت آمازفیت GTS قیمت بیشتری داشته باشد؟ به همه این سوالات در مقایسه پیش رو پاسخ داده خواهد شد.

 

جدول مشخصات

ساعت امازفیت Gts

مشخصات ساعت‌های هوشمند مهم‌ترین عامل برای تعیین برتری و مقایسه آن‌ها است. به همین دلیل در اولین قسمت از مقایسه ساعت Amazfit GTR و آمازفیت جی تی اس، مهم‌ترین مشخصات این دو ساعت را در جدول زیر فهرست کرده‌ایم.

مشخصاتساعت آمازفیت GTSساعت آمازفیت GTR
ضخامت صفحه9.4 میلی‌متر10.75 میلی‌متر
وزن25.5 گرم36 گرم
نمایشگرAMOLEDAMOLED
مقاومت در مقابل آبدارد – استاندارد 5ATMدارد – استاندارد 5ATM
سیستم‌های تحت پشتیبانیاندروید 5.0 و بالاتر، iOS 10.0 و بالاتراندروید 5.0 و بالاتر، iOS 10.0 و بالاتر
عمر باتری14 روز24 روز
جی پی اس داخلیدارددارد
سنسورهاشتاب سنج

سنسور جاذبه

فشار سنج

سنسور نور محیط

سنسور فشار هوا

شمارنده ضربان قلب اپتیکال

شتاب سنج

سنسور جاذبه

فشار سنج

سنسور نور محیط

سنسور فشار هوا

شمارنده ضربان قلب اپتیکال

قیمتحدود 107 دلارحدود 128 دلار

 

طراحی

بررسی آمازفیت gts

اگر ساعت هوشمندی زیبا و خوش استایل می‌خواهید، هر دو ساعت آمازفیت GTS و ساعت Amazfit GTR از این نظر شما را نا امید نخواهند کرد. ساعت آمازفیت GTS یک صفحه مستطیلی دارد و به لطف طراحی باریک، ظاهری چشم‌نواز را به خود گرفته است. تنها یک دکمه در سمت راست ساعت آمازفیت GTS قرار دارد که به عنوان دکمه Home عمل می‌کند. بعلاوه، بند سیلیکونی این ساعت نیز از مواد اولیه مرغوب ساخته شده و از راحتی خاصی برخوردار است که حتی با پوشیدن مداوم آن نیز هیچ احساس خستگی گریبانگیر مچتان نخواهد شد.

ساعت آمازفیت GTR

از طرف دیگر، ساعت آمازفیت GTR یک صفحه دایره‌ای، چیزی نزدیک به گلکسی واچ سامسونگ را شامل می‌شود که توسط حاشیه سرامیکی احاطه شده است. با اینکه این حاشیه به زیبایی ساعت می‌افزاید، اما اگر مراقب نباشید، امکان خش افتادن آن بسیار زیاد است. ترکیب حاشیه دور صفحه و دو دکمه کناری ظاهری کلاسیک به ساعت آمازفیت GTR می‌دهند. این ساعت در دو اندازه 42 میلی‌متری و 47 میلی‌متری عرضه می‌شود.

جنس صفحه هردو ساعت آمازفیت از گوریلا گلس بوده و به کارگیری این استاندارد در ساعت‌ها می‌تواند خیال ما را بابت خش، خراش و سایر آسیب‌های احتمالی راحت کند.

 

نمایشگر

آمازفیت جی تی اس

هردو ساعت آمازفیت جی تی اس و جی تی آر به نمایشگرهای AMOLED مجهز هستند که از وضوح، تناسب و کیفیت رنگی خوبی برخوردار بوده و از ویژگی همیشه روشن بودن نمایشگر (Always-on Display) پشتیبانی می‌کنند.

همچنین بخوانید :

از نظر اندازه و اعداد و ارقام، نمایشگر AMOLED ساعت هوشمند شیائومی آمازفیت GTS اندازه‌ای برابر با 1.65 اینچ داشته که تراکم پیکسلی 341 پیکسل بر اینچ را شامل می‌شود. این درحالی است که GTR به یک نمایشگر 1.39 اینچی با تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ مجهز است. بنابراین، همانطور که احتمالا متوجه شدید هردو این ساعت‌های هوشمند از نمایشگری با کیفیت و هم رده بهره می‌برند و در این مورد نمی‌توان هیچ کدام از آن‌ها را بر دیگری برتر دانست.

ویژگی Always-on Display ساعت‌ها نیز به ما این اجازه را می‌دهد که بدون روشن کردن گوشی زمان را چک کنیم. بعلاوه، هر دو ساعت آمازفیت GTS و ساعت آمازفیت GTR به حسگر نور محیط مجهز هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد نور صفحه نمایش را با نور محیط تنظیم کنند که این کار سبب کاهش مصرف باتری توسط ساعت‌ها می‌شود.

 

قابلیت های ورزشی و ردگیری

مشخصات ساعت amazfit

با بررسی ساعت Amazfit GTS و ساعت Amazfit GTR متوجه خواهیم شد که این دو ساعت از قابلیت‌های مشابهی بهره می‌برند که اول از همه به این شباهت‌ها اشاره خواهیم کرد. هردو ساعت تعداد قدم‌ها، مسافت طی شده و کالری‌های سوزانده شده را اندازه می‌گیرند و همچنین می‌توانند ارتفاع و فشار هوا موقعیت شما را نمایش دهند. بعلاوه، هردو ساعت هوشمند شیائومی دسترسی آسان به تعداد ضربان قلب و رهگیر خواب را فراهم می‌آورند.

ساعت‌های آمازفیت GTS و GTR دوازده حالت ورزشی مختلف را شامل می‌شوند و قادرند با کمک جی پی اس داخلی، فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده روی، شنا و دویدن شما را ردگیری کنند. بعلاوه، اگر برای مدت زیادی در جای خود ساکن بمانید، ساعت‌ها به شما پیشنهاد خواهند داد که بلند شوید و کمی قدم بزنید. دقت اندازه‌گیری‌ها و ردگیری‌های این دو ساعت بسیار دقیق بوده و اشتباهاتی که در برخی از ساعت‌های ورزشی رایج است در آن‌ها دیده نمی‌شود.

بررسی ساعت amazfit gts

ساعت آمازفیت GTS و ساعت آمازفیت GTR همچنین این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که مدل صفحه نمایش ساعت خود را انتخاب کرده و همچنین تصویر پس زمینه دلخواه خود را تنظیم کنید.

از نظر ویژگی‌های هوشمند اما دو ساعت آمازفیت حرف زیادی برای گفتن ندارند. درحالی که هر دو آن‌ها به شما اجازه کنترل موسیقی گوشی هوشمندتان را می‌دهند، امکان ذخیره کردن موزیک بر روی آن‌ها وجود ندارد؛ چراکه هیچکدام به حافظه ذخیره‌سازی مجهز نیستند. البته، شما با استفاده از ساعت آمازفیت GTS و ساعت آمازفیت GTR به اعلان‌های گوشی هوشمند خود دسترسی خواهید داشت، اما قادر نخواهید بود با این ساعت‌ها تماس تلفنی برقرار کنید.

 

عمر باتری

بررسی ساعت amazfit gts

بزرگ‌ترین تفاوت دو ساعت آمازفیت جی تی اس و جی تی آر به عمر باتری آن‌ها برمی‌گردد. آمازفیت GTS به یک باتری 220 میلی‌آمپری مجهز است که بر اساس ادعای شیائومی، می‌تواند آن را حدودا به مدت 14 ساعت روشن نگه دارد. البته این عمر باتری به عواملی مثل میزان روشنایی، میزان کنترل ضربان قلب یا تعداد باز کردن قفل صفحه بستگی دارد، اما روی هم رفته این ادعا حقیقت دارد.

اما اگر این دوام 14 روزی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد،  بهتر است بدانید که ساعت Amazfit GTR (مدل 47 میلی‌متری) از یک باتری 410 میلی‌آمپری برای تهیه انرژی مورد نیاز خود بهره می‌گیرد که می‌تواند با استفاده از آن به مدت 24 روز با یک شارژ کامل روشن بماند.

در مقایسه، ساعت هوشمند Galaxy Active 2 سامسونگ تنها می‌تواند به مدت 3 روز با تکیه بر باتری خود روشن بماند. البته محصول سامسونگ نسبت به دو ساعت آمازفیت چندین ویژگی و قابلیت بیشتر را شامل می‌شود، اما هدف ما در این بخش اشاره مستقیم به عمر باتری است.

 

تصمیم نهایی

آمازفیت جی تی اس

حالا که در ‌ زمینه‌های مختلف به بررسی آمازفیت GTS و GTR پرداختیم و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کردیم، باید برای خرید کدام یک از آن‌ها اقدام کنیم؟ زمانی که صحبت از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها می‌شود، GTS و GTR بسیار به یکدیگر شباهت دارند. به عنوان مثال، هر دو ساعت آمازفیت از استاندارد مقاومت در مقابل آب 5ATM بهره گرفته و به حسگر‌های شتاب سنج، سنسور جاذبه، فشار سنج، سنسور نور محیط، سنسور فشار هوا و شمارنده ضربان قلب اپتیکال مجهز هستند.

همچنین بخوانید :

از نظر ظاهری نیز ساعت آمازفیت GTS ظاهری مدرن‌تر، هوشمندتر و اسپورت‌تر را شامل شده، اما GTR با صفحه گرد و نمایش عقربه‌ای ظاهری کلاسیک‌تر دارد. از نظر ظاهری انتخاب با سلیقه شما است؛ GTS برای ورزش کردن و استفاده روزمره مناسب‌تر بوده، اما ظاهر کلاسیک GTR به آن اجازه می‌دهد که آن را در تمام روز به دست بیندازید.

اما اگر بخواهیم در یک مورد یکی از دو ساعت آمازفیت را برتر بر دیگری معرفی کنیم آن عمر باتری است. عمر باتری ساعت آمازفیت GTR حدود 10 روز از ساعت آمازفیت GTS بیشتر بوده و همین مسئله یک برتری بزرگ برای آن به حساب می‌آید. بنابراین، اگر ظاهر ساعت هوشمند شیائومی آمازفیت GTR برای شما قابل قبول بوده و برایتان جذاب است، پیشنهاد می‌کنیم که آن را به دلیل عمر باتری بیشتر به ساعت آمازفیت GTS ترجیح دهید.

مشخصات ساعت آمازفیت gts

در این مطلب دو ساعت آمازفیت GTS و ساعت آمازفیت GTR را مورد بررسی و مقایسه قرار دادیم تا به انتخاب راحت‌تر بین این دو ساعت به شما کمک کنیم. اگر تجربه استفاده از یکی از دو این ساعت و سایر ساعت‌های هوشمند را دارید، می‌توانید این تجربیات را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402