بررسی سریال Space Force ؛ داستان، بازیگران، تریلر و نمرات

نقد سریال Space Force
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال Space Force مجموعه‌ای آمریکایی در ژانر کمدی است. فصل اول این سریال در سال 2020 توسط نتفلیکس منتشر شد. در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی سریال کمدی Space Force خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

سازندگان سریال Space Force استیو کرل (Steve Carell) و گرگ دنیلز (Greg Daniels) هستند و تاکنون یک فصل از این سریال منتشر شده است. فیلمنامه سریال Space Force داستان افرادی را روایت می‌کند که به دستور رئیس جمهور، مامور ایجاد شاخه نظامی دیگری برای ارتش آمریکا هستند. نتفلیکس که امتیاز انتشار سریال Space Force را دارد، فصل اول آن را در تاریخ 29 می 2020 (9 خرداد 99) منتشر کرد. پس از عرضه و انتشار فصل اول، نظر منتقدان و کاربران بسیاری به این سریال جلب شد. اکثر مخاطبان نتفلیکس سریال Space Force را یک کمدی خوب و با موضوعی جدید و غیر کلیشه‌ای دانسته و از تماشای آن بسیار لذت برده‌اند.

تیزر ابتدایی سریال نیروی فضایی در تاریخ 5 می 2020 (16 اردیبهشت 99) و پیش از انتشار تریلر رسمی منتشر شد. پس از آن تریلر سریال Space Force در تاریخ 19 می 2020 (30 اردیبهشت 99) از شبکه نتفلیکس منتشر شد. تریلر جذاب این مجموعه، موفق به جذب بسیاری از مخاطبان به دیدن فصل اول سریال نیروی فضایی شد. به بیان ساده‌تر، این تریلر موفق شد از پس آنچه که از یک تریلر جذاب و دعوت‌کننده انتظار می‌رود بربیاید و باعث اشتیاق بینندگان، به دیدن این سریال شود. در ویدیوی بالا می‌توانید تریلر رسمی سریال نیروی فضایی را مشاهده کنید. همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


خلاصه داستان سریال Space Force


ایده اولیه برای داستان این سریال از دستور رئیس جمهور کنونی ایالات متحده، دونالد ترامپ، برای ایجاد شاخه نظامی جدید برای ارتش گرفته شده است. طبق این دستور ترامپ، ایجاد شاخه ششم نیروهای نظامی ارتش آمریکا تحت عنوان نیروی فضایی (Space Force) در دستور کار قرار گرفته است. استیو کرل و گرگ دنیلز این تصمیم را دستمایه ایجاد سریال کمدی خود کرده‌اند.

سریال کمدی Space Force

ژنرال مارک آر نیرد (با بازی استیو کرل)، ژنرال چهار ستاره نیروی هوایی ارتش آمریکا است. او همواره در طول مدت خدمت خود به فکر مدیریت ارتش هوایی ایالات متحده بوده است. اکنون با دستور رئیس جمهور مبنی بر تشکیل شاخه نظامی فضایی، وظیفه ریاست این نهاد به ژنرال نیرد سپرده شده است. ایجاد این رکن ششم در ارتش ایالات متحده از نظر فرماندهان نظامی امری غیرضروری و تا حدودی احمقانه به نظر می‌رسد. به همین علت ژنرال نیرد برای انجام این دستور به نوعی مورد تمسخر سایر فرماندهان نظامی قرار می‌گیرد. در این ماموریت، نیرد و همکارانش وظیفه دارند که دوباره فضانوردان آمریکایی را به سطح ماه بفرستند.

برای ایجاد آمادگی افراد و فراهم کردن زمینه‌های این ماموریت مهم، نیرد به همراه خانواده و افرادش به منطقه‌ای دور افتاده از ایالت کلورادو نقل مکان می‌کنند. ژنرال نیرد که تمام طول خدمت خود به ایفای نقشی تاثیرگذار در تاریخ ارتش می‌اندیشید، حال با دریافت این وظیفه دچار ناامیدی و سرخوردگی شده و آن را مغایر با هدف خود می‌بیند. در مسیر انجام وظیفه خویش دچار اشتباهات بسیاری می‌شود و از سوی مقامات بالادست خود توبیخ‌ها و اخطارهای متعددی دریافت می‌کند. او باید با وجود تمام فشارها و سختی‌ها از پس انجام وظیفه خود برآید.

 


بازیگران سریال Space Force


استیو کرل که خود از تولیدکنندگان اصلی سریال نیروی فضایی است، نقش اول این داستان را نیز ایفا می‌کند. بازی درخشان او به همراه دیگر بازیگران این سریال، طنزی بدیع و سرگرم‌کننده را به وجود آورده است. در ادامه به معرفی بازیگران سریال نیروی فضایی خواهیم پرداخت.

 

استیو کرل در نقش ژنرال مارک آر نیرد

سریال کمدی Space Force

استیو کرل، متولد 16 آگوست 1962 (25 مرداد 1341) در ایالت ماساچوست، ایالات متحده آمریکا است. او کوچکترین فرزند یک خانواده شش نفره است. پدر استیو، مهندس برق و مادرش پرستار یک کلینیک روانپزشکی بود. ادوین کرل، پدر استیو، دورگه‌ای ایتالیایی-آلمانی بود که به آمریکا مهاجرت کرده بود. به همین علت نام خانوادگی اصلی پدر استیو، کاروسلی بوده است که بعدها به کرل تغییر پیدا کرد. خانواده کرل از جمله خانواده‌های مذهبی کاتولیک به شمار می‌آمدند.

استیو کرل در دبیرستان عضو تیم هاکی روی یخ بود و علاقه بسیاری به این ورزش داشت. آغاز آشنایی او با هنر نمایش با کار نوازندگی آغاز شد. استیو در نواختن فلوت مهارت خوبی داشت؛ به همین دلیل در چند نمایش تئاتر، با همکاری تعدادی نوازنده دیگر به تولید موسیقی پشت زمینه برای نمایش‌های تاریخی پرداختند. به مرور به کار نمایش و هنرپیشگی نیز متمایل شد.

به گفته خود استیو کرل، او ابتدا به عنوان پستچی برای اداره پست ماساچوست کار می‌کرده است. کار او در زمینه نمایش از اجرای تئاتر برای کودکان آغاز شد و به مرور پیشرفت کرد. اولین اثری که باعث شناخت و محبوبیت او در سینما و تلویزیون شد، سریال اداره (The Office) بود. کرل در این سریال نقش رئیس عجیب و غریب یک اداره را بازی می‌کند. این عنوان آغازگر محبوبیت روزافزون کرل در دنیای سینما و تلویزیون شد. او برای ایفای نقش در این سریال برنده یک جایزه گلدن گلوب و نامزد دریافت شش جایزه امی شد.

از دیگر آثار برجسته و محبوب استیو کرل می‌توان به فیلم Anchorman، فیلم The 40-Year-Old Virgin، فیلم Get Smart و Crazy, Stupid, Love اشاره کرد. علاوه بر ایفای نقش او در این فیلم‌ها، صداپیشگی او در سری کارتون‌های من نفرت‌انگیز، با استقبال گسترده‌ای از سوی مردم مواجه شد. او در حال حاضر به همکاری در پروژه تولید سریال Space Force مشغول است.

 

سایر بازیگران سریال Space Force

بازیگران سریال space force

به جز استیو کرل که ایفاگر نقش اصلی سریال Space Force است، بازیگران برجسته دیگری نیز در کنار او، داستان سریال را به پیش می‌برند. از جمله این بازیگران می‌توان به افراد زیر اشاره کرد:

  • جان مالکوویچ (John Malkovich) در نقش دکتر مالوری
  • بن شوارتز (Ben Schwartz) در نقش تونی
  • دایانا سیلور (Diana Silvers) در نقش ارین نیرد
  • تانی نیوسام (Tawny Newsome) در نقش کاپیتان آنجلا الی

 


نقد و بررسی سریال Space Force و نمرات منتقدین


فصل اول سریال Space Force با استقبال قابل قبولی از سوی مخاطبان مواجه شد. سایت IMDb، امتیاز 6/9 از 10 را به این سریال اختصاص داده است. سایت متاکریتیک نیز با بررسی 37 نقد نگارش شده توسط منتقدان برجسته، امتیاز 48 از 100 را برای سریال نیروی فضایی ثبت کرده است. در ادامه به بررسی تعدادی از نظرات و نمرات منتقدین درباره سریال Space Force خواهیم پرداخت.

تریلر سریال Space Force

 

The Wall Street Journal / دروتی رابینویتز: 90

این سریال پر از ویژگی‌های ظریف و تحسین برانگیز است که مخاطب را شیفته خود خواهد کرد. یکی از جنبه‌های جذاب این سریال، درخشیدن استعدادهای تقریبا نوظهور در این اثر است. البته که نمی‌توان تاثیر هنرپیشه‌های نقش اول در روند شکل گیری یک اثر را نادیده گرفت، اما به همان میزان، ایفای درست نقش‌های مکمل نیز در بهتر دیده شدن یک فیلم یا سریال موثر است. بازیگرانی چون جیمی او یانگ در نقش دکتر چان و نوآ امریک در نقش جن، دشمن نیرد، بسیار خوش درخشیده و نظرها را به خود معطوف کرده‌اند. البته تحسین و تقدیر اصلی متعلق به نویسندگان خوش‌ذوق این فیلمنامه است. مهارت نویسندگان در به کارگیری طنزی عمیق و دلپسند ستودنی است.

AV Club / اریک آدامز: 75

نکته قابل توجه و بحث برانگیز در مورد این سریال، تقابل دو شخصیت ژنرال نیرد و دکتر مالوری است. این دو نفر که ماهیت حرفه‌شان با یکدیگر بسیار متفاوت است برای پیشبرد اهداف ماموریت، ناچار به همکاری با یکدیگر هستند. ژنرال نیرد که افسر برجسته نیروی هوایی و شخصی خشن و عملگراست باید با دانشمندی صلح طلب و نظریه‌پرداز به نام دکتر مالوری همکاری کند. نحوه برقراری دیالوگ این دو شخصیت با یکدیگر که ناشی از عقاید و جهان بینی‌های متفاوت هرکدام از آن‌هاست، در عین فراهم آوردن صحنه‌های کمدی و خنده‌دار، باعث اندیشیدن مخاطب نیز خواهد شد.

تاریخ انتشار سریال Space Force

در سکانس‌های متعددی از سریال شاهد بحث بر سر لزوم استقرار نظامی بشر در فضا هستیم. در یکی از این صحنه‌ها ژنرال نیرد با ذکر اینکه دیگر کشورها نیز در فضا پایگاهی برای خود ایجاد کرده‌اند، می‌گوید که ایالات متحده نیز برای حفظ منافع خود باید پایگاه خود را برای مقابله با دیگر کشورها بنا کند. مالوری در جواب نیرد می‌گوید در فضا هیچ مرزبندی و قلمرویی وجود ندارد. این مکالمه به خوبی تفاوت دو جهان‌بینی غالب در جهان امروزی را به بیننده نشان می‌دهد و این امر مثبت و شایان تقدیری است.

 

The Gazette / تری ترونز: 67

از نظر من داستان سریال Space Force تا حدودی شروعی بی‌مقدمه داشت که می‌توانست موجب سردرگمی مخاطب شود. اما تاثیرگذاری فکر و ایده پشت این داستان، به مرور برای مخاطب روشن و آشکار می‌شود. روند روایت داستان این سریال، به خوبی به ایده اولیه و منبع الهام نویسندگان اشاره می‌کند؛ هرچند که هرگز مستقیما به نام ترامپ و یا پروژه تحت فرمان او اشاره نمی‌شود. شاید با مشاهده قسمت‌های ابتدایی این سریال این حس به بیننده دست بدهد که نویسندگان این اثر از چگونگی ادامه روند داستان اطمینان نداشته باشند. اما پس از مشاهده 6 قسمت ابتدایی سریال این شک و شبهه از بین خواهد رفت. به طور کلی سریال Space Force یک کمدی سرگرم‌کننده و جذاب است که ارزش دیدن را خواهد داشت.

نقد سریال Space Force

در این مقاله به معرفی و بررسی جدیدترین سریال شبکه نتفلیکس، یعنی سریال Space Force پرداختیم. آیا شما موفق به مشاهده این سریال شده‌اید؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را در کادر پایین با پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402