قابلیت جدید استوری اینستاگرام ؛ همه استوری ها در یک صفحه!

استوری اینستاگرام از جمله جدیدترین ابداعات کمپانی فیسبوک در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. شرکت فیسبوک در جدیدترین اقدامش تمام استوری‌ها را در یک صفحه قرار می‌دهد.

همانطور که اشاره کردیم استوری‌های اینستاگرام جزو مهمترین بخش‌های آن محسوب می‌شود و بر اساس آخرین آمار، حدود نصف کاربران این شبکه اجتماعی محبوب در سال اخیر به شکلی روزانه استوری منتشر کرده‌اند. تعداد این افراد به 500 میلیون نفر می‌رسد و این رقم قابل توجه، دوبرابر کل کاربران شبکه‌های اجتماعی همانند اسنپ چت (Snapchat) است؛ شبکه‌ای که مبحث استوری‌ها را برای اولین بار رواج داد.

استوری اینستاگرام

هم اکنون شرکت فیسبوک در شبکه اجتماعی اینستاگرام خود به دنبال آن است که تجربه استوری‌ها را بسط و گسترش داده و تمرکز بیشتری روی این مورد داشته باشد. این کمپانی در حال حاضر در حال تست یک قابلیت جدید است که به کاربران اینستاگرام این امکان را می‌دهد که در آن واحد استوری‌های بیشتری را ببینند و این امر هم از طریق صفحه اصلی اینستاگرام رخ خواهد داد و هم از طریق تجربه دیدن استوری‌ها به شکل اختصاصی.

در این آزمایش جدید کاربران اینستاگرام قادر خواهند بود که به جای یک ردیف استوری در قسمت بالای صفحه خود، دو ردیف استوری مشاهده کنند. علاوه بر این دکمه جدیدی ظاهر خواهد شد که به کاربران اجازه می‌دهد همه استوری‌ها را یکجا ببینند. در واقع صفحه جدیدی به شبکه اجتماعی اینستاگرام اضافه خواهد شد که از طریق آن کاربران قادر خواهند بود همه استوری‌های خود را به شکل اختصاصی در آن مشاهده کنند.

استوری اینستاگرام

این قابلیت جدید توسط فردی به نام جولین گامبوئا (Julian Gamboa) تثبیت شده است که برای اولین بار تصویری از رابط کاربری جدید استوری‌ها را در شبکه اجتماعی توییتر (Twitter) منتشر کرد. عوامل اینستاگرام سپس تایید کردند که رابط کاربری تازه خود را جهت آزمایش در دسترس عده معدودی از مخاطبان خود قرار داده‌اند. کمپانی اینستاگرام جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نکرده است، اما اعلام کرده که آزمایش جدید بیش از یک ماه است که در دسترس تعدادی از کاربران قرار گرفته است.

می‌توان گفت شرکت فیسبوک از طریق اعمال این ایده‌های جدید به دنبال آن است که کاربران بیشتری در شبکه اجتماعی اینستاگرام با استوری‌ها درگیر شوند تا کارایی کلی و میزان رضایت مخاطبان از این شبکه اجتماعی محبوب افزایش پیدا کند. در سال 2019 شرکت فیسبوک استوری‌ها را یکی از بزرگترین بخش‌های دارای پتانسیل رشد شبکه اجتماعی اینستاگرام نامید. البته افزایش میزان تبلیغات از طریق استوری‌ها یکی دیگر از اهداف شرکت فیسبوک برای گسترش استوری‌ها در اینستاگرام محسوب می‌شود.

اینستاگرام

جا دارد اشاره کنیم که در ربع پایانی سال 2019 میزان تبلیغ‌کنندگان از طریق استوری اینستاگرام به رقم چهار میلیون نفر رسید. علاوه بر این در سال اخیر شرکت فیسبوک برای پاسخ به نیازهای تبلیغ‌کنندگان نوعی صفحات مخصوص شخصی‌سازی را معرفی کرد که از طریق آن‌ها افراد تبلیغ‌کننده قادر هستند کسب و کار خود را به وسیله عکس و ویدیو معرفی کنند و برای جلب مخاطب بیشتر از رنگ‌ها، حروف و الگوهای مختلف استفاده کنند.

کمپانی فیسبوک همچنین هم اکنون به مشتری‌های خود اجازه می‌دهد که به شکل همزمان در شبکه‌های فیسبوک، مسنجر و اینستاگرام به تبلیغ بپردازند. این کمپانی در راستای گزارش درآمد خود در نیمه اول سال 2020، افزایش 39 درصدی استفاده از استوری‌ها جهت انجام تبلیغات را بیان کرد. به طوری کلی می‌توان گفت کمپانی فیسبوک با این تمهیدات به دنبال آن است که افراد بیشتری تبلیغ از طریق استوری‌ها را به روش‌های دیگری که این کمپانی ارائه می‌دهد ترجیح دهند.

اینستاگرام

به طور کلی می‌توان گفت مقوله آزمایش یک رابط کاربری جدید اختصاصی برای استوری اینستاگرام مقوله‌ای جالب و حائز اهمیت است که با انتشار عمومی آن می‌تواند تاثیر زیادی روی کارایی استوری‌ها و همچنین مخاطبان آن‌ها داشته باشد. یکی از اعضای کمپانی فیسبوک در این رابطه گفته است:

ما همواره به دنبال آزمایش راه‌های جدید برای ارتقای تجربه شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط کاربران هستیم.

نظر شما در رابطه با رابط کاربری جدید استوری اینستاگرام چیست؟ نظرات خود را از قسمت پایین و از بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

اولین نفری باشید که به این مطلب رای می‌دهید
امتیاز به مطلب

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

1 2 3 4 5
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha