بررسی فیلم Da 5 Bloods ؛ تریلر، داستان، بازیگران و نمرات

فیلم سینمایی da 5 bloods
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Da 5 Bloods درامی جنگی است که اخیرا توسط شبکه نتفلیکس و به صورت دیجیتالی منتشر شده است. در این مقاله با تریلر، داستان، بازیگران و بررسی فیلم هم خون 5 همراه شما خواهیم بود.

فیلم Da 5 Bloods به کارگردانی اسپایک لی (Spike Lee) و تهیه‌کنندگی خودش به همراه جان کیلیک (Jon Kilik)، بیتریز لوین (Beatriz Levin) و لوید لوین (Lloyd Levin) ساخته شده است. ژان رنو (Jean Reno)، چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) و دلروی لیندو (Delroy Lindo) از بازیگران اصلی این اثر هستند. فیلم هم خون 5 داستان گروهی از سربازهای سابق جنگ ویتنام را تعریف می‌کند که اکنون و در دوران پیری به کشورشان بازگشته تا بقایای جوخه شکست خورده و رهبرشان و همچنین گنجی را که در حین خدمت در آنجا دفن کرده‌اند پیدا کنند.‌

تریلر فیلم Da 5 Bloods صحنه‌هایی از جنگ را نشان می‌دهد. فلش‌بک‌هایی که ایده اصلی و  داستان فیلم را لو داده و حکایت از بازگشت به گذشته دارند. اما آنطور که در تریلر هم به آن اشاره می‌شود، بازگشت به این نقطه کار آسانی نیست؛ بازگشت به جنگ و جایی که شخصیت‌های فیلم خاطرات خاصی را در آن دفن کرده‌اند. در ویدیوی بالا می‌توانید تریلر فیلم هم خون 5 را تماشا کنید. در ادامه بیشتر با این عنوان آشنا شده و به بررسی فیلم Da 5 Bloods می‌پردازیم.

همچنین بخوانید :

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


دانلود فیلم Da 5 Bloods


برای دانلود فیلم هم خون 5 با زیرنویس فارسی چسبیده در دو کیفیت از لینک‌های زیر استفاده کنید.

[کیفیت WEB-DL 1080p | حجم 1.6 گیگابایت]

[کیفیت WEB-DL 720p | حجم 900 مگابایت]

فیلم Da 5 Bloods

 


داستان فیلم Da 5 Bloods


بنابر گفته‌های اسپایک لی، کارگردان فیلم Da 5 Bloods، داستان آن راجع به چهار سرباز آمریکایی آفریقایی تبار به نام‌های پل، اوتیس، ادی و ملوین است. قهرمانان ما در جستجوی بقایای رهبر شکست خورده گروهشان و وعده گنج دفن شده به ویتنام برمی‌گردند. در همین حین با پسر ذی‌نفع پائول برخورد می‌کنند. در ادامه شاهد نبردی بین نیروهای انسان و طبیعت هستیم، در حالی که با ویرانی‌های باقیمانده از جنگ خونین ویتنام روبرو می‌شوند. در این جنگ بیش از 50 هزار سرباز آمریکایی و یک میلیون سرباز ویتنامی کشته شدند.

تریلر فیلم da 5 bloods

فیلم با استفاده از فلش‌بک، درد و عذابی شدید در جان بیننده پدید آورده و باعث می‌شود هر لحظه فکر کنیم که داشتن حافظه و توانایی ثبت وقایع در هنگام جنگ چه مصیبتی است. اسپایک لی با قرار دادن شخصیت‌های کنونی فیلم در شرایط گذشته و بازسازی زندگی آن زمان آنها در حالی که سن و سال کنونی‌شان را دارند، گذشته را به زمان حال می‌آورد. در واقع این تکنیک تأکیدی بر این نکته است که جنگ می‌تواند یک چرخه بی پایان باشد، حتی وقتی میدان نبرد خالی است. بازیگری خوب همچنین به این فیلم کمک می‌کند تا نقطه نظرات خود را بدست آورد. دلروی لیندو با به تصویر کشیدن یک جانباز جنگی که روبروی شیاطین درونش قرار گرفته است، می‌درخشد.

 


عوامل و بازیگران فیلم Da 5 Bloods


فیلم سینمایی da 5 bloods

چنانچه در مقدمه گفتیم، اسپایک لی کارگردانی فیلم هم خون 5 را بر عهده داشته است. این کارگردان که عمده آثارش در رد و نکوهش نژادپرستی و همچنین رنگ‌پرستی (Colorism) است، در این فیلم هم سراغ سیاهپوستان آمریکایی در جنگ ویتنام رفته است. موزیک ویدیوی به یاد ماندنی آنها به ما اهمیت نمی‌دهند (They Don’t Care About Us) از خواننده معروف مایکل جکسون (Michael Jackson) نیز از جمله همین آثار ضد نژادپرستی اسپایک لی است. در ادامه بازیگران فیلم هم خون 5 را معرفی می‌کنیم.

 

ژان رنو در نقش دروش

فیلم da 5 bloods 2020

این بازیگر فرانسوی که سابقه حضور در صنعت سینمای ژاپن، فرانسه، اسپانیا، انگلیس و ایتالیا را دارد، در فیلم Da 5 Bloods نقش دروش را بازی می‌کند. رنو را بیشتر با بازی در فیلم‌های لوک بسون (Luc Besson) کارگردان فرانسوی می‌شناسیم؛ فیلم‌هایی مثل لئون حرفه ای (Léon: The Professional) و نیکیتا (La Femme Nikita). او در بسیاری از فیلم‌های مطرح هالیوود مثل مأموریت غیر ممکن (Mission: Impossible)، گودزیلا (Godzilla)، ماتریکس (The Matrix) و… نیز نقش‌آفرینی کرده است.

 

چادویک بوزمن در نقش استورمین نورمن

دانلود فیلم da 5 bloods

عمده نقش‌های بازی شده توسط چادویک بوزمن شامل بازی در نقش افراد معروف مثل جکی رابینسون (Jackie Robinson) بازیکن معروف بیسبال در آمریکا، جیمز براون (James Brown) خواننده آمریکایی، تورگود مارشال (Thurgood Marshall) وکیل آمریکایی و از مبارزان جنبش حقوق مدنی بوده است.

همچنین بازی در نقش پلنگ سیاه (Black Panther) ابرقهرمان محبوب دنیای مارول در سه فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War)، پلنگ سیاه، انتقامجویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) و انتقامجویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) او را با شهرت بیشتری مواجه کرده است.

 

دلروی لیندو در نقش پاول

بررسی فیلم da 5 bloods

دلروی لیندو بازیگر آمریکایی-انگلیسی است که سابقه بازی در 3 فیلم دیگر اسپایک لی را نیز در کارنامه دارد. همچنین در فیلم‌های وکیل مدافع شیطان، دومینو، خون بها (Ransom) و همچنین انیمیشن آپ (UP) نیز بازی و صداپیشگی کرده است.

 

جاناتان مایرز در نقش دیوید

بازیگران فیلم Da 5 Bloods

جاناتان مایرز (Jonathan Majors) بازیگر 30 ساله آمریکایی است که طی چند سال اخیر و با بازی در مینی سریال مستند درام شبکه ABC با نام «هنگامی که ما برمی خیزیم» (When We Rise) پا به دنیای شهرت گذاشته و به نوعی از نسل جدید بازیگران به شمار می‌رود.

 

کلارک پیترز در نقش اوتیس

بازیگران فیلم Da 5 Bloods

کلارک پیترز (Clarke Peters) بازیگر، خواننده، نویسنده و کارگردان آمریکایی است که بیشتر به خاطر نقش‌هایش به عنوان کارآگاه لستر فرامون و آلبرت لامبراکس در درام‌های شنود (The Wire) و تریم (Treme) ساخت دیوید سیمون از شبکه HBO شناخته می‌شود. او در فیلم‌های جان ویک (John Wick) و فیلم تحسین شده «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) نیز بازی کرده است.

همچنین بخوانید :

دیگر بازیگران فیلم Da 5 Bloods عبارتند از:

  • نورم لوئیس (Norm Lewis) در نقش ادی
  • ایسایا ویتلک جونیور (Isiah Whitlock Jr.) در نقش ملوین
  • جانی تری گوین (Johnny Trí Nguyễn) در نقش وین
  • میلانی تیری (Mélanie Thierry) در نقش هدی
  • پاول والتر هوزر (Paul Walter Hauser) در نقش سیمون
  • یاشپر پاکونن (Jasper Pääkkönen) در نقش سپو

 


بررسی فیلم هم خون 5 و نمرات منتقدین


فیلم Da 5 Bloods در سایت IMDb امتیاز 6.6 از 10 را توسط کاربران کسب کرده است. همچنین میانگین امتیاز آن در متاکریتیک و بر اساس 48 نقد، 82 از 100 شده که نمره خوبی است. در ادامه نگاهی به تعدادی از نظرات منتقدان درباره این فیلم می‌اندازیم.

 

Vanityfair / کی. آستین کالینز: 100

فیلم هم خون 5 اسپایک لی، طلای خالص است. دلروی لیندو در فیلم حماسی نتفلیکس که در مورد چهار سرباز آمریکایی است که به ویتنام باز می‌گردند، اجرایی با کیفیت عالی را ارائه می‌دهد.

از همان لحظه‌های آغازین روایت ویتنامی و حماسه جدید اسپایک لی، مشخص است که قلب این فیلم کجاست. این فیلم که از نتفلیکس پخش می‌شود، روش غالب لی را برای فیلم‌هایش دنبال می‌کند: با یک مونتاژ، با دوز بیش از حد تاریخ و همه عقب و جلو کردن‌های آن، کنایه‌های سلسله‌وار ساختاری، بی عدالتی‌ها و نارضایتی‌ها. Da 5 Bloods فیلمی با ساختار گسترده است. یک کولاژ دو ساعت و 35 دقیقه‌ای از خاطرات، استدلال‌ها، انگیزه‌ها و حتی سبک‌های بصری است. لی برای مجسم ساختن عناصر اصلی داستان، بین چهار زاویه دید متفاوت حرکت می‌کند. پای ارواح در میان است. پای افشاگری‌های وحشتناکی در میان است راجع به این که این مردان از زمان جنگ ویتنام به چه کسانی تبدیل شده‌اند.

بررسی فیلم da 5 bloods

 

RollingStone / پیتر تراورس: 100

حماسه ویتنامی اسپایک لی، شور و حرارت را به ارمغان می‌آورد. فیلمی نیمه جنگی و نیمه ترسناک با روایت کارگردان از سربازان سیاهپوست که به جبهه‌های قدیمی جنگ برگشته‌اند، انگار دقیقا برای حال الان ما ساخته شده است. به طرز حیرت انگیزی، Da 5 Bloods اولین فیلمی است که ویتنام را کاملاً از نگاه سربازان سیاه پوست مشاهده می‌کند. اسپایک لی فقط پیش قدم شده تا شور و شفافیت را به نمایشی که برای همخون‌های خودش ساخته، بیاورد. به عنوان میهن‌پرستانی که در جنگی غیراخلاقی که مال آنها نبود، متحمل ضررهای ناعادلانه شدند و سپس به خانه آمدند؛ به کشوری که حقوق مدنی آنها را انکار کرد و آنها را بیگانه و آواره ساخت.

 

The Guardian / پیتر بردشاو: 100

اسپایک لی با فیلم هم خون 5 یک کوکتل ویتنامی از خشم و آتش را روشن می‌کند. اسپایک لی از فیلمی طغیانگرایانه که با اوضاع آشفته در جهان مطابقت کامل دارد، رونمایی کرد. فیلم Da 5 Bloods یک تفنگ پینت بال است که با گلوله‌های واقعی پر شده است! انفجار طنز و عذاب عاطفی درباره نژاد و امپراتوری آمریکا، زخم همیشه تازه ویتنام، فداکاری افراد با نژاد آفریقایی-آمریکایی در میدان نبرد و این واقعیت که مرگ سیاه پوستان مهم است.

فیلم شما را طوری فریب می‌دهد که فکر می‌کنید قرار است تصویری آرام و تلخ از افراد میانسال با مشکل روده و پروستات را نشان دهد که در گذشته مانده‌اند و می‌خواهد اهمیت راحت کنار آمدن با قضایا را بیان کند… اما بعد با یک شوک انفجاری ترس و حرص را رو می‌کند که خودش همیشه حوالی ملودرام‌های اکشن و طنز وجود دارد. به طرز خیلی ساده و عجیبی می‌توان با این فیلم به عنوان یک کمدی سیاه رفتار کرد، اما در 15 دقیقه پایانی با فرازی هیجان‌انگیز از احساسات روبرو می‌شویم.

فیلم هم خون 5

در این مقاله فیلم Da 5 Bloods را بررسی کردیم؛ فیلمی که علاوه بر سابقه کارگردان آن در ساخت آثار ضد نژادپرستی، به طرز عجیبی با شرایط این روزهای جهان تطابق دارد. انتشار فیلم در این برهه زمانی تاثیر زیادی در نقدها و نظرات راجع به آن داشته است. به طوری که هنگام بررسی نقدها این موضوع به چشم می‌خورد. فیلم هم خون 5، روایت جنگ است؛ جنگی که همیشه نابرابر و همیشه تحمیلی است. نظر شما درباره این عنوان چیست؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402