راهنمای خرید گیمبال برای فیلمبرداری بدون لرزش با گوشی

راهنمای خرید گیمبال
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با خرید گیمبال موبایل می‌توانیم کیفیت ویدیوهایی که با گوشی خود می‌گیریم را به اندازه قابل توجهی بهبود ببخشیم و تصاویری حرفه‌ای و چشم‌نواز را ثبت و ضبط کنیم.

دوربین‌های گوشی‌های هوشمند روز به روز پیشرفته‌تر و بهتر می‌شوند و با وجود اینکه دوربین‌های فیلمبرداری و دیجیتال همچنان در بحث کیفیت فیلمبرداری حرف اول را می‌زنند، اما دوربین گوشی‌ها نیز در این مورد آنقدرها ضعیف نیست. از آنجایی که بیشتر ما دارای گوشی هستیم می‌توانیم بدون صرف هزینه زیاد برای دوربین‌های فیلمبرداری از دوربین خود گوشی استفاده کنیم.

اما استفاده از دوربین گوشی مشکلات خودش را دارد. مثلا آیا تا به حال شده از یک جمع خانوادگی یا یک سوژه جذاب فیلمبرداری کنید و بعدا متوجه شوید به خاطر لرزش دستتان تصویر تار و بدون کیفیت شده است؟ البته این موضوع ممکن است برای ویدیوهای خانوادگی اهمیتی نداشته باشد، ولی اگر بخواهید محتوای ویدیویی با کیفیت بالا برای شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب و اینستاگرام تولید کنید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید مخاطبین زیادی جذب ویدیوهای لرزان و بی‌کیفیت شما شوند.

 

حتما تا به حال در وبسایت‌ها، فروش و خرید گیمبال کوادکوپتر یا گیمبال گوپرو را دیده‌اید. این گیمبال‌ها برای گوشی‌ها نیز عرضه می‌شوند. با خرید گیمبال گوشی به اندازه قابل توجهی می‌توانید از شدت لرزش تصاویر خود بکاهید و در نتیجه ویدیوهای خود را با بهترین کیفیت ممکن ضبط کنید. در این راهنمای خرید گیمبال موبایل ما به نکاتی که باید پیش از خرید این محصولات به آن‌ها توجه کنید خواهیم پرداخت و در انتها نیز چند نمونه از بهترین گیمبال‌های بازار را معرفی می‌کنیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


گیمبال چیست و پیش از خرید آن باید به چه نکاتی توجه کنیم؟


گیمبال وسیله‌ای است که به گوشی اجازه می‌دهد بر روی یک محور در جهات مختلف به حرکت و چرخش دربیاید. این وسایل نه تنها در کاهش لرزش تصاویر به شما کمک می‌کنند، بلکه بسیاری از آن‌ها دارای امکانات و ویژگی‌های متنوعی هستند که هنگام فیلمبرداری می‌توانند بسیار کاربردی باشند. به همین خاطر هنگام خرید گیمبال دوربین باید به چند نکته کلیدی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم توجه کنید.

 

محورهای گیمبال

مهمترین وظیفه و کاربرد هر گیمبال پایدارسازی تصاویر دوربین است. این روزها در بازار دو نوع مختلف گیمبال وجود دارد، گیمبال‌های دو محوری و سه محوری. مدل‌های دو محوری حرکات عمودی و چرخشی دوربین را پایدارسازی می‌کنند و مدل‌های سه محوری علاوه بر این دو حرکت، حرکات افقی دوربین را نیز پوشش می‌دهند. مدل‌های دو محوری عموما قیمت کمتری دارند، ولی برای فیلمبرداری از سوژه‌های در حال حرکت بهتر است به سراغ گیمبال‌های سه محوری بروید.

باتری

گیمبال‌هایی که از باتری استفاده می‌کنند هم در دو مدل عرضه می‌شوند. برخی مدل‌ها از باتری‌های قلیایی استفاده می‌کنند. در این مدل‌ها شما باید با گذشت زمان باتری‌های آن‌ها را تعویض کنید. مدل دیگر از باتری‌های قابل شارژ لیتیوم-یونی بهره می‌برند. این مدل‌ها به نسبت مدل اول عمر کوتاهی دارند و پس از مدتی باید باتری جدیدی برایشان بخرید.

Gimbal / خرید گیمبال کوادکوپتر

 

وزن

بیشتر گیمبال‌ها حدود یک کیلوگرم وزن دارند، ولی اگر قصد داشته باشید برای مدت طولانی فیلمبرداری کنید همین یک کیلوگرم هم به مرور زمان بسیار سنگین خواهد شد. به همین دلیل بهتر است هنگام خرید گیمبال گوشی به دنبال مدلی باشید که کمترین وزن را داشته باشد. اما حتما حواستان باشد کیفیت و امکانات را فدای چند صد گرم وزن اضافی نکنید.

 

امکانات نرم‌افزاری

بیشتر گیمبال‌ها دارای نرم‌افزارهای کاربردی هستند که به طور پیش‌فرض رویشان نصب شده است. شما با استفاده از این نرم‌افزارها می‌توانید علاوه بر خود گیمبال از دوربین گوشی نیز استفاده بهینه‌تری داشته باشید. البته این نرم‌افزارها معمولا تنها با یک سیستم عامل سازگاری دارند، پس پیش از خرید حتما مطمئن شوید که گیمبالی که می‌خواهید بخرید با سیستم عامل کامپیوتر و لپ‌تاپتان سازگار باشد.

 

سازگاری

مهمتر از بحث سازگاری نرم‌افزار گیمبال با کامپیوتر، سازگاری گیمبال با گوشی شما است. اگر یک گوشی آیفون دارید و گیمبالی خریداری کنید که با iOS سازگار نیست، آنوقت فقط پولتان را دور ریختید. علاوه بر این بسیاری از گیمبال‌ها گذشته از سیستم‌عامل، تنها با مدل‌های به خصوصی از گوشی‌ها سازگار هستند.

 


راهنمای خرید گیمبال ؛ معرفی بهترین گیمبال های موبایل


گیمبال‌ها در مدل‌ها و قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسند. در ادامه با چند نمونه از آن‌ها آشنا می‌شویم.

 

خرید گیمبال دی‌جی‌آی Osmo Mobile 3

Gimbal / راهنمای خرید گیمبال

  • قیمت: از 2 تا 4 میلیون تومان

دی‌جی‌آی یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه تولید گیمبال گوشی است. این شرکت به تازگی از آخرین مدل گیمبال سری Osmo Mobile خود رونمایی کرده که به عقیده بسیاری بهترین گیمبال موبایل به حساب می‌آید. این مدل جدید قابلیت تا شدن دارد تا در زمان‌هایی که از آن استفاده نمی‌کنید بتوانید به راحتی گیمبال را در کیف یا ساک خود قرار بدهید. می‌توانید گوشی را به دلخواه خودتان در موقعیتی که می‌خواهید قرار دهید، ولی موتورهای به کار گرفته شده در این گیمبال قادرند این کار را به طور خودکار نیز انجام دهند؛ گرچه در این حالت انرژی زیادی از باتری گرفته می‌شود.

باتری Osmo Mobile 3 از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شود و با یک بار شارژ کامل می‌تواند برای 15 ساعت کار کند. افزون بر این نرم‌افزار Mimo این شرکت که به طور پیش‌فرض روی آن نصب شده طیف گسترده‌ای از ابزارها و قابلیت‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. مثل ویژگی ActiveTrack 3.0 که یک حالت مخصوص ردیابی است که به دوربین کمک می‌کند یک سوژه به خصوص را دنبال کند.

 

گیمبال وونیو مدل Gimbal Stabilizer 3-Axis

مونوپاد وونیو مدل Gimbal Stabilizer 3-Axis

مونوپاد وونیو مدل Gimbal Stabilizer 3-AxisWonew Gimbal Stabilizer 3-Axis Selfie Stick Monopod

میزان چرخش360 درجه

  • قیمت: 1,850,000 تومان

گیمبال وونیو قابلیت استفاده به عنوان مونوپاد را نیز دارد. این گیمبال سه محوره با تمام گوشی‌های تا اندازه 6 اینچ سازگاری دارد و از بلوتوث نسخه 4 نیز پشتیبانی می‌کند. افزون بر این دارای قابلیت چرخش 360 درجه است و با اندروید و iOS نیز سازگار است. از جمله دیگر نقاط قوت این محصول می‌توانیم به وزن اندک 150 گرمی آن اشاره کنیم. از لینک بالا می‌توانید برای خرید این محصول از فروشگاه اینترنتی پلازا اقدام کنید.

 

گیمبال ژیون Smooth 4

Gimbal / گیمبال ژیون

  • قیمت: از 1 میلیون و ششصد تا 2 میلیون و سیصد هزار تومان

گیمبال ژیون Smooth 4 از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به دی‌جی‌آی Osmo Mobile 3 دارد، با این تفاوت که در این گیمبال شما دکمه‌های کنترلی بیشتری در اختیار دارید. مثلا در کنار دسته دکمه‌های کاربردی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای فوکوس کردن یا زوم دیجیتال استفاده کنید. می‌توانید عملکرد این دکمه‌ها را در برنامه خود گیمبال شخصی‌سازی کنید. افزون بر این مانند دی‌جی‌آی در این مدل نیز یک سه پایه داخل جعبه قرار داده شده تا بتوانید گیمبال ژیون Smooth 4 را بر روی یک سطح صاف قرار دهید.

در Smooth 4 شما به چندین حالت فیلمبرداری مختلف شامل تنظیمات متنوع برای ردیابی سوژه دسترسی دارد. عملکرد گیمبال در پایدارسازی تصاویر نیز شما را کاملا راضی می‌کند. اما نکته منفی که در مورد گیمبال ژیون می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که این گیمبال به خوبی Osmo Mobile 3 با گوشی‌هایی که وزن نسبتا سنگینی دارند برخورد نمی‌کند. در نتیجه موتورها بیشتر فعالیت می‌کنند که سبب می‌شود عمر باتری به اندازه قابل توجهی کاهش یابد. با این همه گیمبال ژیون Smooth 4 یک گزینه فوق‌العاده همراه با امکانات و ویژگی‌های مختلف است که با قیمتی کمتر از دی‌جی‌آی Osmo Mobile 3 به فروش می‌رسد.

 

خرید گیمبال و دوربین فیلمبرداری دی‌جی‌آی Osmo Pocket

Gimbal / گیمبال گوپرو

  • قیمت: 7 تا 12 میلیون تومان

اگر مشکلی با پرداخت هزینه بیشتر ندارید می‌توانید به سراغ دی‌جی‌آی Osmo Pocket بروید که هم در جیب جا می‌شود و هم برای فیلمبرداری نیازی به گوشی ندارد. این گیمبال دارای یک دوربین با قابلیت فیلمبرداری 4K است که با فشار دادن یک دکمه شروع به ضبط ویدیو و عکاسی می‌کند؛ گرچه کیفیت صدای تصاویر در حد و اندازه‌های یک ویدیو 4K نیست. این دوربین به شدت ظریف است و ضد آب هم نیست، به همین دلیل نمی‌تواند جایگزینی برای دوربین‌های گوپرو مثل هیرو 7 باشد.

این محصول با سایز بسیار کوچک و امکاناتش بیشتر از همه مناسب ولاگرها است. این گیمبال همچنین دارای یک نمایشگر کوچک 1 اینچی است که از داخل آن شما به منوها و تنظیمات دستگاه دسترسی خواهید داشت. Osmo Pocket به دلیل قیمت بالایی که دارد نمی‌تواند برای فیلمبرداری گزینه قابل قبولی باشد؛ چراکه دوربین‌های بسیار بهتر و با قیمت معقولانه‌تری در بازار برای فیلمبرداری وجود دارند.

از طرف دیگر به دلیل ظریف بودنش نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای اکشن کمرا باشد و آنقدرها هم ارزان نیست که بتوانیم به عنوان یک گیمبال آن را خریداری کنیم. با این همه اگر اندازه و وزن و قابل حمل بودن Osmo Pocket برایتان بیشتر از همه این موارد اهمیت دارد، به جز مدل ژیون Smooth-Q2 که در ادامه به آن می‌پردازیم انتخاب دیگری ندارید.

 

خرید گیمبال ژیون Smooth-Q2

Gimbal / بهترین گیمبال موبایل

  • قیمت: حدود 3 میلیون تومان

اگر به دنبال کوچکترین گیمبال موجود در بازار هستید، به سختی می‌توانید مدلی کوچکتر از گیمبال ژیون Smooth-Q2 پیدا کنید. این گیمبال به طرز عجیبی کوچک است و ارتفاع آن تقریبا هم اندازه گوشی‌های هوشمند امروزی است. گذشته از اندازه، وزن بسیار ناچیزی هم دارد و به همین دلیل می‌توانیم آن را جزو جمع و جورترین و قابل حمل‌ترین گیمبال‌های حال حاضر در جهان بدانیم.

البته این به این معنی نیست که Smooth-Q2 کیفیت ساخت بدی دارد. ژیون برای بدنه این گیمبال از آلومینیوم استفاده کرده که به نسبت بدنه پلاستیکی دی‌جی‌آی Osmo Mobile 3 کیفیت بهتری را به شما ارائه می‌دهد. باتری این گیمبال که از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شود، بسته به وزن گوشی شما می‌تواند با یک بار شارژ تا 16 ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند.

همچنین در قسمت پایینی گیمبال نیز محلی برای اتصال سه‌پایه یا یک دسته اضافی در نظر گرفته شده است. این گیمبال با وجود اندازه کوچک خود به خوبی می‌تواند تصاویر بدون لرزشی را چه با گوشی‌های سنگین و چه سبک ثبت کند.

 

خرید گیمبال دی‌جی‌آی Osmo Mobile 2

Gimbal / گیمبال چیست

  • قیمت: 2 تا 3 میلیون تومان

مدل قبلی Osmo Mobile 3 همچنان یکی از گزینه‌های مطلوب برای خرید گیمبال گوشی به حساب می‌آید. این گیمبال دارای ویژگی‌های مختلفی است که به اندازه قابل ملاحظه‌ای می‌توانند کیفیت تصاویر شما را بهبود ببخشند. یکی از مهمترین ویژگی‌های آن حالت‌های مختلف برای فیلمبرداری تایم‌لپس است که به شما اجازه می‌دهد به هر شکلی که دوست دارید زمان ویدیوهای خود را تغییر دهید.

در کنار این مورد، Osmo Mobile 2 به شما اجازه فیلمبرداری اسلوموشن، دکمه‌های اختصاصی برای زوم و عکاسی پانوراما را نیز می‌دهد. عمر باتری این گیمبال حدود 15 ساعت است؛ به این ترتیب شما می‌توانید از آن به عنوان یک ایستگاه شارژ برای گوشی خودتان هم استفاده کنید و با استفاده از بلوتوث تصاویر را به طور زنده و برای مدت طولانی برای مخاطبین پخش کنید.

Gimbal / خرید گیمبال دوربین

اگر به دنبال بهبود کیفیت ویدیوهای خود هستید، می‌توانید با خرید گیمبال این کار را انجام دهید. گیمبال‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا تصاویری با وضوح بالا را با استفاده از امکانات فراوان دوربین گوشی خود ثبت کنید. این روزها برای خرید گیمبال گزینه‌های بسیار زیادی پیش رویمان قرار دارد، ولی دی‌جی‌آی Osmo Mobile 3 می‌تواند بیشتر کاربران را راضی کند. قیمت مناسب، کیفیت ساخت خوب، وزن کم، راحتی استفاده و امکانات فیلمبرداری زیادی که در برنامه Mimo وجود دارد همه از جمله مواردی هستند که این گیمبال را به یک انتخاب ایده‌آل تبدیل می‌کنند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402