بررسی گوشی Nokia 5.3 ؛ میان رده اقتصادی و جذاب نوکیا

مشخصات گوشی نوکیا 5.3
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی Nokia 5.3 یک میان‌رده اقتصادی ارزشمند است. اگر بودجه محدودی دارید و به دنبال یک گوشی جدید و باکیفیت هستید، گوشی نوکیا 5.3 انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

بازار گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی این روزها به شدت شلوغ شده و حتی شرکتی مثل اپل هم با عرضه آیفون SE به این بازار قدم گذاشته است. از طرف دیگر گوگل هم به زودی قرار است پیکسل 4a را معرفی کند. از همین رو گوشی‌هایی مثل نوکیا 5.3 برای تصاحب سهم خود در بازار گوشی‌های مقرون به صرفه کار آسانی در پیش ندارند.

مهمترین ویژگی نوکیا 5.3 قیمت آن است. نوکیا این گوشی را با قیمت تقریبی 190 دلار وارد بازار کرده است. 5.3 از آن دسته از گوشی‌هایی است که به طور جدی مورد توجه کاربرانی که می‌خواهند حداقل هزینه را صرف یک گوشی جدید کنند قرار خواهد گرفت. 190 دلار واقعا قیمت پایینی برای یک گوشی است و به همین دلیل نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید.

با این وجود گوشی Nokia 5.3 کاملا ارزش پولی که برایش پرداخت می‌کنید را دارد. اگر به دنبال گوشی هستید که بتواند حداقل نیازهای روزانه شما را تامین کند، با بررسی نوکیا 5.3 همراه پلازا باشید.

 

آنچه در ادامه می‌خوانید:


بررسی گوشی Nokia 5.3


قبل از شروع بررسی گوشی Nokia 5.3 می‌توانید در جدول زیر نگاهی به مشخصات کلی این گوشی بیندازید.

ویژگی‌هامشخصات گوشی نوکیا 5.3
بدنهابعاد 164.3×76.6×8.5 میلی‌متر | وزن 185 گرم | بدنه و قاب پلاستیکی
نمایشگرپنل IPS ال‌سی‌دی | 6.55 اینچ | رزولوشن 720×1600
پردازندهاسنپدراگون 665 | پردازنده گرافیکی آدرینو 610
حافظه3/4/6 گیگابایت رم | 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با پشتیبانی از کارت حافظه قابل ارتقا تا 512 گیگابایت
دوربین‌هادوربین سلفی 8 مگاپیکسل عریض

دوربین اصلی 13 مگاپیکسل عریض

دوربین دوم 5 مگاپیکسل فوق‌عریض

دوربین سوم 2 مگاپیکسل مایکرو

دوربین چهارم (سنسور عمق‌سنج) 2 مگاپیکسل

قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه

سیستم عاملاندروید وان و اندروید 10
باتریباتری 4000 میلی‌آمپری با شارژ 10 واتی
سنسورهااثر انگشت | شتاب‌سنج | مجاورتی

 

طراحی

گوشی‌های جدید نوکیا از طراحی ساده اما شیک و امروزی بهره می‌برند. به هیچ وجه نمی‌توانیم آن‌ها را زشت بدانیم، ولی از طرف دیگر نمی‌توان گفت طراحی مبتکرانه‌ای هم دارند. وقتی یک گوشی نوکیا را می‌خرید، یک گوشی با طراحی عادی به دست می‌آورید و گوشی Nokia 5.3 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی در کناره‌های خود خمیدگی‌های جالبی دارد، ولی به طور کلی ظاهر گوشی به گونه‌ای نیست که وقتی آن را از جیبتان در بیاورید همه نگاه‌ها را به خود معطوف کنید.

nokia 5.3 / نوکیا 5.3

در قسمت پشتی، دوربین در یک آرایش دایره‌ای بزرگ قرار گرفته که شباهت بسیار زیادی با آرایش دوربین‌های نوکیا 9 پیور ویو دارد. شاید برخی کاربران از این چیدمان خوششان نیاید و یک آرایش خطی را ترجیح بدهند، ولی این چیدمان نیز علاقه‌مندان خودش را دارد. نکته قابل توجه دیگر گوشی دکمه پاور است که علاوه بر وظیفه همیشگی خودش، به عنوان یک نشانگر LED برای نمایش نوتیفیکشن‌ها نیز عمل می‌کند.

همچنین بخوانید :

حاشیه‌های کناری صفحه نمایش نازک و ظریف هستند و فقط در قسمت‌های بالایی و پایینی کمی ضخامت بیشتری پیدا می‌کنند. به خصوص در قسمت بالا که دوربین سلفی در یک ناچ به شکل قطره آب قرار گرفته است. این مورد نیز بستگی به سلیقه کاربر دارد و خیلی نمی‌توان به آن خرده گرفت. سنسور اثر انگشت نیز در قسمت پشتی و درست زیر دوربین‌ها است و خبری از سنسور زیر صفحه نمایش نیست. البته شما می‌توانید گوشی را با قابلیت تشخیص چهره هم باز کنید.

nokia 5.3 / گوشی نوکیا 5.3

به طور کلی وقتی گوشی Nokia 5.3 را به دست می‌گیرید با وجود قیمت کمی که برایش پرداخت کردید احساس نمی‌کنید با یک گوشی بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت طرف هستید.

 

دوربین

دوربین هر گوشی بسته به قیمت آن باید مورد قضاوت قرار بگیرد. دوربین چهارگانه یکی از جذاب‌ترین مشخصات نوکیا 5.3 است و کاملا ارزش پولی که برایش می‌پردازید را دارد. البته خیلی انتظاراتتان را بالا نبرید. این دوربین چهارگانه از لنزهای 13، 5 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است و بنابراین نمی‌توان آن‌ها را دوربین‌هایی مدرن و جدید به حساب آورد. این موضوع بیشتر از همه خودش را در تصاویر نشان می‌دهد.

مانند بیشتر گوشی‌های این رده، تصاویر در محیط‌های روشن کیفیت قابل قبولی دارند، ولی وقتی نور کاهش پیدا کند یا وقتی سوژه‌ها با سرعت حرکت کنند از کیفیت تصاویر نیز کاسته می‌شود. دوربین در هنگام فوکوس عملکرد سریعی دارد، افکت‌های مربوط به عمق تصاویر به خوبی پردازش می‌شوند و هوش مصنوعی نیز در تشخیص اشیا جلوی دوربین خوب عمل می‌کند. همچنین HDR نیز جزئیات تصاویر را در سایه و روشن‌ها حفظ می‌کند.

تا به اینجا که همه چیز خوب بوده است. به خصوص از آنجایی که شما در تمام گوشی‌های این بازه قیمتی نمی‌توانید HDR یا تشخیص محیط و سوژه را داشته باشید. تصاویری که دوربین گوشی ثبت می‌کند از همان کیفیتی که از یک گوشی اقتصادی و میان‌رده انتظار دارید برخوردارند. گوشی Nokia 5.3 دوربینی نیست که در زمینه تصویربرداری شاهکار کند. اگر می‌خواهید تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و برنامه‌ای برای عکاسی در محیط‌های تاریک ندارید، دوربین گوشی نوکیا 5.3 شما را راضی می‌کند.

مثل همیشه این محیط‌های کم‌نور هستند که برای دوربین مشکل ایجاد می‌کنند. این مشکلات بیشتر شامل نویز بیش از اندازه، از دست رفتن جزئیات و تاری می‌شوند. گوشی حالت شب دارد، ولی به نظر نمی‌رسد این حالت فایده چندانی داشته باشد. همچنین حالت عکاسی مایکرو نیز بگیر و نگیر دارد. دوربین فوق عریض گوشی برای جای دادن افراد یا مناظر بیشتر در تصویر بسیار خوب است، ولی کمی بر روی کیفیت تصاویر تاثیر منفی دارد. تصاویر این لنز کیفیت، وضوح و شادابی دوربین اصلی را ندارند. اما باز هم اگر شما قصد عکاسی حرفه‌ای با دوربین گوشی نوکیا 5.3 را نداشته باشید، از عملکرد آن راضی خواهید بود.

nokia 5.3 / مشخصات نوکیا 5.3

در بخش جلویی گوشی Nokia 5.3 برای دوربین سلفی یک دوربین 8 مگاپیکسلی در اختیار داریم که یک دوربین ساده و کار راه انداز است. این دوربین برای تماس‌های ویدیویی و سلفی‌های شبکه‌های اجتماعی مناسب است، ولی اگر بخواهید یک تصویر باکیفیت و درست و حسابی بگیرید باید از دوربین اصلی استفاده کنید.

 

عملکرد و مشخصات

اسنپدراگون 665 که قلب تپنده گوشی Nokia 5.3 است نمی‌تواند در بنچمارک‌های مختلف رکورد بزند، اما یک پردازنده تنبل و به دردنخور هم نیست و برای این بازه قیمتی اتفاقا عملکرد خیلی خوبی هم دارد؛ به طوری که شما در هنگام استفاده روزمره بعید است شاهد لگ یا مشکلات دیگری باشید. حتی قابلیت تشخیص چهره نیز به سرعت عمل می‌کند و شاید فقط چند میلی‌ثانیه از جدیدترین گوشی‌های پیسکل 4 عقب بماند.

در بحث گیمینگ کمترین بازی است که بر روی گوشی Nokia 5.3 اجرا نشود. البته اگر به سراغ بازی‌های سنگین بروید ممکن است در برخی مواقع با سرعت بارگذاری پایین و ایرادات مربوط به فریم ریت مواجه شوید. این گوشی از آن دسته گوشی‌هایی نیست که بتوانید فشار زیادی به پردازنده آن وارد کنید و البته بعید هم هست گیمرهای حرفه‌ای به دنبال آن باشند. اما اگر از بقیه قابلیت‌های گوشی راضی هستید می‌توانید چند دقیقه‌ای را هم با آن به اجرای بازی‌های سبک و ساده بپردازید و به مشکل خاصی برنخورید.

nokia 5.3 / بررسی نوکیا 5.3

گوشی Nokia 5.3 در گیک‌بنچ و در بخش عملکرد چند هسته‌ای توانست امتیاز 1381 را به خود اختصاص دهد. این امتیاز آن را درست در دسته گوشی‌های میان‌رده اقتصادی قرار می‌دهد. گوشی در سه مدل با رم‌های 3، 4 و 6 گیگابایت عرضه می‌شود. مدل‌های 3 یا 4 گیگ به همراه حافظه داخلی 64 گیگابایتی شاید خیلی عالی نباشند، ولی به نسبت سایر گوشی‌های اقتصادی که با قیمت کمتر وارد بازار شدند خیلی بهتر هستند. این مقدار رم و حافظه به شما اجازه می‌دهد اندروید 10 را به راحتی در این گوشی اجرا کنید. افزون بر این با یک کارت حافظه نیز می‌توانید فضای ذخیره سازی را تا 512 گیگابایت نیز افزایش دهید.

nokia 5.3 / مشخصات نوکیا 5.3

سرعت گوشی نوکیا 5.3 در مقایسه با سایر گوشی‌های اقتصادی به اندازه تحسین‌برانگیزی بیشتر است. البته نه در آن حد که فکر کنید با یک گوشی پرچمدار طرف هستید، ولی عملکرد گوشی آنقدر خوب هست که از خود بپرسید چرا باید پول بیشتری را برای یک گوشی هوشمند پرداخت کنید. اگر یک گوشی اقتصادی شما را از خرید گوشی‌های گران‌قیمت منصرف کند، یعنی با یک گوشی با عملکرد بسیار خوب و قابل توجه روبه‌رو هستید.

nokia 5.3 / قیمت گوشی نوکیا 5.3

بهترین بخش گوشی نوکیا 5.3 نرم‌افزار آن است. شما نه‌تنها به آخرین نسخه اندروید دسترسی دارید، بلکه این گوشی مثل بیشتر گوشی‌های نوکیا عضوی از برنامه اندروید وان نیز هست. این موضوع به این معنی است که شما تا 2 سال جدیدترین بروزرسانی‌های اندروید را دریافت خواهید کرد. علاوه بر این با استفاده از اندروید وان شما تجربه استفاده از نسخه خام اندروید را نیز خواهید داشت.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.55 اینچی IPS LCD گوشی Nokia 5.3 با رزولوشن 720×1600 با وجود اینکه خیلی چشم‌نواز نیست، ولی برای این بازه قیمتی از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و اتفاقا اگر از نزدیک آن را ببینید کیفیت بسیار بهتری نسبت به چیزی که فکر می‌کنید دارد. نسبت تصویر این گوشی 20:9 است که سبب می‌شود تجربه تماشای ویدیوهایی که عرض زیادی ندارند خیلی جالب نباشد و افزون بر این ناچ بالای صفحه نیز ممکن است شما را آزار دهد، ولی این موارد برای همه کاربران شاید مهم نباشند.

nokia 5.3 / دوربین گوشی نوکیا 5.3

وضوح و روشنایی این نمایشگر آنقدر بالا هست که بیشتر کاربران را راضی نگه دارد. ساخت گوشی با چنین قیمت پایینی به این معنی است که شرکت سازنده خواه ناخواه مجبور بوده از برخی قسمت‌های گوشی بزند و نمایشگر نیز یکی از این بخش‌ها است. این صفحه نمایش با صفحه نمایش HDR با رزولوشن و نرخ تازه‌سازی بالای گوشی‌های پرچمدار فرسنگ‌ها فاصله دارد. برای مثال در زیر تابش نور مانند پرچمدارها خوانایی مناسبی ندارد و مانند گوشی‌های سامسونگ و اپل نیز به لمس حساس نیست.

با این همه با توجه به هزینه‌ای که برای گوشی می‌پردازید هنگام استفاده روزمره مثل تماشای تصاویر، شبکه‌های اجتماعی یا ویدیو مشکلی با آن نخواهید داشت.

 

عمر باتری

باتری 4000 میلی‌آمپری گوشی Nokia 5.3 از نظر ظرفیت در حد قابل قبولی قرار دارد، ولی این ظرفیت می‌توانست بیشتر از این باشد. ظرفیت فعلی در بحث عمر باتری و میزان مصرف نیز خودش را نشان می‌دهد. مثلا با وجود اینکه برخی روزها شما 30 یا 40 درصد شارژ اضافه خواهید داشت، اما نمی‌توانید یک روز دیگر را هم با همان 30 یا 40 درصد به پایان برسانید. به خصوص اگر با استفاده از GPS یا اجرای بازی‌ها به باتری فشار بیاورید.

nokia 5.3 / قیمت گوشی نوکیا 5.3

یک ساعت تماشای ویدیو با روشنایی حداکثری و بلندی صدا در حد متوسط شارژ باتری را از 100 درصد به 87 درصد رساند. البته این مقدار مصرف معمولی است و شما می‌توانید تا 7 یا 8 ساعت دیگر هم بدون نیاز به شارژ مجدد به تماشای ویدیو بپردازید. به عبارت دیگر باتری آنقدر ظرفیت دارد که شما را در هنگام یک مسافرت طولانی سرگرم کند.

در بحث شارژ هیچ قابلیت جذابی وجود ندارد که باز هم با توجه به قیمت گوشی نمی‌توانیم شکایتی داشته باشیم. در گوشی Nokia 5.3 خبری از شارژ بی‌سیم یا شارژ سریع نیست و باتری گوشی با توان 10 وات شارژ می‌شود. اما اگر یک گوشی بتواند در بحث مصرف به خوبی گوشی Nokia 5.3 عمل کند، شارژ سریع اهمیت چندانی پیدا نمی‌کند.

 


تاریخ عرضه و قیمت گوشی نوکیا 5.3


قیمت گوشی نوکیا 5.3 در حدود 190 دلار تعیین شده است. این گوشی ابتدا در ماه مارس سال 2020 معرفی شد و از آن زمان در بازار کشورهایی مثل بریتانیا و استرالیا به فروش می‌رسد.

nokia 5.3 / مشخصات گوشی نوکیا 5.3

قیمت گوشی Nokia 5.3 برای یک محصول جدید در کمترین حد ممکن قرار دارد و با این وجود از نظر عملکرد نیز واقعا عالی است و می‌توانید با خرید آن به اندازه زیادی در هزینه‌ای که برای یک گوشی جدید پرداخت می‌کنید صرفه جویی کنید. البته اگر مشکلی با پرداخت هزینه بیشتر ندارید، می‌توانید گزینه‌های بهتری را هم پیدا کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402