10 ترفند جذاب بازی Ghosts of Tsushima

ترفند های بازی شبح سوشیما
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی شبح سوشیما (Ghosts of Tsushima) از جمله بازی‌هایی است که در آن برای از بین بردن دشمنان خود باید به اکتشاف بپردازید. با ترفند های بازی Ghosts of Tsushima همراه ما باشید.

بازی شبح سوشیما بالاخره منتشر شد و این به معنای آن است که حالا می‌توانید خود را در خلال این ماجراجویی سامورایی برای ساعت‌ها غرق کنید. در این بازی که ژانر آن اکشن مخفی کاری (Action/stealth) به شیوه دنیای باز (Open World) است، کنترل قهرمانی به نام جین ساکای (Jin Sakai) را بر عهده خواهید گرفت؛ یک قهرمان سامورائی پرافتخار که برای راندن لشکریان مغول از جزیره مادری خود باید تصمیمات سختی بگیرد. این بازی بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده است و در آن می‌توانید اکشن و درام موجود در یک فیلم سامورایی کلاسیک را بیابید. همراه پلازا باشید تا ترفندهای بازی Ghosts of Tsushima را با همدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


ترفند های بازی Ghosts of Tsushima


همچنین بخوانید :

همانطور که اشاره کردیم بازی Ghosts of Tsushima یک بازی اکشن مخفی کاری محسوب می‌شود و در گیم پلی آن مکانیزم‌های مختلفی به کار رفته است. برای پشت سر گذراندن تمام مراحل بازی شبح سوشیما نیازمند کمی یادگیری قبلی خواهید بود. در واقع می‌توان گفت این بازی از جمله عناوینی است که از نحوه اکتشاف دنیای آن توسط شما گرفته تا نحوه رویارویی‌تان با دشمنان در فضای باز و نهایتا شیوه به کار بستن مکانیزم‌های مخفی کاری و گریز از شما صبر و حوصله می‌خواهد. ترفند های بازی شبح سوشیما به ویژه زمانی که شروع به بازی کردن آن می‌کنید، می‌توانند شما را برای پیشروی بهتر در بازی راهنمایی کنند.

 

1. هنگام گشت و گذار از لباس مسافرتی استفاده کنید

ترفند های بازی Ghosts of Tsushima / ترفند های بازی روح سوشیما

اولین ترفندی که می خواهیم از بین ترفند های بازی Ghosts of Tsushima برای شما مورد بررسی قرار دهیم، استفاده از لباس مسافرتی (Traveler’s Attire) هنگام گشت و گذار در خلال بازی است. قهرمان شما از شروع بازی شبح سوشیما تا پایان آن لباس‌ها و زره‌های مختلفی دریافت خواهد کرد، اما می‌توان گفت اولین لباستان در بازی شبح سوشیما جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود.

شاید در نگاه اول لباس مسافرتی در مقایسه با زره‌های جنگی ویژه که قادر هستند قابلیت‌های قهرمانتان را افزایش دهند کمی متوسط به نظر برسد؛ اما در نظر داشته باشید که شما قادر خواهید بود این لباس را در طول بازی ارتقا دهید. در ابتدا تنها مزیت لباس مسافرتی برای قهرمانتان افزایش ده درصدی میزان دسترسی به نقشه بازی و همچنین ویبره دسته بازی‌تان هنگام نزدیک شدن به برخی آیتم‌هاست.

با این وجود با پیشروی در بازی شبح سوشیما این میزان دسترسی را می‌توانید به 30 درصد افزایش دهید که به خودی خود سبب خواهد شد به میزان محتوای بیشتری از بازی دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این نیاز قهرمانتان به تقویت جان (Health) و صدمه (Damage) نیز کاهش خواهد یافت.

 

2. در استفاده از قابلیت های شبح آزادی به خرج دهید

ترفند های بازی روح سوشیما / ترفند های بازی شبح سوشیما

دومین ترفند فهرست ترفند های بازی Ghosts of Tsushima استفاده هرچه بیشتر از قابلیت‌های شبح (Ghost) است. در ابتدای این بازی قهرمانتان (Jin) این قسمت از قابلیت‌های خود را مورد آزمایش قرار می‌دهد؛ قابلیت‌هایی همانند مانورهای مخفی کارانه، دزدکی حرکت کردن (Sneak) و ترور (Assassination) که همگی زیرمجموعه قابلیت‌های شبح قهرمان هستند. کمی پس از این رویداد ذهن قهرمان دچار یک فلش بک (Flashback) می‌شود که در طی آن عموی او لرد شیمورا (Lord Shimura) به او توضیح می‌دهد که از پشت حمله کردن رفتاری ناشایست است.

شاید حرف عموی قهرمانتان در این رابطه صحیح باشد، اما در عین حال در نظر بگیرید که نحوه رویارویی‌تان با دشمنان در بازی شبح سوشیما نه بر روی داستان بازی و نه بر روی مکانیزم‌های آن تاثیر چندانی ندارد و روند داستانی بازی بدون تاثیر پذیرفتن از این امر در خط مشخصی پیگیری خواهد شد. بر همین اساس همانطور که می‌توانید با دشمنانتان رویارویی مستقیم داشته باشید می‌توانید هر کدام از آن‌ها را از طریق قابلیت‌های شبح نیز از پای درآورید؛ موضوعی که می‌تواند کار را بر شما از جهات بسیاری در روند بازی آسانتر کند.

 

3. شهرها را آزاد کنید تا نقشه بازی آشکار شود

ترفند های بازی Ghosts of Tsushima / ترفند های بازی روح سوشیما

به ترفند سوم فهرست ترفند های بازی Ghosts of Tsushima رسیدیم. این بازی از جمله عناوینی است که دارای یک نقشه بزرگ است. مزیت این نقشه بزرگ آن است که می‌توانید هر طور که بخواهید در آن گشت و گذار کنید و عیب آن نیز آن است که پیدا کردن ماموریت بعدی‌تان در بازی می‌تواند کمی سخت باشد. خوشبختانه یک راه آسان برای آشکار کردن قسمت‌های قابل توجهی از نقشه بازی وجود دارد و آن راه نیز آزادسازی قلعه‌ها و شهرهایی محسوب می‌شود که توسط مردم اشغال شده‌اند.

با ادامه در گشت و گذارتان در بازی شبح سوشیما موارد زیادی را از جمله کمپ‌ها، جاده‌ها و شهرهایی که تحت کنترل مغول‌ها قرار دارند خواهید یافت. با از بین بردن مغول‌های بازی قادر خواهید بود که به ژاپنی‌ها کمک کنید قلمرو خود را بار دیگر آباد کنند. با آزادسازی یک شهر در بازی شبح سوشیما قسمت اعظمی از نقشه اطراف آن را آشکار خواهید کرد و همین امر نیز به خودی خود سبب خواهد شد که متوجه دو یا سه ماموریتی شوید که قبل از آن ندیده بودید.

 

4. حالت (Stance) خود را مرتب تغییر دهید

ترفند های بازی روح سوشیما / ترفند های بازی شبح سوشیما

چهارمین ترفند و توصیه‌مان در فهرست ترفند های بازی Ghosts of Tsushima مرتبط با حالت‌ها (Stance) شما در بازی است. هنگامی که جین (Jin) بازی را شروع کند تنها دارای یک حالت در مبارزه با شمشیر است. به مرور و با پیشروی در بازی قادر خواهید بود چهار حالت مختلف را برای قهرمان خود باز کنید که به ترتیب عبارتند از حالت سنگ (Stone)، حالت آب (Water)، حالت باد (Wind) و حالت ماه (Moon). حالت سنگ شما در بازی روح سوشیما در مبارزه با شمشیربازان موثر خواهد بود.

حالت آب در مبارزه با دشمنانی که سپر دارند کارکرد خواهد داشت. حالت باد در مبارزه با نیزه داران موثر واقع خواهد شد و حالت ماه نیز در رویارویی با دشمنان قوی هیکل به کار شما خواهد آمد. قهرمان شما در بازی شبح توشیما می‌تواند تقریبا در آن واحد به هر کدام از این حالت‌ها درآید و همچنین هنگام انجام این تغییر، زمان بازی کُند خواهد شد. در واقع چند ثانیه طول نخواهد کشید که بتوانید حالت خود را تغییر دهید و توصیه می‌کنیم این کار (تغییر حالت) را تا جایی که می‌توانید تکرار کنید.

در بخش اول بازی بهترین حالت بازی حالت سنگ است؛ چراکه قادر است در رویارویی با هر کدام از دشمنانتان در این بخش موثر واقع شود. بخش دوم بازی اما پیچیده تر است و در این بخش نیازمند آن خواهید بود که بسته به دشمن خود حالت خود را تغییر دهید.

 

5. از قدرت های اکتشاف خود بهره ببرید

ترفند های بازی Ghosts of Tsushima / ترفند های بازی روح سوشیما

ترفند پنجمی که در فهرست ترفند های بازی شبح سوشیما قصد داریم برای شما معرفی کنیم، استفاده از قدرت اکتشافتان محسوب می‌شود. در بازی Ghost of Tsushima قابلیت‌های مختلفی خواهید داشت که در طبقه‌بندی‌های دفع حمله (Parrying)، جا خالی دادن (Dodging)، حالت‌ها (Stance) و قابلیت‌های شبح (Ghost) قرار می‌گیرند. شما قادر خواهید بود هر کدام از این قابلیت‌ها را در این بازی ارتقا دهید. البته یک طبقه بندی دیگر نیز وجود دارد که قابلیت اکتشاف (Exploration) نام گرفته است.

در صفحه اول مهارت‌هایتان در بازی Ghosts of Tsushima یکسری قابلیت‌ها وجود دارد که قابلیت‌های اکتشاف نام گرفته‌اند. این توانایی‌ها قادر هستند شما را به مکان‌ها و ماموریت‌های فرعی منحصربه‌فردی راهنمایی کنند که تنها از این طریق می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. ارتقای قابلیت اکتشافتان در بازی روح سوشیما شما را در سمت و سوی مسیری قرار خواهد داد که در پایان آن یک ویژگی کاربردی برای قهرمانتان نهفته است. این قابلیت‌ها به ویژه زمانی به کارتان خواهند آمد که قصد دارید خود را برای یک ماموریت داستانی دشوار آماده کنید.

 

6. بین رویارویی مستقیم و مخفی کاری یکی را انتخاب کنید

ترفند های بازی روح سوشیما / ترفند های بازی شبح سوشیما

ترفند ششمی که در فهرست ترفند های بازی Ghosts of Tsushima می‌خواهیم برای شما معرفی کنیم، انتخاب میان رویارویی مستقیم و مخفی کاری محسوب می‌شود. در بازی روح سوشیما هنگامی که تصمیم بگیرید به یک کمپ مغول حمله کنید باید خود را برای شمشیربازی با اعضای آن کمپ آماده کنید. البته وقتی برای اولین بار به کمپ گفته شده وارد می‌شوید، جهت رویارویی با دشمن خود دو گزینه خواهید داشت: رویارویی مستقیم و یا مخفی‌کاری.

رویارویی مستقیم با قدم زدن شما به دروازه جلویی مغول‌ها و به چالش کشیدن یکی از آن‌ها جهت انجام دوئل روی می‌دهد. در این حالت احتمال دارد دشمن خود را به شکل آنی (Instant Kill) از پای درآورید. از همین تکنیک برای از پای درآوردن حداکثر پنج مغول نیز در آن واحد می‌توانید استفاده کنید. یک راهکار دیگر نیز وجود دارد و آن راهکار عبارت است از از پای درآوردن یک به یک دشمنان از طریق قتل مخفیانه.

این راهکار از طریق پیدا کردن یک در ورودی جایگزین و منزوی کردن دشمنانتان قبل از انجام قتل صورت می‌پذیرد. در نظر داشته باشید که در یک کمپ واحد هر دو روش را به صورت همزمان نمی‌توانید به کار ببرید؛ بنابراین تصمیمتان را آگاهانه بگیرید.

 

7. برای نبردهای سخت از اسلحه های شبح استفاده کنید

ترفند های بازی Ghosts of Tsushima / ترفند های بازی روح سوشیما

در فهرست ترفند های بازی Ghosts of Tsushima هفتمین ترفندی که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم استفاده از اسلحه‌های شبح برای نبردهای ساخت است. هر کدام از بخش‌های بازی Ghost of Tsushima دارای درجه سختی مخصوص به خود است. این امر سبب می‌شود که قهرمانتان در جنگ با شمشیر همواره ارتقا یابد؛ اما می‌توان گفت حتی بهترین مبارز نیز در معرض آن قرار دارد که تحت محاصره قرار گرفته و تا مرز تسلیم پیش رود.

برای همین توصیه ما به شما آن است که توانایی‌تان در استفاده از ابزار و اسلحه‌های شبح (Ghost) در نبرد را همواره به خاطر داشته باشید؛ چراکه این ابزار و اسلحه‌ها قادر هستند جریان نبرد را به کلی دچار تغییر کنند. یک بمب دودی کاملا ارتقا یافته به عنوان مثال توانایی آن را دارد که شما را احیا کرده و برای انجام یک قتل مخفیانه چند هدفه آماده کند؛ در حالی که یک خنجر کونای (Kunai) کاملا ارتقا یافته می‌تواند دشمنانتان را برای مدتی کافی گیج کند تا بتوانید ضربه نهایی‌تان را به آنها وارد کنید.

استفاده از بمب و ترقه در یک نبرد شمشیربازی شاید در نگاه اول افتخارآمیز به نظر نرسد و در حقیقت نیز چنین نیست. البته اگر به دنبال یک شمشیربازی سامورایی خالصانه باشید، می‌توانید از دوئل‌های اختیاری بخش دوم بازی بهره ببرید.

 

8. افراد کنار راه را نجات دهید

ترفند های بازی روح سوشیما / ترفند های بازی شبح سوشیما

ترفند هشتممان در فهرست ترفند های بازی Ghosts of Tsushima شامل نجات دادن افراد کنار راه می‌شود. بازی شبح سوشیما نسبت به دیگر عناوین دنیای باز در یک مقوله تفاوتی اساسی دارد: در این بازی برای آشکار شدن ماموریت‌های اختیاری‌تان هیچ برج یا بارویی در یک منطقه وجود ندارد. بنابراین اگر بخواهید فعالیت‌های جانبی مخفی در جای جای نقشه بازی را پیدا کنید، باید خود در این نقشه به اکتشاف بپردازید.

البته در این راه برای شما کمک نیز وجود دارد و این کمک تنها در صورتی سراغتان خواهد آمد که توقف کرده و در میان راه مبارزه کنید. با ادامه گشت و گذارتان در جاده‌های سوشیما با گروه‌های جنگی مغولی روبه‌رو خواهید شد که موفق شده‌اند روستایی‌هایی ژاپنی را تصاحب کرده و به عنوان برده از آن‌ها استفاده کنند.

با نجات دادن این افراد قادر خواهید از آن‌ها برای پی بردن به مقر یک کمپ مخفی و یا جاهای دیگر کمک بگیرید. آن‌ها حتی مکان مورد نظر را در نقشه برای شما علامت خواهند زد. گروه‌های جنگی مغول علاوه بر این از نظر منابع نیز غنی هستند؛ بنابراین توقفتان برای بررسی و پی بردن به این منابع همواره مثمر ثمر خواهد بود.

 

9. تا می توانید حملات را دفع کنید

ترفند های بازی Ghosts of Tsushima / ترفند های بازی روح سوشیما

ترفند نهممان در رابطه با ترفند های بازی Ghosts of Tsushima در رابطه با دفع حملات است. دشمنان سرسختتان در بازی روح سوشیما قادر هستند تنها از طریق سه یا چهار ضربه شما را از پای درآورند؛ بنابراین باید همواره آماده باشید تا حملاتشان را دفع کنید. برای انجام پذیرفتن این امر شما دو گزینه خواهید داشت که به ترتیب عبارتند از مکانیزم دفع حمله (Parry) و مکانیزم جا خالی دادن (Dodge). هر کدام از این دو مکانیزم در قالب مهارت‌های قابل ارتقا در بازی برای شما ارائه شده‌اند؛ بنابراین بهتر است تا پایان بازی هر کدام را به حد کافی ارتقا دهید.

همچنین بخوانید :

البته در اکثر مواقع دفع حمله (Parry) بهتر از جا خالی دادن جواب خواهد داد. دلیل این امر آن است که استفاده از این مکانیزم خط تصمیم (Resolve) شما را از نو پُر خواهد کرد که خود سبب خواهد شد بتوانید از قابلیت‌های ویژه استفاده کرده و حتی بتوانید جان از دست داده خود را احیا کنید و نهایتا دشمنان نزدیک خود را (بر اساس ارتقاهایتان) بترسانید.

هنگامی که در حمله یک دشمن نور آبی مشاهده کنید، این به معنای آن است که زمان دفع حمله شما فرا رسیده است. با مشاهده نور نارنجی نیز پی خواهید برد که باید از مکانیزم جاخالی دادن استفاده کنید.

 

10. تمام قابلیت هایتان را ارتقا ندهید

ترفند های بازی روح سوشیما / ترفند های بازی شبح سوشیما

دهمین ترفندی که در فهرست ترفند های بازی Ghosts of Tsushima می‌خواهیم برای شما ارائه کنیم، توصیه‌مان در رابطه با عدم ارتقای تمام قابلیت‌هاست. در بازی روح سوشیما تعداد زیادی اسلحه و زره قابل ارتقا خواهید یافت. با این وجود رفتن به شکار برای به دست آوردن منابع و مواد جهت ساخت و ساز می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. از سوی دیگر خرید این منابع از فروشنده‌ها نیز برایتان گران تمام خواهد شد. بنابراین شاید بهتر باشد حداقل در آغاز بازی روی سه و یا چهار ست زره تمرکز کرده و به ارتقای آن‌ها بپردازید.

اینکه از کدام زره استفاده کنید وابسته به شیوه بازی شما خواهد بود. توصیه ما به شما آن است که لباس مسافرت، یک زره نزدیک برد و یک زره دوربرد را ارتقا دهید. در نظر داشته باشید که در قسمت دوم بازی روح سوشیما با میزان زیادی از زره‌های جدید روبرو خواهید شد؛ بنابراین نگه داشتن مقداری از منابعتان برای ارتقای زره‌هایی که در این قسمت به دست می‌آورید می‌تواند تصمیم خوبی باشد. نهایتا باید به اسلحه‌هایتان اشاره کنیم که از بینشان شمشیر کاتانا (Katana) و شمشیر کوچک (Short Sword) را بهتر است از همان اول و تا مرحله نهایی ارتقا دهید.

ترفند های بازی Ghosts of Tsushima / ترفند های بازی روح سوشیما

در مطلبی که خواندید ترفند های بازی Ghosts of Tsushima را مورد بررسی قرار دادیم. بازی روح سوشیما توسط کمپانی Sucker Punch Productions ساخته شده است و شرکت Sony Interactive Entertainment آن را به انتشار رسانده است. این بازی در تاریخ 17 جولای (27 تیر 99) برای پلتفرم PS4 منتشر شده است. نظر شما در رابطه با بازی شبح سوشیما چیست؟ نظرات خود را در رابطه با ترفند های بازی روح سوشیما از طریق بخش پایین و قسمت کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402