آشنایی با پارک های آبی ایران ؛ از اوشن کیش تا استخر زیرزمینی تبریز

بزرگترین پارک های آبی ایران
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

روزهای گرم تابستان را فقط شنا و تفریحات آبی است که قابل تحمل می‌کند. در این مقاله می‌توانید با بزرگترین پارک های آبی ایران از اوشن زیبای کیش تا پارک آبی زیرزمینی تبریز آشنا شوید.

یکی از دلایل سفر به شهرهای مختلف فقط دیدن جاذبه‌های تاریخی و مکان‌های دیدنی نیست، بلکه استفاده از مراکز تفریحی نیز خود می‌تواند دلیل یک سفر باشد. پارک های آبی ایران در کنار سایر جاذبه‌های آن شهر می‌توانند خود نوعی جاذبه گردشگری محسوب شوند. در این مقاله از پلازا تعدادی از بزرگترین پارک های آبی ایران را با هم بررسی می‌کنیم.

پارک های آبی

همچنین بخوانید :

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


بزرگ ترین پارک های آبی ایران


در بهترین سه ماهه سالیم و فصل، فصل شنا و آب تنی است. اگر قصد مسافرت دارید، این پارک های آبی در ایران را در کنار بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی از دست ندید. در ادامه بهترین و بزرگترین پارک های آبی در ایران را معرفی می‌کنیم.

 

پارک آبی اوشن کیش

پارک های آبی کیش

سفر به کیش یکی از دوست داشتنی‌ترین سفرهایی است که هرکسی در زندگیش می‌تواند تجربه کند. با خواندن راهنمای سفر به کیش با جاذبه‌های گردشگری این جزیره زیبا آشنا شوید. مروارید خلیج فارس علاوه بر تفریحات دریایی متنوعی که دارد، پارک‌های آبی مهیجی هم دارد. اوشن یکی از بهترین پارک های آبی کیش است. این پارک آبی سال 1395 و بر اساس افسانه راز قلعه خورشید و در مساحتی 5 کیلومتری ساخته شد.

این مجموعه تفریحی را می‌توان بهترین پارک آبی ایران از نظر مساحت و تفریحات دانست؛ چراکه پارک آبی اوشن کیش روباز است و شما علاوه بر لذت از تفریحات خود پارک، می‌توانید از هوای دل‌انگیز و آسمان صاف کیش هم لذت ببرید. بالای این پارک پرواز ممنوع است؛ پس با خیال راحت به این پارک بروید و از مجموعه بازی‌های آن استفاده کنید.

بلیط این مجموعه در دو سانس کامل و نیم سانس به فروش می‌رسد و همه روزه آقایان و خانم‌ها می‌توانند در سانس‌های مختلف از آن استفاده کنند. پارک آبی اوشن مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده است و روزانه ظرفیت پذیرش 3 هزار و 300 نفر را دارد. لازم به ذکر است که این مجموعه، فضای سبز با طراحی بی‌نظیری هم دارد که می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید.

 

پارک ساحلی آفتاب مشهد

پارک های آبی مشهد

قدیم‌ها دلیل سفر به مشهد تنها و تنها زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) بود، اما امروزه در کنار زیارت می‌توانید از پارک های آبی مشهد که از بهترین پارک های آبی ایران هستند نیز استفاده کنید. پارک ساحلی مشهد از بهترین پارک های آبی مشهد است. این پارک از هفت طبقه ساخته شده است که در واقع بزرگترین پارک آبی طبقاتی ایران هم محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید :

این پارک آبی از سال 1390 و در مساحتی 4 کیلومتر مربعی شروع به کار کرد. یک نکته جالب در مورد این پارک این است که تنها پارکی است که امکان غواصی را هم فراهم کرده است؛ غواصی تا 12 متر زیر آب با منظره‌ای که یادآور زیبایی‌های اقیانوس است. این مجموعه آبی مجموعه‌‌‌ای از استخرها، بدنسازی، ایروبیک، یوگا، آب درمانی و ماساژ تراپی و اسپا است. این پارک آبی در کنار پاساژ الماس شرق واقع شده است. بعد از خرید و گشت و گذار حسابی در یک پاساژ شیک، ریلکس کردن در یک پارک آبی لذت بخش خواهد بود!

 

سرزمین موج های آبی مشهد

بهترین پارک آبی ایران

زمانی یکی از تبلیغات هر روزه و البته وسوسه برانگیز تلویزیون در دهه 80، تبلیغ سرزمین موج های آبی مشهد بود که دل هر بیننده‌ای را آب می‌کرد. این مجموعه از نخستین پارک های آبی خاورمیانه است که در سال 86 و در زمینی به مساحت 8640 متر مربع و به صورت سرپوشیده افتتاح شد. از آن زمان تاکنون این پارک آبی به یک جاذبه گردشگری در مشهد تبدیل شده که روزانه پذیرای زائرین بسیاری است که از اقصی نقاط دنیا به این شهر سفر می‌کنند.

سرسره «تاپسی توروی» از هیجان‌انگیزترین سرسره‌های آبی است که در سال 2010 برنده بهترین سرسره آبی جهان شد. پس اگر به این مجموعه رفتید این سرسره را فراموش نکنید. موج های آبی مشهد مجموعه‌ای از سرسره‌های مختلف، چاله فضایی، استخر موج و غیره است که در کنار حمام‌های مختلف، به خصوص حمام ترکی مجموعه‌ای فوق‌العاده را تشکیل داده‌اند.

 

پارک آبی ایرانیان مشهد

پارک های آبی ایرانیان مشهد

پارک آبی ایرانیان مشهد 14 برابر یک زمین فوتبال است. هرچه هیجان بخواهید را می‌توانید در این پارک تجربه کنید. یک زمین فوتبال را در نظر بگیرید. حالا اگر بدانید می‌توانید در این زمین فوتبال با تخته موج سواری کنید چه؟ این پارک آبی استخری به وسعت یک زمین فوتبال دارد که شما می‌توانید روی موج‌هایی به ارتفاع 5.5 متر موج سواری کنید. سرسره های پارک آبی ایرانیان در نوع خود و در ایران از بهترین‌هاست. رودهای خروشان، سرسره‌های سرعتی و آرام، سرسره‌های رنگین کمان، اسکی روی آب، سرسره کودک و سینما 5 بعدی از جمله تفریحات آبی این پارک آبی بزرگ هستند.

در این پارک از ارتفاعات طبیعی کوهپایه استفاده شده است تا سرسره‌های هیجان انگیزی خلق شود. اگر می‌خواهید ریلکس کنید و روز آرامی داشته باشید هم برای شما سونای خشک و بخار، حمام‌های مختلف ریلکسیشن و سالن ماساژهای مختلفی در نظر گرفته شده است. شاید برایتان جالب باشد که یک شرکت کانادایی به نام White Water Park که طراح بزرگ پارک‌های آبی است، در طراحی و ساخت این پارک همکاری داشته است. این پارک دو بخش مجزای بانوان و آقایان دارد که می‌توانید هم زمان با خانواده از آن استفاده کنید.

 

دهکده آبی پارس

پارک های آبی تهران

شاید آن‌هایی که در تهران زندگی نمی‌کنند برایشان جای تعجب باشد که در شهر شلوغ و آلوده‌ای مانند تهران یک پارک آبی وجود دارد. اما باید بگوییم که یکی از بهترین پارک های آبی ایران، دهکده آبی پارس تهران است که در کیلومتر 23 اتوبان تهران-کرج قرار دارد. این دهکده آبی علاوه بر اینکه محیطی برای شنا و لذت بردن از تفریحات آبی است، شامل رستوران، کافی‌شاپ، سفره خانه سنتی، شهربازی، سینما 6 بعدی، قلعه وحشت، اتاق‌هایی مختلف برای ماساژ، حمام ترکی، اسپا و غیره نیز می‌شود. این پارک آبی از سال 89 شروع به کار کرده است. فضای آن 14 هزار متر مربع است و از استانداردهای جهانی برخوردار است.

 

پارک آبی آبسار اصفهان

 پارک های آبی اصفهان

اگر قصد سفر به اصفهان دارید، می‌توانید در اینجا با جاذبه‌های گردشگری اصفهان آشنا شوید. اصفهان در کنار تمامی جاذبه‌های تاریخی بی‌نظیری که دارد، مجموعه آبی منحصر به فردی هم دارد که می‌توانید یک روز از سفرتان را هم به لذت و هیجان در پارک آبی آبسار اختصاص دهید.

این مجموعه معماری خاصی با 2 هزار متر مربع فضای سالن استخر و 500 متر مربع فضای رختکن دارد. 950 متر مربع هم برای استخر شنا و استخر شیرجه در نظر گرفته شده است. این مجموعه شامل تفریحات مهیج، سالن ماساژ، آرایشگاه و سونا خشک و بخار است. در معماری این مجموعه سعی شده است از طبیعت استفاده شود. پارک آبی آبسار به معنای آب و آتش نورپردازی‌های جالب و منحصر به فردی دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

 

پارک آبی تبریز

پارک های آبی در ایران

اگر مسافر تبریز هستید، در کنار جاذبه‌های طبیعی زیبای تبریز می‌توانید از پارک آبی این شهر نیز استفاده کنید. این پارک آبی بسیار مجهز و پیشرفته است؛ به طوری که شامل 17 سرسره آرام و سرعتی و پیچی و ترکیبی می‌شود. یکی از جذابیت‌های این پارک، رودخانه‌ای به طول 170 متر است که دورتادور آن قرار گرفته است.

در این مجموعه فضایی هم برای کودکان در نظر گرفته شده است و شامل سونا، جکوزی، رعد و برق و پرده بارانی است که مطمئنا کودکان را به هیجان می‌آورد. نکته جالب این پارک آبی این است که در 5 طبقه زیرزمین بنا شده است و 1200 نفر ظرفیت دارد.

 

پارک آبی اهواز

تعداد پارک های آبی ایران

در اهواز بیشتر از هر جای دیگری هوس آب تنی به سرتان می‌زند. یک مجموعه آبی بزرگ در گرمای اهواز، لذت‌بخش‌ترین چیزی است که می‌توانید تجربه کنید. پارک آبی اهواز از بزرگترین پارک های آبی ایران است که با امکانات پیشرفته تفریحات آبی به همراه کافی‌شاپ، رستوران، بوفه و فروشگاه لوازم شنا مجموعه فوق‌العاده‌ای را فراهم کرده است. این مجموعه شامل سرسره‌های آبی مختلف، استخر شنا و اتاق‌های ماساژ است که می‌تواند روز هیجان انگیزی را برای شما به ارمغان آورد.

 

پارک آبی اْپارک تهران

بزرگتری پارک های آبی اران

یکی دیگر از پارک های آبی تهران، اُپارک است که در اتوبان تهران-کرج، بعد از بزرگراه آزادگان قرار دارد. می‌توان گفت اولین انتخاب در تهران برای آب بازی همین پارک آبی است. این مجموعه تفریحی از سال 1396 فعالیت خود را در مساحتی 55 هزار متر مربعی آغاز کرد.

این پارک شامل 14 سرسره مهیج ویژه بزرگسالان می‌شود. از دیگر امکانات آن می‌توان به استخر موج سونامی و رودخانه خروشان اشاره کرد. این مجموعه برای کودکان نیز فضای دلپذیری را طراحی کرده است. مجموعه الوپیا یا جزیره کودکان نیز برای بچه‌های شما طراحی شده است. از دیگر تفریحات هیجان‌انگیز اپارک، اُپیچ، سرسره‌های بمورنگ و غیره است که در کل یک روز هیجان انگیز را برای شما فراهم می‌کند. اگر هم در این شهر شلوغ به دنبال ساعاتی آرامش هستید، به شما ماساژ سنگ داغ، ماساژ شمع، ماساژ پرفرمنس و ماساژهای مختلف دیگر را پیشنهاد می‌دهیم.

تابستان فصل آب بازی است. اما امروزه با وجود پارک های آبی مختلف حتی می‌توان هوس آب تنی را در زمستان محقق کرد. در این مطلب تعدادی از بزرگترین پارک های آبی ایران را با هم مرور کردیم. اگر هوس سفر کردید، در کنار بازدید از مکان‌های دیدنی، استفاده از پارک های آبی را هم حتما در برنامه‌تان قرار دهید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402