معرفی 10 بازی ارباب حلقه ها برای کامپیوتر و کنسول

بهترین بازی های ارباب حلقه ها
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله قصد داریم تا 10 بازی ارباب حلقه ها را برایتان معرفی کنیم که مخصوص کنسول و کامپیوتر هستند. پس با پلازا همراه شوید.

بهترین بازی های ارباب حلقه ها (Lord of the Rings) مانند بهترین بازی های جنگ های ستارگان در کامپیوتر طیفی از ژانرهای مختلف را شامل می‌شوند. قلمرو فانتزی ارباب حلقه ها یکی از مشهورترین جهان‌هایی است که تاکنون ایجاد شده است. همچنین انجام بازی ارباب حلقه ها برای آن دسته از افرادی که دوران کودکی و نوجوانی خود را با ارباب حلقه ها سپری کردند، بسیار جذاب خواهد بود. با معرفی این بازی‌ها همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • 10 بازی ارباب حلقه ها برای کامپیوتر و کنسول
    • بازی The Hobbit
    • بازی ارباب حلقه ها دو برج
    • بازی The Lord of the Rings: Return of the King
    • بازی The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth II
    • بازی آنلاین The Lord of the Rings Online
    • بازی The Lord of the Rings: War in the North
    • بازی Lego The Lord of the Rings
    • بازی The Lord of the Rings: Conquest
    • بازی The Lord of the Rings: Aragorn’s Quest
    • بازی Middle-earth: Shadow of Mordor

 


10 بازی ارباب حلقه ها برای کامپیوتر و کنسول


در زیر 10 بازی ارباب حلقه ها را برایتان معرفی می‌کنیم که قطعا از انجام آنها لذت خواهید برد.

 

بازی The Hobbit

بازی ارباب حلقه ها

The Hobbit یک بازی ارباب حلقه ها به سبک اکشن و ماجراجویی و محصول سال 2003 است که برای مایکروسافت ویندوز، ایکس‌باکس و پلی‌استیشن ساخته شده است. Hobbit در درجه اول یک بازی پلتفرمی است که با عناصر مبارزه و برخی از جنبه‌های معمایی از دید شخص سوم بازی می‌شود. بازیکن در اینجا بیلبو بگینز را کنترل می‌کند و او توانایی‌هایی همچون پرش، بالا رفتن از طناب و نردبان و غیره را دارد. پیشرفت در این بازی بر اساس پیروزی در مأموریت‌ها امکان‌پذیر است. هر سطح از بازی نیز ویژگی‌های ماجراجویانه خاص خود را دارد که باید برای پیشرفت به سطح بعدی تکمیل شود.

بسیاری از سطوح همچنین دارای ماموریت‌های جانبی هستند که لازم نیست تکمیل شوند، اما در صورت تکمیل آنها، بازیکن می‌تواند پاداش کسب کنند. بیلبو در این بازی ارباب حلقه ها دارای سه سلاح برای جنگیدن است که شامل چوب، سنگ و خنجر می‌شود. در بازی The Hobbit همچنین از One Ring می‌توان استفاده کرد که در این صورت، بیلبو قادر خواهد بود به طور موقت غیرقابل مشاهده شده و به او امکان می‌دهد از برخی دشمنان دوری کند.

 

بازی ارباب حلقه ها دو برج

بازی ارباب حلقه ها برای کامپیوتر دوبله فارسی

بازی ارباب حلقه ها دو برج برای کامپیوتر، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس ساخته شده و یک بازی ویدیویی اکشن است که از منظر شخص ثالث بازی می‌شود. این بازی دارای سطوح مختلفی است که مستقیماً از صحنه‌های فیلم‌های یاران حلقه و دو برج برگرفته شده است. به عنوان مثال، سطوح مربوط به دفاع از Helm’s Deep بسیار شبیه صحنه‌های مربوطه در فیلم است. در بیشتر قسمت‌های این بازی ارباب حلقه ها، بازیکن به عنوان آراگورن، گیملی یا لگلاس بازی می‌کند. با این حال، در سطح اصلی بازی که در Weathertop است، فقط آراگورن قابل بازی است.

Isildur همچنین یک شخصیت قابل بازی در سطح آموزشی است که در طول نبرد آخرین اتحاد نقش دارد. تمام سطوح بعدی را می‌توان با هر یک از این سه شخصیت بازی کرد. اگرچه هر سه شخصیت دارای اسلحه و حملات مختلفی هستند، اما سبک اصلی مبارزه آنها یکسان است. علاوه بر این، هر شخصیت در نوع خاصی از نبرد مهارت بیشتری دارد. برای مثال، آراگورن قوی‌ترین شخصیت، لگولاس در بعضی مبارزات بهتر است و گیملی دارای حملات شدید است.

 

بازی The Lord of the Rings: Return of the King

بازی ارباب حلقه ها دو برج برای کامپیوتر

Lord of Rings: The Return of King یک بازی نقش‌آفرینی اکشن است که توسط EA Redwood Shores برای پلی‌استیشن و کامپیوتر ساخته شده است. این بازی همچنین دنباله بازی Lord of Rings: The Two Towers در سال 2002 است. بازی ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه از منظر شخص ثالث بازی می‌شود و بسیار شبیه به نسخه قبلی خود از نظر گیم‌پلی است.

همچنین بخوانید :

در اینجا هر شخصیت یک حمله سریع دارد که آسیب کمتری را شامل می‌شود و می‌توان به راحتی آن را مسدود کرد و یک حمله شدیدتر که باعث آسیب بیشتر می‌شود، اما انجام آن کندتر است و بازیکن را در معرض حمله قرار می‌دهد. همچنین فقط حملات شدید می‌توانند سپر دشمن را بشکنند. هر شخصیت نیز دارای یک حمله مخصوص به خود است. کاراکترهای قابل بازی در کنسول و نسخه کامپیوتر عبارتند از گندالف، آراگورن، لگولاس، گیملی، فروود و سام.

 

بازی The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth II

بازی ارباب حلقه ها دو برج برای کامپیوتر

این بازی ارباب حلقه ها استراتژیک بوده و در سال 2006 توسط Electronic Arts برای کامپیوتر و ایکس‌باکس ساخته و منتشر شده است. Battle for Middle-earth II مشابه با نسخه قبلی خود، نیاز دارد که بازیکن برای تولید واحدها، جمع‌آوری منابع، پیشرفت‌های تحقیقاتی و دفاعی، یک پایگاهی را با سازه‌ها بسازد. بازیکنان با از بین بردن تمام ساختارهای تولیدکننده یگان دشمن، مسابقات را برنده می‌شوند. برخلاف بازی اول، بازیکن می‌تواند تعداد نامحدودی از سازه‌ها را در هر کجای نقشه ایجاد کند و امکان آزادی بیشتری در ساختمان اصلی و تولید واحدها دارد. همچنین بازیکنان می‌توانند برای دفاع از پایگاه خود دیوارهایی بسازند.

واحدها نیز در چندین کلاس طبقه‌بندی می‌شوند: پیاده نظام، دامنه، پیکمن، سواره نظام و محاصره. هر کلاس واحد از نقاط قوت و ضعف منحصربه‌فردی برخوردار است. واحد قهرمانان منحصربه‌فرد بوده و شامل شخصیت‌هایی مانند آراگورن، لگولاس، گیملی، سارومان، آرون و… است.

 

بازی آنلاین The Lord of the Rings Online

بازی ارباب حلقه ها برای کامپیوتر دوبله فارسی

Lord of the Rings Online یک بازی آنلاین نقش‌آفرینی چندنفره برای کامپیوتر است. بازیکنان می‌توانند شخصیت‌هایی از چهار نژاد و هفت کلاس ایجاد کرده و ماجراجویی‌هایی را در سرتاسر منطقه اریادور داشته باشند. بخش اعظم گیم‌پلی همانند سایر بازی‌های نقش‌آفرینی آنلاین (MMORPG) است: بازیکن باید در این بازی ارباب حلقه ها کاراکتری را کنترل کند و با سایر بازیکنان و موجودات دیگر در دنیای مجازی تعامل داشته باشد. شخصیت‌ها با بدست آوردن امتیازات از شکست دشمنان و انجام ماموریت‌های مختلف، به سطح بعدی رفته و امتیازهایی را کسب می‌کنند.

 

بازی The Lord of the Rings: War in the North

بازی ارباب حلقه ها برای کامپیوتر دوبله فارسی

The Lord of the Rings: War in the North یک بازی ویدئویی به سبک نقش‌آفرینی در سال 2011 است که توسط Snowblind Studios ساخته و توسط Warner Bros. Interactive Entertainment برای پلی‌استیشن، ایکس‌باکس 360 و مایکروسافت ویندوز منتشر شده است. این بازی ارباب حلقه ها از منظر سوم شخص بازی می‌شود و دارای سه شخصیت قابل بازی است: ارادان (رنجر)، فارین (کوتوله) و آندریل (جن). وقتی بازیکن هر سطح را شروع می‌کند، باید یکی از این سه شخصیت را برای کنترل انتخاب کند. با این حال، آنها می‌توانند در انتهای هر سطح، شخصیت دیگری را انتخاب کنند. هر شخصیت سلاح و توانایی‌های خاص خود را دارد. همه کاراکترها همچنین دارای یک حمله سبک و شدید هستند که می‌توانند از آنها استفاده کنند تا دشمنان را شکست دهند.

 

بازی Lego The Lord of the Rings

بازی ارباب حلقه ها استراتژیک

لگو بازی ارباب حلقه ها به سبک اکشن و ماجراجویی است که توسط Traveller’s Tales ساخته شده و برای کامپیوتر، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس منتشر شده است. در طول بازی، بازیکنان می‌توانند موارد جادویی بی‌شماری از جمله Light Eärendil، طناب Elven و طیف گسترده‌ای از شمشیرها، کمان‌ها و سایر سلاح‌ها و زره‌های آشنا در فیلم را جمع‌آوری و استفاده کنند.

توانایی‌های شخصیت بازی شامل روشنایی مکان‌های تاریک است. بعضی از کاراکترها نیز دارای توانایی‌های منحصربه‌فردی هستند یا فقط برای تعداد کمی از شخصیت‌ها در دسترس هستند. این بازی ارباب حلقه ها در کل 18 سطح و همچنین یک پایان پنهان دارد که پس از اتمام 100٪ بازی، قفل آن باز می‌شود. در طول بازی، برخی از قسمت‌های داستان با استفاده از موارد خاص یا توانایی‌های مختلف قابل گذر یا تکمیل هستند. این توانایی‌ها شامل ماهیگیری، تیراندازی، جمع‌آوری آب، نامرئی شدن، شکستن آجر و پرش بلند است.

 

بازی The Lord of the Rings: Conquest

بازی ارباب حلقه ها استراتژیک

این بازی ارباب حلقه ها نیز همانند بازی‌های پیشین دارای سبکی اکشن است که توسط Pandemic Studios ساخته و توسط Electronic Arts منتشر شده است. این بازی از فیلم ارباب حلقه ها الهام گرفته است و بسیاری از مکانیک‌های گیم‌پلی بازی نیز برگرفته از بازی‌های جنگ ستارگان است. بازی ارباب حلقه ها: فتح به بازیکنان اجازه می‌دهد تا هم به عنوان افراد خوب و هم به عنوان افراد بد بازی کنند، اما برخلاف بازی The Lord of Rings: Battle for Middle earth برای گزینه دوم (یعنی جزء افراد بد بودن) حلقه نباید نابود شود و از آن باید برای بازیابی مجدد قدرت استفاده کرد.

بازیکن بسته به مبارزات انتخاباتی یا طرفی که انتخاب می‌کند، نقش‌های مختلفی را به عهده می‌گیرد. بازی به طور کلی مبتنی بر هدف است و بازیکن باید تعداد معینی از دشمنان را شکست دهد تا ماموریت پایان یابد. اگر یک سرباز بمیرد بازی از نقطه مرگ ادامه می‌یابد و مرگ هیچ تاثیری در داستان یا جریان بازی ندارد. با این حال به یک بازیکن تعداد مشخصی از زندگی داده می‌شود و اگر تعداد جان‌های او تمام شود، باید تمام سطوح را از ابتدا تکرار کند.

 

بازی The Lord of the Rings: Aragorn’s Quest

بهترین بازی ارباب حلقه ها

بازی ارباب حلقه ها: ماموریت آراگورن در سال 2010 ساخته شده که سبک استراتژیک و ماجراجویانه را دنبال می‌کند و از دید سوم شخص بازی می‌شود. بازی به دو بخش با گیم‌پلی مختلف تقسیم می‌شود. در بازی اصلی، بازیکن کنترل آراگورن را در دست دارد و در  بخش گیم‌پلی دیگر، بازیکن پسر سام، فرودو را کنترل می‌کند. گیم‌پلی بازی در هر دو بخش یکسان است و بازی به گونه‌ای ساخته شده است که بازیکن به عنوان فرودو مهارت‌های خود را در Shire می‌آموزد و این مهارت‌ها سپس در بازی اصلی در دسترس آراگورن قرار می‌گیرند. اگر بازیکن دومی در بازی حضور داشته باشد، وی خواهر فرودو یعنی الانور را در بازی اصلی کنترل می‌کند. با این حال، بازیکنان نمی‌توانند شخصیت‌ها را تغییر دهند، یعنی بازیکن اول باید همیشه آراگورن و فرودو باشد و بازیکن دو نیز باید گندالف و الانور باشد.

 

بازی Middle-earth: Shadow of Mordor

بهترین بازی های ارباب حلقه ها

Middle-earth: Shadow of Mordor آخرین بازی ارباب حلقه ها در فهرست پلازا است که برای مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در سال 2014 منتشر شد. در اینجا بازیکن نقش تایلون را کنترل می‌کند که یک رنجر بوده و پیوندی با روح Elf Lord Celebrimbor دارد؛ زیرا این دو نفر تصمیم دارند برای انتقام از مرگ عزیزان خود مبارزه کنند. بازیکنان می‌توانند درگیر مبارزه شده و از توانایی‌های روح برای نبرد با دشمنان استفاده کنند. بازی همچنین سیستم Nemesis را معرفی می‌کند که به هوش مصنوعی شخصیت‌های غیر قابل بازی امکان می‌دهد تا اقدامات قبلی خود را در برابر شخصیت اصلی بازی به خاطر بسپارند و بر همین اساس واکنش نشان دهند.

مأموریت‌های موجود در این بازی، ماموریت‌های داستان اصلی را دنبال می‌کنند که نشان‌دهنده تلاش تایلون برای انتقام است. ماموریت‌های جانبی نیز شامل آزاد کردن بردگانی است که به دست ارتش ارووک گرفته شده‌اند و مجبور به کار برای آن هستند. بازیکن همچنین این امکان را دارد تا آزادانه در اطراف Mordor پرسه زده و موجودات خاص را شکار کند یا مصنوعات قدیمی را پیدا کند.

در این مقاله 10 بازی ارباب حلقه ها را برایتان معرفی کردیم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید باشد. بازی مورد علاقه شما کدام است؟ درباره آن برای ما بنویسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402