بررسی فیلم She Dies Tomorrow ؛ تریلر، داستان، بازیگران و امتیازات

فیلم She Dies Tomorrow 2020
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم She Dies Tomorrow یک فیلم درام مهیج است که داستان جالبی را روایت می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این فیلم زیبا، با ما همراه باشید.

ایمی سایمتز (Amy Seimetz) در سال 2012 با فیلم Sun Don’t Shine نشان داد که علاوه بر بازیگری، در کارگردانی هم تبحر دارد. او حالا دومین فیلمش را بر اساس یک ایده شخصی و با پولی که از بازی در فیلم Pet Sematary به دست آورد، ساخته است. فیلم جدید سایمتز She Dies Tomorrow نام دارد و تا حد زیادی یک فیلم شخصی است. البته ماجراهای فیلم فانتزی‌تر از آن هستند که بتوانیم آن را یک اتوبیوگرافی از زندگی شخصی سایمتز بدانیم، اما تشابه اسمی شخصیت اصلی فیلم با او (نام شخصیت اصلی هم ایمی است) چندان بی‌دلیل نیست. در ادامه ضمن تماشای تریلر فیلم She Dies Tomorrow یا «او فردا می میرد»، به داستان و بازیگران این فیلم اشاره می‌کنیم و نگاهی به نقدهای آن می‌اندازیم. با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


داستان فیلم She Dies Tomorrow


فیلم She Dies Tomorrow / فیلم او فردا می میرد

در خلاصه داستان رسمی فیلم She Dies Tomorrow آمده است: «پس از آنکه ایمی از خواب بیدار می‌شود و می‌فهمد که فردا می‌میرد، زندگی‌اش دوباره از هم می‌پاشد. کم‌کم افکار و هذیان‌های او به دوستانش نیز سرایت می‌کنند و زندگی همه آنها از کنترل خارج شده و به سمت جنون پیش می‌رود».

همچنین بخوانید :

این خلاصه، تا حدودی ما را با داستان فیلم She Dies Tomorrow آشنا می‌کند، اما چیزی از جزئیات آن بروز نمی‌دهد. ایمی شخصیتی است که از همان ابتدا با مشکلات شخصی‌اش آشنا می‌شویم. زنی که به تنهایی در لس‌آنجلس زندگی می‌کند، ارتباط زیادی با افراد و دنیای اطرافش ندارد و اعتیادش به الکل نیز دردسرهای زیادی را برایش به وجود آورده است. سایمتز، کارگردان فیلم She Dies Tomorrow، از همان ابتدا وضعیت نامتعادل ایمی را خیلی خوب برای مخاطب به تصویر می‌کشد. حتی در لحظاتی احساس می‌کنیم که او تا مرز خودکشی نیز پیش می‌رود.

دانلود فیلم She Dies Tomorrow 2020 / کارگردان فیلم She Dies Tomorrow

در یکی از صحنه‌های ابتدایی فیلم She Dies Tomorrow، وقتی جین، دوست ایمی برای سر زدن به او وارد خانه‌اش می‌شود، ایمی را در شرایطی عجیب، کنار استخر می‌بیند. این یکی از همان صحنه‌هایی است که خودکشی ایمی را تداعی می‌کنند. در سکانس مشابهی می‌بینیم او روی کف چوبی اتاق نشیمن سقوط می‌کند که البته اتفاق خاصی برایش نمی‌افتد. همه این رفتارهای عجیب ناشی از فکری هستند که در ذهن ایمی کاشته شده است: او فردا می‌میرد.

اما داستان فیلم فقط روی کارهای عجیب و دیوانه‌وار ایمی متمرکز نمی‌شود. اگر چنین بود می‌توانستیم She Dies Tomorrow را یک فیلم روان‌شناسانه سطحی قلمداد کنیم. اما این فیلم خیلی زود از بخش‌های آغازینش عبور می‌کند و به خط روایت اصلی می‌پردازد؛ جایی که جین (دوست ایمی) نقش پررنگ‌تری دارد. به طور کلی داستان فیلم She Dies Tomorrow اصلی‌ترین نقطه قوت آن است و فیلمنامه‌ای که سایمتز نوشته، به بهترین شکل ممکن قصه را گسترش می‌دهد و آن را به اوج می‌رساند.

 


بازیگران فیلم She Dies Tomorrow


داستان فیلم She Dies Tomorrow

بازیگر نقش ایمی در فیلم She Dies Tomorrow کیت لین شیل است. او در فیلم اول سایمتز به نام Sun Don’t Shine هم حضور داشت. در کنار او، کنتاکر آدلی هم یکی دیگر از بازیگران فیلم She Dies Tomorrow است که سابقه همکاری با سایمتز را دارد، اما نقش او خیلی محدودتر است. کیت لین شیل قبلا در چند فیلم مستقل به ایفای نقش پرداخته، ولی بیش از هر چیز به خاطر بازی در سریال معروف House of Cards شناخته می‌شود.

جین آدامز، بازیگر دیگری است که در نقش دوست ایمی یعنی جین بازی می‌کند. آدامز در فیلم‌هایی چون Eternal Sunshine of the Spotless Mind به ایفای نقش پرداخته و یک بار هم به خاطر بازی در سریال Hung نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برای بهترین نقش مکمل زن شده است. آدامز حالا بار دیگر در فیلم او فردا می میرد، یک نقش مکمل را به عهده گرفته و خیلی خوب هم از پس اجرای آن برآمده است. در ادامه می‌توانید فهرست بازیگران فیلم She Dies Tomorrow را مشاهده کنید:

  • کیت لین شیل (Kate Lyn Sheil) در نقش ایمی
  • جین آدامز (Jane Adams) در نقش جین
  • کنتاکر آدلی (Kentucker Audley) در نقش کریگ
  • کریس مسینا (Chris Messina) در نقش جیسون
  • کیتی اسلتون (Katie Aselton) در نقش سوزان
  • تاندی ادیبیمپ (Tunde Adebimpe) در نقش برایان
  • جنیفر کیم (Jennifer Kim) در نقش تایلی
  • الیویا تیلور دادلی (Olivia Taylor Dudley) در نقش ارین
  • میشل رودریگز (Michelle Rodriguez) در نقش اسکای
  • جاش لوکاس (Josh Lucas) در نقش داک
  • آدام وینگارد (Adam Wingard) در نقش دون باگی من

 


نگاهی به امتیازات و نقدهای فیلم She Dies Tomorrow 2020


فیلم She Dies Tomorrow 2020

زمان زیادی از اکران این فیلم نمی‌گذرد و به همین خاطر برای دانلود فیلم She Dies Tomorrow 2020 باید کمی صبر کنیم. اما نقدهای این فیلم منتشر شده‌اند که در ادامه تعدادی از آنها را با هم مرور می‌کنیم.

 

IndieWire / اریک کوهن: 91

فیلم او فردا می میرد را می‌توان به چند شکل مختلف تفسیر کرد. می‌توانیم این فیلم را رساله‌ای در مورد زنان آسیب دیده عاطفی و تلاش آنها برای فهماندن دردهایشان به دنیا بنامیم. همچنین می‌توانیم به آن از منظر یک بیانیه طعنه‌آمیز در مورد زندگی در لس آنجلس نگاه کنیم. حتی در معنای وسیع‌تر، این فیلم قصد دارد خیره شدن به پوچی را تفسیر کند. هر چه که باشد، هیچ شکی نیست که تمام بافت‌های این فیلم، درگیرکننده و جذاب هستند.

سایمتز، کارگردان فیلم She Dies Tomorrow روایتی گول‌زننده و اسرارآمیز را دنبال می‌کند که به نوعی یادآور همه‌گیری جهانی ویروس کرونا و عواقب بعد از آن است. این فیلم با یک پیام کاملا روشن به پایان می‌رسد: اینکه حتی شروع یک روز جدید، خطرات و ترس‌های شب گذشته را از بین نمی‌برد. اگرچه داستان فیلم او فردا می میرد به چنین لحظه‌ای اشاره می‌کند، اما قابل انطباق با هر لحظه دیگری است.

 

The Hollywood Reporter / جان دفور: 90

سایمتز به خوبی مرز بین عواطف داخلی و صحنه‌سازی‌های یک فیلم ترسناک را کم‌رنگ می‌کند. قاب‌های متعدد از درهای نیمه‌باز که در فیلم می‌بینیم هم استعاره‌ای از مرزهای از بین رفته درون و بیرون هستند. البته این تصاویر قرار نیست نتیجه‌گیری مشخصی را نصیب بیننده کنند. هوش بالای سایمتز از همان سال 2011 که در فیلم The Off Hours به ایفای نقش پرداخت، کاملا مشخص شد. او حتی در فیلم‌های بزرگ و پرخرج هالیوودی هم به عنوان بازیگر حضور داشت، اما هرگز در فیلم‌های خودش چنین رویکردی را دنبال نکرد.

سایمتز در سریال The Girlfriend Experience هم که ساخت آن را بر عهده داشت، به ریشه‌های روانشناسانه در داستان پرداخته بود. فیلم او فردا می میرد به لحاظ ساختاری، شاید جذابیت کمتری از سریال یاد شده داشته باشد، اما اثری است که دوستداران سینما می‌توانند تا سی سال آینده آن را تماشا کنند؛ البته اگر زندگی بشر تا آن موقع دوام داشته باشد!

تریلر فیلم She Dies Tomorrow

 

AV Club / کیتی رایف: 83

سایمتز بودجه فیلم او فردا می میرد را از دستمزد بازی در فیلم Pet Sematary (سال 2019) تامین کرد. او حتی مراحل ساخت فیلمش را خیلی بی سروصدا و با یک گروه کوچک پیش برد. حالا نتیجه کار او یک اثر احساسی با ارزش است که به موضوعات مختلفی می‌پردازد؛ از رنج تحمل یک بیماری ذهنی گرفته تا تباه شدن زندگی. فیلمنامه این فیلم به قدری شخصی است که گاهی فراموش می‌کند مخاطبان را در فهم چیزی که اتفاق افتاده یاری کند، حتی ممکن است خیلی از شخصیت‌های فیلم را به زودی فراموش کنید. این شخصیت‌ها با یک سوال مهم دست به گریبان هستند. سوالی که امیدواریم برای هیچ کدام از ما پیش نیاید؛ اینکه اگر قرار باشد فردا بمیریم، باید چه کار کنیم؟

 

RollingStone / دیوید فیر: 80

سایمتز، شیل و همکارانشان، یک فیلم جذاب ساخته‌اند که احساسات مخاطب را تحریک می‌کند. برای فیلمی که روی تنهایی به عنوان موضوع اصلی‌اش تمرکز دارد، She Dies Tomorrow هر گونه تردیدی را از بین می‌برد و ترس را به جان بیننده می‌اندازد. این موضوع باعث می‌شود که حس کنید در این زمینه تنها نیستید. این فیلم در زمان بسیار خوبی منتشر شده است؛ در دورانی که یک ترس همگانی از مردن (به خاطر شیوع ویروس کرونا) وجود دارد.

بازیگران فیلم She Dies Tomorrow

 

Variety: 70 / تامریس لفلی: 70

فیلم او فردا می میرد گاهی بیش از حد تجربی به نظر می‌رسد. این فیلم از مشکل کند شدن ضرباهنگ رنج می‌برد، اما هرگز از پا درنمی‌آید. فیلم سایمتز از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌توان آن را یک اثر هنری شخصی نامید که به خوبی با مخاطبش ارتباط برقرار می‌کند. در این فیلم، اهمیت چندانی ندارد که آیا یکی از شخصیت‌های اصلی گرفتار مرگ می‌شود یا خیر. سایمتز فقط می‌خواهد نشان دهد که وقتی انسان‌ها بیش از حد به زندگی دل می‌بندند، مواجهه با مرگ برای آنها بسیار ترسناک خواهد بود. آیا ایمی برای این مواجهه آمادگی دارد؟ آیا ما این آمادگی را داریم؟

فیلم او فردا می میرد یک اثر متفاوت و یکی از بهترین فیلم‌های سال 2020 تا به اینجا است. نظر شما درباره این فیلم چیست؟ آیا آثار قبلی سایمتز را دیده‌اید؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما درمیان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402