رپورتاژ چیست ؟ و انواع تبلیغات اینترنتی
تیم پلازا مگ
نویسنده:تیم پلازا مگ
ارسال شده در:25 مرداد 1399، 12:00

رپورتاژ چیست ؟ و انواع تبلیغات اینترنتی

اگر بخواهیم به این سوال که رپورتاژ چیست به طور دقیق پاسخ دهیم، باید بگوییم که رپورتاژ یکی از موثرترین و بهترین روش‌های بازاریابی اینترنتی است. رپورتاژ آگهی اگر به درستی انجام گیرد می‌تواند تاثیر زیادی بر سئوی سایت شما بگذارد. رپورتاژ یا رپورتاژ آگهی در واقع از واژه Advertisement Reporting  گرفته شده است. در این روش از بازاریابی اینترنتی شما آگهی خود را در قالب یک مقاله‌ی علمی، گزارشی، خبری و… بر روی سایت‌های دیگر درج می‌کنید و ذهن خواننده را به سمت محصول مورد نظر خود سوق می‌دهید. ما در ادامه به طور کامل درباره اینکه رپورتاژ چیست و چگونه می‌تواند بر سئوی سایت تاثیر بگذارد، به تفصیل صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

انواع تبلیغات اینترنتی

انتخاب بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی بستگی بسیار زیادی به هدف و زمان مورد نیاز شما دارد. در زیر ما موثر‌ترین روش‌های تبلیغات اینترنتی را آورده‌ایم:

  • تبلیغات متنی یا رپورتاژ آگهی
  • تبلیغات ویدئویی
  • استفاده از لینک باکس‌ها
  • بازاریابی محتوا و بهینه‌سازی موتورهای جستجو
  • تبلیغات بنری
  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
  • ایمیل مارکتینگ

از بین انواع تبلیغات معرفی شده استفاده از لینک باکس‌ها یا همان خرید بک لینک‌‌های دائمی و رپورتاژ آگهی می‌تواند از جمله مهم‌ترین و ماندگارترین روش‌های تبلیغات آنلاین باشد. خرید بک لینک گرچه یک روش پرریسک برای تبلیغات است اما درصورتی که به درستی اجرا شود، می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر رتبه و جایگاه شما در صفحه‌ی اول گوگل داشته باشد.

رپورتاژ چیست و چگونه بر سئوی سایت تاثیر می‌گذارد؟

رپورتاژ چیست و چگونه بر سئوی سایت تاثیر می‌گذارد؟

صاحب هر کسب و کاری که باشید قطعا از تاثیر تبلیغات بر افزایش فروش و دیده شدن خود آگاه هستید. در دنیای گسترده‌ی اینترنت هر روز روش‌های جدیدتری برای بازاریابی و تبلیغ ارائه می‌شود. خرید بک لینک دائمی و استفاده از رپورتاژ آگهی‌ها و… از جمله‌ی این راه‌ها است. حتما شما هم این جمله‌ی بیل گیتس بنیان‌گذار مایکروسافت را شنیده‌اید که در یکی از سخنرانی‌های خود گفت: “محتوا پادشاه است”. این جمله اصلا اغراق نیست، محتوای مناسب می‌تواند سایت شما را در معرض دیده شدن بیشتر بگذارد و چه چیزی از این ایده آل‌تر که مخاطبان شما را ببینند، با برند شما آشنا شوند، آن را به ذهن بسپارند و به درگاه شما سر بزنند و به مشتری وفادار شما تبدیل شوند؟ به همین دلیل است که رپورتاژ آگهی می تواند سئوی سایت شما را ارتقاء ببخشد و رتبه‌ی شما را در صفحه‌ی اول گوگل به کلی جابجا کند؛ زیرا با یک رپورتاژ مناسب ورودی‌های سایت شما به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. اکنون که به طور کامل به این سوال که رپورتاژ چیست پاسخ دادیم شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می‌توان یک رپورتاژ موثر نوشت؟ برای یک رپورتاژ موثر باید به چه نکاتی دقت کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه با ما همراه باشید.

چطور یک رپورتاژ آگهی موثر داشته باشیم؟

رپورتاژ آگهی موثر

شاید پاسخ به این سوال که رپورتاژ چیست بسیار ساده باشد اما لازم است بدانید که برای افزایش تاثیر رپورتاژ آگهی باید از سایت‌های معتبر لینک دریافت کنید. دریافت یک لینک از یک سایت معتبر از چندین لینک از ده‌ها سایت غیرمعتبر با ارزش‌تر است. سایت‌های معتبر با تلاش فراوان خود را به صفحه‌ی اول گوگل رسانده‌اند و با تلاش بیشتر جایگاه خود در صفحه‌ی اول گوگل را ، از هزاران رقیب که در حال تکاپو برای گرفتن جایگاه آن‌ها هستند، حفظ کرده‌اند. سایت‌های معتبر اسپم نمی‌کنند و مخاطبان واقعی دارند. بنابراین در نزد گوگل از اعتبار بیشتری برخوردارند و اگر در صفحات خود از شما و برند شما نام ببرند قطعا برای موتورهای جستجوگری مانند گوگل از ارزش بیشتری برخوردار است.

از طرفی، فرض کنید که قصد خرید کالایی دیجیتال را دارید و از افراد مختلفی نظرخواهی می‌کنید. قطعا توصیه‌ی یک تعمیرکار لوازم برقی که سالها در این عرصه فعالیت کرده را بیشتر از هر فرد دیگری قبول خواهید کرد. بنابراین زمانی که شما  آگهی خود را در یک سایت معتبر که با سئوی کلاه سفید و بدون اسپم خود را به صفحه‌ی اول گوگل رسانده درج می‌کنید، محتوای شما برای مخاطبان از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود.

در کنار اعتبار سایت، لازم است بدانیم که نگارش متن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. متن نوشته شده برای محتوای رپورتاژ باید بتواند مخاطب شما را به صورت کاملا غیرمستقیم به هدف شما برساند. متن‌های صرفا تبلیغاتی نه تنها مخاطب را به سمت سایت شما سوق نمی‌دهد بلکه مخاطب خیلی زود صفحه آگهی را ترک خواهد کرد. به طور کلی در افکار عمومی ذهنیت نسبت به تبلیغات مثبت نیست. بنابراین در آگهی باید بتوانید به طور منصفانه به مبحث مورد نظر بپردازید تا اعتماد مخاطب را جلب نمایید.

مزایای رپورتاژ آگهی

  • با رپورتاژ آگهی بیشتر دیده می‌شوید: رپورتاژ آگهی در یک سایت پرمخاطب و معتبر مانند یک ویترین است که برند شما و خدمات شما را در معرض نمایش خواهد گذاشت. در این عرصه‌ی نمایش شما دیده می‌شوید، درباره شما صحبت می‌شود و مخاطبان شما را به هم توصیه می کنند.
  • مناسب برای همه کسب و کارها: شما صاحب هر کسب و کاری که باشید، از فروش لوازم منزل گرفته تا صنایع دستی و یا حتی یک خبرگزاری وبسایت مجله‌ای می توانید برای افزایش ورودی سایت خود از رپورتاژ استفاده کنید. شما می‌توانید سایت‌های مرتبط و قدرتمند با وبسایت خود را بیابید و برای درج آگهی در آن‌ها اقدام کنید.
  • افزایش اعتبار برند: اعتبار برند در پی افزایش آگاهی مخاطبان از برند شما به دست خواهد آمد. برای افزایش اعتبار برند لازم است درج رپورتاژ آگهی تداوم داشته باشد.
  • هزینه مقرون به صرفه: با رپورتاژ آگهی شما یکبار محتوای خود را در یک وبسایت درج خواهید کرد، اما اگر محتوای نوشته شده‌ی شما به اندازه‌ی کافی قوی و موثر باشد بسیاری از وبسایت‌ها و کانال‌های دیگر آن را بازنشر خواهند داد. از این طریق شما با یک بار نشر محتوای خود قادر هستید، آگهی خود را بارها و بارها منتشر کنید.
  • سئوی سایت بهبود خواهد یافت: همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر سئوی آف پیج دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر است. با انتشار رپورتاژ در سایت‌های معتبر شما علاوه بر اینکه خود را به مخاطبان معرفی می‌کنید، می‌توانید از بک لینک‌های معتبر نیز برخوردار شوید. دریافت بک لینک معتبر می‌تواند به طور کاملا موثر جایگاه شما را در صفحه‌ی اول گوگل جابجا کند و آن را ارتقا دهد.

برای نوشتن رپورتاژ موثر به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای نوشتن رپورتاژ موثر به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای نوشتن یک رپورتاژ موثر باید به نکات زیر در نگارش محتوا توجه کنید:

ساختار را رعایت کنید: متن شما باید ساختار درست داشته باشد. با توجه به نوع متن آموزشی، خبری و… چهارچوب آن را رعایت کنید.

قوانین سئو را به طور کامل رعایت کنید: قوانین سئو مانند کلمات کلیدی، استفاده مناسب از هدینگ‌ها، استفاده از ریچ مدیا (عکس، فیلم، اینفوگرافی و…) را حتما رعایت کنید. قرار دادن ویدئو و عکس مناسب در صفحه می‌تواند ساعات بیشتری مخاطب را در صفحه نگه دارد و باعث کاهش نرخ خروج سایت شود.

کپی نکنید: این اصل را همیشه باید رعایت کنید، رپورتاژ باید یونیک باشد. کپی کردن به شدت می‌تواند اعتبار شما را زیر سوال ببرد. ضمن این که الگوریتم پاندای گوگل نیز همیشه نسبت به کپی کردن محتوا هوشیار است.

تسمینو پل ارتباطی شما با رسانه ها جهت خرید رپورتاژ آگهی

حتی اگر تاکنون به دلیل تعرفه های بالا، محتوای نامطلوب و یا هر دلیل دیگری موفق به خرید رپورتاژ آگهی نشده اید هیچ نگران نباشید! چون از امروز شما تسمینو را دارید! آژانس تبلیغاتی تسمینو پل ارتباطی میان شما و رسانه‌ها است که از صفر تا صد این مسیر همراهتان خواهد بود. تسمینو به شما کمک می کند تا بصورت مستقیم و با قیمت های باورنکردنی و بی نظیر رپورتاژ آگهی خود را در برترین و معتبرترین رسانه های فارسی منتشر کنید!

کلام آخر

این روزها انواع تبلیغات اینترنتی برای بازاریابی و برندینگ رایج شده است. روش‌هایی مانند درج رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک دائمی در قسمت فوتر سایت که در تمامی صفحات دیده می شوند و… از موثرترین راه‌هایی است که شما می‌توانید برای تبلیغات خود در عرصه‌ی اینترنت استفاده کنید. اما به جرات می توان رپورتاژ را مهم‌ترین روش برای دریافت بک لینک و معرفی سایت شما به صورت کلاه سفید دانست. با رپورتاژ در عین حال که بک لینکی بدست می‌آورید که گوگل به آن اعتبار بالایی خواهد بخشید، می توانید خود را هرچه بیشتر به مخاطبان معرفی کنید.

2
12345
امتیاز به مطلب

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

1 2 3 4 5
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha