بررسی فیلم Black Is King ؛ داستان، بازیگران و نمرات

داستان فیلم Black Is King 2020
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Black Is King به کارگردانی بیانسه، خواننده مشهور آمریکایی حسابی سروصدا به پا کرده است. با ما همراه باشید تا با فیلم سیاه پادشاه است بیشتر آشنا شویم.

اکثر افراد بیانسه را با آهنگ‌هایش می‌شناسند، اما او در حوزه سینما نیز فعالیت‌هایی داشته و اتفاقا آثار درخشانی را در این حوزه از خودش به جا گذاشته است. علاوه بر فیلم‌های زیادی که در آنها به عنوان بازیگر حضور داشته، در فیلم سال 2013 به نام Life Is But a Dream که یک اتوبیوگرافی بود، برای اولین بار شاهد کارگردانی بیانسه هم بودیم. او سپس در سال 2016 فیلم Beyoncé: Lemonade را ساخت که در واقع نسخه‌ای تصویری از آلبومش به همین نام بود. سومین فیلم بیانسه به اسم Homecoming در سال 2019 از شبکه نتفلیکس پخش شد که مربوط به اجرای زنده او در جشنواره موسیقی کواچلا می‌شد.

حالا دومین آلبوم تصویری بیانسه (بعد از Lemonade) هم اکران شده که Black Is King نام دارد. اگرچه نمی‌توانیم تریلر فیلم Black Is King 2020 را به نمایش بگذاریم، اما در ادامه درباره این فیلم و ویژگی‌های مهم آن توضیحاتی را ارائه می‌کنیم. با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


فیلم Black Is King درباره چیست؟


فیلم سیاه پادشاه است

قبل از هر چیز باید توضیح بدهیم که اصلا فیلم Black Is King در چه سبکی ساخته شده و اگر می‌گوییم این فیلم یک آلبوم تصویری است، منظورمان دقیقا چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید حدود یک سال به عقب برگردیم؛ یعنی زمانی که نسخه بازسازی انیمیشن The Lion King اکران شد. در این انیمیشن آهنگ‌های زیبایی از بیانسه را شنیدیم که متعلق به آلبوم The Lion King: The Gift بودند. در واقع بیانسه آلبوم The Gift را به طور اختصاصی برای انیمیشن شیر شاه ساخت که بابت آن مورد تحسین منتقدان نیز قرار گرفت.

حالا در فیلم Black Is King 2020 از همان آهنگ‌های آلبوم The Gift استفاده شده، اما ویدیوهای اختصاصی برای هر کدام از آهنگ‌ها ساخته شده‌اند و این ویدیوها، قسمت‌های مختلف یک فیلم طولانی را تشکیل می‌دهند. فیلمی که نویسندگی و کارگردانی آن به عهده خودِ بیانسه بوده و در آن به بازی هم پرداخته است.

همچنین بخوانید :

ماجرای ساخت این فیلم از سال 2019 شروع شد. وقتی موزیک ویدیوی Spirit (یکی از آهنگ‌های آلبوم The Gift) منتشر شد، بیانسه تصمیم گرفت که ویدیوهای بیشتری برای سایر آهنگ‌های آلبومش بسازد. او در ابتدا قصد داشت که کلیپ‌های کوتاهی را برای برخی از آهنگ‌های The Gift بسازد و حتی می‌خواست همه آنها را در حیاط خلوت منزل خودش فیلمبرداری کند. بعدا تصمیم او عوض شد و به این نتیجه رسید که ساخت ویدیوی کامل برای تمام آهنگ‌ها کار مناسب‌تری است. در نهایت هم ایده ساخت یک فیلم بلند بر اساس آهنگ‌های این آلبوم به ذهنش رسید و اینگونه بود که فیلم Black Is King شکل گرفت.

مرحله فیلمبرداری این فیلم از اواسط سال 2019 در دو کشور نیجریه و غنا آغاز شد. برخی از صحنه‌های فیلم نیز در شهرهایی مثل نیویورک، لس آنجلس و لندن فیلمبرداری شدند. فیلم بلک ایز کینگ یا «سیاه پادشاه است» چندی پیش از شبکه دیزنی پلاس پخش شد و نه‌تنها مورد استقبال طرفداران این خواننده قرار گرفت، بلکه نمرات خوبی هم از منتقدان دریافت کرد. 

 


داستان فیلم Black Is King 2020


فیلم سیاه پادشاه است ۲۰۲۰

در خلاصه داستان فیلم Black Is King 2020 چنین آمده است: «پادشاه جوانی از خانواده خود جدا می‌شود و در دنیایی ناشناخته و پرمخاطره قدم می‌گذارد. او سپس وارد سفری طولانی شده که در آن باید با موضوعاتی مثل خیانت، عشق و خودشناسی روبه‌رو شود. در انتهای این مسیر، او می‌تواند تاج و تخت خودش را پس بگیرد، اما در این راه، نیاکان و همچنین عشق دوران کودکی‌اش به او کمک می‌کنند».

هر چند این خلاصه کوتاه، چیز زیادی درباره داستان این فیلم نمی‌گوید، اما فضای کلی قصه را مشخص می‌کند. در ابتدای فیلم می‌بینیم که یک نوزاد داخل یک سبد روی آب شناور است. داستان مربوط به روزگاران قدیم آفریقاست. این کودک همان پادشاهی است که در آینده می‌تواند مردم این سرزمین را نجات دهد. بیانسه که در کنار رودخانه حضور دارد، این کودک را از آب می‌گیرد و او را نوازش می‌کند. تصویر بیانسه در این فیلم چیزی شبیه مادر طبیعت است. او حضور قدرتمندی در تمام صحنه‌ها دارد و جذابیت‌های ظاهری‌اش نیز باعث می‌شود که مخاطب یک لحظه چشم از او برندارد.

در اینجا قصد نداریم چیز بیشتری از داستان فیلم Black Is King 2020 را لو بدهیم، اما همین‌قدر بدانید که کلیت قصه، مربوط به آفریقا و سیاهپوستان است. بیانسه آلبوم The Gift را یک «عشق‌نامه به آفریقا» نامیده و برای ساخت فیلم هم از تعداد زیادی از هنرمندان سیاهپوست استفاده کرده است. در بخش بعدی مقاله با بازیگران فیلم Black Is King بیشتر آشنا می‌شویم.

 


معرفی بازیگران فیلم Black Is King


بازیگران فیلم Black Is King

بازیگر اصلی فیلم سیاه پادشاه است، کسی نیست جز خودِ بیانسه. اما در این فیلم شاهد حضور افتخاری تعدادی از مشهورترین شخصیت‌ها و هنرمندان آفریقایی هستیم. برای مثال جی-زی (Jay-Z) یکی از بهترین رپرهای جهان که همسر بیانسه هم هست، در بخش‌هایی از این فیلم به ایفای نقش می‌پردازد. همچنین افرادی مثل ویزکید (خواننده)، تینا نوولس (کارآفرین و طراح لباس)، بلو آیوی (خواننده)، نائومی کمبل (بازیگر و مدل) و بسیاری دیگر از افراد سرشناس، در این فیلم حضور افتخاری دارند.

از دیگر بازیگران فیلم Black Is King می‌توانیم به تیوا سویج (خواننده و بازیگر)، لوپیتا نیونگو (بازیگر)، کلی رولند (خواننده و بازیگر)، فارل ویلیامز (خواننده رپ) و… اشاره کنیم.

 


نگاهی به نقدها و نمرات فیلم سیاه پادشاه است 2020


دانلود فیلم Black Is King 2020

حالا که با فیلم جدید بیانسه آشنا شدیم، احتمالا تصمیم گرفته‌اید که به دانلود فیلم Black Is King 2020 و تماشای آن بپردازید، اما قبل از آن، بد نیست نگاهی به نقدهای این فیلم هم داشته باشیم تا هم نظر منتقدان دنیا درباره آن را بدانیم و هم با اصلی‌ترین نکات مثبت این عنوان بیشتر آشنا شویم.

 

The Telegraph / کت براون: 100

اگر فکر می‌کنید که فیلم Hamilton بهترین اثری است که از شبکه دیزنی پلاس پخش شده، کاملا در اشتباه هستید! بله، Hamilton هم یک فیلم موزیکال و پر از آهنگ‌های مختلف است، اما آیا در این فیلم شاهد موتورسواری هستیم؟ آیا شنا کردن هماهنگ و متقارن را در این فیلم می‌بینیم؟ آیا در Hamilton خواننده‌ای مثل بیانسه حضور دارد که روی ماه آواز بخواند؟ آیا نائومی کمبل در این فیلم هست؟ اینها فقط بخشی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد فیلم Black Is King هستند که در هیچ فیلم دیگری نمونه آنها را ندیده‌ایم. این فیلم در عین حال که بسیار آشنا به نظر می‌رسد، خیلی هم جادویی و شگفت‌انگیز است.

فیلم بلک ایز کینگ

 

Los Angeles Times / لورن علی: 90

فیلم Black Is King از طرفی شبیه فیلم Homecoming (سال 2018) است و از سوی دیگر می‌توان آن را با فیلم Lemonade (سال 2016) که آن هم یک آلبوم تصویری بود مقایسه کرد. این فیلم ترکیبی از موزیک ویدیوهای زیبا و رقص‌های گروهی است که با یک ایده اصلی به یکدیگر مرتبط شده‌اند. همچنین حضور افتخاری هنرمندان، به جذابیت‌های این فیلم افزوده است. درست مانند فیلم قبلی بیانسه، Black Is King را نیز می‌توانیم محصول عشق و دل‌شکستگی بنامیم. این فیلم تصاویری با رنگ‌های تند و درخشان را به نمایش می‌گذارد و یک تجربه بصری بی‌نظیر را ارائه می‌کند.

 

The Guardian / چنته جوزف: 80

این فیلم یک عشق‌نامه است که به زندگی سیاهان می‌پردازد و به این نژاد یادآوری می‌کند که آنها هم جزئی از یک دنیای بزرگتر هستند. با حضور افرادی چون جی-زی، کلی رولند، فارل و نائومی کمبل، این فیلم پرستاره، نظر همه مخاطبان را جلب خواهد کرد. این فیلم از هر نظر جذاب و دلپذیر است و شما را با خودش به یک سفر همیشگی می‌برد. این سفر فقط مربوط به «شیر شاه» نیست، بلکه بخش کوچکی از یک فرهنگ زیبا را شامل می‌شود و جذابیت‌های سنتی جامعه سیاهپوستان را به نمایش می‌گذارد.

تریلر فیلم Black Is King 2020

 

Larsen on Film / جاش لارسن: 75

فیلم Black Is King مانند سکانس‌های پشت‌صحنه در فیلم Homecoming یا پلان‌های درخشان Lemonade در واقع پروژه‌ای است که بیش از هر چیز روی ارائه یک تصویر زیبا و جذاب تمرکز دارد. تاریخ آفریقا، تجربه‌های زندگی آمریکایی-آفریقایی و شخصیت‌های تیمون و پومبا (از انیمیشن شیرشاه) کاملا در خدمت بیانسه و استعداد درخشان او هستند. این فیلم، یک اثر پرستاره است و اگر آن را با پدیده‌های آسمانی مقایسه کنیم، بیش از هر چیز به کسوف شباهت دارد.

 

Hollywood Reporter / جان دفور: 70

از نظر هنری، فیلم Black Is King جاذبه‌های کمتری نسبت به اثر مشابهش یعنی Lemonade دارد، اما فیلم جدید بیانسه، منظورهایش را به شکل بهتری منتقل می‌کند. در حالی که خودِ آلبوم دارای هنرمندان برجسته‌تری بود، نسخه تصویری آن از افرادی کمتر شناخته‌شده (مخصوصا برای آمریکایی‌ها) استفاده می‌کند. تکنو، یمی آلاد و مستر ایزی که هر سه نفر از خوانندگان اهل نیجریه هستند در آهنگ Don’t Jealous Me همکاری خوبی دارند و به همراه بیانسه روی یک صحنه اجرای زیرزمینی ظاهر می‌شوند. بورنا بوی که او هم نیجریه‌ای است، اجرای شگفت‌انگیزی در آهنگ Ja Ara E دارد.

نظر شما درباره فیلم Black Is King 2020 چیست؟ آیا به آهنگ‌های بیانسه علاقه دارید؟ فیلم‌های قبلی او را تماشا کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در این رابطه با ما و مخاطبان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402