بیوگرافی لورل و هاردی ؛ زندگی خصوصی و فیلم‌های زوج فراموش نشدنی سینما

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

لورل و هاردی بدون شک جزء کمدین‌های تکرارنشدنی سینمای آمریکا هستند که محبوبیت جهانی دارند. در این مقاله از پلازا قصد داریم بیوگرافی لورل و هاردی را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

لورل و هاردی زوج دوست داشتنی سینمای آمریکا هستند که در کنار یکدیگر توانستند تحولی عظیم در ساخت فیلم‌های کمدی به وجود آورند. این دو ستاره موفق طنز به مدت سی سال در سینما حضور داشتند و در کنار یکدیگر 106 فیلم کمدی موفق بازی کردند. اولین تجربه همکاری لورل و هاردی در سال 1921 میلادی و با بازی در فیلم کمدی «سگ خوشبخت» اتفاق افتاد. این زوج هنری در طول سی سال همکاری‌شان، هرگز از هم جدا نشدند و هیچگاه به تنهایی در یک فیلم ایفای نقش نکردند.

همین همدلی و وفاداری، آن‌ها را به لورل و هاردی محبوب تاریخ سینما تبدیل کرد و باعث جاودان ماندن نام آن‌ها پس از مرگشان شد. در ادامه این مقاله از پلازا بیوگرافی این زوج بی‌بدیل کمدی یعنی زندگی خصوصی لورل و هاردی، فیلم‌ها و سریال‌ها و حواشی آن‌ها را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با این دو اسطوره طنز دنیا بیشتر آشنا خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی لورل و هاردی

  • نام و نام خانوادگی کامل: آرتور استنلی جفرسون (Arthur Stanley Jefferson) و اولیور نورول هاردی (Oliver Norvell Hardy)
  • تاریخ تولد لورل: 16 ژوئن 1890 (26 خرداد 1269)
  • تاریخ تولد هاردی: 18 ژانویه 1892 (28 دی 1270)
  • قد لورل: 173 سانتی‌متر
  • قد هاردی: 185 سانتی‌متر
  • سال‌های فعالیت لورل: 1906 تا 1957
  • سال‌های فعالیت هاردی: 1914 تا 1955
  • وضعیت تاهل: لورل 4 بار و هاردی سه بار ازدواج کرد.
  • وب سایت لورل و هاردی: laurel-and-hardy.com

زندگی نامه الیور هاردی

زندگی نامه هاردی

در این بخش مروری بر بیوگرافی الیور هاردی از دوران کودکی تا ازدواجش خواهیم داشت.

دوران کودکی و نوجوانی

الیور هاردی (Oliver Hardy) با نام اصلی نورویل هاردی (Norvell Hardy) در 18 ژانویه 1892 (28 دی 1270) در شهر هارلم واقع در ایالت جورجیای آمریکا به دنیا آمد. پدرش «الیور»، سرباز جنگ‌های داخلی آمریکا بود که در نبرد آنتی‌تام در جنوب ایالات متحده زخمی شده بود و پس از آن به استخدام یک شرکت راه‌سازی درآمد. «امیلی» مادر الیور بود که در سال 1890 با پدرش ازدواج کرد. امیلی از ازدواج قبلی خود 4 فرزند داشت و الیور هاردی فرزند پنجم او بود. پدر الیور یک سال بعد از تولد او به طور ناگهانی فوت کرد و این اتفاق شروع سختی‌های او و خانواده‌اش بود.

همچنین بخوانید :

الیور هاردی از همان ابتدا به آموزش رسمی و مدرسه هیچ علاقه‌ای نداشت، اما از زمان کودکی به آوازخوانی و موسیقی علاقه‌مند بود. به همین دلیل به یک گروه تئاتری پیوست و در آنجا مشغول به کار شد و گاهی اوقات از مدرسه فرار می‌کرد تا بتواند با این گروه کار کند. مادرش که از علاقه الیور به موسیقی مطلع بود، او را به کلاس‌های موسیقی فرستاد تا علاقه‌اش را دنبال کند. او زمانی که نوجوان بود، نام پدر خود الیور را به اول نام خود اضافه کرد و از آن به بعد با نام «الیور هاردی» شناخته شد و این نام را نیز در شناسنامه خود به صورت قانونی وارد کرد.

زندگی شخصی

در ادامه این بخش به معرفی همسر هاردی می‌پردازیم. الیور هاردی ابتدا با یک پیانیست به نام «مادلین سالوشین» (Madelyn Saloshin) آشنا شد و سپس در سال 1913 با او ازدواج کرد. او به دلیل اختلاف بسیار با همسرش در سال 1921 از یکدیگر جدا شدند و در همان سال با همسر دومش «میرتل ریوز» (Myrtele Reeves) ازدواج کرد، اما این ازدواجش هم دوامی نداشت و پس از چندی از یکدیگر جدا شدند. الیور پس از چند وقت در سال 1940 با «ویرجینیا لوسیل جونز» (Virginia Lucille Jones) همسر سوم خود ازدواج کرد و تا زمان درگذشتش نیز ویرجینیا همسر او بود.

علت مرگ هاردی

الیور هاردی پس از پشت سر گذاشتن یک حمله قلبی خفیف در سال 1954 و بعد از سال‌ها فعالیت در سینما تازه به فکر سلامتی خود افتاد. او پس از این حمله قلبی در بستر بیماری افتاد و حدود 68 کیلوگرم وزن کم کرد و ظاهرش کاملا تغییر پیدا کرد. او به یک بیماری لاعلاج مبتلا شده بود و همین امر باعث کاهش وزن سریع او بود. الیور هاردی در سال 1956 دچار سکته مغزی شدید شد و پس از آن در جا افتاد و قدرت تکلم خود را نیز برای چندین ماه از دست داد. الیور هاردی در طول این مدت در خانه بستری بود و در نهایت 7 آگوست 1957 (16 مرداد 1336) پس از پشت سر گذاشتن دو سکته مغزی دیگر در سن 65 سالگی فوت کرد. الیور هاردی در باغ «والها» و در قطعه هنرمندان هالیوود به خاک سپرده شد.

زندگی نامه استن لورل

زندگی نامه لورل

در این بخش نیز مرور کوتاهی بر بیوگرافی استن لورل از دوران کودکی او تا ازدواجش خواهیم داشت.

دوران کودکی و نوجوانی

استن لورل (Stan Laurel) با نام اصلی آرتور استنلی جفرسون (Arthur Stanley Jefferson) در 16 ژوئن 1890 (26 خرداد 1269) در انگلیس متولد شد. پدر و مادر او هر دو بازیگر تئاتر بودند و استن لورل نیز به همین دلیل از همان ابتدای کودکی به بازیگری و تئاتر علاقه‌مند بود. او به دلیل مشغله کاری زیاد پدر و مادرش، زمان زیادی را با مادربزرگ مادری خود (سارا متکالف) زندگی کرد. او پس از اتمام دوران ابتدایی و راهنمایی با پدر و مادر خود به شهر گلاسکو (بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند) مهاجرت کردند و در آنجا به تحصیلات خود ادامه داد.

پدر استن، مدیر تئاتر متروپل کلاسکو بود؛ همان تئاتری که لورل در آنجا شروع به کار کرد. استن در طول مدت فعالیت پدرش در تئاتر، او را همراهی می‌کرد و بازی‌های بازیگران را تحت نظر داشت تا اینکه این علاقه باعث شد در سن 16 سالگی اولین اجرای تئاتر حرفه‌ای خود را بر روی صحنه انجام دهد.

همچنین بخوانید :

زندگی شخصی

در ادامه این بخش به معرفی همسر لورل می‌پردازیم. استن در طول زندگی خود 4 مرتبه ازدواج کرد، اما با یکی از آنها بعد از طلاق، مجددا ازدواج کرد. اولین همسر استن، «لویس نیلسون» (Lois Neilson) نام داشت که در سال 1926 با یکدیگر ازدواج کردند. اولین فرزند آنها دختری به نام «لوییس» بود که در سال 1927 و در دوران اوایل آشنایی لورل و هاردی به دنیا آمد. در سال 1930 فرزند دوم آنها پسری به نام «استنلی» بود که در 7 ماهگی به دنیا آمد و 9 روز پس از تولدش در گذشت. پس از آن نیز در سال 1934، استن و نیلسون از یکدیگر جدا شدند.

استن لورل یک سال پس از جدایی‌اش از نیلسون، در سال 1935 با همسر دوم خود «ویرجینیا راجرز» (Virginia Rogers) ازدواج کرد. وی در سال 1937 درخواست طلاق داد و اعتراف کرد که هنوز همسر سابق خود نیلسون را دوست دارد، اما نیلسون در آن زمان به ازدواج مجدد با استن رضایت نداد و با او آشتی نکرد. استن لورل در سال 1938 با همسر سوم خود «ورا شوفالوفا» (Vera Shuvalova) ازدواج کرد و پس از آن، ویرجینیا او را به دو همسری متهم کرد. اما در صورتی که چنین نبود و ازدواج آن‌ها چند روز پس از طلاق او از ویرجینیا انجام شده بود.

همچنین بخوانید :

ازدواج سوم استن لورل نیز بسیار بی‌ثبات و بی‌دوام بود. در طول زندگی مشترک آن‌ها، چالش‌های بسیاری میانشان به وجود آمد و در سال 1940 از یکدیگر جدا شدند. در سال 1941 استن مجددا با ویرجینیا ازدواج کرد، اما باز هم نتوانستند با یکدیگر کنار بیایند و در سال 1946 دوباره از هم طلاق گرفتند. استن در همان سال با «آیدا رافائل» (Ida Raphael) ازدواج کرد و ازدواج چهارمش دیگر به طلاق ختم نشد و تا زمان مرگش ادامه یافت.

علت مرگ لورل

استن لورل به شدت سیگار می‌کشید تا اینکه در سال 1960 به طور ناگهانی سیگار را ترک کرد. او در سال 1965 به دلیل عفونت شدید دهانش در بیمارستان بستری شد و با اشعه ایکس تحت درمان قرار گرفت. وی در 23 فوریه 1965 (4 اسفند 1343) به دلیل سکته قلبی و در سن 74 سالگی در گذشت. استن در آرامگاه هالیوود هیلز به خاک سپرده شد. او پیش از مرگ خود گفته بود:

“هرکس در مراسم تدفین من گریه کند، دیگر با او صحبت نخواهم کرد.”

زندگی شغلی لورل و هاردی

در این قسمت به بررسی زندگی شغلی لورل و هاردی و داستان آشنایی آن‌ها با همدیگر می‌پردازیم.

فعالیت هنری هاردی

الیور هاردی در همان دوران نوجوانی بود که وارد یک تئاتر شد و در آنجا به عنوان سرایدار، راه‌انداز پروژکتور و صادرکننده بلیط کار می‌کرد. با ورود به عرصه تئاتر خیلی زود متوجه شد که به بازیگری علاقه دارد و با دیدن بازی بازیگران تئاتر به این نتیجه رسید که او بهتر از آنها می‌تواند این کار را انجام دهد. دوستی به او پیشنهاد کرد که به ایالت جکسون‌ویل فلوریدا برود تا در آنجا بتواند در فیلم‌هایی که در حال ساخت هستند، هنر خود را نشان دهد. الیور در سال 1913 به فلوریدا رفت و روزها در یک شرکت کار می‌کرد و شب‌ها در مراسم‌های شب‌نشینی به خوانندگی مشغول بود.

الیور هاردی به فعالیت خود در فلوریدا ادامه داد تا اینکه در سال 1914 در اولین فیلم خود به نام Outwitting Dad بازی کرد. از آن به بعد دیگر فعالیت‌های هنری الیور هاردی شروع شد و تا سال 1915 در 50 فیلم کوتاه، ایفای نقش کرد و خیلی زود به محبوبیت رسید. او در سال 1917 به لس‌آنجلس رفت و در آنجا نیز بیش از 40 فیلم برای استودیو فیلم‌سازی معروف ویتاگراف بازی کرد.

همچنین بخوانید :

فیلم های الیور هاردی در طول سال‌های اولیه فعالیتش در سینما بسیار مورد استقبال قرار گرفت و دیگر همه او را به عنوان الیور هاردی کمدین می‌شناختند و در میان مردم به محبوبیت رسیده بود. او در سال 1921 برای اولین بار در فیلم «سگ خوشبخت» با استن لورل همبازی شد. این دو پس از این کار دیگر باهم کار نکردند تا اینکه در سال 1926 در فیلم کمدی کوتاهی به نام «45 دقیقه از هالیوود» دوباره در کنار یکدیگر قرار گرفتند و پس از آن دریافتند که در کنار هم می‌توانند زوج کمدین خوبی باشند. این دو سپس یک گروه دو نفره تشکیل دادند و در کنار یکدیگر شروع به بازی در فیلم‌های کمدی کردند. این همکاری سی سال ادامه یافت و این زوج کمدی در کنار یکدیگر آثار طنز ارزشمندی خلق کردند و تبدیل به اسطوره‌های کمدی آمریکا شدند.

فعالیت هنری لورل

استن لورل در سال 1912 به همراه «تد دزموند» در تورهای هلند و بلژیک به عنوان بازیگر کمدی شروع به کار کرد. از آن زمان به بعد، فعالیت‌های بازیگری استن  لورل به طور جدی شروع شد و به تدریج در حوزه طنز به عنوان یک بازیگر کمدی جذاب شناخته شد. او پس از بازی در چندین کار کمدی، انگلستان را به مقصد آمریکا ترک کرد و فصل جدیدی از زندگی هنری وی در آمریکا شروع شد.

استن لورل پس از ورود به آمریکا، فعالیت‌های هنری خود را در تئاترهای مختلف و در کنار بازیگران مطرح تئاتر آمریکا ادامه داد. وی پس از بازی در چندین تئاتر کمدی موفق در آمریکا توانست در عرصه طنز شناخته شود و پیشنهادهای کاری بسیاری دریافت کند. پس از کار در تئاتر و همکاری با چندین گروه موفق به سینما راه پیدا کرد و در سال 1917 در یک فیلم کمدی دو حلقه‌ای به نام «آجیل ماه مه» بازی کرد. پس از آن نیز در چندین فیلم کوتاه کمدی بازی کرد. تا اینکه در سال 1921 برای اولین بار در یک فیلم بلند به نام «سگ خوشبخت» بازی کرد و در همان فیلم بود که با الیور هاردی آشنا شد. استن لورل پس از این همکاری در فیلم‌های بلند دیگری نیز بازی کرد و پس از آن به عنوان استن لورل کمدین شناخته شد.

همچنین بخوانید :

فیلم های لورل و هاردی

لورل و هاردی در طول سی سال همکاری درخشان خود در سینمای آمریکا، 106 فیلم موفق را در کارنامه خود به ثبت رساندند. فیلم‌های کمدی این زوج دوست داشتنی در زمان خود بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفتند و فروش بسیار خوبی نیز داشتند. به طور کلی هر فیلمی که با بازی لورل و هاردی در سینماها اکران می‌شد، جزء فیلم‌های پرفروش گیشه بود. در جدول زیر می‌توانید چند فیلم مشترک لورل و هاردی را با جزئیات مربوط به آن‌ها مشاهده کنید.

نام فیلمسالکارگردان
The Lucky Dog1921جس رابینز (Jess Robbins)
45Minutes from Hollywood1926فرد گیول (Fred Guiol)
With Love and Hisses1927فرد گیول
Early to Bed1928امت فلین (Emmett Flynn)
They Go Boom1929جیمز پاروت (James Parrott)
The Stolen Jools1931ویلیام مک‌گان (William McGann)
Pack Up Your Troubles1932جورج مارشال (George Marshall)
The Devil’s Brother1933چارلز راجرز (Charles Rogers)
Oliver the Eighth1934لوید فرنچ (Lloyd French)
Bonnie Scotland1935جیمز هورن (James Horne)
Way Out West1937جیمز هورن
Block Heads1938جان جی. بلیستون (John G. Blystone)
The Flying Deuces1939ادوارد ساترلند (Edward Sutherland)
A Champ at Oxford1940آلفرد جی. گولدینگ(Alfred J. Goulding)
Great Guns1941مونتی بنکز (Monty Banks)
A Haunting We Will Go1942آلفرد ال. ورکر (Alfred L. Werker)
The Tree in a Test Tube1943چارلز مک‌دونالد (Charles McDonald)
The Big Noise1944مالکوم سنت کلر (Malcolm St. Clair)
The Bullfighters1945مالکوم سنت کلر
Atoll K1951لئو جوآنون (Leo Joannon)

در ادامه این بخش چندین فیلم لورل و هاردی که مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفتند را به صورت کوتاه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1. فیلم The Battle of the Century

بیوگرافی لورل و هاردی

  • سال ساخت: 1927
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.2/10
  • کارگردان: کلاید براکمن (Clyde Bruckman)

فیلم The Battle of the Century یکی از فیلم‌های موفق لورل و هاردی است که آن را در سال‌های ابتدایی همکاری‌شان با یکدیگر بازی کردند. این فیلم یک کمدی صامت محصول آمریکا است. فیلم کمدی The Battle of the Century یک اثر نسبتا کوتاه 19 دقیقه‌ای است که در آن زمان توجه مخاطبان را به خود جلب کرد.

2. فیلم  Should Married Men Go Home

اطلاعات شخصی لورل و هاردی

  • سال ساخت: 1928
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.8/10
  • کارگردان: لئو مک‌کری (Leo McCarey) و جیمز پروت (James Parrott)

فیلم Should Married Men Go Home نیز یک فیلم صامت کمدی دیگر از لورل و هاردی است که توسط شرکت رسانه‌ای مبرو گلدوین مایر منتشر شد. این فیلم کمدی نیز یکی از آثار مشترک جذاب از این زوج هنری است که مدت زمان آن 20 دقیقه است.

3. فیلم Liberty

زندگی خصوصی لورل و هاردی

  • سال ساخت: 1929
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.6/10
  • کارگردان: لئو مک‌کری

فیلم Liberty یکی از فیلم‌های موفق لورل و هاردی است و چندمین همکاری این زوج هنری با لئو مک‌کری محسوب می‌شود که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این عنوان نیز یک کمدی کوتاه 20 دقیقه‌ای است که لحظات شادی را برای مخاطب رقم می‌زند.

4. فیلم Night Owls

زندگی شغلی لورل و هاردی

  • سال ساخت:‌ 1930
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.6/10
  • کارگردان: جیمز پروت

فیلم Night Owls نیز یک فیلم کمدی کوتاه دیگر از این زوج موفق طنز است. این اثر چندمین تجربه همکاری لورل و هاردی با جیمز پروت است که نتیجه آن بسیار مورد پسند مخاطبان قرار گرفت. مدت زمان فیلم Night Owls نیز 21 دقیقه است که در عین کوتاه بودن، بسیار سرگرم‌کننده و مفرح است.

5. فیلم Another Fine Mess

فیلم های لورل و هاردی

  • سال ساخت: 1930
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4/10
  • کارگردان: جیمز پروت

Another Fine Mess فیلم کمدی کوتاه دیگری به کارگردانی جیمز پروت و با حضور این زوج دوست‌داشتنی است. این فیلم بر اساس یک نمایشنامه به نام «Home from the Honeymoon» ساخته شده است و نسخه بازسازی شده فیلم صامت آنها به نام «Duck Soup» است. فیلم Another Fine Mess نیز یک اثر کوتاه 29 دقیقه‌ای طنز است که لورل و هاردی در آن به خوبی با یکدیگر هماهنگ شده‌اند.

6. فیلم Beau Hunks

سریال های لورل و هاردی

  • سال ساخت: 1931
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5/10
  • کارگردان: جیمز دبلیو هورن (James W. Horne)

فیلم Beau Hunks یکی دیگر از فیلم‌های کمدی لورل و هاردی است که با 37 دقیقه، بلندترین فیلم کوتاه آنها محسوب می‌شود. این عنوان نیز یکی از آثار موفق این زوج هنری است که در کنار یکدیگر توانستند یک طنز تمام عیار را به نمایش بگذارند.

7. فیلم Hollywood Party

تئاترهای لورل و هاردی

  • سال ساخت: 1934
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.2/10
  • کارگردان: کار مشترک چندین کارگردان

فیلم Hollywood Party یکی از فیلم‌های کمدی بلند لورل و هاردی به سبک موزیکال و فانتزی است. هر سکانس از این فیلم با یک بازیگر، داستان و کارگردان مجزا فیلمبرداری شده است. فیلم Hollywood Party یک اثر سرگرم‌کننده و جالب است که در زمان خود مخاطبان بسیاری داشت.

همچنین بخوانید :

جوایز و افتخارات لورل و هاردی

جوایز و افتخارات لورل و هاردی

در ادامه بیوگرافی لورل و هاردی به بررسی جوایز و افتخارات این بازیگران اسطوره کمدی آمریکایی می‌پردازیم. در لیست زیر می‌توانید برخی از جوایز و افتخارات مهم آن‌ها را مشاهده کنید.

  • هاردی یک ستاره هالیوود به نام خود در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود در کالیفرنیا دارد.
  • یک موزه کوچک از لورل و هاردی در زادگاه هاردی در هارلم در جورجیا وجود داردو این موزه در 15 ژولای 2002 افتتاح شده است.
  • عکس لورل و هاردی بر روی جلد آلبوم گروه موسیقی بیتلز در سال 1967 قرار گرفت.
  • در سال 1989 مجسمه لورل برای یادبود او در میدانی در انگلستان ساخته شد.
  • در یک نظرسنجی در سال 2005 در بریتانیا، لورل و هاردی در رتبه اول و هفتم قرار گرفتند.
  • در آوریل 2009 نیز مجسه برنزی لورل و هاردی در اولوِرستون ساخته شد.
  • یک موزه لورل و هاردی نیز در اولورستون زادگاه استن لورل تاسی شده است.
  • در سال 2018 فیلمی بر اساس زندگی لورل و هاردی به نام Stan & Ollie ساخته شد که استیو کوگان (Steve Coogan) در نقش لورل و جان سی رایلی (John C. Reilly) در نقش هاردی بازی کردند. استیو کوگان برای ایفای نقش لورل در این فیلم نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جوایز بفتا و جان رایلی نامزد جایزه گلدن گلوب شد.
  •  در سال 2019 لورل به عنوان بهترین کمدین بریتانیایی از سوی هیئتی در شبکه تلویزیونی بریتانیایی Gold انتخاب شد.

اخبار و حواشی لورل و هاردی

حواشی لورل و هاردی

در این بخش از بیوگرافی لورل و هاردی می‌توانید برخی از اخبار و شایعات آن‌ها را در زیر مطالعه کنید.

آخرین قاب قبل از مرگ

آخرین قاب مشترک لورل و هاردی قبل از فوتشان بسیار سرو صدا به پا کرد. این زوج بی‌بدیل کمدی با وجود اینکه نزدیک به 60 سال از مرگ آن‌ها می‌گذرد، همچنان در یادها زنده‌اند و مردم برای از دست رفتنشان افسوس می‌خورند. در آخرین عکسی که لورل و هاردی در کنار هم گرفته‌اند، لورل به تازگی از یک سکته قلبی نجات یافته و هاردی نیز به خاطر بیماری مقدار زیادی وزن از دست داده و به شدت لاغر شده است. پس از انتشار این عکس جمعیت زیادی متاثر شده و تا مدت‌ها درباره این قاب دو نفره صحبت می‌شد.

لورل و هاردی و همسرانشان

همانطور که گفته شد اولیور هاردی سه بار و استن لورل چهار بار ازدواج کردند که همین موضوع بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. همچنین شایعات حول ازدواج و به خصوص طلاق لورل و هاردی نیز بحث داغ دوران خودشان بوده است.

حقایق پنهان لورل و هاردی

حقایق پنهان لورل و هاردی

در بخش پایانی از بررسی بیوگرافی لورل و هاردی با حقایق جالبی درباره این دو بازیگر کمدی معروف و محبوب آشنا می‌شویم.

شناخت جهانی

جالب است بدانید که لورل و هاردی در کشورهای مختلف به نام‌های متفاوتی شناخته می‌شوند مثلا در لهستان به نام فلیپ و فلاپ (Flip i Flap)، در سوئد به نام کامل و نصفه (Helan och Halvan)، در ایتالیا به نام استنلیو و اولیو (Stanlio e Ollio) و در آلمان به نام چاق و خنگ (Dick and Doof) شناخته می‌شوند.

بازتولید رنگی

نسخه‌های رنگی زیادی از فیلم‌های بلند و کوتاه لورل و هاردی توسط برخی از استودیوهای فیلمسازی بازتولید شد که این آثار نیز علی‌رغم اختلافات و بحث‌های زیاد، با استقبال فراوانی روبه‌رو شدند.

آلبوم عکس لورل و هاردی

در این قسمت نیز عکس‌های لورل و هاردی را برای شما خوانندگان عزیز پلازا قرار داده‌ایم.

کلام آخر

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. ما در این مقاله بیوگرافی لورل و هاردی را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. لورل و هاردی زوج دوست داشتنی سینمای آمریکا هستند که در کنار یکدیگر توانستند تحولی عظیم در ساخت فیلم‌های کمدی به وجود آورند. این دو ستاره موفق طنز به مدت سی سال در سینما حضور داشتند و در کنار یکدیگر 106 فیلم کمدی موفق بازی کردند. همه ما از دیدن فیلم‌های کمدی لورل و هاردی لذت برده‌ایم و بسیاری از آثار آن‌ها را نیز به صورت دوبله از تلویزیون تماشا کرده‌ایم. شما کدام یک از آثار لورل و هاردی را دوست دارید؟ لطفا نظرات خود را در بخش ارسال دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
رضا دلیری
.
15 شهریور 1399، 23:36
پاسخ
0
1
سلام دوبلور الیور هاردی کیه و آرامگاه الیور هاردی کجاست؟
avatar
معین نسیم دوست
.
16 شهریور 1399، 13:35
پاسخ
0
0
@رضا دلیری
سلام. دوبلورهای مختلفی داشت که معروف‌ترین‌هاشون زنده یاد آقای عزت‌الله مقبلی و آقای جواد پزشکیان بودن. آرامگاه الیور هاردی هم در کالیفرنیا، شهر لس‌آنجلس هست. در آرامگاه pierce brothers valhalla memorial park and mortuary دفن شده.
avatar
علیرضا
.
15 شهریور 1399، 22:31
پاسخ
0
0
همه فیلم های لورل و هاردی یه سبکه پس همشون خوب بودن. ?
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402