همه آنچه از بازی WRC 9 می‌ دانیم؛ تریلر، گیم پلی، تاریخ انتشار

تاریخ عرضه بازی WRC 9
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی WRC 9 از جمله مهمترین عناوین سبک شبیه‌سازی رانندگی است که قرار است به زودی منتشر شود. در مقاله پیش رویتان قصد داریم به معرفی کامل بازی WRC 9 و جنبه‌های مختلف آن بپردازیم. با ما باشید.

بازی‌های شماره دار از جمله ریسک پذیرترین عناوین صنعت گیمینگ محسوب می‌شوند؛ به ویژه وقتی ژانر این عناوین مسابقه‌ای باشد. هرچه عدد هر بازی شماره دار بالاتر رود به همان میزان نیز انتظار ما از آن عنوان بالاتر می‌رود چرا که شماره بالاتر به معنای تجربه بیشتر سازندگان یک بازی در ساخت آن بازی است. خوشبختانه استودیو سازنده بازی WRC 9 یعنی کمپانی KT Games که با نام Kylotonn Games نیز شناخته می‌شود حدود بیست سال است در این عرصه فعالیت می‌کند و تقریبا در تمام ژانرها بازی ساخته است. با ما باشید تا نهمین عنوان از سری WRC این شرکت و یا همان بازی WRC 9 را به شکل کامل برای شما معرفی کنیم.

در ادامه می‌خوانید:


تریلر بازی WRC 9


در ویدیوی زیر می‌توانید تریلر بازی WRC 9 را تماشا کنید.


معرفی کلی بازی WRC 9


همانطور که گفتیم استودیو سازنده بازی WRC 9 که با نام Kylotonn Games نیز شناخته می‌شود در ساخت بازی برای تمام ژانرها تجربه اندوزی کرده است و حتی جا دارد اشاره کنیم که اولین بازی این شرکت در ژانر تیراندازی اول شخص (FPS) ساخته شده است. البته این کمپانی بیشتر برای ساخت عناوینی همانند سری بازی WRC، سری بازی TT Isle of Man و یکسری عناوین دیگر شناخته شده است.

این بازی با مایکروسافت ویندوز، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4 و 5، ایکس‌ باکس وان و ایکس‌باکس سری ایکس سازگاری دارد. البته نسخه‌ای که به زودی منتشر می‌شود فقط برای کامپیوترهای شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان خواهد بود و هنوز تاریخ دقیق انتشار این بازی برای باقی کنسول‌ها مشخص نشده است.

اغلب عناوین سری بازی WRC بیشتر در طبقه‌بندی شبیه سازی رانندگی قرار می‌گیرند. این بازی‌ها در زمینه به چالش کشیدن بازیکنان خود و به کارگرفتن تمام توانایی‌های آن‌ها در زمینه رانندگی محبوب شده‌اند. به نهمین نسخه از سری بازی‌های WRC یعنی بازی WRC 9 ویژگی‌های جدیدی افزوده شده است که می‌توان تک به تک این ویژگی‌ها را چه در زمینه گرافیک بازی WRC 9 و چه در زمینه گیم پلی بازی WRC 9 بررسی کرد.

آلین ژارنیو (Alain Jarniou) سرپرست سازندگان بازی WRC 9 اطلاعات خوبی را در طی یک مصاحبه در رابطه با این بازی ارائه کرده است که از جمله این اطلاعات می‌توان به مسیرهای مسابقه جدید، ویژگی‌های تازه، تغییرات انجام شده در بازی و نهایتا جزئیات نسخه‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس بازی WRC 9 اشاره کرد.

بازی WRC 9 / بررسی بازی WRC 9

جا دارد اشاره کنیم که کمپانی بازی‌سازی Kylotonn همواره در ساخت بازی‌هایش موتور فیزیک مختص به خود را ساخته و از آن استفاده می‌کند و این مورد را می‌توان در رابطه با گرافیک بازی WRC 9 نیز مشاهده کرد. ژارنیو در این رابطه می‌گوید:

هر بازی WRC جدید با تعدادی ارتقا مختص فیزیک ماشین‌ها روانه بازار می‌شود. برای بازی WRC 9 ما تلاش کردیم که واقع‌گرایانه‌ترین تجربه رالی ممکن را برای مخاطبانمان ارائه دهیم. برای رسیدن به این اهداف ما اغلب از کمک‌های گیمرهای حرفه‌ای و همچنین رانندگان رالی در دنیای واقعی کمک گرفته‌ایم. علاوه بر این امسال در زمینه صدای ماشین‌های رالی نیز سعی کردیم سنگ تمام بگذاریم؛ چرا که این صدا بخش بسیار مهمی از تجربه رانندگی محسوب می‌شود و به همین دلیل صدای تمام ماشین‌ها از صفر و از نو طراحی شده‌اند.

ژارنیو در ادامه صحبت‌های خود از تلاش تیمش برای ارائه تجربه‌ای واقع گرایانه حرف می‌زند:

یکی از نکاتی که زندگی را برای رانندگان حرفه‌ای سخت می‌کند آن است که این رانندگان باید یکسری دوره‌های رانندگی را به شکل هرساله دنبال کنند. بر همین اساس در ساخت بازی‌های WRC نیز باید به شکلی عمل کنیم که بازیکنان بخواهند برای تجربه عناوین جدید ترغیب شوند و نسخه‌های جدید را تجربه کنند. در طراحی بازی‌ WRC 9 از داده‌های زمینی واقعی استفاده کرده‌ایم و بر همین اساس مسابقه‌های رالی در این بازی به نسبت یک به یک (1:1) طراحی شده‌اند. به بیان بهتر نزدیکی این مسابقات با مسابقات واقعی در نهایت حد ممکن بوده و در بازی‌ما می‌توانید شاهد احساس‌های واقعی ناشی از رانندگی و شرکت در مسابقات رالی باشید. علاوه بر این ما از یکسری تکنولوژی‌های جدید نیز برای ساختن یکسری جاده‌ها جهت اعمال کنترل بیشتر بر پیج‌ها و جزئیات ریز استفاده کرده‌ایم.

برای پیش‌خرید بازی WRC 9 می‌توانید با پرداخت 49.99 یورو برای نسخه معمولی و 58.49 یورو برای نسخه Digital Deluxe Edition صاحب این بازی هیجان‌انگیز شوید. با پیش‌خرید بازی هم‌چنین یک آئودی کواترو 1984 که یکی از محبوب‌ترین ماشین‌های مسابقه است، به عنوان جایزه در اکانت شما قرار خواهد گرفت. بازی با یک رالی حیرت‌انگیز و زیبا در نیوزلند آغاز می‌شود. در ویدیویی هم‌چنین مسیر رالی کنیا نشان داده شده است. ناکون در این باره گفته است:

مسیر این رالی خاکی است و برای عاشقان سرعت قسمت‌هایی دارد که می‌توان با سرعت بالا رانندگی کرد. هرچند تخته سنگ‌های اطراف می‌توانند باعث شوند مسابقه زودتر از موعد به پایان برسد:

طراح ارشد بازی، بنوت گومز، درباره مسیر نیوزلند گفته است:

جاده‌های نیوزیلند از زیباترین و پرطرفدارترین‌ها در تاریخ قهرمانی مسابقات رالی هستند. این جاده به زنجیره‌های سریع دور ‌زدن با سرعت زیاد همراه با مناظر نفس‌گیر خود معروف است. رالی نیوزلند واقعاً تجربه خاصی را ارائه می‌دهد. یک آماده‌سازی طولانی به ما امکان داد پوشش گیاهی زیبا، چشم‌انداز منحصر به فرد اقیانوس، نورپردازی و همچنین توپوگرافی و سطوح جاده را که عمدتا از شن تشکیل شده است تکرار کنیم. ما اطمینان داریم که بازیکنان به همان اندازه که ما از ساخت WRC 9 لذت بردیم، از این چالش لذت خواهند برد.


ماشین‌های تاریخی و اسطوره‌ای


یکی از مهم‌ترین نکاتی که سبب شده است گیم پلی بازی WRC 9 علی رغم تمام عناوین قبلی سری تازگی خود را حفظ کند اضافه شدن ماشین‌های تازه در کلاس اسطوره‌ای (Legendary) است. ژارنیو در این رابطه توضیح می‌دهد:

امسال ما سعی کردیم که چهار ماشین تاریخی جدید به بازی WRC 9 اضافه کنیم و تعداد این خودروها را به 15 عدد افزایش دهیم. هدف ما آن است که به بازیکن‌ها این امکان را فراهم کنیم که خودروهایی را که تا کنون حداقل یک بار مسابقات WRC را در طول تاریخ آن برده‌اند امتحان کنند. یکی از این ماشین‌های جدید خودرو آئودی کوآترو (Audi Quattro) محسوب می‌شود. این خودرو چه برای رانندگی و چه از نظر صوت و تصویر خود محشر است و در زمان انتشار خود یک انقلاب واقعی محسوب می‌شود.

می‌توانم بگویم این خودرو افزونه مورد علاقه من به بازی امسال بوده است. البته جا دارد اشاره کنم به خودرو Alpine A110 نیز هنوز علاقه دارم، یک خودرو کوچک و فرز که در عین حال اولین پیروز مسابقات WRC تاریخ نیز محسوب می‌شود. این خودرو با وجود آن‌که سبک است نسبت به وزن خود قدرت زیادی داشته و طراحی بسیار زیبایی نیز دارد و هنوز هم یکی از خودروهای محبوب من است (البته شاید یکی دیگر از دلایل این امر آن باشد که این خودرو فرانسوی است!)

گرافیک بازی WRC 9 / گیم پلی بازی WRC 9

البته یکسری خودرو دیگر نیز بدون شک به فهرست بالا می‌توانند اضافه شوند؛ و با وجود آن‌که ژارنیو در این مصاحبه آن‌ها را معرفی نکرد اعلام کرد که او و تیمش قصد دارند همه خودروهایی را که تا کنون در تاریخ مسابقات WRC یک بار در آن پیروز شده‌اند به سری بازی خود و نسخه جدید اضافه کنند؛ بنابراین اگر کمی در رابطه با تاریخچه این مسابقات اطلاعات داشته باشید می‌توانید حدس بزنید چه خودروهایی به بازی WRC 9 اضافه خواهند شد.

بازی WRC 9 / بررسی بازی WRC 9


گیم پلی بازی WRC 9 / رانندگی با دوستان


یکی از مواردی که قرار است به گیم پلی بازی WRC 9 اضافه شود حالت جدید Co-driver محسوب می‌شود. این حالت به شما امکان خواهد داد در حالی که شما رانندگی می‌کنید دوستتان کنارتان نشسته و به شما اطلاعات رانندگی داده و راهنماییتان کند. این حالت هم به شیوه Split-Screen و هم به شیوه آنلاین در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت و به شما کمک خواهد کرد که تجربه رانندگیتان هرچه بیشتر به واقعیت نزدیک‌تر شود. ژارنیو در این رابطه می‌گوید:

انتظار ما از این حالت جدید آن است که هم شدیدا سرگرم‌کننده و هم شدیدا چالش برانگیز باشد. این حالت بدون شک یک افزونه جذاب برای بازی WRC 9 خواهد بود و تجربه رالی را چندین مرحله ارتقا خواهد داد. حالت Co-driver حدود چند ماه پس از عرضه اولیه بازی به آن اضافه خواهد شد و در قالب یک بسته الحاقی رایگان عرضه می‌شود.

گرافیک بازی WRC 9 / گیم پلی بازی WRC 9

نکته دیگر در رابطه با گیم پلی بازی WRC 9 چالش‌های روزانه، هفته‌ای و ماهانه این بازی محسوب می‌شود. این چالش‌ها به ویژه برای افرادی طراحی شده است که در تسلط بر پیست‌های مسابقه‌ای سریع عمل می‌کنند و سبب خواهند شد پس از اتمام مسابقات دلیلی برای بازگشت به بازی داشته باشید. ژارنیو در این رابطه می‌گوید:

چالش‌های بازی WRC 9 دامنه گسترده‌ای از موقعیت‌ها و درجات سختی را دربرخواهند گرفت. علاوه بر این این چالش‌ها فعالیت‌های پویایی هستند که می‌توانیم در طول فصل بازی آن‌ها را بر اساس بازخورد مخاطبانمان تنظیم کنیم.

به غیر از این موارد در بازی WRC 9 قادر خواهید بود به عضویت کلوپ‌(Club)ها نیز درآیید. کلوپ‌های بازی WRC 9 هر کدام دارای یک درجه (Rank) خواهند بود و تمام بازیکنان نیز در داخل یک کلوپ هر کدام درجه خواهند داشت. همچنین علی رغم این‌که در حال حاضر سازندگان بازی نقشه‌ای برای پاداش درون بازی به کلوپ‌ها و بازیکنان درجه بالا ندارند ژارنیو در این رابطه اعلام کرده است که این مقوله می‌تواند در طی زمان تغییر کند و بستگی به مخاطبان بازی و بازخورد آن‌ها خواهد داشت. به بیان ساده‌تر اگر بازخورد بازیکنان خوب باشد و افراد زیادی خواستار پاداش برای کلوپ‌های برتر باشند این مقوله از طریق به‌روزرسانی‌های آینده به بازی WRC 9 اعمال و اضافه خواهد شد.

گرافیک بازی WRC 9 / گیم پلی بازی WRC 9


گرافیک بازی WRC 9 / رزولوشن و فریم ریت


 

نکته دیگری که باید در رابطه با بازی WRC 9 به آن اشاره کنیم مقوله آن است که این بازی برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نیز عرضه خواهد شد؛ و عرضه این بازی برای کنسول‌های گفته شده به معنی کشف پتانسیل‌ها و قدرت سخت افزاری و نرم افزاری جدید و استفاده از آن در جهت ارتقای این بازی است. ژارنیو در این رابطه می‌گوید:

نسل جدید کنسول‌ها دارای ارتقاهای بسیار خوبی در بخش سخت افزاری خواهد بود. شکاف قدرت میان پردازنده‌های اصلی و پردازنده‌های گرافیکی به ما اجازه خواهد داد که فیزیک بازی WRC 9 را در فرکانس بالاتری قرار داده و مدیریت کنیم و همین امر سبب افزایش فریم ریت و رزولوشن بازی خواهد شد و گرافیک کلی آن ارتقا پیدا خواهد کرد؛ امری که برای داشتن یک تجربه رانندگی ایده‌آل مهم است.

ژارنیو صحبت‌های خود را این رابطه ادامه داده و علاقمندی خود را به سیستم‌های سخت افزاری کنسول‌های جدید نشان می‌دهد:

استفاده از تکنولوژی‌های جدید همانند SSD سبب خواهد شد که میزان روان بودن بازی از طریق بهبود تایم لودینگ (Loading) آن افزایش پیدا کند. علاوه بر این کنترلرهای جدید با سیستم‌های ویبره جدید و قابلیت‌های لمسی تازه نقاط بسیار مثبتی برای هر چه بهتر کردن تجربه رانندگی محسوب می‌‌شوند؛ چرا که از این طریق قادر به انتقال اطلاعات بیشتری در رابطه با رفتار ماشین‌ها، تراز و سطح آن‌ها، سیستم تعلیق و نهایتا ترمزگیری به بازیکنان خواهیم بود. این موارد سبب خواهند شد که تجربه شما پشت دسته بازی به تجربه پشت فرمان بسیار نزدیک‌تر شود.

نهایتا جا دارد به رقابت کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس برای اجرای بازی WRC 9 اشاره کنیم. ژارنیو در این رابطه توضیح می‌دهد که هدف شرکت سازندگان این بازی اجرای آن با 60 فریم ریت بر ثانیه و با رزولوشن 4K بر روی هر دو پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 است. او می‌گوید:

این هدفی است که ما به دنبال آن هستیم و نتایج اولیه‌ای که به آن رسیده‌ایم دلگرم‌کننده‌اند.

انتظار می‌رود که گرافیک بازی WRC 9 در وضعیت مطلوب و قابل قبولی باشد.

گرافیک بازی WRC 9 / گیم پلی بازی WRC 9


تاریخ انتشار بازی WRC 9


بازی WRC 9 در تاریخ 9 سپتامبر امسال برای پلتفرم‌های PS4، Xbox One، PC و Nintendo Switch منتشر خواهد شد؛ به همراه نسخه‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 که تاریخ انتشار آن‌ها کمی بعدتر است. امیدواریم این بازی انتظاراتمان را برآورده کند و مراحل بالاتری از تجربه رانندگی به شیوه مجازی را برای ما به ارمغان بیاورد. همچنین امیدواریم با خواندن مقاله‌مان اطلاعات کافی را در رابطه با این بازی هیجان انگیز که به زودی قرار است منتشر شود به دست آورده باشید.

نظر شما درباره بازی WRC 9 چیست؟ آیا از طرفداران بازی‌های مسابقه‌ای هستید؟ اگر به بازی های شبیه ساز رانندگی علاقه دارید، در این مقاله می‌توانید با برخی از آنها آشنا شوید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402