راهنمای خرید فلاسک چای + قیمت در بازار ایران

ویژگی های یک فلاسک خوب
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

توجه به یک سری از نکات برای خرید فلاسک چای مناسب که بتواند نیازهای شما را برطرف کند ضروری است که در این مطلب به همه آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

حتما برایتان پیش آمده که چای‌تان سرد شده باشد و از دهن بیفتد و یا بطری آب همراهتان در هوای گرم تابستان، خنکی خود را از دست داده باشد. خرید یک فلاسک چای اما در هردو شرایط می‌تواند این مشکل را برطرف کرده و دمای نوشیدنی‌تان را به مدت زیادی حفظ کند. البته باید مطمئن باشید که یک فلاسک مناسب را خریداری می‌کنید که لازمه این کار آشنایی با ویژگی‌ها و امکانات یک فلاسک چای خوب است. از همین رو، در ادامه این مطلب از مجله پلازا به ملاک‌ها و معیارهای خرید فلاسک چای مناسب و با کیفیت اشاره کرده و در پایان لیستی از بهترین فلاسک‌های چای خارجی و ایرانی موجود در بازار را ارائه خواهیم کرد.

خرید فلاسک چای

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


راهنمای خرید فلاسک چای


از آنجایی که امروزه انواع مختلف فلاسک‌های چای در اندازه و کاربردهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند، تعیین بهترین فلاسک چای خارجی یا ایرانی ممکن است بسیار سخت و چالش برانگیز به نظر آید. اما با کسب اطلاعات و آشنایی با معیارهایی مانند نوع عایق، جنس، گنجایش و… به سادگی می‌توان بهترین و مناسب‌ترین فلاسک چای را تشخیص داد. در ادامه هرکدام از این معیارها را به شکل کامل مورد بررسی قرار داده‌ایم.

 

نوع عایق

خرید فلاسک چایی

اولین فاکتوری که باید هنگام خرید فلاسک چایی در نظر گرفت عایق بندی آن است؛ زیرا این عایق بدنه است که مدت زمان نگهداری دمای دلخواه مایعات داخل فلاسک را تعیین می‌کند. نحوه کار و ساختار بیشتر فلاسک‌های چای مانند پنجره‌های دوجداره بوده؛ به این صورت که این فلاسک‌ها از بدنه‌ای با دیواری دو یا چندلایه ساخته می‌شوند. فضای مابین لایه‌های دیوار خلا بوده و یا با مواد عایقی مانند فوم پر شده است.

هرچه خلا ایجاد شده بین لایه‌های دیوار، مولکول‌های هوای کمتر و کیفیت بهتری داشته باشد، انتقال حرارت کمتری صورت گرفته و نوشیدنی درون فلاسک می‌تواند دمای خود را به مدت طولانی‌تری حفظ کند. البته باید توجه داشت که لزومی به عریض بودن فاصله بین لایه‌های دیوار نیست، بلکه تنها خالی بودن این فاصله از ذرات هوا اهمیت دارد. علاوه بر این، دیوار چندلایه فلاسک از تعریق نوشیدنی‌های سرد نیز ممانعت می‌کند.

مدت زمان حفظ دمای مایعات درون فلاسک‌های مختلف می‌تواند از 4 الی 24 ساعت متغیر باشد. اگر معمولا به سفرهای طولانی، کوهنوردی یا طبیعت گردی می‌روید، باید به دنبال فلاسکی با عایق‌بندی باکیفیت باشید که بتواند نوشیدنی شما را به مدت طولانی‌تری در دمای دلخواهتان حفظ کند. اما اگر فلاسک خود را تنها برای قهوه‌های صبحگاهی در محل کار یا موارد مشابه استفاده می‌کنید، نیازی به هزینه اضافی نیست و فلاسک‌های ارزان‌تر نیز می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند. بنابراین، هنگام خرید فلاسک چای باید به مدت زمانی که برای توصیف توانایی سرد و گرم نگه داشتن مایعات در آن عنوان می‌شود توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

جنس بدنه

خرید فلاسک چای یونیک

انواع فلاسک‌های چای از مواد مختلفی مانند استیل، پلاستیک و شیشه ساخته می‌شوند که متداول‌ترین و بهترین آن‌ها استیل ضد زنگ است. فلاسک‌های پلاستیکی و شیشه‌ای شکننده و کم دوام بوده و علاوه بر اینکه عایق حرارتی خوبی به حساب نمی‌آیند، احتمال نشتی نیز در آن‌ها بالا است.

در عوض، استیل ضد زنگ از مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش برخوردار است و تمیز کردن آن نیز به راحتی امکان پذیر است. درواقع، به همین دلیل است که در ساخت اکثر لوازم آشپزخانه از استیل استفاده می‌شود. علاوه بر این موارد، استیل ضد زنگ طعم فلز یا بوی رسوب هم نمی‌دهد، سمی نیست و بر اثر تماس با مایعات سرد و گرم در آن‌ها حل نمی‌شود. از نکات منفی در مورد فلاسک‌های ساخته شده استیل ضد زنگ اما شاید تنها بتوان به وزن بیشتر آن‌ها نسبت به فلاسک‌های پلاستیکی یا شیشه اشاره کرد. هرچند، امروزه فلاسک‌های ضد زنگ با وزن‌های بسیار کم‌تر و طراحی مناسب‌تری نسبت به گذشته عرضه شده و در برخی موارد وزن آن‌ها تنها کمی بیشتر از یک بطری آب است.

 

گنجایش

خرید فلاسک چای استیل

گنجایش فلاسک یکی دیگر از اصلی‌ترین مواردی است که باید هنگام خرید فلاسک چای به آن توجه شود. گنجایش فلاسک‌های موجود در بازار از کمتر از نیم لیتر شروع شده و معمولا تا حدود دو لیتر ادامه پیدا می‌کند. گنجایش مناسب برای هر فرد، به میزان و مدت استفاده او از فلاسک بستگی دارد. برای مثال، اگر غالبا به کوهنوردی یا سفرهای طولانی می‌روید و نوشیدنی خود را با دیگران تقسیم می‌کنید، طبیعتا به فلاسک بزرگتری نیاز دارید. اما اگر تنها برای مصارف شخصی و کوتاه مدت به آن نیاز پیدا می‌کنید، فلاسک‌هایی با گنجایش کمتر نیز می‌توانند پاسخگو نیاز شما باشند.

همچنین، بهتر است به این نکته نیز توجه کرد که گنجایش بیشتر به معنای وزن زیادتر و در نتیجه حمل دشوارتر فلاسک است. یک قانون کلی نیز در خرید فلاسک وجود دارد که توصیه می‌کند فلاسک خود را کمی بزرگتر از حد نیاز تهیه کنید تا چند سانتی‌متر هوا در بالای فلاسک باقی مانده و از انتقال حرارت جلوگیری شود.

 

دهانه و درپوش

خرید فلاسک چای ارزان

دهانه و درپوش فلاسک‌های چای باید محکم و سفت بسته شود تا بتواند از تبادل حرارت محیط داخلی و خارجی فلاسک به خوبی جلوگیری کند. درپوش مناسب همچنین باید به راحتی قابل تمیز کردن باشد و بدون هیچ اشکالی باز و بسته شود. بعلاوه، حتما به یاد داشته باشید که باید بتواند دهانه فلاسک را به طور کامل بپوشاند تا هیچ گونه نشتی رخ ندهد که در این خصوص درپوش‌های پیچی بهتر از انواع دیگر عمل می‌کنند.

درون درپوش برخی از فلاسک‌ها، شیر یا لوله کوچکی تعبیه شده است که می‌توان از طریق آن بدون باز کردن کامل درپوش، نوشیدنی درون فلاسک را به بیرون منتقل کرد. علاوه بر این‌ها، دهانه فلاسک باید به اندازه کافی بزرگ باشد که بتوان به آسانی جامداتی مانند تکه‌های یخ را در آن ریخت. نکته جالب دیگر در خصوص درپوش برخی فلاسک‌ها این بوده که می‌توان از آن‌ها به عنوان لیوان یا فنجان کوچکی استفاده کرد که این موضوع در خارج از منزل بسیار کاربردی است.

خرید فلاسک چای ژاپنی

البته باید توجه کرد که جنس این درپوش فنجانی از جنس همان بدنه فلاسک باشد تا بتواند به عنوان عایق حرارتی نفوذناپذیر عمل کند و در همان حال که نوشیدنی درون فنجان داغ باقی می‌ماند، دست فرد هنگام تماس با بخش بیرونی آن نسوزد. بر روی درپوش برخی مدل‌های فلاسک نیز دسته کوچکی طراحی شده است تا احساس راحتی فرد را هنگام نوشیدن از فنجان دوچندان کند.

 

سایر ملاک‌های تعیین کننده

علاوه بر عوامل ذکرشده در بالا، ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند فلاسک‌های چای موجود در بازار را از یکدیگر متمایز کنند. یکی از این موارد طراحی دستگیره‌هایی بر روی برخی فلاسک‌ها است که کار حمل آن‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند، به خصوص زمانی که فلاسک پر از مایعات داغ شده باشد.

بعضی فلاسک‌ها نیز همراه کاور یا کیسه‌هایی مخصوص برای راحت‌تر کردن حمل آن‌ها عرضه می‌شوند که می‌توانند از خیس شدن سایر وسایل همراه شما جلوگیری کنند. در پایان باید به این نکته نیز اشاره کرد که اکثر فلاسک‌ها با ماشین ظرف شویی قابل شست و شو نیستند و ممکن است دچار آسیب شوند؛ پس تا حد امکان بهتر است به طور دستی شسته شوند.

 


قیمت بهترین فلاسک‌های موجود در بازار ایران


انواع فلاسک‌ها در طیف وسیعی از قیمت‌ها در بازار ایران عرضه می‌شوند. ممکن است فرض شود هر چه قیمت فلاسک بالاتر باشد، در نتیجه کیفیت آن هم بهتر است، اما همواره اینطور نیست. بنابراین این نکته را باید به خاطر سپرد که ممکن است حتی برخی فلاسک‌های ارزان قیمت، کیفیت و ساخت بهتری از نمونه‌های گران‌تر موجود در بازار داشته باشند.

شما می‌توانید با مطالعه نظرات واقعی خریداران هر محصول هنگام خرید فلاسک چای، انتخابی مناسب با نیازهای شخصی‌تان داشته باشید. خرید انواع فلاسک‌ها اعم از خرید فلاسک چای ژاپنی، فلاسک چای پمپی، فلاسک چای دوقلو یا حتی انتخاب بهترین فلاسک نوزاد می‌تواند بسیار گیج‌کننده و چالش برانگیز باشد. در ادامه این بخش لیستی از بهترین نمونه‌های فلاسک چای موجود در بازار ایران به همراه قیمت آن‌ها را برایتان آورده‌ایم.

 

فلاسک استنلی سری کلاسیک ظرفیت 1 لیتر

بهترین فلاسک کوهنوردی

نوع عایق: خلاء | جنس بدنه: استیل | گنجایش: 1 لیتر | لیوان: دارد | دستگیره: دارد | نوع دهانه: پیچی | وزن: 815 گرم | حدود قیمت: 1 میلیون و 500 هزار تومان

فلاسک استنلی سری کلاسیک محصول شرکت آمریکایی و با سابقه استنلی است که شاید بتوان آن را بهترین فلاسک کوهنوردی موجود نامید. این فلاسک درپوشی پلاستیکی و بدنه‌ای از جنس استیل ضد زنگ با لایه‌های خلاء دارد که می‌تواند تا 24 ساعت دمای نوشیدنی‌های سرد و گرم را حفظ کند. علاوه بر وزن نسبتا کم آن، دستگیره این فلاسک چای نیز تاشونده است که حمل آن را در سفرهای طولانی بسیار آسان‌تر می‌سازد.

همچنین برخلاف اکثر فلاسک‌های موجود، فلاسک استنلی سری کلاسیک با ماشین ظرفشویی قابل شستشو است. خرید فلاسک چای استنلی سری کلاسیک به شما این اجازه را می‌دهد که در سفرهایی طولانی، هیچ نگرانی بابت تغییر دمای نوشیدنی خود نداشته باشید.

 

فلاسک ترموس مدل Venice ظرفیت 2 لیتر

بهترین فلاسک نوزاد

نوع عایق: خلاء | جنس بدنه: استیل | گنجایش: 2 لیتر | لیوان: ندارد | دستگیره: دارد | نوع دهانه: پیچی | وزن: 860 گرم | حدود قیمت: 580 هزار تومان

ترموس یکی از نام آشناترین برندهای خارجی فلاسک است که با طراحی‌های منحصر به فرد خود موفقیت‌های زیادی در تولید فلاسک چای کسب کرده است. فلاسک چای ترموس مدل Venice علیرغم گنجایش 2 لیتری خود وزن کمی دارد و برای پیک نیک‌های خانوادگی و دوستانه بسیار مناسب است.

جنس این محصول از استیل ضد زنگ بوده که تا حدود 8 ساعت دمای نوشیدنی‌های گرم و تا حدود 24 ساعت دمای نوشیدنی‌های سرد را حفظ می‌کند. همچنین مانند سایر محصولات این برند، در ساخت آن از تکنولوژی Thermax برای کاهش انتقال حرارتی استفاده شده است. تنها جنبه منفی این محصول آسیب پذیری نسبتا بالای آن در برابر ضربه است که با چشم پوشی از این مورد، خرید فلاسک چای بزرگ ترموس مدل Venice به افرادی که نیازمند فلاسکی جادار و سبک هستند توصیه می‌شود.

 

فلاسک قمقمه رگال مدل SJ-07 ظرفیت 0.7 لیتر

خرید فلاسک پمپی

نوع عایق: خلاء | جنس بدنه: استیل | گنجایش: 0.7 لیتر | لیوان: دارد | دستگیره: ندارد | نوع دهانه: پیچی | وزن: 650 گرم | حدود قیمت: 320 هزار تومان

فلاسک چای رگال مدل SJ-07 از استیل ضد زنگ ساخته شده است که در نتیجه مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد و می‌توان با خیال راحت در شرایط سخت از آن استفاده کرد. این فلاسک دارای ظرفیتی متوسط بوده و برای استفاده فردی یا گروهی مناسب است. با توجه به این ویژگی‌ها، خرید فلاسک چای استیل رگال مدل SJ-07 برای استفاده در طبیعت گردی و کمپینگ‌ها گزینه خوبی است.

 

فلاسک شیزومی مدل SZM-8063 ظرفیت 0.5 لیتر

راهنمای خرید فلاسک چای

نوع عایق: خلاء | جنس بدنه: فلز | گنجایش: 0.5 لیتر | لیوان: دارد | دستگیره: ندارد | نوع دهانه: پیچی | وزن: 284 گرم | حدود قیمت: 90 هزار تومان

فلاسک شیزومی مدل SZM-8063، فلاسکی ارزان قیمت و سبک وزن است که می‌توان آن را به آسانی هر چه تمام‌تر با خود حمل کرد و حداقل برای چندین ساعت دمای نوشیدنی داخل آن را حفظ کرد. از مزایای این فلاسک می‌توان به جنس فلزی و تبدیل شدن درپوش آن به لیوان اشاره داشت. نکته قابل ذکر دیگر این است که فلاسک شیزومی حجم کمی دارد و تنها برای استفاده شخصی مناسب است. از معایب این فلاسک می‌توان به مدت زمان حفظ دمای پایین و نداشتن دستگیره اشاره کرد. در مجموع، اگر به دنبال خرید فلاسک چای ارزان قیمت و سبک برای مصارف فردی هستید، فلاسک شیزومی مدل SZM-8063 انتخاب نسبتا مناسبی است.

در این مطلب سعی داشتیم تا با ارائه یک راهنمای خرید فلاسک چای جامع و کامل شما را با فاکتورهای لازم برای خرید یک فلاسک خوب آشنا کنیم که امیدواریم مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد. اما اگر فکر می‌کنید که ویژگی های یک فلاسک خوب به موارد بالا محدود نیست، شما نیز می‌توانید معیارهایی که به ذهنتان می‌رسد را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402