معرفی بازی Mortal Shell ؛ تریلر، داستان، گیم پلی و امتیازات

بررسی بازی Mortal Shell
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی بازی Mortal Shell بپردازیم. همچنین درباره گیم‌پلی، داستان بازی، تریلر و امتیازات آن صحبت خواهیم کرد. پس با پلازا همراه شوید.

بازی 2020 Mortal Shell یک گیم ویدئویی تک نفره به سبک نقش آفرینی است که توسط Cold Symmetry ساخته شده و توسط Playstack نیز در تاریخ 18 آگوست 2020 (28 مرداد 1399) منتشر شده است. پلتفرم‌های بازی Mortal Shell نیز پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و مایکروسافت ویندوز هستند.  اگر قصد دانلود بازی Mortal Shell را دارید، این مقاله از پلازا را از دست ندهید.

بازی Mortal Shell 2020

 

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


داستان بازی Mortal Shell


Mortal Shell یک بازی RPG یا همان سبک نقش‌آفرینی است که طرز تفکر و مقاومت شما را در جهانی روبه نابودی آزمایش می‌کند. همانطور که بقایای بشریت کم کم پوسیده شده و از بین می‌روند، دشمنان نیز در این خرابه‌ها پیشروی می‌کنند. آنها هیچ رحمی نداشته و به‌دنبال کسب قدرت‌های برتر هستند. بنابراین به عنوان بازیکن، پناهگاه‌های پنهان پیروان وفادار را پیدا و هدف واقعی خود را کشف کنید.

داستان و افسانه‌های مورتال شل بسیار مرموز است و واقعاً آسان نیست آنچه را که اتفاق می‌افتد به هم متصل کنید، مگر اینکه تلاش زیادی برای کشف داشته باشید. داستان بازی Mortal Shell نیز به همان روشی که در Dark Souls انجام می‌شد، پیش می‌رود و آیتم‌ها و گفتگوهای پیچیده، نقش مهمی در طول بازی خواهند داشت. همچنین از طریق خود Shells می‌توانید در مورد داستان بازی بیشتر بیاموزید؛ زیرا هر کدام دارای یک داستان منحصربه‌فرد هستند که با باز کردن مهارت‌های آنها، بیشتر آشکار می‌شوند.

داستان بازی Mortal Shell

فضای بازی نیز فوق‌العاده خوب ساخته شده است و حس تاریکی و وحشت را به خوبی القا می‌کند. شنیدن ردپاهای سنگین دشمنان در اطراف می‌تواند شدید و آزار دهنده باشد که باعث می‌شود شما برای پیشروی به جلو ترس داشته و نگران این باشید که چه چیزی در انتظارتان است. جهان بازی Mortal Shell احساس غم‌انگیز و عاری از امید را نیز به خوبی به بازیکن القا می‌کند و به نظر می‌رسد بازیکن در تمامی تلاش‌های خود برای فرار از پوچی، بسیار تنها است.

محیط بازی نیز به اندازه کافی متفاوت به نظر می‌رسد تا بازیکن را جذب خود نگه دارد و توجه به جزئیات شاید از بعضی جهات حتی بهتر از بازی Souls باشد، البته موتور Unreal 4 این مفهوم را تقویت می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که بازی Mortal Shell تنها بازی شبیه Souls است که واقعاً تاریکی روح را به تصویر می‌کشد و حس ترس و وحشت را به درستی منتقل می‌کند.

 


تریلر بازی Mortal Shell


در ویدیوی بالا می‌توانید تریلر بازی Mortal Shell 2020 را تماشا کنید و با فضای آن بیشتر آشنا شوید.

 


گیم پلی بازی Mortal Shell


بازی Mortal Shell دارای گیم‌پلی و مکانیک بسیار مشابه بازی Dark Souls است، بنابراین اگر قبلا تجربه انجام این بازی را داشته‌اید، یادگیری بازی Mortal Shell برایتان چندان سخت نخواهد بود. یک حمله سبک، حمله سنگین، تکنیک دفع حمله و مسدود کننده حرکات طرف مقابل وجود دارد که در بازی به آنها Hardening گفته می‌شود. این موارد همه از نیروی حیاتی شما برای انجام استفاده می‌کنند، بنابراین باید بسیار با دقت و در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.

البته مکانیک مسدودکننده کمی متفاوت عمل می‌کند و به جای استفاده از یک سپر محافظ، بازیکنان برای یک یا دو ثانیه به سنگ تبدیل می‌شوند تا از آسیب‌های موجود به آنها جلوگیری شود. این یک اتفاق تازه است و مهارت استفاده از این مکانیک در حملات می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد، به خصوص که دارای مدت زمان مختصر حدود 5 ثانیه است. بازیکنان ماهر یاد خواهند گرفت که در آخرین لحظه از این استفاده کنند و از پیشروی بیشتر جریان نبرد جلوگیری کنند.

تریلر بازی mortal shell

احتمالاً جالب‌ترین مکانیک در گیم پلی بازی Mortal Shell استفاده از Shells است که بازیکن می‌تواند در آن ساکن شود تا سبک‌های جنگی را تغییر دهد. Shells در واقع همان کلاس‌های مختلف بازی هستند. البته همانطور که گفته شد، هر یک از این پوسته‌ها دارای داستان خاص خود هستند که با پیشرفت در بازی متوجه خواهید شد. به طور کلی، 4 پوسته در بازی وجود دارد که از آنها هاروس و تیل را دیده‌اید. هاروس یک «جنگجو» است و تیل بیشتر شبیه یک «سرکش و آدم دغل» است. دو مورد دیگر هنوز فاش نشده‌اند، بنابراین چیز زیادی در مورد آنها نمی‌توان گفت. با این حال، از آنجا که مورتال شل جادویی ندارد، می‌توان حدس زد که دو مورد دیگر نیز «جادویی» نخواهند بود.

نکته بسیار جالب دیگر این است که بخش‌هایی از بازی به شما امکان می‌دهد Shell خود را از یکی به دیگری تغییر دهید، بنابراین می‌توانید منطقه‌ای را به عنوان Shell مورد نظر خود بازی کنید. علاوه براین، موادی وجود دارد که به شما امکان انتقال از یک پوسته به پوسته دیگر در وسط جنگ را می‌دهد؛ این باعث می‌شود امکان‌های گیم‌پلی بسیاری برای شما وجود داشته باشند.

بازیکنان وقتی HP خود را به صفر کاهش می‌دهند، از پوسته خود بیرون رانده می‌شوند، ولی می‌توانند دوباره وارد آنها شوند و به طور کامل بهبود یابند یا اینکه می‌توانند در خارج از آنها بمانند و بجنگند و بهبودی کامل را برای لحظه مناسب نگه دارند. علاوه بر این، اگر HP یک بازیکن برای بار دوم به صفر کاهش یابد، می‌میرد و یک فرم سنگی از Shell خود و تمام ارزهایش را جای می‌گذارد. با این حال، یک ماده نادر وجود دارد که به شما امکان می‌دهد بدون اینکه بمیرید، مجدداً از پوسته به بیرون پرت شده و در واقع «زندگی اضافی» به شما می‌دهد. دشمنان نیز وقتی می‌میرند، دوباره احیا می‌شوند، بنابراین مجبورید دوباره با آنها روبرو شوید.

نمرات بازی Mortal Shell

سلاح‌ها نیز می‌توانند به‌روز شوند تا در دنیای بازی Mortal Shell بازیکنان این امکان را داشته باشند که توانایی‌هایی مختلفی را بدست آورند.  به عنوان مثال، شمشیر Martyr دارای AoE ویژه‌ای است که می‌تواند برای یخ زدن دشمنان اطراف استفاده شود. در بازی Mortal Shell باید بقایای از دست رفته جنگجویان شکست خورده را کشف کنید. این Mortal Shell ها را بیدار کنید و بدن آنها را تصاحب کرده تا به سبک‌های مبارزاتی منحصربه‌فردی دست یابید.

سبک مبارزات در این بازی کاملا استراتژیک بوده و هر اشتباه شما نابخشودنی خواهد بود. پس از شمشیر خود فقط وقتی نیاز به آن دارید، استفاده کنید. مسیری که شما طی می‌کنید، توسط مخالفان شما که پیرو آیین دیگری هستند، محافظت می‌شود. پس در این راه شجاع باشید و با این موجودات عجیب و گاهی رقت‌انگیز روبرو شوید.

 


امتیازات بازی Mortal Shell


در ادامه به بررسی نمرات بازی Mortal Shell می‌پردازیم.

 

GameCritics / امتیاز: 90

من به عنوان یک هوادار Dark Souls، تقریباً در هر شخصیت مدل Souls بازی کرده‌ام و هیچکدام مانند بازی Mortal Shell به خوبی این امر را انجام نداده است. Mortal Shell تنها بازی شبیه Dark Souls است که تمام جزئیات را بدون کم‌کاری ساخته و ارزش امتحان کردن را دارد.

 

Gamers Heroes / امتیاز: 85

مورتال شل به عنوان نمونه‌ای از بازی Souls واقعا می‌درخشد. هرکسی که طرفدار بازی‌های چالش‌برانگیز در این ژانر است، از انجام این بازی نیز لذت خواهد برد.

سیستم مورد نیاز بازی Mortal Shell

 

Cultured Vultures / امتیاز: 75

بازی Mortal Shell یک گیم بسیار سرگرم‌کننده و قانع‌کننده است که طرفداران این ژانر را جذب خود می‌کند.

 

DarkZero / امتیاز: 70

Mortal Shell بازی کاملی نیست و هنوز هم نیاز به کمی اصلاحات دارد، اما برای یک بازی که توسط یک تیم کوچک ساخته شده، واقعا رضایت‌بخش است. بنابراین در آینده این بازی پتانسیل تبدیل شدن به یک عنوان عالی را قطعا دارد و امیدوارم بازی دیگری را در این سری یا DLC مشاهده کنیم که موارد بیشتری را برای استفاده از عناصر شگفت‌انگیز در طول بازی معرفی کنند.

 

IGN Spain / امتیاز: 70

این بازی عالی دارای شخصیت، ایده‌های جدید، نبردهای شگفت‌انگیز اما با کمی مشکلات در طراحی سناریو و ساخت دنیای بازی است.

گیم پلی بازی mortal shell

در این مقاله به بررسی بازی Mortal Shell پرداختیم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید باشد. همچنین اگر تجربه انجام بازی‌های این ژانر را دارید، خوشحال می‌شویم تا نظرات و نقدهای خود را برای ما بنویسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402