تعویض باتری آیفون ؛ مهم ترین نکات در تعویض باتری گوشی های Apple

iPhone Battery / تعویض باتری آیفون
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تعویض باتری آیفون یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش سرعت و بهبود عملکرد این گوشی‌ها به شمار می‌آید. آیا وقت آن رسیده که باتری گوشی خود را عوض کنیم؟

باتری گوشی‌های آیفون به نسبت گوشی‌های سامسونگ، هواوی و شیائومی ظرفیت کمتری دارند؛ این موضوع یک نقطه ضعف محسوب نمی‌شود! بسیاری از کاربران آیفون با ظرفیت کمتر باتری‌های آیفون کنار آمده‌اند و کیفیت را به هر چیزی ترجیح می‌دهند. اما باتری‌ها هم عمر مفیدی دارند و پس از مدتی ممکن است باعث کاهش سرعت گوشی هم بشوند. عمر باتری آیفون هم به مرور تمام می‌شود و باید به فکر تعویض باتری گوشی باشیم.

برای تعویض باتری گوشی خود می‌توانید گوشی را به تعمیرکاران مخصوص آیفون بسپارید و با پرداخت هزینه اضافی خیالتان را از بابت عمر باتری و عملکرد گوشی راحت کنید. با این حال خود شما نیز بدون نیاز به پرداخت هزینه تعمیر می‌توانید این کار را انجام دهید. البته اول باید اعتماد به نفس کافی داشته باشید. در ادامه همراه پلازا باشید تا با مهم ترین نکات در تعویض باتری آیفون آشنا شویم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


نکاتی که قبل از تعویض باتری آیفون باید بدانیم


قبل از اینکه به دنبال تعویض باتری خود باشیم ممکن است سوالات مختلفی در مورد این کار داشته باشیم که ما سعی کردیم به مهمترین‌شان پاسخ دهیم.

 

چرا باید به فکر تعویض باتری آیفون باشیم؟

باتری‌های لیتیوم یونی که امروزه در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند به مرور زمان و با هر بار شارژ از عمرشان کاسته می‌شود. برای مثال اگر شما از یک آیفون 6 که شش سال پیش عرضه شده استفاده می‌کنید، حتما متوجه افت قابل ملاحظه عملکرد آن شده‌اید که به این معنی است که زمان تعویض باتری معیوب آیفون شما فرا رسیده است. شرکت اپل نیز به همین دلیل سرعت گوشی‌های قدیمی را کاهش می‌دهد؛ زیرا با گذشت زمان باتری قادر نیست توان مورد نیاز گوشی را برای اجرای برنامه‌های مختلف تامین کند.

iPhone Battery / مهم ترین نکات در تعویض باتری آیفون

همانطور که پیشتر گفتیم شما می‌توانید از بخش تنظیمات این گزینه را غیرفعال کنید، ولی با این کار گوشی شما بیشتر و بیشتر هنگ خواهد کرد. از آنجایی که نه کاهش سرعت و نه هنگ کردن گوشی گزینه‌های ایده‌آلی به حساب نمی‌آیند، بهترین راه‌حل تعویض باتری است.

باتری اپل آیفون 6S ظرفیت 1715 میلی آمپر ساعت

باتری اپل آیفون 6S ظرفیت 1715 میلی آمپر ساعتApple iphone 6S 1715mAh Battery

نوعلیتیوم یونی
ولتاژ3.82 ولت

آیا تعویض باتری معیوب آیفون در خانه کار درستی است؟

پاسخ دادن به این سوال کمی مشکل است. در پروسه تعویض باتری مراحل مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها باید با دقت و ظرافت زیادی انجام شوند تا به گوشی آسیبی وارد نشود. مثلا برای تعویض باتری گوشی 6s آیفون باید پنل پشتی را با یک سشوار گرم کنید تا چسب‌هایی که باتری را در محل خود نگه داشتند از هم باز شوند. در این مرحله گرما باید به اندازه‌ای باشد که بتواند چسب را از بین ببرد و در عین حال نباید آنقدر زیاد باشد که باتری را به آتش بکشد.

همچنین بخوانید :

در آموزش‌هایی که برای تعویض و تعمیر قطعات مختلف گوشی در وبسایت‌ها منتشر می‌شوند معمولا به ندرت به این ریز نکات تعویض باتری گوشی اپل اشاره می‌شود تا کاربر دقیقا بداند باید تا چه اندازه به گوشی گرما بدهد. به همین دلیل است که اگر کاملا به تمامی مراحل تسلط کافی نداشته باشید ممکن است به بخش‌های دیگر گوشی نیز آسیب وارد کنید.

 

آیا باتری گوشی گرانقیمت آیفون ارزش تعویض کردن را دارد؟

این مورد بیشتر از همه به سال ساخت و ارزش آیفون شما بستگی دارد. اگر یک آیفون دست دوم را خریداری کردید و می‌خواهید سرعت و عملکرد آن مانند روز اولش شود، پس به راحتی می‌توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه سرسام آور برای یک گوشی جدید تنها با تعویض باتری، جان تازه‌ای به آیفون خود بدهید. البته از طرف دیگر اگر خودتان قصد تعویض باتری را دارید، باید به خطرات احتمالی که در جریان این کار گوشی را تهدید می‌کنند هم آگاهی داشته باشید؛ چراکه ممکن است با یک اشتباه، گوشی کاملا بلا استفاده شود.

باتری اورجینال اپل آیفون 8 پلاس ظرفیت 2691 میلی آمپر ساعت

باتری اورجینال اپل آیفون 8 پلاس ظرفیت 2691 میلی آمپر ساعتApple iphone 8 Plus 2691mAh Original Battery

نوعلیتیوم یونی
ولتاژ3.82 ولت

 


باتری گوشی چگونه عمل می کند؟


قبل از اینکه تصمیم به تعویض باتری معیوب آیفون خود بگیرید بهتر است بدانید یک باتری چگونه کار می‌کند و پس از گذشت زمان چه اتفاقی برای آن می‌افتد. آیفون‌ها از باتری‌های لیتیوم یونی بهره می‌برند که به مرور زمان از عمرشان کاسته می‌شود. این موضوع ارتباطی با کیفیت باتری ندارد و تمام باتری‌های لیتیوم یونی اینگونه هستند.

عموما عمر باتری را با تعداد چرخه‌های آن اندازه گیری می‌کنند. زمانی که شارژ باتری 0 شود و شما آن را دوباره تا 100 درصد شارژ کنید، یک چرخه از عمر باتری کاسته می‌شود. این پروسه ممکن است طی مدت زمان گوناگونی روی دهد؛ زیرا باتری گوشی شما هر روز از 0 به 100 شارژ نمی‌شود. ممکن است برای کامل شدن چرخه باتری یک، دو یا چند روز زمان نیاز باشد.

iPhone Battery / نکات تعویض باتری آیفون

باتری‌های آیفون به طور تقریبی پس از گذشت 500 چرخه شروع به پسرفت می‌کنند. اگر شما دو سال یا بیشتر است که از آیفون خود استفاده می‌کنید، ممکن است از 500 چرخه گذشته باشید و تنها بتوانید 80 درصد ظرفیت باتری را پر کنید. در این صورت شارژ باتری زودتر تمام می‌شود و شما باید به طور مداوم آن را شارژ کنید.

افزون بر این، عمر باتری تنها به زمان استفاده از گوشی ارتباط ندارد و نحوه استفاده شما و فشاری که به باتری می‌آورید هم بر عمر آن تاثیر گذار هستند. باتری هرچقدر فرسوده‌تر شود، عملکرد کلی گوشی هم افت می‌کند؛ زیرا گوشی توان کافی برای پردازش عملیات‌های مختلف را ندارد. شرکت Apple در آی او اس 11 و در مسیر Settings > Battery > Battery Health > Maximum Capacity این امکان را به کاربران داده تا به عمر باتری و حداکثر ظرفیت آن دسترسی داشته باشند. شما همچنین می‌توانید میزان شارژ را در طی چند روز اخیر و همچنین میزان شارژی که برای هر برنامه مصرف کرده‌اید را مشاهده کنید تا ببینید نیازی به خرید باتری جدید دارید یا خیر.

 


نحوه تعویض باتری در گوشی آیفون


برای تعویض باتری در گوشی‌های آیفون چندین راه پیش روی شما قرار دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.در ویدیوی زیر می‌توانید شیوه تعویض باتری در گوشی آیفون 6 را مشاهده کنید. باتری گوشی 6s هم مشابه همین گوشی قابل تعویض است.

جایگزینی باتری از طریق اپل

بهترین و مطمئن‌ترین راه برای این کار مراجعه به خود شرکت سازنده است. هزینه تعویض باتری معیوب آیفون جدید فاقد گارانتی، یعنی از آیفون ایکس به بعد 69 دلار است. برای تعویض باتری در گوشی آیفون 7 یا تعویض باتری گوشی 5s در صورتی که گارانتی نداشته باشید، باید 49 دلار بپردازید. همچنین برای تعویض باتری گوشی آیفون 8 نیز باید همین قیمت را پرداخت کنید.

البته تعویض باتری‌هایی که گارانتی داشته باشند یا تحت پوشش +AppleCare باشند، به صورت رایگان انجام می‌شود. همانطور که گفتیم این راه بهترین روش برای تعویض باتری است، اما از آنجایی که در ایران ما به طور مستقیم به اپل و نمایندگی‌های آن دسترسی نداریم این راه در دسترس همه قرار ندارد.

باتری اورجینال اپل آیفون 6 ظرفیت 1810 میلی آمپر ساعت

باتری اورجینال اپل آیفون 6 ظرفیت 1810 میلی آمپر ساعتApple iphone 6 1810mAh Original Battery

نوعلیتیوم پلیمر
ولتاژ3.82 ولت

 

تعویض باتری در خانه

شما می‌توانید کار جایگزینی باتری گوشی آیفون را خودتان هم انجام دهید، ولی باید بدانید که کار آسانی نخواهد بود؛ زیرا گوشی‌های آیفون از مقادیر زیادی چسب و دیگر مواد ساخته شدند و شما پیش از هر مرحله باید مراحل دیگری را به ترتیب دنبال کنید که می‌تواند کار مشکل و وقت گیری باشد. علاوه بر این ممکن است پس از پایان کار، آیفون شما (در صورتی که از آیفون 7 به بعد استفاده می‌کنید) دیگر مثل قبل ضدآب نباشد.

وبسایت‌های معتبری مثل iFixit در این صفحه دستورالعمل‌های متنی و ویدیویی برای تعویض باتری و دیگر تعمیرات مربوط به گوشی را منتشر کردند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این وبسایت راهنمای کامل تعویض باتری گوشی های آیفون از تعویض باتری در گوشی آیفون 11 گرفته تا مدل‌های قدیمی‌تر مثل آیفون 4 وجود دارد.

باتری اورجینال اپل آیفون 5s ظرفیت 1560 میلی آمپر ساعت

باتری اورجینال اپل آیفون 5s ظرفیت 1560 میلی آمپر ساعتApple iphone 5s 1560mAh Original Battery

نوعلیتیوم پلیمر
ولتاژ3.8 ولت

 

تعویض باتری معیوب آیفون در فروشگاه های متفرقه

اگر تا به حال برای تعمیر گوشی به مغازه‌های متفرقه مراجعه کرده باشید، حتما با مزایا و معایب این کار آشنایی دارید. با وجود اینکه این مغازه‌ها از نظر قیمت، کار تعویض و تعمیر را با هزینه کمتری نسبت به شرکت سازنده انجام می‌دهند، اما سلامت دستگاه شما کاملا به گارانتی و صداقت فرد تعمیرکار وابسته است. در بسیاری از مواقع نیز طرف مقابل هیچ گارانتی به شما ارائه نمی‌کند و همچنین کیفیت باتری و نحوه انجام و مزایا و معایب تعویض باتری در هرکدام از این فروشگاه‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است.

با این همه از آنجایی که بیشتر ما نمی‌توانیم برای تعمیر آیفون خود مستقیما به شرکت سازنده مراجعه کنیم و تعویض باتری در خانه نیز ریسک‌های زیادی دارد، تنها راه پیش رویمان فروشگاه‌های متفرقه هستند.

iPhone Battery / هزینه تعویض باتری آیفون

اگر آیفون شما عمر زیادی نداشته باشد، باتری آن به احتمال زیاد تا مدت زیادی شما را همراهی خواهد کرد. اگر آی او اس 11 را داشته باشید، می‌توانید وضعیت باتری را بدانید و در صورت نیاز اقدام به تعویض باتری گوشی آیفون خود کنید. برای اینکار اگر بتوانید مستقیما به اپل مراجعه کنید، می‌توانید خیال خودتان را از بابت مشکلات احتمالی راحت کنید؛ در غیر این صورت اگر به تعمیر گوشی آشنا هستید، می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید. همچنین با مراجعه به فروشگاه‌های متفرقه در وقتتان صرفه جویی کنید و ریسک انجام این کار را نیز پایین بیاورید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402