راهنمای خرید لوازم جانبی لپ تاپ + قیمت در بازار ایران

لوازم جانبی ضروری هنگام خرید لپتاپ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

لوازم جانبی لپ تاپ موجب می‌شوند که کارایی و عملکرد لپ تاپ بهبود یافته و کاربر بتواند از تمام پتانسیل آن به خوبی استفاده کند. در ادامه راهنمای خرید این لوازم را با هم مرور خواهیم کرد.

در عصر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های پیشرفته، حضور لپ تاپ‌ها همچنان پررنگ است. در حقیقت لپ تاپ‌ها به دلیل قابلیت‌های کاربردی بسیار خوبی که دارند، نقش اساسی را در دنیای تکنولوژی بازی می‌کنند؛ چراکه هنوز هیچ گوشی و یا تبلتی ساخته نشده که بتواند با صفحه نمایش 15 اینچ، 8 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه جانبی که اغلب لپ تاپ‌های استاندارد دارند، مقابله کند.

همچنین بخوانید :

با این حال فارغ از اینکه از یک مک بوک استفاده می‌کنید و یا یک لپ تاپ ویندوزی دارید، چنانچه از بهترین لوازم جانبی لپ تاپ برای تجهیز دیوایس خود استفاده نکنید، قادر نخواهید بود که از تمام پتانسیل لپ تاپ خود بهره ببرید. پس اگر قصد خرید لوازم جانبی لپ تاپ را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا راهنمای خرید لوازم جانبی لپ تاپ را با هم مرور و بررسی کنیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


نکاتی که قبل از خرید لوازم جانبی لپ تاپ باید بدانیم


لوازم جانبی لپ تاپ بسته به نوع و وظایفی که دارند می‌توانند عملکرد کاربر در استفاده از لپ تاپ را بهبود بخشند. صرف نظر از اینکه شما از لپ تاپتان برای کار، درس، بازی و یا تفریح استفاده می‌کنید، برای حفاظت از آن و افزایش کارایی و عملکرد لپ تاپ می‌بایست از لوازمات جانبی آن کمک بگیرید. اما قبل از خرید لوازم جانبی لپ تاپ، بهتر است اطلاعات کامل‌تری در خصوص قیمت، ماندگاری، برندها و لزوم استفاده از آنها داشته باشید. در ادامه مهم‌ترین نکاتی که می‌بایست قبل از خرید ملزومات همراه لپ تاپ در نظر داشت را با هم مرور می‌کنیم.

لوازم جانبی ضروری هنگام خرید لپتاپ/ Laptop-Accessories

 

قیمت لوازم جانبی

شاید اولین نکته‌ای که هنگام خرید یک محصول به ذهن کاربر می‌رسد، قیمت آن است. درواقع بهتر است در هنگام خرید لوازم جانبی لپ تاپ، علاوه بر قیمت به دوام و ماندگاری محصول نیز توجه داشت. اگر تصور می‌کنید که هرچه پول بیشتری پرداخت می‌کنید، محصول باکیفیت‌تری خریداری می‌کنید، باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. درواقع لوازمات جانبی بسیاری در بازار وجود دارند که با وجود قیمت نسبتا پایینی که دارند، از کیفیت، دوام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند.

 

همچنین بخوانید :

برند

توجه به برند لوازم جانبی خریداری شده، اگر در اولویت اول نباشد، اما کم اهمیت هم نیست. درواقع برندهای معروف و بنام همواره سعی دارند که کیفیت محصول خود را حفظ کرده و رضایت کاربران خود را به دست آورند، در نتیجه چنانچه برای لپ تاپ خود لوازم جانبی برند تهیه می‌کنید می‌توانید از نظر کیفیت و ماندگاری آن آسوده‌خاطرتر باشید. علاوه براین چنانچه بتوانید لوازم جانبی هم مارک با لپ تاپ خود را خریداری کنید، از نظر سازگاری با همدیگر مشکلی نخواهند داشت.

لوازم جانبی لپ تاپ در زمان خرید/Laptop-Accessories

 

کیفیت و دوام

یکی دیگر از نکات مهمی که می‌بایست در هنگام خرید لوازم جانبی لپ تاپ در نظر داشت، دوام و ماندگاری محصول است. همان‌طور که پیشتر به آن اشاره شد باید سعی کنید لوازمی را برای لپ تاپ خود خریداری کنید که ماندگاری و کیفیت بالایی داشته باشند و برای مدت زمان طولانی نیاز به تعویض پیدا نکنند.

برای آنکه از کیفیت و ماندگاری محصول اطمینان حاصل پیدا کنید، بهتر است قبل از خرید، مقالات و نظراتی که کاربران دیگر در خصوص این کالا نوشته‌اند را با دقت بخوانید که بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید. در نتیجه با علم بر اینکه این لوازم جانبی از نظر دیگر کاربران چه کیفیتی دارد، به راحتی می‌توان برای خرید آن اقدام کرد و یا کلا منصرف شد.

 

ضرورت و نوع نیاز

قبل از آنکه برای خرید لوازم جانبی لپ تاپ خود اقدام کنید، ابتدا بهتر است مشخص کنید که از لپ تاپ برای چه کاری استفاده می‌کنید. برای مثال آیا در سفر هم به لپ تاپ نیاز پیدا خواهید کرد و یا تنها در خانه با آن کار می‌کنید. حال با توجه به نوع نیاز می‌توان برای خرید مهم‌ترین لوازم جانبی لپ تاپ اقدام کرد. مثلا اگر بیشتر در بیرون از خانه از لپ تاپ خود استفاده می‌کنید، به همراه داشتن یک پاوربانک مخصوص لپ تاپ بسیار ضروری و مهم است.

 


راهنمای خرید لوازم جانبی لپ تاپ


فارغ از اینکه از لپ تاپ برای مقاصد کسب و کار استفاده می‌کنید یا تماشای ویدیو یا بازی، اگر می‌خواهید که قابلیت‌های دستگاه خود را ارتقا داده و عملکرد آن را بهبود ببخشید، می‌بایست از لوازم جانبی لپ تاپ استفاده کنید. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین لوازمات جانبی مورد نیاز لپ تاپ اشاره خواهیم کرد.

 

کیف

اینکه همیشه گفته می‌شود ایمنی دستگاه بسیار مهم است، کاملا گفته درستی است و به همین علت کیف لپ تاپ جایگاه اول را در فهرست لوازم جانبی موردنیاز لپ تاپ به خود اختصاص می‌دهد. درواقع شما نمی‌توانید که لپ تاپ خود را بدون داشتن یک کیف لپ تاپ از خانه بیرون ببرید. تصور کنید که لپ تاپ را بدون کیف یا کاور از منزل خارج کرده‌اید و آنگاه آسمان شروع به باریدن کند؛ چه اتفاقی خواهد افتاد؟

کیفی که برای لپ تاپ از آن استفاده می‌شود می‌بایست دستگاه را در برابر فشار، خراش و هرگونه رطوبت و آب محافظت کند. علاوه براین کیف باید جا دار باشد تا کاربر بتواند کابل‌ها و دیگر گجت‌ها و لوازم جانبی لپ تاپ را در آن قرار دهد. در نتیجه باید گفت که این لوازم جانبی ساده و در عین حال مفید، آنقدر اهمیت دارند که کاربر برای خرید بهترین نوع آن سرمایه‌گذاری کند.

کیف‌های لپ تاپ از تنوع شکل و طرح‌های مختلفی برخوردار است که محبوب‌ترین نوع این کیف‌ها که طرفداران بسیاری در میان جوانان دارد، مدل کوله پشتی لپ تاپ است. اما اگر به صورت حرفه‌ای با لپ تاپ کار می‌کنید و می‌بایست در همه جلسات لپ تاپ را با خود به همراه داشته باشید، مطمئنا مدل‌های رسمی‌تر و حرفه‌ای‌تر کیف گزینه مناسب‌تری برای شما خواهند بود.

فارغ از نوع و مدل کیفی که برای لپ تاپ خود برمی‌گزینید، در نظر داشته باشید که کیف موردنظر حتما از پدهای مناسب و کافی برای حفاظت کامل از لپ تاپ برخوردار باشد. توصیه می‌شود کیف را با همان مارک تجاری لپ تاپ خود خریداری کنید؛ زیرا در این حالت شرکت سازنده، کیفی را متناسب با مشخصات و ویژگی‌های لپ تاپ خودتان طراحی کرده است.

 

ماوس

یکی دیگر از ملزومات مهم و موردنیاز لپ تاپ، ماوس است. اینکه تمایل دارید یک ماوس بی ‌سیم یا سیم‌دار داشته باشید، کاملا به خودتان و نوع استفاده‌ای که از آن می‌کنید بستگی دارد. درواقع کار با تاچ پد خود لپ تاپ به آسانی و راحتی کار با ماوس نیست؛ در نتیجه چنانچه مجبور هستید گزارش روزانه تهیه کنید و یا دیگر کارهای روتین اداری را انجام دهید، خرید یک ماوس برای لپ تاپ حتما توصیه می‌شود.

ماوس گیمینگ بی سیم ریزر مدل Mamba

ماوس گیمینگ بی سیم ریزر مدل MambaRazer Mamba Gaming Wireless Mouse

نوع اتصالبی سیم
نوع رابطدانگل وایرلس
دقت حسگر16000,DPI

چنانچه می‌خواهید اطراف لپ تاپ خالی از هرگونه سیم و کابل باشد، خرید ماوس بی‌سیم ارجحیت دارد. گفتنی است ماوس یک جز جدایی ناپذیر برای گیمرهای حرفه‌ای محسوب می‌شود. در این مقاله راهنمای خرید ماوس و همچنین بهترین ماوس‌های سال 2020 بررسی شده است.

 

ماوس پد

اگرچه ماوس پدها همانند گذشته نقش بسیار حیاتی را بازی نمی‌کنند، اما حضور آن سبب بهبود عملکرد ماوس می‌شود. گفتنی است ماوس پد برای گیمرها جزو یکی از ضروری‌ترین لوازم جانبی به شمار می‌رود و موجب می‌شود که سطح روان‌تری در اختیار حسگر ماوس قرار بگیرد.

ماوس پد گیمینگ ریزر مدل GoliaThus Speed Cosmic Edition Extended

ماوس پد گیمینگ ریزر مدل GoliaThus Speed Cosmic Edition ExtendedRazer GoliaThus Speed Cosmic Edition Extended Gaming MousePad

ماوس پدها علاوه بر آنکه بر بهبود عملکرد ماوس تاثیر می‌گذارند، در برخی از مدل‌ها به دلیل برخورداری از استراحتگاه مچ به کاربر کمک می‌کنند که در استفاده طولانی مدت از ماوس احساس خستگی نکند. پس اگر در طول روز زیاد با لپ تاپ و ماوس آن کار می‌کنید، توصیه می‌شود حتما یک موس پد ارگونومیک تهیه کنید.

ماوس پد تسکو مدل 20 TMO

ماوس پد تسکو مدل 20 TMOTSCO TMO 20 MousePad

استراحتگاه مچدارد

 

فلش مموری

یکی دیگر از مواردی که به عنوان لوازم جانبی لپ تاپ مورد استفاده کاربر قرار می‌گیرد، فلش مموری است. این دستگاه کوچک به راحتی در جیب جا شده و قادر است تا ظرفیت 1 ترابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند.

فلش مموری اپیسر مدل AH115 ظرفیت 64 گیگابایت

فلش مموری اپیسر مدل AH115 ظرفیت 64 گیگابایتApacer AH115 64GB USB 2.0 Flash Memory

وزن4.3 گرم
ظرفیت64 گیگابایت

درواقع کاربر می‌تواند به لطف بهره‌گیری از فلش مموری، فایل‌ها و اطلاعات ذخیره شده خود را به راحتی در هر مکان دیگری با خود به همراه داشته باشد. فلش مموری گجتی بسیار ضروری است و برای انتقال سریع و ایمن فایل و داده‌ها بدون نیاز به اینترنت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فلش مموری OTG کینگ استار مدل S30 ظرفیت 16 گیگابایت

فلش مموری OTG کینگ استار مدل S30 ظرفیت 16 گیگابایتKingstar S30 16GB OTG USB 3.1 Flash Memory

وزن3.5 گرم
ظرفیت16 گیگابایت
پشتیبانی از OTGدارد

لازم نیست که حتما فلش‌های با ظرفیت بالا را خریداری کنید؛ داشتن یک USB فلش 4 یا 8 گیگابایتی در کنار لپ تاپ، برای انتقال روزانه داده‌ها کفایت می‌کند. اگر تمایل دارید با هفت کاربرد جالب فلش مموری آشنا شوید، خواندن این مقاله به شما توصیه می‌شود.

 

هارد دیسک اکسترنال

هارد دیسک اکسترنال یک گجت فوق‌العاده برای ذخیره‌سازی اطلاعات و بکاپ گرفتن از داده‌ها است. این گجت نیز مشابه فلش مموری به آسانی به لپ تاپ متصل شده و کاربر قادر است از تمام فایل‌های سیستم مثل عکس، فیلم، بازی و دیگر فایل‌ها یک نسخه بکاپ در آن ذخیره کند. همچنین کاربر می‌تواند اطلاعاتی که فعلا به آنها نیاز ندارد را به هارد اکسترنال منتقل کرده و فضای اشغال شده از لپ تاپ را خالی سازد.

هارد اکسترنال / محافظ صفحه نمایش لپ تاپ

در کنار ویژگی ذخیره‌سازی و بکاپ گرفتن، می‌توان برای انتقال فایل و دیتاها نیز از هارد اکسترنال کمک گرفت. درحقیقت می‌توان فایل‌های بزرگ و سنگین را بدون دغدغه خطای کمبود حافظه، به آسانی از این طریق با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در حال حاضر هارد دیسک اکسترنال‌های متنوعی در بازار موجود است که قادر هستند تا 5 ترابایت حافظه در اختیار کاربر قرار داده و از طریق USB 3.0 سرعت بالاتر انتقال را فراهم کنند. در این مقاله می‌توانید با 18 مزیت و عیب‌های هارد اکسترنال آشنا شوید.

 

هاب USB

درگاه USB یکی از مطمئن‌ترین روش‌های اتصال دستگاه‌های دیجیتال به لپ تاپ محسوب می‌شود، اما از آنجا که تعداد این پورت‌ها در لپ تاپ کم است و معمولا یکی دو تا از آنها توسط ماوس یا پایه خنک کننده اشغال می‌شود، در نتیجه استفاده از یک هاب USB بسیار ضروری و کارآمد است. درواقع هاب USB قادر است درگاه‌های مختلف USB را در اختیار کاربر گذاشته و نیاز آن را به خوبی تامین کند.

هاب 4 پورت USB 3.0 اوریکو مدل MH4PU

هاب 4 پورت USB 3.0 اوریکو مدل MH4PUOrico MH4PU 4 port USB 3.0 Hub

نوع اتصالUSB 3.0
تعداد درگاه4 عدد
طول کابل1 متر

گفتنی است این روزها شاهد حضور هاب‌هایی در بازار هستیم که قادر هستند به صورت همزمان دستگاه متصل را شارژ کرده و همچنین داده‌ها را به فلش یا هر گجت ذخیره‌سازی دیگری انتقال دهند. در این مقاله با 15 هاب USB مناسب موجود در بازار آشنا می‌شوید.

 

پایه خنک کننده لپ تاپ

لپ‌ تاپ‌ها همواره در استفاده طولانی مدت و یا در انجام وظایف سنگین گرم شده و داغ می‌کنند. فارغ از اینکه لپ تاپتان ساخت کدام کمپانی است، داشتن یک خنک کننده لپ تاپ یا همان کول پد برای جلوگیری از آسیب دیدن اجزای داخلی آن، حتما توصیه می‌شود.

پایه خنک کننده سادیتا مدل SCP-C2

پایه خنک کننده سادیتا مدل SCP-C2Sadata SCP-C2 Cooling Pad

تعداد فن1 عدد
سرعت فن1000 دور بر دقیقه
مناسب لپ تاپ13 الی 15.6 اینچ

نسل جدید کول پدها طراحی ارگونومیکی داشته و کار با لپ تاپ را برای کاربر آسان‌تر می‌کنند. علاوه براین خنک کننده‌های جدید از حجم کمی برخوردار هستند و به راحتی در کیف لپ تاپ جا می‌شوند. شما می‌توانید در این مقاله با بهترین خنک کننده‌های لپ تاپ آشنا شوید.

 

هدست

فارغ از اینکه با لپ تاپ خود فیلم می‌بینید، موسیقی گوش می‌کنید یا بازی می‌کنید، تجربه شنیدن یک صدای بسیار واضح می‌تواند بسیار شیرین باشد. هدفون‌ها این قابلیت را به کاربران می‌دهند در هر مکانی که قصد دیدن فیلم و گوش کردن به موسیقی و یا شرکت در یک کنفرانس را دارند، بدون مزاحمت صدای اطرافیان، فعالیت خود را به خوبی انجام دهند.

هدست بلوتوث ریمکس مدل RB-500HB

هدست بلوتوث ریمکس مدل RB-500HBREMAX RB-500HB Bluetooth Headset

نوع اتصالباسیم,بی سیم
رابطبلوتوث,جک 3.5 میلی متری

هدست‌ها از دو نوع سیمی و بدون سیم تشکیل می‌شوند که بسته به نوع نیاز و استفاده می‌توان یکی از این دو حالت را انتخاب کرد. البته در این مقاله 5 دلیل برتری هدفون‌های بی‌سیم بر هدفون‌های با سیم به صورت کامل توضیح داده شده است.

 


جمع بندی


بهترین لوازم جانبی لپ تاپ/ Laptop-Accessories

داشتن یک لپ تاپ بدون این لوازم جانبی همانند پوشیدن یک زره اما بدون داشتن شمشیر است. درواقع این لوازم هستند که می‌توانند عملکرد و کارایی لپ تاپ را بهبود بخشیده و افزایش دهند. در این مقاله تعدادی از مهم‌ترین لوازم جانبی لپ تاپ را با هم مرور کردیم. حال می‌توانید بر حسب نیاز خود، آنها را اولویت بندی کرده و برای خرید آنها اقدام کنید.


لینک‌های کوتاه مطلب:

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402