دانلود و بررسی فیلم Portrait of a Lady on Fire + داستان و بازیگران

دانلود فیلم Portrait of a Lady on Fire 2019
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Portrait of a Lady on Fire اثری عاشقانه و تاریخی از سینمای فرانسه است که داستان عشقی ممنوعه را بازگو می‌کند. در این مقاله به بررسی فیلم پرتره بانویی در آتش 2019 پرداخته‌ایم.

فیلم Portrait of a Lady on Fire فیلمی در ژانر درام تاریخی و عاشقانه محصول سال 2019 سینمای فرانسه است. نویسنده و کارگردان این فیلم سلین سیاما (Céline Sciamma)، فیلمنامه‌نویس و کارگردان فرانسوی است. فیلم Portrait of a Lady on Fire برای رقابت در بخش اصلی جشنواره کن 2019 انتخاب شد و جایزه بهترین فیلمنامه را در جشنواره کن برای سیاما به ارمغان آورد. فیلم پرتره بانویی در آتش همچنین نامزد بهترین فیلم خارجی در جشنواره‌هایی چون جوایز مستقل اسپریت، جوایز منتخب منتقدان و جوایز گلدن‌گلوب شد و هیئت ملی بازبینی فیلم آن را جزء 5 فیلم برتر خارجی در سال 2019 می‌داند.

در این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا مروری بر داستان فیلم داشته باشیم، با بازیگران آن آشنا شویم و نمرات فیلم پرتره بانویی در آتش را باهم بررسی کنیم. برای دانلود فیلم Portrait of a Lady on Fire 2019 نیز می‌توانید از طریق همین صفحه اقدام کنید. در ابتدا از شما دعوت می‌کنیم تریلر فیلم Portrait of a Lady on Fire 2019 با زیرنویس فارسی را تماشا کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


دانلود فیلم Portrait of a Lady on Fire 2019


برای دانلود فیلم Portrait of a Lady on Fire 2019 و زیرنویس فارسی آن می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید.

[کیفیت: 1080p | حجم: 2.15 گیگابایت]

[کیفیت: 720p | حجم: 1.09 گیگابایت]

دانلود زیرنویس فارسی

 


داستان فیلم Portrait of a Lady on Fire


داستان فیلم Portrait of a Lady on Fire در اواخر قرن هجدهم میلادی می‌گذرد و در مورد عشق ممنوعه بین یک دختر اشرافی و نقاشی است که می‌خواهد پرتره دختر را بکشد. در صحنه اول فیلم می‌بینیم ماریان در حال آموزش نقاشی به شاگردانش است. یکی از دانش‌آموزان از ماریان در مورد یکی از نقاشی‌ها می‌پرسد و ماریان آن نقاشی را پرتره بانویی در آتش می‌نامد.

نقد و بررسی فیلم Portrait of a Lady on Fire

داستان به سال‌ها قبل بازمی‌گردد. ماریان به جزیره برتاین می‌رسد. او از سوی بیوه ثروتمندی استخدام شده تا پرتره‌ای از دختر جوانش به نام الوئیز بکشد. الوئیز قرار است با اشراف‌زاده‌ای در میلان ازدواج کند و مادرش قصد دارد این پرتره را به میلان بفرستد. از آنجایی که الوئیز با این ازدواج مخالف است حاضر نشده برای نقاش قبلی ژست بگیرد. به همین دلیل ماریان به عنوان دوست و همدم الوئیز وارد می‌شود تا مخفیانه پرتره‌ای از او بکشد. شاید در نگاه اول داستان ساده‌ای به نظر برسد، اما فیلم چرخشی غیرمنتظره برای ما دارد.

 


بازیگران فیلم پرتره بانویی در آتش 2019


فیلمبرداری فیلم Portrait of a Lady on Fire از اکتبر 2018 آغاز شد و طی 38 روز به پایان رسید. نقاشی‌ها و طرح‌هایی که در فیلم می‌بینیم اثر هنرمندی به نام هلن دلمیر است. او طی دوره فیلمبرداری روزانه 16 ساعت نقاشی می‌کرد و در برخی صحنه‌های فیلم تصویری از دست او در حال نقاشی را می‌بینیم. نمایشگاه آثار دلمیر از فیلم سیمای زنی در آتش از 20 تا 22 سپتامبر 2019 (29 تا 31 شهریور 98) در پاریس برگزار شد. در این قسمت از مقاله با بازیگران فیلم Portrait of a Lady on Fire آشنا می‌شویم.

 

نوئمی مرلان در نقش ماریان

دانلود فیلم Portrait of a Lady on Fire 2019

همچنین بخوانید :

نوئمی مرلان (Noémie Merlant) بازیگر جوان فرانسوی در 27 نوامبر 1988 برابر با 6 آذر 1367 در پاریس چشم به جهان گشود. او بازیگری را از سال 2008 آغاز کرد و پیش از آن به عنوان مدل با طراحان بزرگی کار می‌کرد. او بازیگری را با فیلم Death in Love محصول سال 2008 آغاز کرد. در سال 2016 با فیلم Heaven Will Wait نامزد جایزه سزار و جایزه لومیر شد. بازی در نقش ماریان در فیلم Portrait of a Lady on Fire او را برنده جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره جایزه لومیر کرد. جایزه لومیر از معتبرترین جوایز سینمای فرانسه و معادل جایزه گلدن‌گلوب در آمریکا است. این نقش همچنین برای او نامزدی جایزه سزار در بخش بهترین بازیگر زن را نیز به همراه داشت.

نوئمی تاکنون دو فیلم کوتاه با نام‌های Je suis une biche محصول سال 2017 و فیلم Shakira محصول سال 2019 را کارگردانی کرده است. از دیگر کارهای نوئمی به عنوان بازیگر می‌توان به سریال Julie Lescaut محصول سال 2012، فیلم Dive محصول سال 2018 و فیلم Jumbo محصول سال 2020 اشاره کرد.

 

آدل انل در نقش الوئیز

تریلر فیلم Portrait of a Lady on Fire 2019

آدل اِنِل (Adèle Haenel) در 11 فوریه 1989 (22 بهمن 1367) در پاریس متولد شد. او حرفه بازیگری را از سال 2002، در سن 12 سالگی، با بازی در فیلم Les Diables آغاز کرد و خیلی سریع تبدیل به یکی از نوجوانان برجسته فرانسوی در صنعت سرگرمی شد. او اولین بار در سال 2007 با فیلم Water Lilies نامزد جایزه سزار شد. در سال 2014 اولین جایزه سزار خود را در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل برای فیلم Suzanne برنده شد و بلافاصله در سال 2015 نیز جایزه سزار بهترین بازیگر زن برای فیلم Love at First Fight را کسب کرد. او همچنین دو بار نامزد دریافت جایزه لومیر در بخش بهترین بازیگر زن شده و یک بار نیز در بخش بهترین بازیگر آینده‌دار این جایزه را کسب کرده است.

از دیگر فیلم‌های او می‌توان فیلم House of Tolerance محصول سال 2011، فیلم In the Name of My Daighter محصول سال 2014 و فیلم The Trouble with You محصول سال 2018 را نام برد. آدل یک فمنیست و از برجسته‌ترین چهره‌های جنبش #MeToo در فرانسه است.

 

لوآنا باجرامی در نقش سوفی

فیلم پرتره بانویی در آتش 2019

لوآنا باجرامی (Luàna Bajrami) بازیگر فرانسویِ کوزوویی تبار متولد 14 مارس 2001 برابر با 23 اسفند 1379 است. او را بیشتر با فیلم School’s Out محصول سال 2018 و فیلم Portrait of a Lady on Fire محصول سال 2019 می‌شناسند. او بازیگری را از سال 2011 با فیلم Adele’s Choice آغاز کرد. پس از آن در دو فیلم کوتاه با نام‌های Two Youths Died محصول سال 2017 و After the Night محصول سال 2018 نیز بازی کرد.

منتقدین بازی او در نقش سوفی در فیلم Portrait of a Lady on Fire را تحسین می‌کنند. در سال 2020 خبر ساخت فیلم The Hill Where lionesses Roar به عنوان اولین تجربه کارگردانی باجرامی اعلام شد. او در سال 2020 نامزد بهترین بازیگر آینده‌دار در جشنواره کن شد.

 

والریا گولینو در نقش کنتس

فیلم سیمای زنی در آتش

والریا گولینو (Valeria Golino) بازیگر و کارگردان ایتالیایی در 22 اکتبر 1965 (30 مهر 1344) در ناپلی به دنیا آمد. مخاطبین انگلیسی زبان او را بیشتر با فیلم کمدی Rain Man محصول سال 1988، فیلم کمدی Big Top Pee-wee محصول سال 1988 و دو فیلم Hot Shots! می‌شناسند. او علاوه بر جوایز جشنواره‌های دیوید دی دوناتلو، روبان نقره‌ای و گلدن گلوب ایتالیایی، اولین زن از میان سه بازیگر زنی است که دو بار جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم ونیز را از آن خود کرده است. جایزه روبان نقره‌ای (Silver Ribbon) قدیمی‌ترین جایزه اروپایی و دومین جایزه قدیمی در جهان است.

والریا گولینو از درخشان‌ترین بازیگران ایتالیایی است که تاکنون در جشنواره‌های مختلف بیش از 70 بار موفق به کسب جایزه شده است. او در سال 2013 با کارگردانی فیلم Honey به جشنواره فیلم کن راه پیدا کرد. از جدیدترین کارهای او به عنوان بازیگر می‌توان به فیلم Daughter of Mine محصول سال 2018، فیلم Adults in the Room محصول سال 2019 و فیلم Last Words محصول سال 2020 اشاره کرد.

دیگر بازیگرانی که در فیلم Portrait of a Lady on Fire نقش‌آفرینی کرده‌اند، شامل افراد زیر است:

  • کریستل باراس (Christel Baras) در نقش فرشته‌ساز
  • آرمنده بولاگر (Armande Boulanger) در نقش دانش‌آموز کارگاه
  • گای دلامارچه (Guy Delamarche) در نقش مرد اتاق نشیمن
  • کلمن بوسیو (Clement Bouyssou) در نقش قایقران

 


نقد و بررسی فیلم Portrait of a Lady on Fire


فیلم پرتره یک بانو در آتش

فیلم پرتره یک بانو در آتش اولین بار در 18 سپتامبر 2019 برابر با 27 شهریور 1398 در فرانسه اکران شد. پس از آن در 6 دسامبر 2019 (15 آذر 98) به صورت محدود در سینماهای آمریکا پخش شد و اکران گسترده آن حدود 2 ماه بعد یعنی 25 بهمن 98 بود.

فیلم Portrait of a Lady on Fire با استقبال خوبی از سوی منتقدین روبرو شد. امتیاز این فیلم در راتن‌تومیتوز 98% است. وب‌سایت متاکریتیک نیز براساس 48 نقد از منتقدین مختلف امتیاز 95 از 100 را به این فیلم داده است و بدین ترتیب فیلم پرتره بانویی در آتش جزء فیلم‌هایی است که حتما باید ببینید. 24 منتقد نمره کامل 100 را به این فیلم داده‌اند و کمترین نمره فیلم 63 است. بینندگان نیز از این فیلم استقبال کرده‌اند و فیلم Portrait of a Lady on Fire امتیاز 8.1 از 10 را از سوی کاربران IMDb دریافت کرده است. در این بخش از مقاله مروری بر نظرات منتقدین درمورد فیلم سیمای زنی در آتش و نمرات آنان به این فیلم داریم.

بازیگران فیلم پرتره بانویی در آتش 2019

The Hollywood Reporter / لزلی فلپرین: 100

این فیلم اجرای یک داستان عاشقانه است که هم بسیار پرماجرا و هم از لحاظ احساسی ویرانگر است. سیاما همانند یک ژیمناست حرفه‌ای درست در لحظه اوج، به فرود آمدن می‌اندیشد و آن را اجرا می‌کند و این خیلی خوب است که شما دوست دارید دقیقا پس از اتمام آن، صحنه آهسته حرکت را تماشا کنید تا ببینید چطور این کار را انجام می‌دهد.

 

Vanity Fair / ریچارد لاوسون: 95

فیلم در دستان مستعد سیاما از کلیشه بودن فرار می‌کند و یک اثر باشکوه می‌شود. مطالعه‌ای روی یک عشق ممنوعه که به گونه‌ای عالی نشان می‌دهد این عشق تحت فشار پدرسالاری از بین رفته است.

 

The New Yorker / آنتونی لین: 90

برای یک لحظه صدای غرش انقلاب آینده را شنیدم و با خود گفتم سیاما چگونه می‌خواهد فیلم جذاب و گیرای خود را به پایان ببرد؟ شاید در یک ویرانی شدید؟ خب، بله، اما این ویرانی در یک قلب طوفانی است و آخرین شلیک از سوی یک زن – اینجا افشا نمی‌کنم منظورم کدام زن است – که با هق‌هق گریه‌های غیرقابل کنترل و لبخندهایی همانند اشعه نور خورشید لرزیده، است. آیا می‌توانید همه اینها را بدون از هم‌پاشیدگی تحمل کنید؟ موفق باشید.

نمرات فیلم پرتره بانویی در آتش

Film / رافائل متامایور: 85

فیلم Portrait of a Lady on Fire داستانی با بافت بسیار غنی و قوی، سرشار از هیجان عشق، شهوت و اشتیاق است و به لطف کارگردانی استثنائی و بازیگرانی بااستعداد و قوی، اثری است که باید گرامی داشته شود.

 

The Telegraph / تیم رابی: 80

مدیریت اندیشه فردی چند لایه و باشکوه سیاما سبب شده این فیلم تعادلی عالی بین یک داستان عاشقانه و مانیفستی از انواع هنرهای زنانه داشته باشد.

 

Movie Nation / راجر مور: 75

این فیلم یک مطالعه شخصیت عاشقانه در یک محیط عاشقانه است، حتی اگر این عاشقانه به ندرت به گرمای لازم برای زندگی بخشیدن به پرتره بینجامد.

 

Slant / کریستوفر گری: 63

آنچه بیشترین هیجان را در فیلم سلین سیاما ایجاد می‌کند تصنعی نبودن احساسات الوئیز و ماریان نسبت به یکدیگر است.

فیلم Portrait of a Lady on Fire

فیلم Portrait of a Lady on Fire درامی عاشقانه و هیجان‌انگیز است که احساسات ما را به چالش می‌کشد. آیا از فیلم‌های سینمای فرانسه لذت می‌برید؟ نظر شما در مورد این فیلم و بازی بازیگران آن چیست؟ آیا از طرفداران کارهای سلین سیاما هستید؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402