بررسی هدفون شیائومی Redmi AirDots ؛ عملکرد باورنکردنی با قیمت اقتصادی

مشخصات ایرباد شیائومی Redmi AirDots
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شیائومی Redmi AirDots به نسبت قیمتی که در بازار به فروش می‌رسد چنان عملکرد تحسین برانگیز و فوق‌العاده‌ای دارد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

ایربادهای بی‌سیم گجت‌های کاربردی هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا بدون اینکه نیاز باشد یک سیم طولانی از گردنتان آویزان باشد و مدام به لباس یا کیفتان گیر کند یا هنگام دوچرخه سواری جلوی دست و پا باشد به موسیقی یا پادکست‌های مورد علاقه خود گوش دهید. شاید در حال حاضر اپل و سامسونگ هر کدام با گلکسی بادز و ایرپادهایشان در زمینه تولید این نوع محصولات حرف اول را بزنند، اما همه تمایلی ندارند 200 یا 300 دلار برای یک هندزفری بی‌سیم پرداخت کنند تا هر از گاهی به موسیقی یا دیگر محتوای صوتی گوش دهند. در ادامه ویدیو «بررسی هدفون شیائومی Redmi AirDots» را مشاهده می کنید.

شیائومی با درک این موضوع هدفون شیائومی Redmi AirDots را روانه بازار کرده که با قیمت بسیار کمتر از همتایان آمریکایی و کره‌ای خود مجموعه گسترده‌ای از امکانات و قابلیت‌های متفاوت را در اختیار شما قرار می‌دهد. شاید مشخصات ایرباد شیائومی Redmi AirDots در حد بهترین‌ها نباشد، اما این دلیل بر بد بودن این هندزفری نیست. با بررسی هدفون Xiaomi Redmi AirDots همراه ما باشید تا ببینیم این هندزفری‌ها می‌توانند عملکرد راضی کننده‌ای داشته باشند یا خیر.

 

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


بررسی هدفون شیائومی Redmi AirDots


شیائومی Redmi AirDots به نسبت دیگر رقبای خود قیمت بسیار کمتری دارد و از لحاظ طراحی نیز شباهت زیادی با سایر هندزفری‌های بلوتوث موجود در بازار دارد. شیائومی کمپانی است که به ساخت لوازم الکترونیکی مثل گوشی، لپ‌تاپ و پاوربانک و عرضه آن‌ها با قیمت کمتر از قیمت معمول در بازار شهرت دارد. محصولات این شرکت عمدتا کیفیت قابل قبولی دارند و بسیاری از گوشی‌های شیائومی نیز موفقیت قابل توجهی در بازار داشتند. شیائومی اکنون سعی کرده همین فرمول را برای شیائومی ردمی AirDots نیز تکرار کند. این هدفون‌ها با وجود قیمت کمتری که نسبت به رقبا دارند در بسیاری از بخش‌ها عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارند.

 

طراحی و سخت افزار هدفون شیائومی Redmi AirDots

یک موردی که در اکثر محصولات شیائومی می‌توانیم آن را مشاهده کنیم دقت زیادی است که این کمپانی به ظرافت و زیبایی ظاهری محصولات خود دارد. این موضوع در قبال هندزفری شیائومی Redmi AirDots نیز صحیح است. شما در نگاه اول نمی‌توانید فورا بگویید آن‌ها ساخت چه شرکتی هستند، مگر اینکه از نزدیک به کیس خوش‌ساخت و پلاستیکی هندزفری نگاه و لوگوی ردمی که با سلیقه و ظرافت زیادی روی آن درج شده را ببینید.

Xiaomi Redmi airdots / بررسی هدفون Xiaomi Redmi AirDots

وقتی کیس را باز کنید با دو گوشی کوچک با طراحی قرص مانند و صاف و ساده مواجه می‌شوید. هر کدام از گوشی‌ها از آنچه که فکر می‌‌کنید هم کوچکتر و سبک‌تر هستند. شاید یک نکته منفی که در قبال آن‌ها می‌توانیم ذکر کنیم این است که وقتی آن‌ها را برمی‌دارید، در مقایسه با دیگر هندزفری‌های وایرلس، ایرباد Xiaomi Redmi AirDots به اندازه زیادی حس توخالی بودن به شما می‌دهد. این مورد بدون شک استفاده از آن‌ها را به دلیل وزن کمتر راحت‌تر می‌کند، ولی شما خیلی احساس نمی‌کنید این هندزفری‌ها قرار است صدای با کیفیت زیادی را به گوش‌های شما برسانند.

در داخل بسته‌بندی ایرباد بلوتوثی Redmi AirDots فقط دو سری دیگر قرار داده شده که هر کدام از آن‌ها برای گوش‌هایی با فرم متفاوت کاربردی هستند. گوشی‌ها به آسانی به داخل گوش شما می‌روند و از نظر صداهای خارجی و مزاحم نیز عملکردشان به خوبی سایر هندزفری‌های بی‌سیم است. البته نه در حد هدفون‌های گران‌قیمتی که از قابلیت حذف صدای مزاحم بهره می‌برند، ولی با این وجود شیائومی ردمی ایردات به اندازه قابل توجهی مانع از رسیدن صداهای مزاحم به گوش شما می‌شوند.

Xiaomi Redmi airdots / هدفون شیائومی Redmi AirDots

هدفون Redmi AirDots از آنجایی که از جنس پلاستیک ساخته شده آنقدر وزن اندکی دارد که در بیشتر مواقع فراموش می‌کنید آن‌ها داخل گوشتان هستند. البته شکل و طراحی گوشی‌ها به گونه‌ای است که ممکن است پس از مدتی استفاده بسته به شکل گوشتان شما را آزار دهند. به طور میانگین شاید در طول روز 2 یا 3 ساعت بتوانید بدون اذیت شدن آن‌ها را داخل گوشتان قرار دهید.

اگر اهل ورزش هستید باید بدانید که ایرباد بی سیم شیائومی Redmi AirDots ضد آب است. این ادعای شیائومی است و با وجود اینکه خیالتان از بابت تعرق باید راحت باشد، اما باز هم بهتر است برای احتیاط از پوشیدن آن‌ها زیر باران خودداری کنید.

در کنار هر کدام از گوشی‌ها یک چراغ کوچک LED وجود دارد که در هنگامی که باتری هر کدام از آن‌ها تمام شود با چشمک زدن شما را مطلع می‌کند. همچنین وقتی در حال اتصال گوشی‌ها به تلفن همراهتان باشید، این چراغ به رنگ‌های آبی و سفید در می‌آید و زمانی هم که آن‌ها را در کیس قرار دهید با رنگ قرمز نشان می‌دهد که گوشی‌ها در حال شارژ شدن هستند.

 

جفت کردن هدست بی سیم شیائومی Redmi AirDots با گوشی

فرایند اولیه جفت کردن شیائومی Redmi AirDots با گوشی دردسر زیادی ندارد، ولی از طرف دیگر خیلی هم پر زرق و برق نیست. شیائومی هیچ برنامه خاصی برای این کار عرضه نکرده و شما فقط باید به بخش بلوتوث گوشی بروید و هندزفری را از آنجا جفت کنید. یک مشکل آزار دهنده‌ای که حتما هنگام جفت کردن با آن مواجه می‌شوید این است که گوشی، هندزفری‌های چپ و راست را جداگانه جفت می‌کند. برای حل این مشکل فقط کافی است ابتدا یکی از هندزفری‌ها را به گوشی وصل کنید و سپس دیگری به طور خودکار با گوشی جفت خواهد شد.

Xiaomi Redmi airdots / ایرباد Xiaomi Redmi AirDots

هندزفری در فهرست دستگاه‌هایی که با گوشی شما از طریق بلوتوث متصل هستند به نام اولین سمتی که به گوشی وصل کردید به نمایش در می‌آید. مثلا اگر اول هندزفری سمت چپ را وصل کرده باشید به نام L و اگر طرف راست را ابتدا وصل کرده باشید به نام R نشان داده خواهد شد. به محض اینکه این مشکل عجیب و غریب را پشت سر بگذارید، برای دفعات بعد می‌توانید به راحتی و با در آوردن یا قرار دادن گوشی‌ها داخل کیس در عرض چند ثانیه دوباره آن‌ها را به تلفن یا تبلت خود متصل کنید.

 

کیفیت صدا و کنترل های شیائومی ردمی AirDots

اول بگذارید به کنترل‌ها بپردازیم؛ چراکه یکی از بزرگترین نقاط ضعف شیائومی Redmi AirDots در همین قسمت است. شیائومی برای کنترل پخش موسیقی و سایر محتوا تنها یک دکمه فشاری در نظر گرفته که وقتی مشغول تماشای ویدیو یا گوش دادن به موسیقی هستید به راحتی می‌تواند شما را عصبانی کند. با یک بار فشار دادن این دکمه هر محتوایی که در حال پخش باشد متوقف می‌شود و با دو بار کلیک پشت سر هم نیز دستیار صوتی گوگل در گوشی‌های اندرویدی و سیری در آیفون فعال می‌شود.

کنترل‌های شیائومی ردمی AirDots آنقدر ساده و ابتدایی هستند که یک فاجعه در نوع خود به حساب می‌آیند. به طوری که در بیشتر مواقع قید استفاده از این دکمه را می‌زنید؛ زیرا اکثرا وقتی آن را فشار دهید گوشی‌ها از جای خود تکان می‌خورند و به داخل گوش فشار داده می‌شوند که اصلا حس خوبی ندارد. بهتر است کلا سراغ کنترل‌های هدفون شیائومی Redmi AirDots نروید؛ مگر اینکه به سرعت بخواهید پخش صدا را متوقف کنید.

Xiaomi Redmi airdots / شیائومی ردمی ایردات

اما اکنون دیگر نوبت به بخش اصلی یعنی کیفیت صدا رسیده است. بخشی که بیشتر ما انتظار داریم هندزفری شیائومی Redmi AirDots به دلیل قیمت پایین عملکرد افتضاحی داشته باشد، اما اصلا اینطور نیست. کیفیت صدای ایرباد Xiaomi Redmi AirDots به اندازه‌ای خوب است که شما را شگفت‌زده می‌کند. البته این به این معنی نیست که کیفیت صدا خارق‌العاده است. کیفیت صدا ایرباد بلوتوثی Redmi AirDots را می‌توانیم در بهترین حالت خوب قلمداد کنیم. اما مهمتر از همه این قیمت این هندزفری است که سبب می‌شود کیفیت صدای آن قابل قبول باشد؛ زیرا در این بازه قیمتی هندزفری‌های بسیار کمتری وجود دارند که بتوانند صدایی با این کیفیت را در اختیار شما قرار دهند. حتی بعضی از هندزفری‌هایی که چهار یا پنج برابر شیائومی Redmi AirDots قیمت دارند هم کیفیت صدایشان به این خوبی نیست.

هدفون Redmi AirDots از درایوهای 7.2 میلی‌متری بهره می‌برد که نسبت به فرم فاکتور کوچکشان می‌توانند صدا را با بلندی قابل توجهی پخش کنند. در حدی که بعید است بتوانید بلندی صدا را از 70 درصد بیشتر کنید. همچنین از نظر بیس نیز عملکرد قابل قبولی را تجربه خواهید کرد، البته بازهم نه در حد بهترین‌ها. به طور کلی کیفیت صدا جای کار دارد، ولی با توجه به قیمت کمی که شیائومی برای Redmi AirDots از شما طلب می‌کند، صدا کیفیت بسیار خوبی دارد.

Xiaomi Redmi airdots / ایرباد بلوتوثی Redmi AirDots

برای مکالمه ولی بهتر است از هدست بی سیم شیائومی Redmi AirDots استفاده نکنید. با توجه به اندازه و شکل کوچکی که این هندزفری دارد اصلا نمی‌تواند صدای شما را به خوبی دریافت کند. اگر در محیط ساکت و خلوتی باشید می‌توانید یک مکالمه واضح و قابل قبول داشته باشید، اما کلا بهتر است برای مکالمه از آن‌ها استفاده نکنید؛ مگر اینکه دستتان بند باشد و نتوانید از گوشی استفاده کنید.

 

عمر باتری شیائومی Redmi AirDots

تجربه‌ای که از شیائومی ردمی AirDots خواهید داشت را می‌توان در کلمه غیرمنتظره خلاصه کرد. این موضوع در مورد باتری این هندزفری نیز صادق است. عمر باتری هندزفری شیائومی Redmi AirDots به خوبی هر هندزفری بی‌سیم دیگری است. هر کدام از گوشی‌ها می‌توانند با یک بار شارژ تا 4 ساعت کار کنند. اگر کیس را نیز همراه خود داشته باشید، می‌توانید تا 3 بار آن‌ها را شارژ کنید.

به این صورت روی کاغذ می‌توانیم بگوییم عمر باتری ایرباد Xiaomi Redmi AirDots حدود 14 تا 15 ساعت است که در حد بهترین هندزفری‌های موجود در بازار است. اما نکته منفی که در قبال شارژ کیس وجود دارد این است که باید از درگاه microUSB استفاده کنید و خبری از USB-C نیست. البته این موردی است که از هندزفری با این قیمت انتظار می‌رفت؛ بنابراین مانند بیشتر نقاط ضعف ایرباد بلوتوثی Redmi AirDots می‌توانیم این یک مورد را هم به حساب قیمت بگذاریم. باتری کیس 300 میلی‌آمپر ظرفیت دارد که با پشتیبانی از شارژ سریع می‌توانید ظرف مدت 20 دقیقه آن را شارژ کنید.

Xiaomi Redmi airdots / هدفون Redmi AirDots

شیائومی Redmi AirDots با قیمت حدودی 400 هزار تومان، یک هندزفری فوق‌العاده است که از همه نظر به عنوان یک محصول اقتصادی و مقرون به صرفه عملکرد عالی دارد. شاید کیفیت صدا به خوبی بهترین‌ها نباشد، اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که بیشتر هندزفری‌های بلوتوثی که با این قیمت به فروش می‌رسند از این نظر فرسنگ‌ها با شیائومی ردمی AirDots فاصله دارند. در دنیای فناوری شرکت‌های کمی وجود دارند که بتوانند مانند شیائومی شما را با محصولاتی ارزان اما باکیفیت غافلگیر کنند و هدفون شیائومی Redmi AirDots نیز یکی از همین محصولات است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402