قزاقستان خواستار بایکوت فیلم «بورات 2 » برای اسکار و گلدن گلوب شد!

قسمت دوم فیلم بورات ساگدیف
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم بورات 2 عنوانی کمدی و محصول سال 2020 است. اگر طرفدار فیلم‌های کمدی هستید، در این مقاله با نقد فیلم Borat 2 همراه ما باشید.

فیلم Borat 2 اثری کمدی و شبه‌مستند (Mockumentary) محصول سال 2020 است که توسط جیسون وولینر (Jason Woliner)، کارگردان آمریکایی کارگردانی شده و ساشا بارون کوهن (Sacha Baron Cohen)، هنرمند مشهور بریتانیایی فیلم بورات 2 را نوشته و تهیه کرده است. فیلم Borat Subsequent Moviefilm 2020 دنباله فیلم بورات (Borat) محصول سال 2006 است.

به تازگی انجمن آمریکایی قزاق به دلیل توهین‌هایی که در این فیلم به نژاد قزاق می‌شود خواستار بایکوت این فیلم در جشنواره‌های جهانی نظیر اسکار و گلدن گلوب شد. به گزارش سایت indiewire در نامه‌ای که به امضای آکادمی فیلم هالیوود هم رسیده، فیلم بورات 2 به دلیل پرداختن به کلیشه‌های قومی، نژادپرستی، از آن ‌خودسازی فرهنگی و بیگانه‌ستیزی محکوم شده است. معلوم نیست سرنوشت فیلم بورات 2 در اسکار و گلدن گلوب چطور پیش می‌رود.

فیلم Borat 2 2020

در ادامه علاوه بر لینک‌های دانلود فیلم بورات 2، نمرات منتقدین به آن را نیز برایتان قرار داده‌ایم. با معرفی و نقد قسمت دوم فیلم بورات ساگدیف همراه ما باشید.

دانلود فیلم Borat 2 2020

از لینک‌های زیر می‌توانید برای دانلود فیلم Borat 2 2020 با زیرنویس فارسی چسبیده و در دو کیفیت اقدام کنید. امیدواریم از تماشای این فیلم لذت ببرید.

[کیفیت: Web-Dl 1080p | حجم: 1.82 گیگابایت] [کیفیت: Web-Dl 720p | حجم: 917 مگابایت]

ویدئو های مرتبط
thumbnail
تریلر فصل پنجم سریال پیکی بلایندرز
00:01:0001 مهر 1401، 22:30
thumbnail
سبک زندگی جکی چن (زیرنویس فارسی)
00:10:5810 تیر 1402، 23:30
thumbnail
شش تا از بهترین فیلم های درام (زیرنویس فارسی)
00:06:0524 مهر 1402، 22:30
thumbnail
تیزر دوم سریال قورباغه | هومن سیدی، نوید محمدزاده و ...
00:00:0110 فروردین 1400، 11:12

داستان فیلم Borat 2 2020

بورات ساگدیف (Borat Sagdiyev) به خاطر تحقیر قزاقستان در مقابل سایر کشورهای جهان به اردوگاه کار اجباری گولاگ (Gulag) فرستاده می‌شود تا باقی عمر خود را در آنجا سپری کند. چهارده سال بعد، نخست‌وزیر کشور، نورسلطان نظربایف (Nursultan Nazarbayev) او را از زندان آزاد می‌کند و به او ماموریت می‌دهد تا با تقدیم هدیه‌ای به دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور آمریکا، فرهنگ قزاقستان را به آن‌ها نشان دهد. چون بورات نمی‌تواند به ترامپ نزدیک شود تصمیم می‌گیرد هدیه را به مایک پنس (Mike Pence)، معاون او تحویل دهد.

داستان فیلم Borat 2 2020

همچنین بخوانید :

وقتی بورات به آمریکا می‌ر‌سد متوجه می‌شود دختر 15 ساله‌اش به صورت مخفیانه با او همراه شده است. در این بین ماجراهای زیادی برای بورات و دخترش اتفاق می‌افتد. آن‌ها نظربایف را تحت فشار قرار می‌دهند که کار بورات را به او بازگرداند و قوانین زن‌ستیزانه قزاقستان را تغییر دهد. در نهایت بورات و دخترش یک تیم گزارشگری تشکیل می‌دهند و در اثر تلاش‌های آن‌ها، رسوم جدیدی در کشور قزاقستان ایجاد می‌شود که جایگزینی برای رسوم یهودستیز این کشور است. با تماشای تریلر فیلم Borat 2 می‌توانید بیشتر با فضای آن آشنا شوید.

بازیگران فیلم بورات 2

ساشا بارون کوهن در سال 2007 اعلام کرده بود که دیگر در نقش بورات بازی نخواهد کرد، اما در سال 2019 با لباس این شخصیت و در اواسط سال 2020 در حال فیلمبرداری دیده شد که منجر به گمانه زنی در مورد ساخت سری دوم فیلم بورات شد.

فیلم بورات ۲

فیلمبرداری فیلم Borat 2 پس از انتخاب بازیگر نقش دختر بورات، توتار (Tutar)، آغاز شد. ماریا باکالوا از بین 600 بازیگر زن که برای این نقش تست داده بودند، انتخاب شد. این فیلم بخش‌های مختلفی دارد و بسیاری از افراد حاضر در فیلم اطلاعی از فیلمبرداری‌ها نداشتند و یا هدف شوخی‌ها و دوربین مخفی بارون کوهن بوده‌اند یا به طور اتفاقی در مکان‌‌های فیلمبرداری حضور داشتند. برای مثال مایک پنس (Mike Pence) و رودی جولیانی (Rudy Giuliani) در نقش خودشان حضور دارند و از آن‌ها برای استفاده از ویدیوهایشان در فیلم بورات 2 اجازه گرفته نشده است.

فیلم 2 Borat در لوکیشن‌های مختلفی فیلمبرداری شده است. سکانس‌های دهکده در قزاقستان پس از بازخورد منفی اهالی روستا در رومانی فیلمبرداری شد و همان روستای فیلم قبلی نیست.

آغاز پروژه فیلم Borat 2 در سپتامبر 2020 رسماً اعلام شد. بارون کوهن این فیلم را به چند توزیع‌کننده ارائه داد که به دلیل داشتن محتوای سیاسی حاضر به پخش آن نبودند و در نهایت عنوان شد که استودیوی آمازون (Amazon Studio) حق انتشار این فیلم را به طور کامل کسب کرده است. فیلم بورات ۲ در تاریخ 23 اکتبر 2020 مصادف با 2 آبان 1399 در آمریکا در Prime Video منتشر شد. در ادامه مروری بر بیوگرافی بازیگران فیلم Borat 2 2020 خواهیم داشت.

 

ساشا بارون کوهن در نقش بورات ساگدیف

بازیگران فیلم بورات 2

ساشا بارون کوهن (Sacha Baron Cohen) متولد 13 اکتبر 1971 برابر با 21 مهر 1350 است. وی در خانواده‌ای یهودی متولد شد و به زبان عبری مسلط است. او بازیگر، کمدین، نویسنده و تهیه‌کننده‌ بریتانیایی است که به خاطر خلق و به تصویر کشیدن شخصیت‌های طنز خیالی، از جمله علی جی (َAli G)، بورات ساگدیف (Borat Sagdiyev)، برونو جیهارد (Brüno Gehard) و دریاسالار علاالدین (Admiral General Aladeen) مشهور است. بارون کوهن لهجه‌ها و اصطلاحات مختلفی را برای شخصیت‌های خود در نظر می‌گیرد. او مدام با مردم شوخی می‌کند و آن‌ها را در موقعیت‌های خنده‌دار به دام می‌اندازد و در این کار مهارت بسیاری دارد.

بارون کوهن بیشتر به خاطر ایفای نقش در فیلم‌های کمدی مانند Ali G Indahous محصول 2002، Borat محصول 2006، Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby محصول 2006، Brüno محصول 2009، دیکتاتور (The Dictator) محصول 2012 و فیلم Borat Subsequent Moviefilm 2020 شناخته می‌شود.

او همچنین به خاطر صداپیشگی شاه جولین سیزدهم (King Julien XIII) در مجموعه فیلم‌های انیمیشن ماداگاسکار (Madagascar) محصول 2005-2009 مشهور است. او در فیلم‌های ژانر درام نیز به خوبی ایفای نقش کرده است؛ آثاری مانند Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street محصول 2007 اثر تیم برتون (Tim Burton)، فیلم Hugo محصول 2011 اثر مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)، بینوایان (Les Misérables) محصول 2012 اثر تام هوپر (Tom Hooper) و The Trial of the Chicago 7 محصول 2020 اثر آرون سورکین (Aaron Sorkin).

بارون کوهن برای بازی در مجموعه ‌تلویزیونی Who Is America محصول 2018 و بازی در نقش Eli Cohen، جاسوس اسرائیلی در مجموعه شش قسمتی The Spy محصول 2019 نامزد جابزه گلدن‌گلوب شد. او برای Da Ali G Show محصول 2000-2004 دو جایزه بفتا (BAFTA) دریافت کرد. ساشا بارون کوهن چندین بار نامزد جایزه Emmy شده است. فیلم بورات محصول 2006 یک نامزدی اسکار برای بهترین فیلمنامه اقتباسی و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد در فیلم موزیکال یا کمدی را برای او به ارمغان آورد.

نمرات فیلم Borat Subsequent Moviefilm 2020

در سال 2018، روزنامه انگلیسی تایمز بارون کوهن را جزو 30 کمدین برتر زنده در دنیا معرفی کرد. او از سال 2008 عضو بخش بازیگران آکادمی علوم و هنرهای سینمایی (Academy of Motion Picture Arts and Sciences) است.

بارون کوهن اولین بار در سال 2002 در یک مهمانی در سیدنی با آیلا فیشر (Isla Fisher)، بازیگر استرالیایی آشنا شد. این زوج در سال 2004 نامزد کردند. در نهایت این دو در 15 مارچ 2010 در پاریس طی یک مراسم یهودی با هم ازدواج کردند. این زوج اکنون دارای سه فرزند هستند و در لس‌آنجلس اقامت دارند.

سایر بازیگران فیلم کمدی بورات 2 عبارتند از:

  • ماریا باکالووا (Maria Bakalova) در نقش دختر بورات
  • دنی پاپسکو (Dani Popescu) در نقش نخست وزیر نورسلطان نظربایف
  • تام هنکس (Tom Hanks) در نقش خودش
  • میروسلاو تولج (Miroslav Tolj) در نقش نورسلطان تولیاکبای، همسایه بورات که دشمن اوست
  • ریتا ویلسون (Rita Wilson) در نقش خودش

نقد و بررسی فیلم Borat 2

فیلم بورات ۲ با نظرات متفاوتی روبرو شده است. نکته‌ مشترک انتقادهای این فیلم این است که به خوبی بورات محصول 2006 نیست و از این نظر انتظارات را برآورده نمی‌کند. مخاطبین این فیلم یا آن را دوست خواهند داشت یا اصلا خوششان نخواهد آمد، ولی در هر صورت فیلم Borat 2 اندکی آن‌ها را به فکر وا می‌دارد. بارون کوهن در این فیلم به سراغ موضوعات بسیار جدی می‌رود و موقعیت‌های خنده‌داری را خلق می‌کند. هرچند به نظر می‌رسد که Borat 2 اندکی سیاست‌زده است. بارون کوهن در این فیلم نتوانسته موفقیت‌های بورات را تکرار کند، ولی با این حال فیلم بورات 2 نیز اثری دیدنی است.

فیلم کمدی بورات 2

این فیلم در وبسایت IMDb‌ و بر اساس نظر کاربران به امتیاز 6.9 از 10 رسیده است. همچنین 84 درصد از کاربران گوگل این عنوان را پسندیده‌اند. از طرف دیگر در وبسایت راتن تومیتوز بر اساس 256 نقد، 86 درصد از رضایتمندی منتقدان را کسب کرده است. در متاکریتیک نیز بر اساس 49 نقد، این فیلم میانگین امتیاز 68 از 100 را گرفته که نشان‌دهنده عملکرد نسبتا خوب آن است. در ادامه نگاهی به نمرات فیلم Borat Subsequent Moviefilm 2020 خواهیم انداخت.

 

Entertainment Weekly / لی گرین‌بلت : 91

اگر کل محوریت فیلم بورات 2 بر نوعی کمدی چندش‌آور استوار بود برای کامل دیدن آن باید از قرص آرام‌بخش استفاده می‌کردیم، ولی نبوغ ساشا بارون کوهن همین است که آن‌چه را که باید ببینیم به مقدار مناسب به ما نشان می‌دهد.

 

IndieWire / اریک کوهن : 91

ساخت آثاری با درون‌مایه طنز انتقادی در هیچ دوره‌ای به این اندازه ضروری نبوده است. فیلم Borat 2 با ترکیبی از عمل‌گرایی و سرگرمی، دلایل جدید برای ترس از دنیا به ما می‌دهد، ولی همزمان به ما اجازه می‌دهد به این دلایل بخندیم.

 

Variety / پیتز دبورگ: 90

شخصیت بورات گزندگی رفتار و کلام خود را از دست نداده است و روی مرز باریکی بین طنز کم‌عمق و بی‌ارزش و هجو کنایه‌دار‌ سیاسی حرکت می‌کند.

 

 Film /ایتن اندرسون: 90

فیلم Borat Subsequent Moviefilm 2020 به راحتی خنده دارترین فیلم سال 2020 است. البته امسال فیلمی برای به چالش کشیدن فیلم بورات 2 وجود ندارد؛ هرچند من اطمینان دارم در سالی پر از فیلم‌های کمدی نیز این فیلم جزو بهترین‌ها خواهد بود.

فیلم بورات فیلم دنباله دار

 The Atlantic / دیوید سیمز: 65

بهترین لحظات فیلم بورات ۲ همان بخش‌های بین بورات و توتار است که پیوندی بسیار دل‌نشین دارند که بیشتر با استفاده از طنز گستاخانه ساخته شده است. به نظر می‌رسد کوهن فهمیده است که به سختی می‌توان به مخاطبینی که نسبت به طعنه‌های سیاسی بی‌تفاوت شده‌اند شوک وارد کرد؛ بنابراین بیشتر به شوخی‌های کمدی موقعیت روی می‌آورد و در این کار بسیار موفق بوده است.

 

The Wrap / آلونسو دورالده: 40

در آینده‌ای شادتر که کمتر مصیبت‌بار باشد هم در صورتی که سلیقه قدیمی‌ای داشته باشیم شاید فیلم بورات 2 بتواند فیلمی کمدی و خنده‌دار باشد، ولی در حال حاضر تجربه‌ای چندش‌آور و مزخرف است.

کلام آخر

دانلود فیلم Borat 2 2020

در این روزها که کمتر کسی سراغ ساخت فیلم کمدی می‌‌رود، فیلم Borat 2 با طنز گزنده سیاسی خود اثری است که ارزش دیدن را دارد. این فیلم سرشار از خلاقیت است و سرچشمه این خلاقیت‌ها ساشا بارون کوهن است. این عنوان به خوبی بورات 2006 نیست، ولی توانسته درصد زیادی از مخاطبین خود را راضی کند. بارون کوهن در شوخی‌های خود حد و مرز نمی‌شناسد و این چیزی است که اغلب مخاطبین این سبک از کمدی می‌خواهند. در این روزهای بحرانی همه ما به دنبال فیلمی هستیم که ما را بخنداند و حالمان را بهتر کند. پس دیدن قسمت دوم فیلم بورات ساگدیف را به شما توصیه می‌کنیم.

در این مقاله با نقد و بررسی فیلم بورات 2 همراه شما بودیم. نظر شما درباره این فیلم چیست؟ در قسمت نظرات همراه ما باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402