کودکان و کرونا ؛ چگونه با کودکان درباره کرونا صحبت کنیم؟

کودکان و کرونا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کودکان و کرونا و دادن آگاهی مناسب به آن‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی والدین است. در این مقاله قصد داریم درباره کودکان و کرونا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

کودکان و کرونا در این روزها یکی از نگرانی‌های اصلی والدین است. با انتشار گسترده این ویروس خطرناک، پدر و مادرها نگرانی‌های بسیاری برای کودکان خود دارند و سعی می‌کنند به فرزندان خود نسبت به این ویروس آگاهی‌های لازم و کافی را بدهند. اما برخی والدین ممکن است به علت نداشتن اطلاعات کافی و همچنین ترس از این ویروس، نتوانند به خوبی درباره موضوع کودکان و کرونا با فرزندان خود صحبت کنند. شیوع گسترده ویروس کرونا جان تمام انسان‌ها را در معرض خطر قرار داده است، اما درک این ویروس برای کودکانی که اخبار کرونا را از رسانه‌های مختلف می‌شنوند ممکن است کمی دشوار باشد.

ویروس کرونا و کودکان

وظیفه اطلاع رسانی صحیح به کودکان بر عهده والدین آن‌ها است. خانواده‌ها باید با داشتن اطلاعات و درک کافی از ویروس کرونا بتوانند فرزندان خود را از این ویروس خطرناک آگاه سازند. کودکان و کرونا مسئله بسیار مهمی است که والدین باید به آن توجه ویژه داشته باشند. بنابراین، پدر و مادرها چگونه می‌توانند به فرزندان خود کمک کنند تا ترس‌های خود را نسبت به ویروس کرونا مدیریت کنند؟ در ادامه این مقاله به برخی نکات و توصیه‌های لازم در خصوص موضوع کودکان و کرونا و نحوه آگاهی دادن والدین به کودکان اشاره خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

چگونه با کودکان درباره کرونا صحبت کنیم؟

در ادامه ویدیویی درباره اینکه «چطور با بچه ها درباره کرونا صحبت کنیم؟» را مشاهده خواهید کرد.

شیوع ویروس کرونا باعث اضطراب کودکان و خانواده‌های آنان شده است. همه ما می‌دانیم که ویروس کرونا مسری است، اما شدت بیماری از فردی به فرد دیگر متفاوت است. راهکارهایی نیز وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانیم از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری کنیم. در این میان کودکان و افراد مسن، قشر آسیب‌پذیری در برابر این ویروس هستند. والدین باید درباره خطرات این ویروس با فرزندان خود صحبت کنند. اما چگونه می‌توانیم درباره کرونا طوری با کودکان صحبت کنیم که باعث ترس و وحشت آنان نشود؟

کودکان ممکن است با شنیدن اخبار کرونا از رسانه‌های مختلف، وحشت‌زده شوند. خانواده‌ها باید بدون ایجاد ترس و نگرانی در کودک خود، او را نسبت به خطرات و عواقب این ویروس آشنا کنند. آموزش شیوه‌های پیشگیری از کرونا نیز موضوع مهم دیگری است که والدین باید به آن توجه ویژه داشته باشند. در این بخش چندین نکته و توصیه مهم را درباره کودکان و کرونا و نحوه صحبت با آن‌ها درباره این ویروس را به شما آموزش می‌دهیم.

درباره کرونا از کودک خود سوالاتی بپرسید

صحبت درباره کرونا با فرزندتان را با پرسیدن سوالاتی درباره این ویروس شروع کنید. با پرسیدن سوال درباره کرونا متوجه می‌شوید که فرزند شما چه اطلاعاتی درباره آن دارد. اگر کودک شما قبلا درباره کرونا چیزی نشنیده باشد، لازم نیست از او سوال بپرسید. در این صورت باید با حفظ آرامش و بدون ترس، درباره این ویروس خطرناک با او صحبت کنید و شیوه‌های پیشگیری و حفظ بهداشت فردی را به او آموزش دهید.

کودکان و کرونا

در یک محیط امن و دوستانه با فرزند خود درباره کرونا صحبت کنید و به او اجازه دهید تا آزادانه صحبت کند. شما می‌توانید صبحت درباره کرونا را با گفتن داستان و وقایع پیش آمده شروع کنید. هرگز سعی نکنید ترس‌ها و نگرانی‌های کودک خود درباره کرونا را نادیده بگیرید. سعی کنید احساسات او را تصدیق کرده و به کودک خود اطمینان دهید که داشتن ترس از کرونا امری طبیعی است. به حرف‌های فرزند خود گوش دهید و بگذارید احساس کند که شما همراه او هستید و نگرانی‌هایش را درک می‌کنید.

صادق باشید

کودکان حق دارند که اطلاعات درستی درباره آنچه که در دنیا اتفاق می‌افتد را داشته باشند؛ اما بزرگسالان نیز وظیفه دارند که آن‌ها را از ترس و نگرانی دور کنند. درباره کرونا با زبانی متناسب با سن کودکتان صحبت کنید و سپس واکنشش را نسبت به موضوع ارزیابی کنید.

کودکان و ابتلا به کرونا

اگر جواب سوال کودک خود درباره کرونا را نمی‌دانید، هرگز بر اساس حدس و گمان به او پاسخ ندهید؛ بلکه از این فرصت استفاده کنید تا با کمک یکدیگر جواب سوال را پیدا کنید. وب سایت‌های سازمان‌های بین‌المللی مانند یونیسف و سازمان بهداشت جهانی منابع اطلاعاتی خوبی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

آموزش محافظت از خود و دوستانشان

یکی از بهترین شیوه‌های مصون ماندن کودکان در برابر ویروس کرونا و سایر بیماری‌ها، ترغیب آن‌ها به شستشوی منظم دست و صورت است. شما همچنین می‌توانید به کودکان نشان دهید که چگونه باید سرفه یا عطسه‌شان را با آرنج خود بپوشانند و به آن‌ها توضیح دهید که بهتر است به افرادی که علائم کرونا دارند خیلی نزدیک نشوند و از آن‌ها بخواهید که اگر احساس تب، سرفه و یا مشکل تنفسی داشتند حتما به شما اطلاع دهند.

کودکان و ویروس کرونا

خونسرد باشید

این روزها شاهد تصاویر و اخبار نگران‌کننده زیادی در تلویزیون و رسانه‌های مختلف هستیم و در این میان کودکان ممکن است احساس خطر و ناامنی کنند. بچه‌ها همچنین ممکن است نتوانند میان واقعیت و تصاویری که از تلویزیون پخش می‌شود، تمایز قائل شوند و از این رو دچار ترس و دلهره می‌شوند و ممکن است توهم بیماری پیدا کنند. در این وضعیت، وظیفه والدین این است که سعی کنند کودک خود را از این فکر و خیالات دور کنند تا بتوانند با این موضوع کنار بیایند. شما می‌توانید با ایجاد سرگرمی‌های سالم برای کودکان خود، استرس را از آن‌ها دور کنید.

کودکان و ابتلا به کرونا

اگر در جایی زندگی می‌کنید که ویروس کرونا به شدت گسترش یافته است، به فرزندان خود یادآوری کنید که احتمال ابتلا به این بیماری را ندارند و اکثر افرادی که مبتلا به کرونا ویروس هستند نیز به زودی بهبود پیدا می‌کنند و پزشکان و پرستاران بسیاری برای حفظ امنیت آنان تلاش می‌کنند. اگر فرزند شما از خانه ماندن کلافه شده است نیز سعی کنید به او توضیح دهید که برای حفظ سلامتی خود و دوستانش باید در خانه بماند تا این بیماری هرچه زودتر تمام شود.

در کنار کودک خود باشید

کودکان در این روزها نیاز بیشتری به توجه و محبت شما دارند و ممکن است بخواهند در مورد نگرانی‌ها، ترس‌ها و سوالات خود با شما صحبت کنند. به حرف‌های کودک خود گوش دهید و برای او وقت بگذارید. به فرزند خود این اطمینان را بدهید که او را دوست دارید و همیشه در کنارش هستید.

کودکان مبتلا به کرونا

از سرزنش دیگران خودداری کنید

هنگامی که تنش‌ها افزایش پیدا می‌کنند، گاهی اوقات سعی می‌کنیم شخص یا اشخاصی را مقصر بدانیم. سعی کنید جلوی کودک خود کسی را مقصر شیوع بیماری ندانید و از اظهار نظرهای منفی نسبت به دیگران خودداری کنید. با گفتن کلمات منفی و مقصر دانستن دیگران، حس بدبینی را در کودک خود پرورش می‌دهید و باعث می‌شوید نسبت به اطرافیان خود بدگمان شود.

کرونا در کودکان

آموزش علائم اولیه ویروس کرونا

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) اعلام کرده است که علائم ویروس کرونا، چهارده روز پس از نزدیکی و تماس با فرد مبتلا در بدن ظاهر می‌شود. بنابراین باید علائم اولیه کرونا را به کودک خود آموزش دهید تا اگر آن علائم را در بدن خود مشاهده کرد، خیلی زود به شما اطلاع دهد. نشانه‌های اولیه ویروس کرونا شامل تب، سرفه و تنگی نفس است. علائم کرونا برای بعضی از افراد مانند علائم سرماخوردگی است و برای برخی دیگر نیز ممکن است بسیار شدید و کشنده باشد.

بنابراین سعی کنید بدون ایجاد ترس و نگرانی در فرزند خود، تمام علائم، خطرات و شیوه‌های پیشگیری از ویروس کرونا را به او آموزش دهید. اگر کودک شما از کرونا آگاهی کافی نداشته باشد، ممکن است این ویروس خطرناک را جدی نگیرد.

ویروس کرونا در کودکان

آیا کودکان به کرونا مبتلا می شوند؟

دانشمندان درباره ویروس همه‌گیر کرونا که منجر به کشته شدن بیش از 5 هزار نفر و آلوده شدن بیش از 160000 نفر در سراسر جهان شده است، همچنان در حال تحقیق و پژوهش هستند. یکی از بزرگ‌ترین رازهایی که درباره ویروس کرونا هنوز کشف نشده این است که چرا تعداد کمی از کودکان به این ویروس مبتلا شده‌اند؟ یک مطالعه جدید بر روی 745 کودک در چین، تنها 10 کودک مبتلا به کرونا را گزارش کرده است. هفت نفر از آن کودکان دچار تب شده‌اند و سه نفر دیگر نیز علائمی مانند سرفه، گلو درد و گرفتگی بینی داشتند.

کودکان و ویروس کرونا

این علائم و آمار نشان می‌دهند که موارد ابتلای کودکان به کرونا بسیار خفیف بوده است. موضوع کودکان و کرونا موضوعی است که به تحقیقات بیشتری نیاز دارد؛ اما برخی محققان به این نتیجه رسیدند که کودکان کمتر از بزرگسالان به کرونا مبتلا می‌شوند و اگر نشانه‌های کرونا در آنان دیده شود، علائمی بسیار خفیف هستند که معمولا خطر جدی را در پی نخواهند داشت. از طرفی دیگر نیز برخی تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیدند که احتمال ابتلای کودکان به کرونا کمتر از بزرگسالان نیست، اما علائم آن در کودکان بسیار خفیف‌تر از بزرگسالان است.

یک مطالعه دیگر در مورد ویروس کرونا در چین اعلام کرد که تنها 9 نوزاد زیر یک سال به این ویروس آلوده شده‌اند. هیچکدام از نوزادان عوارض جدی بیماری را نداشته و به مراقبت‌های ویژه نیز احتیاجی ندارند. بنابراین محققان اذعان دارند که برخی از نوزادان ممکن است دارای علائم کرونا باشند، اما این علائم در بدن آن‌ها نهفته می‌ماند.

ویروس کرونا و کودکان

ما در این مقاله موضوع کودکان و کرونا را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. در این روزها و با شیوع گسترده ویروس کرونا، بسیاری از والدین نگران سلامت کودکان خود هستند. همانطور که خواندید والدین باید درباره کرونا با کودکان خود صحبت کنند و آن‌ها را از خطرات این ویروس آگاه سازند. آموزش شیوه‌های پیشگیری و علائم اولیه کرونا به کودکان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402