بهترین فیلم های بر اساس بازی ویدیویی ؛ از وارکرافت تا رستاخیز

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

دیدن یک فیلم بر اساس بازی ویدیویی برای طرفداران بازی‌های ویدیوی بسیار هیجان‌انگیز است. اما این مخاطبان نگاه سختگیرانه ای نیز دارند. در این مقاله به معرفی برترین فیلم های اقتباسی از بازی خواهیم پرداخت.

اگر به‌دنبال بهترین فیلم های بر اساس بازی ویدیویی هستید، این مقاله مناسب شماست. برای سال‌های طولانی است که بازی‌های ویدیویی، منبع الهامی برای تهیه‌کنندگان فیلم‌ها بوده‌اند. دلیل این تصمیم و انتخاب نیز واضح است؛ زیرا محبوبیت بازی‌های ویدیویی باعث می‌شود تا طرفداران آن بازی‌ها برای تماشای فیلم به سینما بروند. در ادامه این مقاله پلازا بهترین فیلم های بر اساس بازی ویدیویی را برایتان معرفی می‌کنیم.

فهرست مطالب

بهترین فیلم های بر اساس بازی ویدیویی

در ادامه با معرفی بهترین فیلم های اقتباسی از بازی همراه شما هستیم.

1. فیلم بر اساس بازی ویدیویی وارکرافت (Warcraft)

بهترین فیلم های اقتباسی از بازی ویدیویی

  • سال ساخت: 2016
  • کارگردان: دانکن جونز (Duncan Jones)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.7

Warcraft یکی از فیلم های بر اساس بازی ویدیویی است و درواقع یک بازی استراتژیک به شمار می‌رود. تصمیم برای تبدیل آن به فیلم، کاری غیرممکن به نظر می‌رسید، اما دانکن جونز کارگردان فیلم، تمام تلاش خود را با محدود کردن فیلم Warcraft به وقایع اصلی بازی انجام داد. موضوع فیلم درباره درگیری عظیم بین اورک‌ها و انسان‌ها است که هر دو تمدن را در آستانه فروپاشی قرار می‌دهند؛ اما با توجه به اینکه فیلم خیلی سطحی از مسائل می‌گذرد، توجه بسیار کمی به قهرمانان فیلم شده است.

علیرغم بودجه بسیار زیاد، برخی از شخصیت‌ها خیلی ضعیف هستند، برای مثال یک زن نیمه اورک و نیمه انسان در مرکز درگیری فیلم به سادگی با رنگ سبز، رنگ‌آمیزی شده است؛ در حالی که همه اورک‌های دیگر تولید رایانه هستند. زره‌های بیش از اندازه بزرگ برای انسان‌ها که در بازی کمی احمقانه به نظر می‌رسید، حتی در فیلم مسخره‌تر نیز به نظر می‌رسند. در آخر می‌توان گفت که این فیلم سینمایی بازی کامپیوتری برخی از لحظه‌های دراماتیک بازی را نیز از بین برده است.

2. فیلم شاهزاده ایران: شن های زمان (Prince of Persia: The Sands of Time)

فیلم برگرفته از بازی

  • سال ساخت: 2010
  • کارگردان: مایک نیوول (Mike Newell)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.6

گرچه بازی جیک جیلنهال در نقش یک مرد ایرانی کمی احمقانه به نظر می‌رسد، اما به طور کلی، Prince of Persia یکی از فیلم های بر اساس بازی است که باعث می‌شود مخاطب بارها آن را تماشا کند و مطمئناً یکی از قابل قبول‌ترین فیلم‌های این سبک است. فیلم دارای لحظه‌های بسیار هیجان‌انگیزی از نبرد است که فوق‌العاده به نظر می‌رسند. به طور کلی این اثر از فیلم های اقتباسی از بازی ارزش تماشا را دارد.

3. فیلم سایلنت هیل (Silent Hill)

فیلم های اقتباسی از بازی ویدیویی

  • سال ساخت: 2006
  • کارگردان: کریستف گان (Christophe Gans)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.5

Silent Hill فیلمی ترسناک و روانشناختی محصول سال 2006 است که به کارگردانی کریستوف گان ساخته شده است. Silent Hill از فیلم های بر اساس بازی و برگرفته از بازی به همین نام که در سال 1999 منتشر شد است. این فیلم سینمایی بازی کامپیوتری داستان شخصی به نام رز را نشان می‌دهد که به همراه دختر خود، شارون، به شهر سایلنت هیل می‌رود. پس از رسیدن به Silent Hill، رز در یک حادثه رانندگی تصادف کرده و سپس متوجه می‌شود که شارون گم شده است. در حالی که او به جستجوی دخترش می‌پردازد، با یک فرقه محلی نیز مبارزه می‌کند. این فیلم سینمایی بازی کامپیوتری با بررسی و نقدهای مختلفی روبه‌رو شد. دنباله این فیلم نیز با عنوان Silent Hill: Revelation در سال 2012 منتشر شد.

4. فیلم بر اساس بازی ویدیویی پوکیمون کارآگاه پیکاچو (Pokémon Detective Pikachu)

فیلم درباره بازی های رایانه ای

  • سال ساخت: 2019
  • کارگردان: راب لترمن (Rob Letterman)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.5

کارآگاه پیکاچو یکی از فیلم های بر اساس بازی و محصول سال 2019 به کارگردانی راب لترمن است. این انیمیشن درواقع برگرفته از بازی ویدیویی سال 2016 با همین نام است. رایان رینولدز به عنوان صداپیشه پیکاچو ایفای نقش می‌کند و همچنین حرکات صورت کارآگاه در طول بازی نیز بر اساس حرکات او شکل گرفته است. این انیمیشن پیرامون داستان پسری به نام تیم گودمن و یک پوکمون است که در تلاش برای کشف رمز و راز ناپدید شدن پدر تیم هستند. این عنوان نقدهای مختلفی از منتقدان دریافت کرد و رکورد دومین فیلم اقتباسی در بین فیلم‌های ویدیویی پرمخاطب را به دست آورد. ساخت دنباله این انیمیشن نیز در ژانویه سال 2019، قبل از اکران این فیلم اعلام شد.

5. فیلم بر اساس بازی ویدیویی سونیک خارپشت (Sonic the Hedgehog)

بهترین فیلم های بازی های کامپیوتری

  • سال ساخت: 2020
  • کارگردان: جف فاولر (Jeff Fowler)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.5

فیلم برگرفته از بازی Sonic the Hedgehog براساس یک بازی معروف ویدیوئی که کمپانی Sega منتشر شد، است. این فیلم اولین تجربه کارگردانی جف فاولر بود که پت کیسی و جاش میلر نویسندگی آن را برعهده داشتند. فیلم ستارگانی همچون بن شوارتز، جیمز مارسدن و جیم کری را در خود داشت و توانست حدودا فروشی 320 دلاری داشته باشد و موفق شود. این اثر دنباله دیگری در سال 2022 داشت که قسمت سوم آن در سال 2024 منتشر می‌شود و علاوه بر همه این‌ها یک مینی سریال اسپین آف نیز خواهد داشت.

داستان فیلم با موضوع بازی کامپیوتری درباره شخصیت معروف یعنی سونیک است. سونیک خارپشتی فرازمینی و پر شیطنت، به دست دانشمندی شرور پیدا می‌شود که قصد استفاده از او برای رسیدن به اهدافش را دارد.

6. فیلم فانتزی نهایی: ارواح در بدن (Final Fantasy: The Spirits Within)

بهترین فیلم های بر اساس بازی ویدیویی

  • سال ساخت: 2001
  • کارگردان: هیرونوبو ساکاگوچی
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.4

Final Fantasy: The Spirits Within از جمله فیلم های بر اساس بازی است که این توانایی را داشت تا نه تنها در بازی‌های ویدئویی، بلکه در صنعت فیلم نیز تغییرات بزرگی را ایجاد کند. این انیمیشن هر آنچه را که طرفداران این بازی انتظار داشتند در فیلم ببینند، به خوبی برآورده کرد. صداپیشگان انیمیشن شامل افراد سرشناسی همچون الک بالدوین و استیو بوشمی می‌شوند و به طور کلی می‌توان گفت که این اثر از فیلم های اقتباسی از بازی اقتباس خوب و درستی از بازی Final Fantasy: The Spirits Within است.

7. فیلم رزیدنت ایول: نفرین شدگی (Resident Evil: Damnation)

برترین فیلم های ساخته شده بر اساس بازی

  • سال ساخت: 2012
  • کارگردان: ماکوتو کامیا (Makoto Kamiya)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.4

دومین فیلم در مجموعه انیمیشن‌های Resident Evil با نام Resident Evil: Damnation بر اساس بازی ویدیویی Resident Evil 6 ساخته شده است. این انیمیشن دارای صحنه‌های جذاب و اکشن است. همچنین متیو مرکر بازیگر و صداپیشه معروف در نقش اصلی لئون اس. کندی ایفای نقش می‌کند. علاوه براین، چهره‌های آشنایی مانند ایدا وانگ نیز در آن حضور دارند. به نظر می‌رسد که سازندگان فیلم Resident Evil: Damnation با بازی Resident Evil و شخصیت‌های موجود در آن، آشنایی کافی داشتند و به همین دلیل این فیلم جزء بهترین فیلم های بر اساس بازی در فهرست ما است.

8. فیلم بر اساس بازی ویدیویی جون سرعت (Need for Speed)

فیلم با موضوع بازی کامپیوتری

  • سال ساخت: 2014
  • کارگردان: اسکات وا (Scott Waugh)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.4

Need for Speed یکی دیگر از فیلم های بر اساس بازی به سبک اکشن و ورزشی و محصول سال 2014 است که توسط اسکات وا ساخته شده است. در این فیلم اقتباسی، آرون پاول، دومینیک کوپر، ایموجن پوتس، اسکات مسکادی، رامون رودریگز و مایکل کیتون بازی می‌کنند. این فیلم سینمایی بازی کامپیوتری داستان یک راننده مسابقات خیابانی به نام توبی مارشال را روایت می‌کند که برای انتقام از مرگ دوست خود، راهی مسابقات Dino Brewster می‌شود. فیلم Need for Speed در سال 2014 منتشر شد و بیشتر از 203 میلیون دلار فروش داشت.

9. فیلم مهاجم مقبره (Tomb Raider)

بهترین فیلم های اقتباسی از بازی ویدیویی

  • سال ساخت: 2018
  • کارگردان: رور اوتاگ (Roar Uthaug)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.3

آنجلینا جولی در سال‌های 2001 و 2003 در دو فیلم Tomb Raider به عنوان لارا کرافت بازی کرد، اما به فیلم‌های موفقی تبدیل نشدند. هنگامی که آلیسیا ویکاندر نقش لارا کرافت را به عهده گرفت، این فیلم موفقیت‌آمیز شد و درواقع فیلم ساخته سال 2018، اقتباس درستی از بازی Tomb Raider به شمار می‌رود. Tomb Raider 2018 از بهترین فیلم های بر اساس بازی است؛ زیرا برخی از وحشتناک‌ترین لحظه‌های فیلم، مستقیما از بازی الهام گرفته شده و در عین حال این کار به شکلی انجام شده که طبیعی و مناسب برای فیلم است. ویکاندر نیز کاملاً برای نقش لارا کرافت مناسب است.

10. فیلم آنچارتد (Uncharted)

بهترین فیلم های اقتباسی از بازی ویدیویی

  • سال ساخت: 2022
  • کارگردان: روبن فلیشر (Ruben Fleischer)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.3

یکی از جدیدترین و برترین فیلم های ساخته شده بر اساس بازی که در سال 2022 پخش شد، فیلم Uncharted است. روبن فلیشر کارگردانی این اثر را برعهده داشت و راف لی جودکینز، آرت مارکوم و مت هالووی فیلمنامه آن را به نگارش درآوردند. این اثر از روی بازی‌های ویدیویی به همین نام از Sony Interactive Entertainment ساخته شد. اگرچه منتقدان نظرات متوسطی راجع به فیلم داشتند اما Uncharted توانست فروشی حدود 402 میلیون دلار داشته باشد و پنجمین فیلم پرفروش براساس بازی ویدیوئی تمام دوران شود.

داستان این اثر از فیلم های اقتباسی از بازی ویدیویی درباره نیتن دریک و ویکتور سالیوان است که برای جستجوی گنجی گمشده همکاری می‌کنند اما با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند. بازیگرانی همچون تام هالند، مارک والبرگ و سوفیا تیلور علی در این فیلم حضور دارند.

11. فیلم بر اساس بازی ویدیویی آدم کش حرفه ای (Hitman)

فیلم برگرفته از بازی

  • سال ساخت: 2007
  • کارگردان: خاویر گنس (Xavier Gens)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.2

یکی دیگر از فیلم های بر اساس بازی، هیتمن است که فیلمی اکشن محصول سال 2007 به کارگردانی خاویر گنس است و بر اساس سری بازی‌های ویدیویی به همین نام ساخته شده است. داستان فیلم حول محور یک آدمکش حرفه‌ای به نام مامور 47 است که توسط گروهی معروف به «سازمان» به عنوان یک قاتل آموزش داده و تربیت شده است. او در یک توطئه سیاسی اسیر می‌شود و سپس تحت تعقیب اینترپل و سازمان اطلاعاتی روسیه قرار می‌گیرد. این فیلم در سال 2007 اکران شد و گرچه از نظر منتقدان به خوبی مورد استقبال قرار نگرفت، اما یک موفقیت مالی برای تهیه‌کننده فیلم به شمار می‌رفت و در مقابل بودجه 24 میلیون دلاری، 101.3 میلیون دلار فروش داشت. دنباله این فیلم نیز در سال 2015 با نام Hitman: Agent 47 منتشر شد.

12. فیلم بر اساس بازی ویدیویی رمپیج (Rampage)

فیلم های اقتباسی از بازی ویدیویی

  • سال ساخت: 2018
  • کارگردان: برد پیتون (Brad Peyton)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.1

فیلم Rampage جز بهترین فیلم های اقتباسی از بازی ویدیویی محسوب می‌شود که در ژانرهای علمی-تخیلی، اکشن و ماجراجویی ساخته شد. کارگردانی این اثر برعهده برد پیتون و طراحی داستان آن کار رایان اینگل بود. این فیلم براساس بازی‌های ویدیویی به همین نام اثر Midway Games ساخته شد که منتقدان صحنه‌های اکشن و جلوه های ویژه آن را تحسین کردند. رمپیج فروشی 428 میلیون دلاری داشت که یک فروش عالی محسوب می‌شود.

در این فیلم درباره بازی های رایانه ایدیویس اوکویه یک نخستی شناس را می‌بینیم که با متخصص ژنتیکی به نام دکتر کیت کالدول همکاری می‌کند. او سعی می کند جورج، یک گوریل آلبینو را نجات دهد و از ایجاد ویرانی که دو حیوان جهش یافته غول پیکر در شیکاگو ایجاد می‌کنند، جلوگیری کند.

همچنین بخوانید :

13. فیلم گرگینه های درون (Werewolves Within)

فیلم درباره بازی های رایانه ای

  • سال ساخت: 2021
  • کارگردان: جاش روبن (Josh Ruben)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6

فیلم Werewolves Within از بهترین فیلم های بازی های کامپیوتری است که به کارگردانی جاش روبن ساخته شد. Red Storm Entertainment سازنده بازی ویدیویی به همین نام است و اکرانی محدود داشت. این اثر موفق شد تا بیشترین امتیاز در میان فیلم های اقتباسی از بازی در راتن تومیتوز و متاکریتیک دریافت کند و تاکنون رکورد دار این مورد است. همچنین فیلم نظرات مثبتی از منتقدان درباره فیلمنامه، طراحی شخصیت‌ها و فضای کمدی دریافت کرد که از نقاط قوت آن محسوب می‌شوند.

داستان این فیلم درباره زمانی است که یک طوفان برف ساکنان شهر را در داخل مسافرخانه ای محلی به دام می‌اندازد. ظاهرا یک گرگینه در میان این افراد وجود دارد و آنها باید سعی کرده تا بر وحشت خود غلبه کنند.

14. فیلم بر اساس بازی ویدیویی مورتال کامبت (Mortal Kombat)

بهترین فیلم های بازی های کامپیوتری

  • سال ساخت: 2021
  • کارگردان: سایمون مک‌کوید (Simon McQuoid)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6

فیلم مورتال کامبت جز بهترین فیلم های بر اساس بازی ویدیویی است که به کارگردانی سایمون مک‌کوید ساخته شد و توانست مورد استقبال قرار بگیرد. Mortal Kombat یک بازسازی از سری فیلم‌هایی با همین نام است که براساس بازی ویدیویی کمپانی Midway Games ساخته شد. این اثر با فروشی 84.4 میلیون دلاری موفق‌ترین اثر تولید شده HBO Max محسوب می‌شود. منتقدان نیز برخی از جنبه‌های فیلم را پسندیدند و آن را تحسین کردند. داستان درباره یک مبارز ام‌ام‌ای به نام کول یانگ است که باید به تیمی از قهرمانان برای نبردی با خطرات زیاد بپوندد.

15. فیلم اساسینز کرید (Assassin’s Creed)

بهترین فیلم های بازی های کامپیوتری

  • سال ساخت: 2016
  • کارگردان: جاستین کرزل (Justin Kurzel)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی:‌ 5.6

کارگردان فیلم Assassin’s Creed از روش بسیار متفاوتی نسبت به Warcraft استفاده کرد، اما در نهایت با استقبال مشابهی روبه‌رو شد. Assassin’s Creed از جمله فیلم های بر اساس بازی است که به جای اقتباس مستقیم از یکی از بازی‌های این مجموعه، داستان اورجینالی از یک قاتل با بازی مایکل فاسبندر را روایت می‌کند که با یکی از اجداد خود که در قرن پانزدهم در اسپانیا زندگی می‌کرد، ارتباط دارد. در این فیلم، فاسبندر در هر دو نقش بازی می‌کند. دیگر بازیگران فیلم نیز ماریون کوتیار، جرمی آیرونز و مایکل کی ویلیامز هستند. فیلم Assassin’s Creed تاحدودی توانست سبک سری بازی‌های Assassin’s Creed را دنبال کند، اما مطابقت کامل با داستان بازی ندارد. این امر باعث شد تا این فیلم سینمایی بازی کامپیوتری برای مخاطبان گیج‌کننده و برای هواداران بازی نیز عجیب باشد.

16. فیلم رستاخیز (Doom)

برترین فیلم های ساخته شده بر اساس بازی

  • سال ساخت: 2005
  • کارگردان: آندری بارتکویاک (Andrzej Bartkowiak)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 5.2 

Doom نیز از دیگر فیلم های بر اساس بازی است و می‌توان گفت که در ساخت این فیلم، به تنها چیزی که اهمیت داده نشده، داستان بازی است. فیلم Doom تلاش کرد که به جای احمقانه بودن، جهان را ترسناک نشان دهد و این باعث شد تا مخاطب با چیزی روبه‌رو شود که بسیار خلاف تیراندازهای کلاسیک موجود در بازی بود. فیلم سینمایی بازی کامپیوتری Doom البته به بازی Doom 3 شباهت‌هایی دارد. همچنین گفتنی است که تبدیل شدن دواین جانسون به یک دیو در لحظات پایانی فیلم یکی از نقاط برجسته آن است.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی لیست بهترین فیلم بر اساس بازی ویدیویی پرداختیم. ساخت اقتباسی برای یک بازی ویدیویی مستلزم تلاش بسیار است تا بتواند همان فضای بازی را برای مخاطبان به وجود آورد. به همین دلیل است که برخی از این اقتباس‌ها موفق نمی‌شوند. اما در سال‌های اخیر اقتباس‌های خوب زیادی داشته‌ایم و چند اثر جدید از جمله فیلم Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves و انیمیشن The Super Mario Bros. Movie نیز در 2023 منتشر می‌شوند. به نظر شما بهترین فیلم سینمایی بازی کامپیوتری کدام عنوان است؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
غازچرون
.
10 فروردین 1402، 14:49
پاسخ
0
0
نصف بیشتر اینا رو توی یه مقاله ی بدترین اقتباس ها از گیم دیدم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402